Jag körde under helgen samma rutt igen, den här gången helt utan laddstop (då det egentligen inte krävs) och jag kom fram med ca 20%. Den här gången med en slutgiltig snittförbrukning på 184wh/km sedan laddaren kopplades ur hemma. Detta med farthållaren på +10kmh. Så ca 45wh lägre snitt (på 30 mil) än förra gången (ca 230wh/km) med förkonditionering av batteriet inför en planerad laddning i navigatorn. Så 25% mer energi gick åt när jag hade laddstop inplanerat i navin, något som jag förmodligen "vaskade" rakt av vid Superchargern bara. För jag kom fram med ungefär samma soc utan laddningen...
Skulle kunna se det som att jag fick ca 4kwh högre SoC vid ankomst till en kostnad av dryga 100kr, fint kwh-pris
Vi får se hur detta fungerar framöver, men jag kommer nog tills vidare att avbryta förkonditionering under färd de kommanden långresorna där laddning
krävs. Någon annan får gärna återkoppla om/när detta fungerar bättre igen
