Jag önskar att Tesla ser till att få det som är i bilen idag att funka. Ex,. Regnsensor, helljusautomatik, summon, fungerande autopilot.
Annars så vore det gott med waypoints i navigering, möjlighet att välja i datorn vad man har på dragkroken ex om man har cykelhållare så ska autopiloten funka utan gnäll.
Tesla Model 3 LR 2024 blå
Tesla Model 3 LR 2021 vit (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Ett önskemål till, varna för fordon i döda vinkeln med belysning i sidospegeln. Vad händer idag om man har fordon i döda vinkeln avser byta körfält? Protesterar bilen högljutt om man slår på blinkers? Aldrig vågat testa detta.
Ja bilen protesterar med ljud. Försöker du ändå byta körfält blir det väldigt högt och ilsket ljud och den försöker styra tillbaka med ratten med. Så nästan omöjligt att köra in i någon som är i döda vinkeln.
Alcantara i sittdel och rygg - så det blir mindre svettigt & mindre glidit, går att få gjort, men frågan är hur värdet försämras med annan klädsel..
Aktiv noice cancel
Night panel som mina gamla Saabar - bästa funktionen.
Lite vassare halvljus som går längre,
Möjlighet att ändra storleken på fönstren i displayen
Lite bättre ljudisolering
Tesla 3 Performance fsd 2019 - Elin
Tesla S 70 D 2015 - Elsa (såld)
Regnsensorn skulle dom gjort om helt.. ja så den funkar denna årstiden.. kör till o ifrån jobb i mörker typ.. då är den totalt värdelös.. man skulle själv kunnat ställa känslighet i någon meny tex .. hade varit en bra början kanske..
Regnsensorn skulle dom gjort om helt.. ja så den funkar denna årstiden.. kör till o ifrån jobb i mörker typ.. då är den totalt värdelös.. man skulle själv kunnat ställa känslighet i någon meny tex .. hade varit en bra början kanske..
Med Vänlig Hälsning Manne
Problemet är att Tesla skippade helt regnsensor. Har aldrig blivit riktigt bra det där.
Problemet är att Tesla skippade helt regnsensor. Har aldrig blivit riktigt bra det där.
Gör om o gör rätt.. mycket dåligt beslut skulle jag säga..
Regnsensorn blir dock liksom övriga funktioner som tex helljussassistent bättre och bättre hela tiden. Från att ha varit på gränsen till oanvändbar till att nu fungera riktigt skapligt med behov av korrigeringar då och då. Utvecklingskurvan kommer ju att korsa den gamla tekniken någon gång, och då är detta rätt vägval.
Regnsensorn blir dock liksom övriga funktioner som tex helljussassistent bättre och bättre hela tiden. Från att ha varit på gränsen till oanvändbar till att nu fungera riktigt skapligt med behov av korrigeringar då och då. Utvecklingskurvan kommer ju att korsa den gamla tekniken någon gång, och då är detta rätt vägval.
Håller med. Bara under det dryga år jag haft min M3LR har den blivit klart bättre. Det är inte alls lika ofta som jag blir irriterad på den, utan en stor del av tiden gör den vad den ska.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
Jag har inte märkt någon förbättring på torkarautomatiken och helljusautomatiken slog jag nyligen av för gott.
Nu börjar det bli många uppdateringar som borde åtgärdas innan man rör till det, och bör blivit testade så dom blir bra. Tänker på summon betaltjänst, vindrutetorkarna, inställning laddning, stolsvärme, dark Mode i tunnlar, åtkomst i Tesla appen. Det verkar som man sänder ut en uppdatering och sen väntar på anmälda fel och sen en uppdatering igen på samma saker. Om man tittar på tidigare beskrivningar på uppdateringar så är det väldigt mycket upprepande av samma saker som då återkommer. Bromsa upp och gör rätt.
Tesla M3 LR blå 2019 lev 2019-10-09 drag boost uppgraderad AP.
De använder väl kameran och det funkar ju(?) för andra så Tesls borde också kunna fixa det.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
De använder väl kameran och det funkar ju(?) för andra så Tesls borde också kunna fixa det.