Nej, jag menar att man brukar säga att de som kör väldigt dyra bilar kompenserar för något...Herr X skrev:Du menar att jag bränt min förmögenhet på bilen och att inget finns kvar? Ett annat sätt att se på det är att en person som prioriterar en så dyr bil har en sjö med obegränsade pengar att ösa från. Önskar att det hade gällt migdanni skrev:De tänker att med en så dyr bil så finns det inget att hämta hos dig
Jag tror att det är vanligt att kvinnor inte intresserar sig för bilar, läste en rolig text av en kille som köpt en Ferrari - inga kvinnor brydde sig om hans bil, men en lång rad unga män kom alltid fram när han kom åkande. Det var inte vad han hade tänkt sig när han köpte bilen.
Svenska avundsjukan
Moderator: Redaktion
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Svenska avundsjukan
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
- Elektrokungen
- Teslaägare
Och vad är det du kompenserar för efter den 1/10?danni skrev:Nej, jag menar att man brukar säga att de som kör väldigt dyra bilar kompenserar för något...Herr X skrev:Du menar att jag bränt min förmögenhet på bilen och att inget finns kvar? Ett annat sätt att se på det är att en person som prioriterar en så dyr bil har en sjö med obegränsade pengar att ösa från. Önskar att det hade gällt migdanni skrev:De tänker att med en så dyr bil så finns det inget att hämta hos dig
Jag tror att det är vanligt att kvinnor inte intresserar sig för bilar, läste en rolig text av en kille som köpt en Ferrari - inga kvinnor brydde sig om hans bil, men en lång rad unga män kom alltid fram när han kom åkande. Det var inte vad han hade tänkt sig när han köpte bilen.
Ultra Red Tesla S LR Beställd 2020-12-17 Levererad 2023-05-24
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Blå Hyundai Ioniq Lev. 2020-11-24 SÅLD
Röd Tesla S100D Lev. 2018-08-07 SÅLD
S85, Titanium Metallic, Panoramatak, 7-sits. Lev. 2015-07-29. SÅLD
Har haft en flock fruntimmer (många gånger) runt bilen som tyckte den var skitsnygg och häftig, jag kunde hela tiden hävda att det var för miljön, så nåt snack om kompensering blir det aldrig, möjligtvis miljökompenseringdanni skrev:Nej, jag menar att man brukar säga att de som kör väldigt dyra bilar kompenserar för något...Herr X skrev:Du menar att jag bränt min förmögenhet på bilen och att inget finns kvar? Ett annat sätt att se på det är att en person som prioriterar en så dyr bil har en sjö med obegränsade pengar att ösa från. Önskar att det hade gällt migdanni skrev:De tänker att med en så dyr bil så finns det inget att hämta hos dig

I övrigt i brist på annat, är det ju alltid kul med batteridrivna leksaker som räcker länge.
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Jag? Jag är fruktansvärt välhängd - det är därför jag klarar mig på en billig 85D istället för en P85DElektrokungen skrev:Och vad är det du kompenserar för efter den 1/10?

Att köpa bil för att imponera på kvinnor är helt ute. Man vill imponera på barn, det är dom som är mest entusiastiska och där man kan känna sig som den stora tuffa pappan på dagis
För övrigt så fick jag långa blickar och kommentaren "du har ju en fiiiiiin bil!" från en av dagisfröknarna idag

För övrigt så fick jag långa blickar och kommentaren "du har ju en fiiiiiin bil!" från en av dagisfröknarna idag

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Nä nu jävlar tar jag illa upp! Jag har en p85d, som även ska få lmode!danni skrev:Jag? Jag är fruktansvärt välhängd - det är därför jag klarar mig på en billig 85D istället för en P85DElektrokungen skrev:Och vad är det du kompenserar för efter den 1/10?
Hehe.... Skoja bara att jag tar illa vid mig. =)
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
En av min äldsta dotters fröknar är sjukt intresserad av Teslan och frågar varje dag nya saker om den. Samma dotter frågar också varje dag när jag hämtar henne: "har vi fått Teslan än?"HelectriC skrev:Att köpa bil för att imponera på kvinnor är helt ute. Man vill imponera på barn, det är dom som är mest entusiastiska och där man kan känna sig som den stora tuffa pappan på dagis![]()

Snopet när din dotter frågar samma sak på torsdag när du hämtar henne med Teslandanni skrev:En av min äldsta dotters fröknar är sjukt intresserad av Teslan och frågar varje dag nya saker om den. Samma dotter frågar också varje dag när jag hämtar henne: "har vi fått Teslan än?"HelectriC skrev:Att köpa bil för att imponera på kvinnor är helt ute. Man vill imponera på barn, det är dom som är mest entusiastiska och där man kan känna sig som den stora tuffa pappan på dagis![]()

- Elektrokungen
- Teslaägare
Det kan också gå lite till överdrift. Min dotter har en tendens att prata väldigt mycket på förskolan om sin teslabilHelectriC skrev:Att köpa bil för att imponera på kvinnor är helt ute. Man vill imponera på barn, det är dom som är mest entusiastiska och där man kan känna sig som den stora tuffa pappan på dagis![]()

Ultra Red Tesla S LR Beställd 2020-12-17 Levererad 2023-05-24
Blå Hyundai Ioniq Lev. 2020-11-24 SÅLD
Röd Tesla S100D Lev. 2018-08-07 SÅLD
S85, Titanium Metallic, Panoramatak, 7-sits. Lev. 2015-07-29. SÅLD
När jag var liten fick man röka i tex hissar. Varje gång jag åkte hiss med någon som rökte så hade jag en liten uppläxning parat "vet farbror/tant att om man röker blir man först dålig, sen blir man sjuk och sen dör man!" Ganska många som fimpade efter den harangenElektrokungen skrev:Det kan också gå lite till överdrift. Min dotter har en tendens att prata väldigt mycket på förskolan om sin teslabilHelectriC skrev:Att köpa bil för att imponera på kvinnor är helt ute. Man vill imponera på barn, det är dom som är mest entusiastiska och där man kan känna sig som den stora tuffa pappan på dagis![]()
För övrigt så fick jag långa blickar och kommentaren "du har ju en fiiiiiin bil!" från en av dagisfröknarna idagSonen har en annan tendens, och det är att prata om alla andra bilar med avgasrör och att de spyr ut gifter man kan dö av
Det som väcker störst uppmärksamhet på förskolan är dock när jag lastar in barnen i bagaget.

Model 3-24/Polestar 3-24
Jag körde med att lägga knallpulver i cigaretten på min mammas cigaretter. Hon blev väldigt misstänksam på öppnade paket men har tyvärr inte hjälpt hittills.HelectriC skrev:När jag var liten fick man röka i tex hissar. Varje gång jag åkte hiss med någon som rökte så hade jag en liten uppläxning parat "vet farbror/tant att om man röker blir man först dålig, sen blir man sjuk och sen dör man!" Ganska många som fimpade efter den harangen
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Den enda uttalade "avundsjukan" jag hört var från grannen (bor i parhus, delar gårdsplan). Jag har ett stort bilintresse så det har passerat en del bilar. Just nu står det 2st GT3:or, en Mercedes GL och så en Tesla på gårdsplanen.
"Alltså, det spelar ingen roll hur många fräna bilar du har... dom intresserar mig inte, men Teslan! Den är jag avundsjuk på."
...och Teslan väcker verkligen känslor hos folk. En annan kommentar jag fått var "alltså, jag gillar inte bilar. Jag har inte ens körkort, men den här bilen får mig vilja ta körkort!"
"Alltså, det spelar ingen roll hur många fräna bilar du har... dom intresserar mig inte, men Teslan! Den är jag avundsjuk på."
...och Teslan väcker verkligen känslor hos folk. En annan kommentar jag fått var "alltså, jag gillar inte bilar. Jag har inte ens körkort, men den här bilen får mig vilja ta körkort!"
Det är nog bara inom sekten man kommer undan med att kalla en 85D för billig.danni skrev:... det är därför jag klarar mig på en billig 85D istället för en P85D

En vän och kollega har inget körkort. Efter att jag visade honom Model S förra året så har han blivit helt insnöad: han har nu en vit Model S som bakgrund på datorn, han har jobbat lite mer på att ta körkort senaste tiden, och han blev helt till sig av accelerationen i P85D:n som jag lånade.dstr skrev:En annan kommentar jag fått var "alltså, jag gillar inte bilar. Jag har inte ens körkort, men den här bilen får mig vilja ta körkort!"

Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla