Enligt distansköplagen har du i Sverige 14 dagar på dig efter att du fått varan. Står också under ”Regionsspecifika bestämmelser” i avtalet. Oklart dock om hur långt man får köra.lator skrev:Det hade jag missat... Tack för uppdateringen!Legato skrev:Fast de tog ju bort det villkoret. Nu har man alltid 7 dagar oavsett vad.lator skrev:Man kan väl anses ha provkört om man har ägt en eller...?Pontus skrev:Vad händer om man beställer 1 ny bil varje vecka och alltid lämnar tillbaka efter 7 dagar?
Vilken magisk jäkla bil...
Moderator: Redaktion
Re: Vilken magisk jäkla bil...
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Fast det gäller en minoritet av kunderna då distansköpslagen bara är tillämplig på konsument. Eller är det 14 dagar för alla enligt Tesla?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Konsument.bylund skrev:Fast det gäller en minoritet av kunderna då distansköpslagen bara är tillämplig på konsument. Eller är det 14 dagar för alla enligt Tesla?
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Tog min framtida X privat av denna anledning. Känns som man har "hängslen och livrem", men har ändå en känsla av att det kan bli lite meck...Walker skrev:Konsument.bylund skrev:Fast det gäller en minoritet av kunderna då distansköpslagen bara är tillämplig på konsument. Eller är det 14 dagar för alla enligt Tesla?
Antingen leasar man och då känns det som leasingbolaget kan trilska, eller så betalar man kontant och dels är det jäkligt mycket pengar att ligga ute med, dels är jag inte så sugen på att "låna ut" över en miljon till Tesla.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Funderar du på faceliften eller något annat? Du borde väl annars spara ganska mycket som tjänstebil på din TCO jämfört med privat, eller?Legato skrev:Tog min framtida X privat av denna anledning. Känns som man har "hängslen och livrem", men har ändå en känsla av att det kan bli lite meck...Walker skrev:Konsument.bylund skrev:Fast det gäller en minoritet av kunderna då distansköpslagen bara är tillämplig på konsument. Eller är det 14 dagar för alla enligt Tesla?
Antingen leasar man och då känns det som leasingbolaget kan trilska, eller så betalar man kontant och dels är det jäkligt mycket pengar att ligga ute med, dels är jag inte så sugen på att "låna ut" över en miljon till Tesla.
Yes, jag vill gärna ha mer info om vilka uppdateringar som kommer, samt pris på nya versionen, innan jag "slår till". Återstår ju att se hur mycket mer man vet i augusti än nu, men lite mer får man väl hoppas i alla fallkangru skrev:Funderar du på faceliften eller något annat? Du borde väl annars spara ganska mycket som tjänstebil på din TCO jämfört med privat, eller?Legato skrev:Tog min framtida X privat av denna anledning. Känns som man har "hängslen och livrem", men har ändå en känsla av att det kan bli lite meck...Walker skrev:Konsument.bylund skrev:Fast det gäller en minoritet av kunderna då distansköpslagen bara är tillämplig på konsument. Eller är det 14 dagar för alla enligt Tesla?

För mig blir TCOn faktiskt nästan identisk. Högt förmånsvärde på XPL kombinerat med att mitt bolag gör "skattemässig" förlust gör att kostnaden jämnar ut sig mellan alternativen.
https://evexperten.se
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Grattis. Jag har lidit med dig i dina inläggTars skrev:Ville bara tillägga att jag hämtar tillbaka bilen då jag fått nys om en firma som fixar sätet så det blir mer komfortabelt för min kropp.

Model 3 LR AWD
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Och om jag vill att det går som det ska, så har jag en x också hemma snart.perre skrev:Grattis. Jag har lidit med dig i dina inläggTars skrev:Ville bara tillägga att jag hämtar tillbaka bilen då jag fått nys om en firma som fixar sätet så det blir mer komfortabelt för min kropp.
Tack för stödet.
Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Tars skrev:Och om jag vill att det går som det ska, så har jag en x också hemma snart.perre skrev:Grattis. Jag har lidit med dig i dina inläggTars skrev:Ville bara tillägga att jag hämtar tillbaka bilen då jag fått nys om en firma som fixar sätet så det blir mer komfortabelt för min kropp.
Tack för stödet.
Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk

Taycan 4S - 2021
Model S 100D - 2018
Model X P100DL - 2019
Model S P100D - 2018
Model X 100D - 2017
Model S 75D - 2016
Model S 85 - 2014
Model S 100D - 2018
Model S 85 - 2014