Galen Ipad ide

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Kontakt:

Re: Galen Ipad ide

Inlägg av ovelundkvist »

Nej, det går fortfarande att överlåta abonnemang med obegränsad surf. Det avgörande är att man tydligt anger på överlåtelsen att abonnemangsformen INTE ska förändras! Jag har nyligen gett bort två Telenor-abonnemang med obegränsad 4G-surf dom har accepterats av Telenor.
Användarvisningsbild
Challe76a
Teslaägare

Inlägg av Challe76a »

Fredriksv skrev:
Martinen skrev:
Jag får snart fiber och är ska behålla abonnemanget ändå. Känns dumt att säga upp det.
Du kanske vill sälja det till mig? Jag har ett Telenor 3g som är fri data, men skulle gärna uppgradera till 4g.
Jag uppgraderade mitt Telenor 3G med fri data till 4G. Det var inga problem, dom skickade ut ett brev om det i våras. Istället för 79:- månad får jag betala 199:- men det är det värt. Drog 250 gig på den under semestern i somras. Kolla om du inte kan uppgradera.
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Challe76a skrev:
Fredriksv skrev:
Martinen skrev:
Jag får snart fiber och är ska behålla abonnemanget ändå. Känns dumt att säga upp det.
Du kanske vill sälja det till mig? Jag har ett Telenor 3g som är fri data, men skulle gärna uppgradera till 4g.
Jag uppgraderade mitt Telenor 3G med fri data till 4G. Det var inga problem, dom skickade ut ett brev om det i våras. Istället för 79:- månad får jag betala 199:- men det är det värt. Drog 250 gig på den under semestern i somras. Kolla om du inte kan uppgradera.
Det låter ju lite osannolikt. När va detta? Jag har försökt detta med mina andra abonnemang. Dom säger att jag gärna får uppgradera, men då får jag automatiskt en limit på köpet.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

En kompis har 3G med fri data hos Telenor och har frågat flera gånger om att få uppgradera till 4G men har alla gånger fått samma besked - då får han gräns på datan.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Jag har åxå en kompis, men jag vet inte om han har ett abonnemang på Telenor eller om han har fri data.
Vet inte ens om det är 4G.
:?
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

När jag ser att det kommit ett nytt inlägg i denna tråden hoppas jag att det är en lösning. Men verkar allt handla om abonnemang i stället? Är det någon som har en lösning på mitt problem?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
bladh
Teslaägare

Inlägg av bladh »

Lösningen kommer nog inte förrän version 7.2 av Tesla mjukvaran, typ.
När man kan ha flera Bluetooth-enheter anslutna till bilen samtidigt. En för Phone och en för Media.

Jag har iPad och iPhone med samma Apple Id.
Testade att låta iPad ansluta via internetdelningen på iPhone.
Och iPaden ansluten via Bluetooth till bilen.
iPad inställd på att ta emot samtal från iPhone.
Funkade inte.
Bilen tycker inte iPad är något man ska ringa med (finns ingen telefonmodul i iPad heller för den delen, utan det är ju endast IP-trafik)
iPad tar inte emot samtal från iPhone när det är iPhone som står för WiFi så att säga. Det måste vara ett WiFi som både iPad och iPhone är anslutna till. Just det skulle du kunna jobba runt genom att ha ett separat 4G abonnemang med router i bilen. (Sorry att jag smög in lit abonnemangs-snack igen ;) )
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Pontus skrev:
När jag ser att det kommit ett nytt inlägg i denna tråden hoppas jag att det är en lösning. Men verkar allt handla om abonnemang i stället? Är det någon som har en lösning på mitt problem?

Ja vi har en tendens att snöa iväg diskussionerna.
Som bladh skriver är det nog bara att vänta och hoppas på uppdatering som löser problemet.
Jag kör alltid allt från mobilen ändå så slipper man klydda med flera enheter.
Skriv svar