Re: Få kontakt med SC Upplands väsby...
Postat: 04 jul 2019 07:50
Ja. Risken är ju att säljarna får ta alla ärenden. Jag har redan varit där och nosat under mina 2 år i Tesla-svängen.
Kanske du har bättre chanser att nå fram genom att twittra till Elon...HerrNilsson skrev:Går inte att ringa SC, går inte att maila SC och går inte att boka via appen.![]()
OT: intressant att du nämner sjukvården. När jag blev dålig för ett tag sedan och ringde 1177 fick jag just rådet att ”gå och vila lite”. 3 timmar senare hämtade ambulansen mig och om jag hade följt rådet hade jag idag inte kunnat skriva detta inlägg. Jag hade varit död.LarsL skrev:Jag förstår åtgärden till 100%, det blir ju kaos om service organisationen ska utbilda ägare med sånt som står i manualen. ”Read the Fucking Manual” som man brukar säga. Detta påminner lite om problemen som akutmottagningarna har i svensk sjukvård. Folk som inte behöver akutvård söker sig dit istället för att åka till vårdcentralen eller helt enkelt lägga sig och vila lite. Bägge är svår lösta problem, men jag tror faktiskt att man måste vara lite otrevlig här och hänvisa folk med lättare problem till manualen, webbsida eller varför inte ett forum.
Jo och exakt detta är problemet! Folk som inte ska till akuten springer dit istället för till vårdcentralen. Då när du och jag, antar att vi tänker lika här, hör av oss och säger att vi har lite ont i magen eller vad det nu är då reagerar personalen med att avvisa dig, de orkar helt enkelt inte med en till simulant. Jag vet inte hur man får folk att inte använda akuten som vårdcentral men det är helt kritiskt att införa den ändringen. Bästa sättet kanske är att göra det lättare att få svar på andra vägar?Walker skrev:OT: intressant att du nämner sjukvården. När jag blev dålig för ett tag sedan och ringde 1177 fick jag just rådet att ”gå och vila lite”. 3 timmar senare hämtade ambulansen mig och om jag hade följt rådet hade jag idag inte kunnat skriva detta inlägg. Jag hade varit död.LarsL skrev:Jag förstår åtgärden till 100%, det blir ju kaos om service organisationen ska utbilda ägare med sånt som står i manualen. ”Read the Fucking Manual” som man brukar säga. Detta påminner lite om problemen som akutmottagningarna har i svensk sjukvård. Folk som inte behöver akutvård söker sig dit istället för att åka till vårdcentralen eller helt enkelt lägga sig och vila lite. Bägge är svår lösta problem, men jag tror faktiskt att man måste vara lite otrevlig här och hänvisa folk med lättare problem till manualen, webbsida eller varför inte ett forum.
Nja.... folk går till vårdcentralen som inte kan eller vill ta emot dig, utan man blir anvisad till att söka till akuten istället. Väl där får man frågan varför man inte sökte vård via sin vårdcentralLarsL skrev:Jo och exakt detta är problemet! Folk som inte ska till akuten springer dit istället för till vårdcentralen. Då när du och jag, antar att vi tänker lika här, hör av oss och säger att vi har lite ont i magen eller vad det nu är då reagerar personalen med att avvisa dig, de orkar helt enkelt inte med en till simulant. Jag vet inte hur man får folk att inte använda akuten som vårdcentral men det är helt kritiskt att införa den ändringen. Bästa sättet kanske är att göra det lättare att få svar på andra vägar?Walker skrev:OT: intressant att du nämner sjukvården. När jag blev dålig för ett tag sedan och ringde 1177 fick jag just rådet att ”gå och vila lite”. 3 timmar senare hämtade ambulansen mig och om jag hade följt rådet hade jag idag inte kunnat skriva detta inlägg. Jag hade varit död.LarsL skrev:Jag förstår åtgärden till 100%, det blir ju kaos om service organisationen ska utbilda ägare med sånt som står i manualen. ”Read the Fucking Manual” som man brukar säga. Detta påminner lite om problemen som akutmottagningarna har i svensk sjukvård. Folk som inte behöver akutvård söker sig dit istället för att åka till vårdcentralen eller helt enkelt lägga sig och vila lite. Bägge är svår lösta problem, men jag tror faktiskt att man måste vara lite otrevlig här och hänvisa folk med lättare problem till manualen, webbsida eller varför inte ett forum.
Absolut är det så. Men då bör man också se till att den kvarvarande kontaktvägen fungerar stabilt.LarsL skrev:Jag förstår åtgärden till 100%, det blir ju kaos om service organisationen ska utbilda ägare med sånt som står i manualen.
Jo, alternativen måste funka, i bägge exemplen. Den enkla lösningen är faktiskt att se till att vårdcentraler och appar funkar samt att det finns begripliga manualer och kunskap tillgängligt.HerrNilsson skrev:Absolut är det så. Men då bör man också se till att den kvarvarande kontaktvägen fungerar stabilt.LarsL skrev:Jag förstår åtgärden till 100%, det blir ju kaos om service organisationen ska utbilda ägare med sånt som står i manualen.
Satt i kö till supporten i 45min igår och felanmälde detta. Dom hade ingen aning om vad det berodde på.
Men snälla lugna ner dig. När du ändå hänger på forumet så kan du börja med dina lätta frågor här istället för att belasta SC med sånt..Disponenten skrev:Verkar som att efter försäljning strunta i kunderna! Har rapporterat om navigation felaktiga hastighetsgränser, automatisk parkering fungerar inte, homelink går inte att få igång med Hörmann, inga svar överhuset taget. Svarar inte i telefon efter40 minuters väntetid. Verkar som att det första och sista Teslan! Referal code gick heller inte att utnyttja, blåst på 1500 mil. Tack Tesla för inget!
Skall varna om jag inte får någon respons!
Bra video. Behövs specialverktyg. Min lack är repad också. Vore bra att få kontakt med Tesla. Mekonomen kunde fixa för 1000kr, men det är ju inte dom som gjort fel och jag lär få svårt att få tillbaka det. Ska köra 150mil nu i helgen så jag hoppas den håller... regn på måndag evpinussen skrev:Ajaj, kolla en av Teslabjørns senaste videor. Han fick bytt vindruta och fel inställda torkare som tillslut repade lacken.
Spännande att man jämför sjukvården med tesla, sjukvården har ju knappast ett bra rykte och är de dit tesla är påväg så ja då har nog tesla riktigt stora problem.Walker skrev:OT: intressant att du nämner sjukvården. När jag blev dålig för ett tag sedan och ringde 1177 fick jag just rådet att ”gå och vila lite”. 3 timmar senare hämtade ambulansen mig och om jag hade följt rådet hade jag idag inte kunnat skriva detta inlägg. Jag hade varit död.LarsL skrev:Jag förstår åtgärden till 100%, det blir ju kaos om service organisationen ska utbilda ägare med sånt som står i manualen. ”Read the Fucking Manual” som man brukar säga. Detta påminner lite om problemen som akutmottagningarna har i svensk sjukvård. Folk som inte behöver akutvård söker sig dit istället för att åka till vårdcentralen eller helt enkelt lägga sig och vila lite. Bägge är svår lösta problem, men jag tror faktiskt att man måste vara lite otrevlig här och hänvisa folk med lättare problem till manualen, webbsida eller varför inte ett forum.