£25000.- 294000 Nok 360000 Sek....
Det slutar alltså med 400000.- för snikvarianten och 460000.- för den mest utrustade.
Visar inte detta att det är klokast att invänta de SVENSKA priserna?
Nej för det är bara att importera !
Re: Peugeot 2008 BEV
Postat: 16 jan 2020 16:09
av Walker
Stevvee skrev:
Walker skrev:
£25000.- 294000 Nok 360000 Sek....
Det slutar alltså med 400000.- för snikvarianten och 460000.- för den mest utrustade.
Visar inte detta att det är klokast att invänta de SVENSKA priserna?
Nej för det är bara att importera !
Men sluta nu.....
Vem orkar hålla på.
Re: Peugeot 2008 BEV
Postat: 16 jan 2020 16:49
av Stevvee
Walker skrev:
Stevvee skrev:
Walker skrev:
£25000.- 294000 Nok 360000 Sek....
Det slutar alltså med 400000.- för snikvarianten och 460000.- för den mest utrustade.
Visar inte detta att det är klokast att invänta de SVENSKA priserna?
Nej för det är bara att importera !
Men sluta nu.....
Vem orkar hålla på.
Var ironisk, trodde du skulle förstå att den kommer komma från Z
Re: Peugeot 2008 BEV
Postat: 16 jan 2020 17:30
av Walker
Stevvee skrev:
Walker skrev:
Stevvee skrev:
Walker skrev:
£25000.- 294000 Nok 360000 Sek....
Det slutar alltså med 400000.- för snikvarianten och 460000.- för den mest utrustade.
Visar inte detta att det är klokast att invänta de SVENSKA priserna?
Nej för det är bara att importera !
Men sluta nu.....
Vem orkar hålla på.
Var ironisk, trodde du skulle förstå att den kommer komma från Z
Aha! Lite luddig i huvet just nu pga förkylning. Men när jag tittar på det igen så är det ju helt uppenbart .
Re: Peugeot 2008 BEV
Postat: 02 apr 2020 11:20
av Zalman3
Har nån beställt en Peugeot e-2008?
Börjar komma annonser på blocket med svenska priser nu.
- ACTIVE: 399.900kr
- ALLURE: 419.900kr
- GT-LINE: 439.900kr
- GT: 459.900kr
”Prel. leverans maj 2020”
Jag antar att rabatterna baseras på Peugeots "ordinarie pris" vilket väl är 40 tusen över det pris man ser på bilarna på Blocket (åtminstone är det 40 tkr i skillnad för e-208).
Re: Peugeot 2008 BEV
Postat: 04 apr 2020 21:44
av _TonyV
Surfaren skrev:
Zalman3 skrev:
LRF rabatt
Rabatt personbilar
Jag antar att rabatterna baseras på Peugeots "ordinarie pris" vilket väl är 40 tusen över det pris man ser på bilarna på Blocket (åtminstone är det 40 tkr i skillnad för e-208).
Ja..
Rabatten gäller inte på kampanj-, demo- eller nettoprissatta bilar eller utrustningspaket.
Re: Peugeot 2008 BEV
Postat: 05 apr 2020 00:23
av danielalmestal
Är det bara jag som reagerar på följande i deras pris/produktblad:
"Laddkabel till laddbox (standard som medföljer bilen) Typ 2 till typ 2-kontakt, Mode 3, 6 meter
Laddtider:
- vanligt uttag (1,8 kw / 10 A) >28 h
- laddbox (7,4 kW / 16 A) ca 8 h
- laddbox (11 kW / 32 A) ca 5 h
- offentlig laddstation (snabbladdare 100 kW) ca 30 min"
i urspurnginlägget stod 1-fas 32 A 7,4 kw eller 3-fas 11 kw vilket är 16 A. Är det så enkelt som att de råkat svänga om siffrorna lite? blir ju lite nojig med fransmän och el....
Re: Peugeot 2008 BEV
Postat: 05 apr 2020 00:40
av Zalman3
danielalmestal skrev:
Är det bara jag som reagerar på följande i deras pris/produktblad:
"Laddkabel till laddbox (standard som medföljer bilen) Typ 2 till typ 2-kontakt, Mode 3, 6 meter
Laddtider:
- vanligt uttag (1,8 kw / 10 A) >28 h
- laddbox (7,4 kW / 16 A) ca 8 h
- laddbox (11 kW / 32 A) ca 5 h
- offentlig laddstation (snabbladdare 100 kW) ca 30 min"
i urspurnginlägget stod 1-fas 32 A 7,4 kw eller 3-fas 11 kw vilket är 16 A. Är det så enkelt som att de råkat svänga om siffrorna lite? blir ju lite nojig med fransmän och el....
Givetvis ska det vara:
1-fas 32 A 7,4 kw
3-fas 16 A 11 kw
Re: Peugeot 2008 BEV
Postat: 03 maj 2020 19:38
av Zalman3
Peugeot e-2008 går att få från 25.390 euro ute i Europa.
Kommer Peugeot 2008 BEV med ett större batteri på ca 79,2 kWh?
Hypothetical battery pack
Cells: 92 (92s1p)
Nominal voltage: 350,52 V
Capacity: 79,2 kWh
Total cell weight: 330 kg
Total cell volume: 134 L
Total pack weight: 391 kg (estimation from a GCTP of 84,5 %)
Total pack volume: 215 L (estimation from a VCTP of 62,4 %)
Gravimetric energy density: 203 Wh/kg (estimation from a GCTP of 84,5 %)
Volumetric energy density: 368 Wh/L (estimation from a VCTP of 62,4 %)
Active material cost: 5.544 euros (70 euros per kWh)
Passive material cost: 1.000 euros
Total cost: 6.544 euros (83 euros per kWh)
Har provkört 2008:an nu. För mig var det en stor besvikelse. Det första jag noterade var den stridsvagnsliknande instängda känslan ur ett förarperspektiv:
Nästa problem är drivlinan. Fick ingen elbilskänsla alls. Kändes som en trött dieselbil. Interiören är lite speciell men det kan jag leva med. Infotainment är, hmm, jag hade väldigt svårt att förstå hur man navigerade runt i gränssnittet måste jag säga. Jag måste nästan avstå att bedöma den delen, vilket kanske säger det mesta. Kanske är bättre om man dra igång carplay iofs, testade aldrig det.
Sen det här med att faktiskt få bilen att röra på sig. Sätter mig i bilen, ah, startknapp. Får igång den efter lite micklande. Ska köra iväg, "unlock.." någonting på mittenskärmen. Visar på en knapp. Hmm, startknappen igen. Nähä, det finns en knapp på "växelspaken". Trycker in den en gång. Nope. Tror att man behövde trycka in den samtidigt som man för spaken bak/fram för att det skulle fungera. Eller så hade jag fipplat för mycket med knapparna fram och tillbaka bara.
Nåväl, det här vänjer man sig förstås vid men det känns väldigt främmande jämfört med 3:an där man hoppar in i bilen, bilen är "startad" direkt, väljer D och kör.
Överlag helt ointressant för mig personligen.
Priset då, ja man fick 60k i rabatt utan att säga ett ord om rabatt. Runt 420k med vinterdäck för en grundutrustad bil utan navigation landade det på. Kan tillägga att även försäljaren hade åsikter om det här med rabatter. Tyckte att de borde göra som Tesla..