”Förlänger” innebär normalt att man låter det rulla på med samma månadsinbetalning. Dvs ingen ny specifik tid. Kan göras ner till restskulden är 10% av startvärdet om jag förstått det rätt. Dock är jag osäker om man haft tex ”superlåg ränta” att den fortsätter gälla eller om förlängningen innebär att det blir deras default std-ränta.
Sen kan man ”starta upp en ny” leasing och då är det just ett nytt avtal med nya förutsättningar osv. Vet dock inte hur sugen tex DNB/Tesla är på att hjälpa till där, eller vilka villkor man kan få. Det blir ju lite som att leasa en begagnad bil som man köper.
Hög risk med att köpa just nu?
Moderator: Redaktion
Re: Hög risk med att köpa just nu?
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Man fortsätter väl bara med samma månadskostnad. Man har ju ofta betalat ca 30% via månadsavbetalningarna under de första 3 åren. Fortsätter man likadant i 3 år till har man restvärde på ca 20% när bilen är 6 år. Efter totalt ca 7 år borde man alltså vara nere på gränsen 10%.Zalman3 skrev:Jag beställde min S75D den 15 september 2016 och fick den levererad den 20 mars 2017.
Om jag beställer en ny Tesla S idag, kan jag kräva att jag ska få den levererad den 20 mars 2020 då mitt leasingavtal går ut.
Om jag istället förlänger mitt leasingavtal, sjunker min månadskostnad med ca 20% då?
Ni som förlängt ert leasingavtal, gör ni det på 1 eller 3 år då?
Jag är inte helt säker på det. Dom har ju bytt batterier (alltså de små runda AA-liknande battericellerna) till M3 och det är därför de kan ladda snabbare. De batterierna är lite högre än de gamla och får inte plats utan att göra betydande ändringar för att få plats med dom.Teslaspolen skrev:Det som känns saknat är ju det stora gapet mellan S/X och 3 vad gällande laddning, i och med att 3:an tar CCS och väldigt mycket högre effekt.
Hade varit konstigt om det inte åtgärdas snart.
Jag tror man kommer vänta med snabba upp laddning för X/S tills man är färdig med att få in Maxwells batteriteknologi (superkondensatorer), men innan man gör det tror jag man vill börja med Maxwells batteritillverkningsmetod, som ska snabba upp tillverkningen. Summa summarum tror jag faktiskt inte vi kommer se nån större batterirevolution för X/S på ett tag. Men vid refreshen 2020 är det kanske dax med några 10-tals kWh?
(jag drar det här lite ur minnet just nu, så det kanske inte är helt rätt överallt.)
Förresten @Teslaspolen, "Like a bolt from the blue", är det en Rush-referens?

Model S Raven Long Range, Deep Blue, FSD
Jag köpte en P100DL precis nyligen, den är verkligen perfekt.
Svårt att tro att jag kommer vilja uppgradera när nästa "uppdatering" kommer. Mycket nöjd, hoppas så förblir
Svårt att tro att jag kommer vilja uppgradera när nästa "uppdatering" kommer. Mycket nöjd, hoppas så förblir

Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Så det blev en ny till slut, kul!SR-71-BlackBird skrev:Jag slog till på min fjärde S nu i juni, med dom senaste uppdateringarna samt prisjusteringarna så känns det bra, tror även att kräftgången för vår kära valuta kommer att fortsätta. Köp du!

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Den största problemet idag ör service organisationen så länge du inte behöver dem så ör det grönt
Hoppas de får ordning på den med.
Hoppas de får ordning på den med.
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- GreenMachine
- Teslaägare
Det beror väl på om man tror att nästa kvartal blir ännu värre?
0,49% ränta, fri SUC (forever) och dom lägsta priser någonsin på både S o X?
För mig bar det i alla fall inget svårt val och givet beställning.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Inte illa allsGreenMachine skrev:Det beror väl på om man tror att nästa kvartal blir ännu värre?

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19