Model S - världens mest fantastiska bil
Moderator: Redaktion
Re: Model S - världens mest fantastiska bil
Bästa tråden på länge!
Hoppas personalen på Tesla också kan ge sig en klapp på axeln. Jag är helt övertygad om att ni vill göra ett kanonjobb men att ni inte alltid räcker till i den takt som vi blir fler och fler på vägarna.
Hoppas personalen på Tesla också kan ge sig en klapp på axeln. Jag är helt övertygad om att ni vill göra ett kanonjobb men att ni inte alltid räcker till i den takt som vi blir fler och fler på vägarna.
Installerat 13,2 kWp solceller
Välkommen till forumet.Gretsch skrev:Hej alla Tesla fans, Jag är ny här på forumet och har läst lite vad ni har skrivit om Tesla och blev lite orolig när jag läser era olika klagomål på bilen ( med all rätt om det är något som man upplever inte är bra ) men det var skönt att läsa Herr X som säger att det är trots allt världens bästa bil. För idag hämtar jag ut min 85D och det ska bli så #¤&%!& roligt . Ha en bra dag på er allesammans .
Och, välkommen till Tesla-familjen!

Du har mest troligt gjort ett helrätt val och har massor av roligt framför dig med din nya bil.
Surra lugnt så ses vi kanske på en Super Charger någonstans.

http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Model s har gjort ett så fantasiskt intryck på mig att jag avstått från att köpa bil över huvudtaget!
Bor i Vasastan, Stockholm så måste egentligen inte ha bil men gillar bilar, miljö och teknik. Jag gillar egentligen BMW i3 rex, Opel ampera, prius och leaf MEN de är så dåliga jämfört med tesla så det har helt enkelt känts helt lönlöst. Det blir en reservation på en Signature model 3 i vår.
Bor i Vasastan, Stockholm så måste egentligen inte ha bil men gillar bilar, miljö och teknik. Jag gillar egentligen BMW i3 rex, Opel ampera, prius och leaf MEN de är så dåliga jämfört med tesla så det har helt enkelt känts helt lönlöst. Det blir en reservation på en Signature model 3 i vår.
Haft min i närmare 3 månader. En fantastisk bil. Tar gärna en tur på kvällen bara för att njuta en stund.
Bilkörning 2.0. Och jag tror alla ni teslaägare förstår vad jag menar.
Hoppas att jag aldrig behöver gå tillbaks till en ICE-bil igen.
Bilkörning 2.0. Och jag tror alla ni teslaägare förstår vad jag menar.
Hoppas att jag aldrig behöver gå tillbaks till en ICE-bil igen.
MC Röd S85D.
Har haft bilen i snart 10 månader och håller med om att det nog är som rubriken säger MEN har också haft 3 månader i mitt Tesla liv där jag mer och mer hatade bilen för varje dag och varje dag jag satte mig bakom ratten undrade jag varför jag köpte eländet
Men efter åtgärden av min då trasiga drive unit är dessa 3 sommarmånader som bortblåsta och lyckan är total igen och håller med om rubriken
Men förstår frustrationen över att vissa saker inte kan åtgärdas inom rimlig tid och det drar då ner betyget till kanske bara fantastisk en bil och personligen kan det bli problem framtiden om Tesla får riktig konkurrens av annat bilmärke med samma prestanda som historiskt sett löst service och problem på kortare tid.
Men köper nog ändå en Tesla igen.

Men efter åtgärden av min då trasiga drive unit är dessa 3 sommarmånader som bortblåsta och lyckan är total igen och håller med om rubriken

Men förstår frustrationen över att vissa saker inte kan åtgärdas inom rimlig tid och det drar då ner betyget till kanske bara fantastisk en bil och personligen kan det bli problem framtiden om Tesla får riktig konkurrens av annat bilmärke med samma prestanda som historiskt sett löst service och problem på kortare tid.
Men köper nog ändå en Tesla igen.
Ja! Bästa bil jag har haft. På flera punkter inte ens jämförbar med föregående bilar jag haft.
- Gasresponsen. Här pratar vi millisekunder innan bilen drar i väg. Svårt att fatta om man inte testat. Jobbigt att köra ICE igen.
- Enväxlad. Fatta hur gott det är ni som inte har provat. Den bästa automatlåda känns ryckig nu.
- Ladda hemma. "Tankad" varje morgon.
- OTA. Det är ju som julafton flera gånger om året, även om julafton blir lite senare just denna gång.
- Kanslan av att slippa betala till skurkstater för bränsle.
- Känslan av lägre miljöbelastning. (Förutsätter val av miljömärkt el som påskyndar byggandet av den samma)
- Kunna starta AC i fjärr. (Nu är det väl mest värme som gäller. Det funkar det också, men det har jag haft fjärrstart på förut.)
Osv.
Bara ett par, tre av ovanstående saker är motiv nog tycker jag.
Några små saker är inte perfekta. Ett par saker skall åtgärdas vid nästa service har jag blivit lovad. Jag tycker själv att de kan vänta så det är ok. Några detaljer är sämre än motsvarande på en Mercedes eller BMW javisst, men de bilarna är ju inget alternativ för mig iallafall.
Besviken på försenad Autopilot, absolut. Mycket vill ha mer och de har ju faktiskt lovat, men det är ingen deal breaker. Bättring i kommunikation det håller jag med om, men återigen det finns inget alternativ. Jag hade köpt bilen ändå. Skulle definitivt köpa en igen om det skulle vara aktuellt.
Det är dock inte så att jag är trogen kund till Tesla i evighet. Den dagen det kommer ett alternativ som är bättre för mig då blir det den. Just nu och säkert i ett par tre år framåt finns det inget alternativ. En lösning som Supercharger eller bättre krävs.
- Gasresponsen. Här pratar vi millisekunder innan bilen drar i väg. Svårt att fatta om man inte testat. Jobbigt att köra ICE igen.
- Enväxlad. Fatta hur gott det är ni som inte har provat. Den bästa automatlåda känns ryckig nu.
- Ladda hemma. "Tankad" varje morgon.
- OTA. Det är ju som julafton flera gånger om året, även om julafton blir lite senare just denna gång.
- Kanslan av att slippa betala till skurkstater för bränsle.
- Känslan av lägre miljöbelastning. (Förutsätter val av miljömärkt el som påskyndar byggandet av den samma)
- Kunna starta AC i fjärr. (Nu är det väl mest värme som gäller. Det funkar det också, men det har jag haft fjärrstart på förut.)
Osv.
Bara ett par, tre av ovanstående saker är motiv nog tycker jag.
Några små saker är inte perfekta. Ett par saker skall åtgärdas vid nästa service har jag blivit lovad. Jag tycker själv att de kan vänta så det är ok. Några detaljer är sämre än motsvarande på en Mercedes eller BMW javisst, men de bilarna är ju inget alternativ för mig iallafall.
Besviken på försenad Autopilot, absolut. Mycket vill ha mer och de har ju faktiskt lovat, men det är ingen deal breaker. Bättring i kommunikation det håller jag med om, men återigen det finns inget alternativ. Jag hade köpt bilen ändå. Skulle definitivt köpa en igen om det skulle vara aktuellt.
Det är dock inte så att jag är trogen kund till Tesla i evighet. Den dagen det kommer ett alternativ som är bättre för mig då blir det den. Just nu och säkert i ett par tre år framåt finns det inget alternativ. En lösning som Supercharger eller bättre krävs.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Jag säger Amen och instämmer med föregående. Har kört BMW, Audi, Mercedes och Volvo samt lite annat krafs. Inget slår Teslan!
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Håller med! Världens bästa bil heter Model S! Best of the best heter P85D! Liksom Herr X väldigt nöjd. Vill även peka på de snygga grå 21" fälgarna med Pirelli vinterdäck! 

Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Världens bästa bil så länge man är där SC är utbyggda. Söder om Tarragona i Spanien är det inte speciellt roligt! enl. alla tillgängliga forum så letade jag först i Valencia när vi kom fram till ställena så var det vanlig shuko 1 fas 220v på alla ställen vi hittade. Dessutom är bilen för bred för parkeringshusen så trots att framhjulet skavde mot kanten gick bakhjulet emot och fälgen skadades och vad värre svarta plasten framför hjulet.Detta var i ett modernt varuhus. Lyckades att övertyga en verkstadsägare att låna 3 fas i 4 timmar för att komma fram. Detta var andra 3 fas försöket, först fick jag låna ett uttag i en elaffär!!! fick bara röd markering där. Väl framme i Torrevieja samma där bara 220 1 fas. i områdets garage kommer jag ner med säkert 10 minuters krångel och tvingas att neglegera "stopp" och gå mycket närmare överallt med frugans hjälp (inte populärt), där fanns inte ens 220v. Får alltså stå ute och dra sladd över grannen terass och ladda 220 och anpassa utflykterna därefter. Skulle aldrib köpa en Tesla om inte Super Ch. fanns. Men visst fa´n gillar jag bilen. Dock vill min fru ha ny lite större bil när vi kommer hem i vår (har Peugeot 107) och det ska inte vara en elbil enl. henne. 

- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Ytterligare 10 st SuC är planerade i Spanien i år. Kanske ångrar sig din fru ifall ni får chansen att använda någon av dessa innan ni åker hem (tolkade det som att ni var kvar i Spanien till i vår).lejon1 skrev:Världens bästa bil så länge man är där SC är utbyggda. Söder om Tarragona i Spanien är det inte speciellt roligt! enl. alla tillgängliga forum så letade jag först i Valencia när vi kom fram till ställena så var det vanlig shuko 1 fas 220v på alla ställen vi hittade. Dessutom är bilen för bred för parkeringshusen så trots att framhjulet skavde mot kanten gick bakhjulet emot och fälgen skadades och vad värre svarta plasten framför hjulet.Detta var i ett modernt varuhus. Lyckades att övertyga en verkstadsägare att låna 3 fas i 4 timmar för att komma fram. Detta var andra 3 fas försöket, först fick jag låna ett uttag i en elaffär!!! fick bara röd markering där. Väl framme i Torrevieja samma där bara 220 1 fas. i områdets garage kommer jag ner med säkert 10 minuters krångel och tvingas att neglegera "stopp" och gå mycket närmare överallt med frugans hjälp (inte populärt), där fanns inte ens 220v. Får alltså stå ute och dra sladd över grannen terass och ladda 220 och anpassa utflykterna därefter. Skulle aldrib köpa en Tesla om inte Super Ch. fanns. Men visst fa´n gillar jag bilen. Dock vill min fru ha ny lite större bil när vi kommer hem i vår (har Peugeot 107) och det ska inte vara en elbil enl. henne.
Driver sajten Car.info
Måste fråga igen. Har du kollat den här länken?:lejon1 skrev:Världens bästa bil så länge man är där SC är utbyggda. Söder om Tarragona i Spanien är det inte speciellt roligt! enl. alla tillgängliga forum så letade jag först i Valencia när vi kom fram till ställena så var det vanlig shuko 1 fas 220v på alla ställen vi hittade. Dessutom är bilen för bred för parkeringshusen så trots att framhjulet skavde mot kanten gick bakhjulet emot och fälgen skadades och vad värre svarta plasten framför hjulet.Detta var i ett modernt varuhus. Lyckades att övertyga en verkstadsägare att låna 3 fas i 4 timmar för att komma fram. Detta var andra 3 fas försöket, först fick jag låna ett uttag i en elaffär!!! fick bara röd markering där. Väl framme i Torrevieja samma där bara 220 1 fas. i områdets garage kommer jag ner med säkert 10 minuters krångel och tvingas att neglegera "stopp" och gå mycket närmare överallt med frugans hjälp (inte populärt), där fanns inte ens 220v. Får alltså stå ute och dra sladd över grannen terass och ladda 220 och anpassa utflykterna därefter. Skulle aldrib köpa en Tesla om inte Super Ch. fanns. Men visst fa´n gillar jag bilen. Dock vill min fru ha ny lite större bil när vi kommer hem i vår (har Peugeot 107) och det ska inte vara en elbil enl. henne.
http://www.electromaps.com/puntos-de-re ... torrevieja
Där ser man att det finns 4st typ2 i Torrevieja. En ger 3,6kW, de andra har ingen uppgift. En är Renaults, den kan nog ge rätt hög effekt. Chademo finns i Allicante och Murcia. Det ska även finnas 6st Chademo i Valencia och 3st 22kW typ 2...
Ja, bilen i sig är det inget fel på. Det är svårt att hitta en bättre till/från-jobbet-bil. Tro mig, jag har lagt extra krut på det senaste dagarna.
MEN, plötsligt händer det. Jag fick punktering igår norr om stan och bilen blev stående i ett industriområde. Jag hade en tid att passa inne i stan, så jag tog en taxi därifrån i tron av att bilen skulle bärgas till något lämpligt ställe (däckverkstad tex). Tesla skickar en bärgare som lagar däcket på plats. Inom en timme var han där...
Jag hade ingen möjlighet att hämta den på kvällen och ville inte att bilen skulle stå i industriområdet över natten, så den bärgades hem till mig. Hygglo som man sa när jag var liten.
MEN, plötsligt händer det. Jag fick punktering igår norr om stan och bilen blev stående i ett industriområde. Jag hade en tid att passa inne i stan, så jag tog en taxi därifrån i tron av att bilen skulle bärgas till något lämpligt ställe (däckverkstad tex). Tesla skickar en bärgare som lagar däcket på plats. Inom en timme var han där...
Jag hade ingen möjlighet att hämta den på kvällen och ville inte att bilen skulle stå i industriområdet över natten, så den bärgades hem till mig. Hygglo som man sa när jag var liten.

fick du betala nåt før den servicen, laga dæck, køra hem?dstr skrev:Ja, bilen i sig är det inget fel på. Det är svårt att hitta en bättre till/från-jobbet-bil. Tro mig, jag har lagt extra krut på det senaste dagarna.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Inte uttalat. Vi får väl se om det dyker upp en räkning.HelectriC skrev:fick du betala nåt før den servicen, laga dæck, køra hem?