Vad händer om man byter till LSD bak (såg att Unplugge har, finns säkert andra också) med mjukvaran? Accepterar den de nya förhållanden som är och jobbar utifrån det eller kan det ställa till problem? Så länge den läser data från sina sensorer så verkar det kanske bara som greppet är bättre och allt fungerar fint.
Re: 3 Performance på bana - moddar och skryt
Postat: 30 sep 2021 10:41
av dstr
dd88 skrev:
Hur håller sig temperaturen på batteriet, skulle du säga att det är löst vid det här laget?
Samma sak med SOC, påverkar de senare varvtider?
Nu är ju GTR Motorpark en relativt långsam och kort bana. Jag körde 25 varv fördelat på 4-5 vändor och stod på så mycket jag (och däcken) förmådde. På skärmen så var däcken blå alla utom två varv där dom blev gröna. Batteri och bromsar var gröna hela tiden. Inget gult/orange/rött öht.
Snabbaste varvet satte jag under näst sista passet. Då hade jag 41% kvar i batteriet. Jag låg inom sekunden från det på sista passet med 35% kvar i batteriet. (har matchat tiderna i Teslamate och Harrys laptimer)
Re: 3 Performance på bana - moddar och skryt
Postat: 30 sep 2021 10:43
av dstr
jonasl skrev:
Vad händer om man byter till LSD bak (såg att Unplugge har, finns säkert andra också) med mjukvaran? Accepterar den de nya förhållanden som är och jobbar utifrån det eller kan det ställa till problem? Så länge den läser data från sina sensorer så verkar det kanske bara som greppet är bättre och allt fungerar fint.
Jag började snegla på UP, men Quaife har också en till halva priset. Har inte kollat upp specifikationerna på dom ännu dock. Vi får se vilken det blir.
LSD'n är mekanisk, så Teslan vet inte att den finns. Bilen tror bara att det är ovanligt bra grepp här och matar på som vanligt.
Re: 3 Performance på bana - moddar och skryt
Postat: 30 sep 2021 11:19
av [JM]
Appropå laddning vid race så har ju ionity en laddstation i Mantorp vid motorvägsavfarten så det är ju inte långt bort om man behöver toppa upp...