Svenska avundsjukan

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Svenska avundsjukan

Inlägg av danni »

Herr X skrev:
danni skrev:
De tänker att med en så dyr bil så finns det inget att hämta hos dig ;)
Du menar att jag bränt min förmögenhet på bilen och att inget finns kvar? Ett annat sätt att se på det är att en person som prioriterar en så dyr bil har en sjö med obegränsade pengar att ösa från. Önskar att det hade gällt mig :(

Jag tror att det är vanligt att kvinnor inte intresserar sig för bilar, läste en rolig text av en kille som köpt en Ferrari - inga kvinnor brydde sig om hans bil, men en lång rad unga män kom alltid fram när han kom åkande. Det var inte vad han hade tänkt sig när han köpte bilen.
Nej, jag menar att man brukar säga att de som kör väldigt dyra bilar kompenserar för något...
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Elektrokungen
Teslaägare

Inlägg av Elektrokungen »

danni skrev:
Herr X skrev:
danni skrev:
Du menar att jag bränt min förmögenhet på bilen och att inget finns kvar? Ett annat sätt att se på det är att en person som prioriterar en så dyr bil har en sjö med obegränsade pengar att ösa från. Önskar att det hade gällt mig :(

Jag tror att det är vanligt att kvinnor inte intresserar sig för bilar, läste en rolig text av en kille som köpt en Ferrari - inga kvinnor brydde sig om hans bil, men en lång rad unga män kom alltid fram när han kom åkande. Det var inte vad han hade tänkt sig när han köpte bilen.
Nej, jag menar att man brukar säga att de som kör väldigt dyra bilar kompenserar för något...
Och vad är det du kompenserar för efter den 1/10?
Ultra Red Tesla S LR Beställd 2020-12-17 Levererad 2023-05-24
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Blå Hyundai Ioniq Lev. 2020-11-24 SÅLD
Röd Tesla S100D Lev. 2018-08-07 SÅLD
S85, Titanium Metallic, Panoramatak, 7-sits. Lev. 2015-07-29. SÅLD
Användarvisningsbild
mickeisol
Teslaägare

Inlägg av mickeisol »

danni skrev:
Herr X skrev:
danni skrev:

Har haft en flock fruntimmer (många gånger) runt bilen som tyckte den var skitsnygg och häftig, jag kunde hela tiden hävda att det var för miljön, så nåt snack om kompensering blir det aldrig, möjligtvis miljökompensering :lol:

I övrigt i brist på annat, är det ju alltid kul med batteridrivna leksaker som räcker länge.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av danni »

Elektrokungen skrev:
Jag? Jag är fruktansvärt välhängd - det är därför jag klarar mig på en billig 85D istället för en P85D ;)
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Att köpa bil för att imponera på kvinnor är helt ute. Man vill imponera på barn, det är dom som är mest entusiastiska och där man kan känna sig som den stora tuffa pappan på dagis 8-)
För övrigt så fick jag långa blickar och kommentaren "du har ju en fiiiiiin bil!" från en av dagisfröknarna idag :lol:
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

danni skrev:
Elektrokungen skrev:
Jag? Jag är fruktansvärt välhängd - det är därför jag klarar mig på en billig 85D istället för en P85D ;)
Nä nu jävlar tar jag illa upp! Jag har en p85d, som även ska få lmode!
Hehe.... Skoja bara att jag tar illa vid mig. =)
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av danni »

HelectriC skrev:
Att köpa bil för att imponera på kvinnor är helt ute. Man vill imponera på barn, det är dom som är mest entusiastiska och där man kan känna sig som den stora tuffa pappan på dagis 8-)
För övrigt så fick jag långa blickar och kommentaren "du har ju en fiiiiiin bil!" från en av dagisfröknarna idag :lol:
En av min äldsta dotters fröknar är sjukt intresserad av Teslan och frågar varje dag nya saker om den. Samma dotter frågar också varje dag när jag hämtar henne: "har vi fått Teslan än?" :D
Användarvisningsbild
Nemesis

Inlägg av Nemesis »

danni skrev:
HelectriC skrev:
En av min äldsta dotters fröknar är sjukt intresserad av Teslan och frågar varje dag nya saker om den. Samma dotter frågar också varje dag när jag hämtar henne: "har vi fått Teslan än?" :D
Snopet när din dotter frågar samma sak på torsdag när du hämtar henne med Teslan :roll:
Användarvisningsbild
Elektrokungen
Teslaägare

Inlägg av Elektrokungen »

HelectriC skrev:
Det kan också gå lite till överdrift. Min dotter har en tendens att prata väldigt mycket på förskolan om sin teslabil :) Sonen har en annan tendens, och det är att prata om alla andra bilar med avgasrör och att de spyr ut gifter man kan dö av :) Det som väcker störst uppmärksamhet på förskolan är dock när jag lastar in barnen i bagaget.
Ultra Red Tesla S LR Beställd 2020-12-17 Levererad 2023-05-24
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Blå Hyundai Ioniq Lev. 2020-11-24 SÅLD
Röd Tesla S100D Lev. 2018-08-07 SÅLD
S85, Titanium Metallic, Panoramatak, 7-sits. Lev. 2015-07-29. SÅLD
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Elektrokungen skrev:
HelectriC skrev:
Det kan också gå lite till överdrift. Min dotter har en tendens att prata väldigt mycket på förskolan om sin teslabil :) Sonen har en annan tendens, och det är att prata om alla andra bilar med avgasrör och att de spyr ut gifter man kan dö av :) Det som väcker störst uppmärksamhet på förskolan är dock när jag lastar in barnen i bagaget.
När jag var liten fick man röka i tex hissar. Varje gång jag åkte hiss med någon som rökte så hade jag en liten uppläxning parat "vet farbror/tant att om man röker blir man först dålig, sen blir man sjuk och sen dör man!" Ganska många som fimpade efter den harangen :lol:
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

HelectriC skrev:
När jag var liten fick man röka i tex hissar. Varje gång jag åkte hiss med någon som rökte så hade jag en liten uppläxning parat "vet farbror/tant att om man röker blir man först dålig, sen blir man sjuk och sen dör man!" Ganska många som fimpade efter den harangen :lol:
Jag körde med att lägga knallpulver i cigaretten på min mammas cigaretter. Hon blev väldigt misstänksam på öppnade paket men har tyvärr inte hjälpt hittills.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

Den enda uttalade "avundsjukan" jag hört var från grannen (bor i parhus, delar gårdsplan). Jag har ett stort bilintresse så det har passerat en del bilar. Just nu står det 2st GT3:or, en Mercedes GL och så en Tesla på gårdsplanen.

"Alltså, det spelar ingen roll hur många fräna bilar du har... dom intresserar mig inte, men Teslan! Den är jag avundsjuk på."

...och Teslan väcker verkligen känslor hos folk. En annan kommentar jag fått var "alltså, jag gillar inte bilar. Jag har inte ens körkort, men den här bilen får mig vilja ta körkort!"
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

danni skrev:
... det är därför jag klarar mig på en billig 85D istället för en P85D ;)
Det är nog bara inom sekten man kommer undan med att kalla en 85D för billig. :) Jag har försökt intala min omgivning att jag får min 85D billigt (förmånsbil), men dom vill inte riktigt gå med på det ordvalet. :roll:
dstr skrev:
En annan kommentar jag fått var "alltså, jag gillar inte bilar. Jag har inte ens körkort, men den här bilen får mig vilja ta körkort!"
En vän och kollega har inget körkort. Efter att jag visade honom Model S förra året så har han blivit helt insnöad: han har nu en vit Model S som bakgrund på datorn, han har jobbat lite mer på att ta körkort senaste tiden, och han blev helt till sig av accelerationen i P85D:n som jag lånade. :)
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Skriv svar