Egen mack för elbilar?

Här diskuterar vi hur vi laddar våra bilar hemma.

Moderator: Redaktion

EV2022

Re: Egen mack för elbilar?

Inlägg av EV2022 »

https://wallbox.com/sv_se/wallbox-commander-2

Såg denna tråd då jag av intresse som nybliven elbilist har följt många trådar här men inte postat.

Köpte själv en Wallbox Commander 2 som har 4G/Sim inkluderat till min stuga. Betalfunktion ingår (myWallbox business inkluderat i paketet så ingen månadskostnad) så jag kan ta betalt av besökande :).

Blev en smidig lösning tycker jag.
Användarvisningsbild
Richie
Teslaägare

Inlägg av Richie »

mati skrev:
Richie skrev:
Tack för alla inspel !

Vi har så sjukt mycket turister här där vi bor och väldigt få laddplatser. Närmsta sc är 1h bort typ.
Jag har lite svårt att se affärsmodellen i det, såvida du inte sätter upp en hel drös med laddboxar och erbjuder nånting annat under tiden som bilarna står och laddar. Ska du bara dela med dig din laddbox till andra så undrar jag lite hur detta ska fungera rent praktiskt. Bilarna kommer ju i så fall stå och ladda hos dig i flera timmar, helst över natten, vilket innebär att det måste finnas andra faciliteter i närheten, dvs hotell, restaurang osv.
Vill du öppna en riktig "mack" där folk bara ska stanna lite kort för att ladda, så pratar vi snabbladdning, men då är det ingen Wall Connector utan en snabbladdare du ska sätta upp. Och då handlar det om effekter på 50kW och uppåt. Helst 150+kW. Det är nog ingenting man gör som privatperson.
Syftet är inte att bedriva en verksamhet utan att upplåta min laddare för turister som är här med sina teslor för en billig peng. Jag hade tyckt det var gött om jag var i ett annat land…
Användarvisningsbild
Richie
Teslaägare

Inlägg av Richie »

Det enda som är tråkigt med forum är att det finns så jäkla mycket gissningar, tolkningar och annat bös. Ibland tar det mer energi att sortera bort att onödigt skit än att ta del av det som är hyfsat sant.
Skriv svar