Re: Godkänd av DNB
Postat: 21 okt 2015 21:40
ALLA tittade på mig när vi berättade vad som hänt bilen... 

Folien ligger som ett tunt lager ovanpå originallacken.drakbane skrev:Hur funkar det med foliering?
Åh herrejösses! Nå, det här måste ju åtminstone vara ett tecken på att det är meningen att ni ska ha en Tesla, och inte någon tradig fuskdieseldrakbane skrev:AAARRRGGHHHH!
Min hjärna är alldeles för fylld av Teslor just nu.
Ge mej en elbil NUUU!
Idag skulle jag o frun dra till Malmö för att kolla höjden i bilen, panorama vs ikke panorama, o kolla lite på färgerna.
Utanför Malmö observerade jag att bränslelampan lös, så vi svängde in på Shell, vid Lockarps avfarten.
Parkerade, stoppade i kortet, slog koden, godkänt o tog kortet, tryckte på knappen o så startade inte pumpen....
Tryckte igen, då vaknade den, fyllde upp tanken, stoppade tillbaka snabeln......Då var det någon högre makt som knackade i mitt huvud o jag vaknade till!!
Herredjävlar, jag har hällt grön soppa-bensin i min dieselbil....Fossilbränslebilsproblematik deluxe!
Jaja, nu står den på verkstad för magpumpning, o jag kör ett härke med bränsleblandarspak av märket opel....
Kom ju på det i tid så startade inte upp den, o min försäkring täcker tydligen jubelidiotssaker ivf
C.a. 17-19000 beroende på folietillverkare och folieval.drakbane skrev:Ser ju djäkligt bra ut!!
Vad kostar en sådan foliering?
December? Då lär de ha en färdig bil väntandes på ny ägare...drakbane skrev:Fick samtal igår från Tesla, godkänner jag beställningen senast idag så får jag leverans i december
Just nu lutar det "tyvärr" åt en 90D, hjärnan säger det ivf, mitt hjärta (läs högerfot) vill fortfarande ha P90.
Dock löser ju en 90D mitt "problem" med röda ok...
December är inte omöjligt. I somras var det flera som fick sina bilar levererade på två månader blankt. Min var klar för leverans på lite över två och en halv månad.drakbane skrev:Fick samtal igår från Tesla, godkänner jag beställningen senast idag så får jag leverans i december
Just nu lutar det "tyvärr" åt en 90D, hjärnan säger det ivf, mitt hjärta (läs högerfot) vill fortfarande ha P90.
Dock löser ju en 90D mitt "problem" med röda ok...
Tidigare gick det att välja bort röda ok när man konfigurerade en P.drakbane skrev:Fick samtal igår från Tesla, godkänner jag beställningen senast idag så får jag leverans i december
Just nu lutar det "tyvärr" åt en 90D, hjärnan säger det ivf, mitt hjärta (läs högerfot) vill fortfarande ha P90.
Dock löser ju en 90D mitt "problem" med röda ok...
Jag fick en sådan "ögonbrynshöjande" fråga på min annons iom att jag har grå bromsok på min P85D - så det verkar vara något som ändrats.bladh skrev:Tidigare gick det att välja bort röda ok när man konfigurerade en P.drakbane skrev:Fick samtal igår från Tesla, godkänner jag beställningen senast idag så får jag leverans i december
Just nu lutar det "tyvärr" åt en 90D, hjärnan säger det ivf, mitt hjärta (läs högerfot) vill fortfarande ha P90.
Dock löser ju en 90D mitt "problem" med röda ok...
Finns inte det alternativet kvar i Design Studion?
Precis vad jag tänkte när jag läste det. Får man andra sämre broms-ok om man inte gillar färgen röd?drakbane skrev:Jepp, det går att välja bort. Men det är väl så att de röda är bättre, eftersom det står 4-kolvs Brembo...
Det är samma bromsar, 4-kolvs Brembo, oavsett vilken modell du väljer (och de nyper riktigt fint!). Det enda som skiljer med det valet är färgen.drakbane skrev:Jepp, det går att välja bort. Men det är väl så att de röda är bättre, eftersom det står 4-kolvs Brembo...
Läser man noggrant så står det att det är Teslas röda bromsok, men att de har tryckt i 4 kolvar från Brembo.danni skrev:Det är samma bromsar, 4-kolvs Brembo, oavsett vilken modell du väljer (och de nyper riktigt fint!). Det enda som skiljer med det valet är färgen.drakbane skrev:Jepp, det går att välja bort. Men det är väl så att de röda är bättre, eftersom det står 4-kolvs Brembo...
Manualen säger inget om att det skulle vara skillnad, utan säger fyrkolvsok (utan att nämna märke) på samtliga modeller. Jag kan ta en bild på mina bromsar och lägga upp så kan någon med P85D göra detsamma och så kan vi jämföra sendrakbane skrev:Helt säker på det?
/joakim
Det här förvånar mig rätt rejält och jag är faktiskt inte helt övertygad om att den infon stämmer. Frågan har dykt upp ett par gånger på andra forum och jag har aldrig sett någon bekräfta att det skulle vara annorlunda bromsar på de olika versionerna. Tvärtom har jag flera gånger läst att det är Brembo across the line. Det enda jag vet med säkerhet är att bilar med autopilothårdvaran har andra bromsar än de tidigare (för att autopiloten behöver kunna använda bromsarna elektroniskt).drakbane skrev:Har precis pratat flera gånger med Linda i Amsterdam, ringer från finskt nr...
Enligt henne och de kollegerna hon pratade med, är det INTE samma ok på P o ikke P modellerna, de på P modellerna ska vara speciella High Performance ok från Brembo.
De kunde inte svara på vad det var för märke på de vanliga.
Lite Otesligt, ursäkta otydligt besked....
Jag har hört vissa som haft jättesvårt att ändra och för vissa har det gått jättelätt. Tror det beror på vem man fått tag på och dom har nog blivit bättre än dom var fört på att anpassa sig.drakbane skrev:Någon som vet om det går att ändra en beställning när man väl lagt den?
Allt går väl, men hur svårt är det, om det görs 1-2 dagar efter bekräftelsen.
Det fallet jag tänker på så är det typ att byta från 85 till 90 batteri.