Perfekt. Då är sommarens resor till Glassbaren lättplanerade i fortsättningenFingk skrev:Nu finns en snabbladdare och en hel hög med 22kW ac i Bräcke också. Mittemellan Sundsvall och Östersund.

Moderator: Redaktion
Perfekt. Då är sommarens resor till Glassbaren lättplanerade i fortsättningenFingk skrev:Nu finns en snabbladdare och en hel hög med 22kW ac i Bräcke också. Mittemellan Sundsvall och Östersund.
Nu ska vi tänka på att det är en SR+ vi pratar om. För lugnare puls skulle jag aldrig planera för att köra 20 mil vintertid utan att ladda. Bilen klarar nätt och jämnt sträckan Mora-Gävle, dvs kring 17 mil. Temperaturen ute och underlaget spelar stor roll så stanna du en extra gång och sträck på benen vid en kortare laddpaus längs någon av alla laddare du fått tips om så slipper du oroa dig.termosen skrev:När väl batteriet är varmt blir förbrukningen bättre.
Körde Sthlm - svall - Sthlm igår med Model S 100d. 8 grader, vinterdäck, bitvis regn och blött på vägen. Körde efter rådande hastighet, ibland något över, snittade 200wh / km för hela sträckan.
Du måste uppdatera dig!HX100 skrev:Det var några månader sen jag kollade men stöde snabbladdaren har haft problem länge, tycker att de borde fixat vid det här laget men men.
Det är 18 mil mellan Sundsvall ösd, lång rak sträcka, oftast 100.ladda fullt i Sundsvall bara så är det lugnt.
Se upp för Bräcke bara, finns noll för elbilar där