Re: SuC i Sverige har öppnat för andra bilmärken!
Postat: 18 maj 2022 17:38
Bra, äntligen! Ju tidigare vi gör oss av med oljeberoendet desto bättre!
Du vänder bilen upp och ner såklart.Lacho skrev:Säkert diskuterats och skrivits om massor men jag frågar ändå. Om man har ladduttaget höger bak, hur ställer man sig för att göra minst fel? Finns det något mindre dåligt sätt eller blockar man två rutor oavsett?
Överväger precis att avboka min MYP jag beställde i dag (ironiskt nog), och gå tillbaka till just ett oljeeldat fordon från att haft elbil sedan 2019. Så win för miljön där.Yxel skrev:Bra, äntligen! Ju tidigare vi gör oss av med oljeberoendet desto bättre!
De har ju problem med för många beställningar snarare än för få, så det är nog ingen risk.max_sthlm skrev:Och därmed försvann Teslas främsta USP.. Varför ska man nu välja Tesla framför andra märken?
Hittar man rätt laddplats bör det ju gå. Den längst ut åt ena hållet. Även de som man kan köra igenom bör det kanske gå att ställa sig vid den som är på "rätt" plats så att man inte blockar den andra platsen?mati skrev:Du vänder bilen upp och ner såklart.Lacho skrev:Säkert diskuterats och skrivits om massor men jag frågar ändå. Om man har ladduttaget höger bak, hur ställer man sig för att göra minst fel? Finns det något mindre dåligt sätt eller blockar man två rutor oavsett?![]()
Annars får man väl blockera två platser. Extremt obra tycker jag. Jag skulle inte ladda på SuC om det finns minsta chans att det går att ladda någon annanstans. Det är ju inte direkt billigt heller.
Ja, kommer inte prioritera SuC men kanske kans behövas vid någon långresa. Inte konkurrenskraftiga priser men läget kan ju vara avgörandemati skrev:Du vänder bilen upp och ner såklart.Lacho skrev:Säkert diskuterats och skrivits om massor men jag frågar ändå. Om man har ladduttaget höger bak, hur ställer man sig för att göra minst fel? Finns det något mindre dåligt sätt eller blockar man två rutor oavsett?![]()
Annars får man väl blockera två platser. Extremt obra tycker jag. Jag skulle inte ladda på SuC om det finns minsta chans att det går att ladda någon annanstans. Det är ju inte direkt billigt heller.
Sorgligt att ”miljöengagemanget” är så otroligt lågt att man kan tänka sig att börja köra bensin/diesel pga detta.martinot skrev:Överväger precis att avboka min MYP jag beställde i dag (ironiskt nog), och gå tillbaka till just ett oljeeldat fordon från att haft elbil sedan 2019. Så win för miljön där.Yxel skrev:Bra, äntligen! Ju tidigare vi gör oss av med oljeberoendet desto bättre!
Aj aj. Vad skulle detta kunna bero på?iAkita skrev:Det sägs att det inte går att ladda Ioniq 5 eller Kia EV6 på v3 i Norge. Någon får gärna rapportera hur det gick om de testar i Sverige.
Kan väl säga att för mig är miljö inte ens en parameter när jag väljer bil, däremot har jag nog kommit fram till att jag inte vill köra bensinbil med mycket motor inne i Stockholm igen (väcker hela kvarteret bara man kör från porten). Så om det blir så att man riskerar stå i kö mer nu så kommer vi nog börja flyga inrikes istället, typ till Göteborg/Åre osv.josve skrev:
Sorgligt att ”miljöengagemanget” är så otroligt lågt att man kan tänka sig att börja köra bensin/diesel pga detta.
Hade du även installerat oljepanna hemma bara priset var tillräckligt lågt eller det var enkelt?
Ingen aning, men det ska bli intressant att se hur tillförlitligheten blir på SuC nu när de släpper in alla möjliga andra bilar. Det är såklart enklare att bygga laddare som enbart behöver fungera med bilar av ens eget märke.Skabb1 skrev:Aj aj. Vad skulle detta kunna bero på?iAkita skrev:Det sägs att det inte går att ladda Ioniq 5 eller Kia EV6 på v3 i Norge. Någon får gärna rapportera hur det gick om de testar i Sverige.
+1 på den.josve skrev:Sorgligt att ”miljöengagemanget” är så otroligt lågt att man kan tänka sig att börja köra bensin/diesel pga detta.
Hade du även installerat oljepanna hemma bara priset var tillräckligt lågt eller det var enkelt?
Löljigaste kommentaren någånsin i detta forum Vilklken Tomtedu är. Skrattar på migmikebike skrev:Bland andra Gävle!
Hur tänkte de nu?
Vill någon köpa min MY?
Nu blir det tillbaks till bensin.
just det Smart Prissättning av Tesla för att inte bli överösta av Ikke Teslor så var inte oroligani Tesla ägare som är rädda för över hopning av ANdra bilar än Teslor Det är Dyrare på SUC så fins det andra möjligheter så laddar man nog hellre där. Dessutom kommer inte de "vanliga Ikke Nördiga Elbilisterna veta att teslas SUC är Öpna överhuvudtaget.mati skrev:Du vänder bilen upp och ner såklart.Lacho skrev:Säkert diskuterats och skrivits om massor men jag frågar ändå. Om man har ladduttaget höger bak, hur ställer man sig för att göra minst fel? Finns det något mindre dåligt sätt eller blockar man två rutor oavsett?![]()
Annars får man väl blockera två platser. Extremt obra tycker jag. Jag skulle inte ladda på SuC om det finns minsta chans att det går att ladda någon annanstans. Det är ju inte direkt billigt heller.
Låter mest otroligt snobbigt. Detsamma gäller resten av er som skriver i trådarna att man nu ska gå tillbaka till fossilt för att man KANSKE kan få köa någon enstaka gång.martinot skrev:Överväger precis att avboka min MYP jag beställde i dag (ironiskt nog), och gå tillbaka till just ett oljeeldat fordon från att haft elbil sedan 2019. Så win för miljön där.Yxel skrev:Bra, äntligen! Ju tidigare vi gör oss av med oljeberoendet desto bättre!
Du kan se det om du trycker på en laddare i vyn för det öppna nätverket. Linköping är t.ex. 7,85 kr/kWh utan och 5,3 kr/kWh med.MattiasH skrev:Någon som vet skillnaden i pris (per kwh) om man har abonnemang för 129kr/mån?
Ett argument mot fossilbil är väl att man behöver tanka i vardagen så man förlorar lite tid där med, å andra sidan så förlorar jag tid på att hitta en snabbladdare att stå på medan jag handlar också så det går nog jämnt ut på året. Jag hade nog accepterat 10 minuter kö per år som max, som frun sa häromdagen "tid när man är på väg är värd mycket".DanneLKPG skrev:
Låter mest otroligt snobbigt. Detsamma gäller resten av er som skriver i trådarna att man nu ska gå tillbaka till fossilt för att man KANSKE kan få köa någon enstaka gång.
Ja detta är Lite samma som när modell 3 kom.. De skulle ju då bli katastrof eftersom de kom så många billiga bilar.DanneLKPG skrev:Låter mest otroligt snobbigt. Detsamma gäller resten av er som skriver i trådarna att man nu ska gå tillbaka till fossilt för att man KANSKE kan få köa någon enstaka gång.martinot skrev:Överväger precis att avboka min MYP jag beställde i dag (ironiskt nog), och gå tillbaka till just ett oljeeldat fordon från att haft elbil sedan 2019. Så win för miljön där.Yxel skrev:Bra, äntligen! Ju tidigare vi gör oss av med oljeberoendet desto bättre!
Missade att klicka på "sök i denna region"OfarligTesla skrev:Du kan se det om du trycker på en laddare i vyn för det öppna nätverket. Linköping är t.ex. 7,85 kr/kWh utan och 5,3 kr/kWh med.MattiasH skrev:Någon som vet skillnaden i pris (per kwh) om man har abonnemang för 129kr/mån?
Ett argument mot fossilbil är väl att man behöver tanka i vardagen så man förlorar lite tid där med, å andra sidan så förlorar jag tid på att hitta en snabbladdare att stå på medan jag handlar också så det går nog jämnt ut på året. Jag hade nog accepterat 10 minuter kö per år som max, som frun sa häromdagen "tid när man är på väg är värd mycket".DanneLKPG skrev:
Låter mest otroligt snobbigt. Detsamma gäller resten av er som skriver i trådarna att man nu ska gå tillbaka till fossilt för att man KANSKE kan få köa någon enstaka gång.
Det här med att pissa på befintliga kunder är inte en bra sak i längden för ett företag.gnutten skrev:De har ju problem med för många beställningar snarare än för få, så det är nog ingen risk.max_sthlm skrev:Och därmed försvann Teslas främsta USP.. Varför ska man nu välja Tesla framför andra märken?
Men de får ju i praktiken samma pris som Teslor. Vad menar du?Pierre Simonsson skrev:just det Smart Prissättning av Tesla för att inte bli överösta av Ikke Teslor så var inte oroligani Tesla ägare som är rädda för över hopning av ANdra bilar än Teslor Det är Dyrare på SUC så fins det andra möjligheter så laddar man nog hellre där. Dessutom kommer inte de "vanliga Ikke Nördiga Elbilisterna veta att teslas SUC är Öpna överhuvudtaget.mati skrev:Du vänder bilen upp och ner såklart.Lacho skrev:Säkert diskuterats och skrivits om massor men jag frågar ändå. Om man har ladduttaget höger bak, hur ställer man sig för att göra minst fel? Finns det något mindre dåligt sätt eller blockar man två rutor oavsett?![]()
Annars får man väl blockera två platser. Extremt obra tycker jag. Jag skulle inte ladda på SuC om det finns minsta chans att det går att ladda någon annanstans. Det är ju inte direkt billigt heller.
Frågan är ju om Tesla gör just det...MWall skrev:Det här med att pissa på befintliga kunder är inte en bra sak i längden för ett företag.gnutten skrev:De har ju problem med för många beställningar snarare än för få, så det är nog ingen risk.max_sthlm skrev:Och därmed försvann Teslas främsta USP.. Varför ska man nu välja Tesla framför andra märken?
Ni har ju redan en oljebrännare i familjen. Kan ju inte vara så ofta ni båda är ute på långkörning?martinot skrev:Överväger precis att avboka min MYP jag beställde i dag (ironiskt nog), och gå tillbaka till just ett oljeeldat fordon från att haft elbil sedan 2019. Så win för miljön där.Yxel skrev:Bra, äntligen! Ju tidigare vi gör oss av med oljeberoendet desto bättre!