Vad är det för fel på Model 3 ägare?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Vad är det för fel på Model 3 ägare?

Inlägg av Bjelke »

Latt skrev:
Jag vinkar till ALLA elbilar! Sen att det är sällan nån vinkar tillbaka är strunt samma. Dom fåtal som gör det är det hela värd!

Hälsade glatt på en Kona ägare i Danmark i påsken på en parkering vid ett museum. Först fattade han inget, tills han såg jag gick till min Tesla, sen log han jätte glatt och vinkade tillbaka.
Samma här! :)
Vinkade till en I3:a jag körde om igår tex men jag hann inte se om han vinkade tillbaks eller bara tyckte att jag var en idiot :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Inlägg av fth »

Latt skrev:
Jag vinkar till ALLA elbilar! Sen att det är sällan nån vinkar tillbaka är strunt samma. Dom fåtal som gör det är det hela värd!
Bra där, det skall jag börja med också, finns ju ingen anledning att diskriminera icke-Teslor! :)

Problemet är väl bara att känna igen alla elbilar, i3 sticker ju ut t.ex., men jag kan nog inte avgöra drivlina på en Kia, Audi, Hyundai etc med ett ögonkast.

Finns det något knep?

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

fth skrev:
Latt skrev:
Bra där, det skall jag börja med också, finns ju ingen anledning att diskriminera icke-Teslor! :)

Problemet är väl bara att känna igen alla elbilar, i3 sticker ju ut t.ex., men jag kan nog inte avgöra drivlina på en Kia, Audi, Hyundai etc med ett ögonkast.

Finns det något knep?

/fth
Brandförsvaret kräver ju olika färger på registreringsskyltarna och det skulle ju helt klart underlätta för oss som vill hälsa... ;)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Inlägg av fth »

lator skrev:
Brandförsvaret kräver ju olika färger på registreringsskyltarna och det skulle ju helt klart underlätta för oss som vill hälsa... ;)
Det låter ju toppen, Anders och Fabian propagerar ju för samma sak, det är ju kanske också lite av en förutsättning om man vill införa "privilegier" (typ att få köra i kollektivtrafikfiler) för elbilar.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
Latt
Teslaägare

Inlägg av Latt »

fth skrev:
Latt skrev:

Finns det något knep?

/fth
Jag var ganska länge helt inne på att skaffa mig en e-Niro och "pluggade" allt om nya elbilar och sån. Så därför har jag ganska lätt för att identificera dom flesta på marknaden. Men om 2 år är det långt ifrån säkert att jag kan det :)
Model S 100D
Användarvisningsbild
JonasPersson
Teslaägare

Inlägg av JonasPersson »

HX100 skrev:
Har fått flertalet vinkningar besvarade i Östersund :) av alla modeller. Kanske är annorlunda i en mindre stad?

Här i Östersund hälsar jag på alla jag ser. Ibland till bilar som sambon tycker SER UT som Teslor fast de inte är de, men de kanske får upp ögonen för elbilar på det sättet :lol:
Utanför Coop stannade jag framför ett äldre par som satt i en 3:a och gjorde tummen upp. Båda satt djupt focuserade på mittkonsollen men efter ett tag såg kvinnan mig och puttade till karl som att "..du, det är nån idiot framför oss. Vad tror du att han vill?" Jag pekade på deras bil och gjorde tummen upp igen. Undrar om de fortfarande grubblar över vad som hände :lol:
2014 Leaf Tekna 24kWh Såld
2014 Tesla Model S85 Midnight Silver med AP Såld
2018 Tesla Model X 100D FSD. HW 3.0.
2009 Th!nk City. Härlig norsk elbil med 23kWh

Life is too short to drive boring cars
Användarvisningsbild
Jjonas
Teslaägare

Inlägg av Jjonas »

Jag vinkar alltid till Model 3 från min BMW... :cry:
Tesla Model Y 2022 Deep Blue LR 20" Dragkrok Cineastknapp
Skriv svar