Hög svansföring, hybris, what ever... tycker det är viktigt att man lever som man lär!
Willerud skrev:
Att ladda bilen direkt när man kommer hem kl 17 för att batteriet är varmt bidrar till att överbelasta elnätet i stort. Tar man däremot sitt ansvar som en god medborgare, så håller man sig borta från peak timmarna om det är möjligt.
Noterade ovanligt hög förbrukning på "fel" timmar och blev nyfiken på vad som drog så mycket ström. Först tänkte jag att elpatronen hade gått in i och med att det har varit kyligt några dagar... men det var fortfarande på tok för mycket effekt...
... Och dessutom prickat dygnets dyraste timmar
Kände mig tvungen att fråga min "bättre" hälft, som för ovanlighetens skull hade fått uppdraget att hämta stora pojken från hockeyträning i Trelleborg (ca 25km bort).
Min fråga viftades såklart undan med att hon ville känna sig trygg med att komma fram och tillbaka i den extrema skånska kylan, och slutligen hur många kronor kostade det egentligen.
Har man 40 låga procent kvar, så borde ju ingen räckviddsångest infinna sig inför en tripp på 5mil kan man tycka...
TeslaMate visar klart och tydligt hur god marginal det var.
Jag känner att vi har långt kvar vad det gäller utbildning, medvetenhet, räckviddsångest, etc..
Det är ju alltid någon annan som har mer erfarenhet, men efter 10000 mil för henne i denna bilen skulle jag inte kalla henne novis längre.