Såna där lagar förbryllar mig. Vad spelar det för roll om det är bilens skärm eller mobilens skärm man startar en låt på? Likaledes handsfreetvång. Det är ju inte det fysiska hållandet av mobilen som är problemet utan distraktionen som samtalet innebär, och det är inte olagligt att hålla t.ex. en banan i handen medan man pratar i handsfree.
Den norska vägtrafiklagen säger att det, genom föreskrifter, är möjligt för ansvarigt departement att detaljreglera vad som är tillåtet att göra bakom ratten. Om man tittar i föreskrifterna som tillhör lagen, så har tjänstemännen på norska "Samferdselsdepartementet" valt att begränsa användandet av mobiltelefon på så sätt att du inte har lov att röra telefonen när du kör. Men föreskriften är helt knuten till mobiltelefoner (man använder uttryckligen ordet mobiltelefon), vilket innebär att man bäst man vill får knappra på laptops, GPS-mottagare eller kommunikationsradio-anläggningar.
Det är alltså egentligen inte fel på lagen, utan politikerna på det ansvariga departementet som stoppat händerna i kakburken och detaljreglerat. Sådana här lagar tillkommer när politiker missuppfattar sitt uppdrag och är inne och petar i detaljer istället för att skriva mer generella och övergripande regler som rättsvårdande myndigheter sedan får tolka.
Såna där lagar förbryllar mig. Vad spelar det för roll om det är bilens skärm eller mobilens skärm man startar en låt på? Likaledes handsfreetvång. Det är ju inte det fysiska hållandet av mobilen som är problemet utan distraktionen som samtalet innebär, och det är inte olagligt att hålla t.ex. en banan i handen medan man pratar i handsfree.
Den norska vägtrafiklagen säger att det, genom föreskrifter, är möjligt för ansvarigt departement att detaljreglera vad som är tillåtet att göra bakom ratten. Om man tittar i föreskrifterna som tillhör lagen, så har tjänstemännen på norska "Samferdselsdepartementet" valt att begränsa användandet av mobiltelefon på så sätt att du inte har lov att röra telefonen när du kör. Men föreskriften är helt knuten till mobiltelefoner (man använder uttryckligen ordet mobiltelefon), vilket innebär att man bäst man vill får knappra på laptops, GPS-mottagare eller kommunikationsradio-anläggningar.
Det är alltså egentligen inte fel på lagen, utan politikerna på det ansvariga departementet som stoppat händerna i kakburken och detaljreglerat. Sådana här lagar tillkommer när politiker missuppfattar sitt uppdrag och är inne och petar i detaljer istället för att skriva mer generella och övergripande regler som rättsvårdande myndigheter sedan får tolka.
Problemlösning i det här fallet är med andra ord att använda en iPod Touch istället för sin telefon för musikuppspelningen Dumt att Tesla inte stödjer flera BT-enheter samtidigt...
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Dumt att Tesla inte stödjer flera BT-enheter samtidigt...
Oh noes! Jag hade ju räknat med att få ha min telefon ansluten och ha sambon som Spotify-DJ. Så nu får jag också börja hojta på Tesla att fixa Spotify i mittskärmen då...
Dumt att Tesla inte stödjer flera BT-enheter samtidigt...
Oh noes! Jag hade ju räknat med att få ha min telefon ansluten och ha sambon som Spotify-DJ. Så nu får jag också börja hojta på Tesla att fixa Spotify i mittskärmen då...
Såhär har vi alltid skött det i tidigare bilar, men det går inte med Teslan. Jag får räcka över min telefon så får hon DJ:a från den. En märklig miss från Teslas sida - det är ju mer eller mindre standard att tillåta olika enheter som telefon respektive mediaspelare.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
T.o.m vw passat har spotify som app, varför har inte en så otroligt otrolig bil som tesla denna ?
Ja man saknar lite sånna självklara funktioner som borde vara en baggis att fixa.
Tror beror på någon dispyt mellan företagen, gammalt och jag kan tyvärr inte hitta var jag läste det.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Det bästa vore ändå bättre integration med mobilen så man får upp alla kontroller album covers spellistor osv i bilens media interface då kan vi använda vad vi vill problemet kan komma vid utlandsresa men då kan man kanske se till att man har offline spellistor istället.
Personligen har jag Apple Music sen den kom ut och dessför innan Spotify som avsludades till förmån för det senare
Så spotify är jag själv inte intresserad av i teslan
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Japp funkar fint, men det hade varit att föredra om man hade det integrerat i bilen.
Det hade också varit att föredra om jag kunde ha min lur ansluten som telefon och sambon kunde ha sin ansluten som musikspelare, samtidigt. Dagens I-landsproblem kanske, men fortfarande störigt.
Japp funkar fint, men det hade varit att föredra om man hade det integrerat i bilen.
Det hade också varit att föredra om jag kunde ha min lur ansluten som telefon och sambon kunde ha sin ansluten som musikspelare, samtidigt. Dagens I-landsproblem kanske, men fortfarande störigt.
Japp håller med. Även om detta inte är nått som jag hade använt så mycket ändå.
Aah du har alltså börjat köra med hjälmen på nu när du kör och krockar med djur och annat hela tiden.
Man kan ju fundera på när man behöver detta i en mc hjälm.
Har man sin egen lur kopplad för samtal och passageraren som sitter bakom får vara dj när man kör och stå för musiken med sin mobil kopplad till samma hjälm
Aah du har alltså börjat köra med hjälmen på nu när du kör och krockar med djur och annat hela tiden.
Jag tror att han använder hjälmen när han kör bil bara för att kunna ha Spotify, bylund kör ju aldrig fort när han kör ihjäl djur, bara precis så fort som behövs för att de ska dö ordentligt.
Har man sin egen lur kopplad för samtal och passageraren som sitter bakom får vara dj när man kör och stå för musiken med sin mobil kopplad till samma hjälm
Kan ju vara så att man vill ha en telefon inkopplad och en annan hjälm?
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Kan ju vara så att man vill ha en telefon inkopplad och en annan hjälm?
Precis, båda förklaringarna är delförklaringar
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS