PhR34k skrev:Hur kan man se hur mycket man laddat på suc?
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
TeslaFi håller koll. Säkert andra tredjepartsappar också.
Moderator: Redaktion
PhR34k skrev:Hur kan man se hur mycket man laddat på suc?
För min del räknar jag på den sträckan jag kör, (för den vet jag i detalj) utan tillgång till hemmaladdning och räknar med genomsnittsförbrukning på den.PhR34k skrev:Hur kan man se hur mycket man laddat på suc?
Nytt rekord! Jag touchade 120 kW idag i några sekunder, stod själv på laddaren i Enköping.RobinG skrev:Jag har en Model S P100DL Raven och har som mest kommit upp i 107 kW när jag laddat ensam på supercharger med uppvärmt batteri. Då var mitt batteri typ 30% fullt.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
1. Hemmaladdning är AC. Strypningen aktiveras vid återkommande DC laddning. Man kan ladda med AC 5 gånger om dagen i 5 år utan att spärren aktiveras.heldiggrisen skrev:Om det är antalet laddningar som gäller, så är det jo nästintill skandalöst att Tesla själv rekommenderar att man kopplar till hemma så ofta man kan, men begränsar till 90%.
Stämmer.ChristerSjo skrev:Antal laddcyklar är det väll snarare dvs 0-100%. Om du laddar 60-80% fem gånger är det en laddcykel. Eller?
Är det 60-80 som Tesla rekommenderar?ChristerSjo skrev:Antal laddcyklar är det väll snarare dvs 0-100%. Om du laddar 60-80% fem gånger är det en laddcykel. Eller?
Tror det är två parallella diskussioner på gång.EnTraktor skrev:1. Hemmaladdning är AC. Strypningen aktiveras vid återkommande DC laddning. Man kan ladda med AC 5 gånger om dagen i 5 år utan att spärren aktiveras.heldiggrisen skrev:Om det är antalet laddningar som gäller, så är det jo nästintill skandalöst att Tesla själv rekommenderar att man kopplar till hemma så ofta man kan, men begränsar till 90%.
2. Allt indikerar på att det är totala antalet DC kWh som avgör när strypningen aktiveras och inte antalet sessioner.