Angående dina hjul till din nya Tesla
Moderator: Redaktion
Re: Angående dina hjul till din nya Tesla
Ja ha, åkte till Kista för att hämta mina sommarhjul idag. Allt verkade ok tills de skulle plocka fram hjulen, men de gick inte att hitta. En kille letade igenom alla travar med hjul, men hittade ingen med mitt VIN. Jag fick åka hem utan, med löfte om att de skulle skickas till Linköping utan kostnad när de dyker upp. De skulle kontakta Tesla på måndag.
Fick dock lite info om skiftet som Tesla utlovat. Deras version var att Tesla betalat för ett skifte och förvaring en säsong, men skiftet är redan gjort i och med påsättning av vinterhjulen. Det är tydligen de som har gjort det redan innan leverans.
Fick dock lite info om skiftet som Tesla utlovat. Deras version var att Tesla betalat för ett skifte och förvaring en säsong, men skiftet är redan gjort i och med påsättning av vinterhjulen. Det är tydligen de som har gjort det redan innan leverans.
Model 3, LR-AWD, röd, 18", svart interiör, EAP (uppgraderad till FSD), Nokian R3 18".
Bor i Linköping, hyresrätt i innerstaden.
Jag hade fattat totalfel, jag trodde det var Micelin på, men det var hankook
Hur är de jämförelsevis?
Hur är de jämförelsevis?
Nu har mina hjul kommit till Euromaster Skellefteå.
Skall åka och hämta dom i eftermiddag
Skall åka och hämta dom i eftermiddag

2024 BMW i4 M50
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Pratar vi om sommardäck så är det ganska stor skillnad på priset i alla fall.Crappy skrev:Jag hade fattat totalfel, jag trodde det var Micelin på, men det var hankook
Hur är de jämförelsevis?
Runt 1500:- för Hankook Ventus, och 2700 för Michelin PS4 TO.
Men priset säger inte allt. Det handlar mycket om personliga preferenser vilka egenskaper man värderar högst. Michelin är dyra för att det är Michelin.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Det är inget fel på Hankook, sitter på flera premium o sportbilar. Dessutom är detta som sitter på 19 tums fälgen deras senaste premiumdäcke,,Godkänt o utvalt av Tesla.
//P
Jag fick exakt samma besked som du förutom att de inte nämnde Euromaster vid namn. Jag blev lovad dyrt och heligt att däcken ska finnas i min hemstad och att första bytet var gratis och sen fick man välja om man ville fortsätta förvara sina däck där. Jag har 2,5 tim till Malmö där mina däck är.Timpa skrev:I det bud jag fick via tfn när de ringde för att bekräfta köpet av vinterhjul mm. var det väldigt tydligt att det var gratis leverans till ett Euromaster däckhotell på hemorten och gratis förvaring fram till första däckskiftet (gratis även det) som gällde. Därefter får man bestämma sig om man vill fortsätta förvara på däckhotellet till ordinarie pris. Någon annan som fått samma besked?jonas skrev:Vad betyder skickas till närmaste däckhotell utan extra kostnad?
Närmast Tesla eller närmast mig?
Skickat från min EVR-TL00 via Tapatalk
Kör Model 3 LR AWD+, 19" Sport-fälgar, Pearlwhite med vit interiör, EAP + FSD.
Fick faktiskt ett samtal ifrån Tesla Malmö idag att de skickar mina däck till min lokala Vianor. Jag har inte varit pushig eller liknande utan påpekade helt enkelt att jag vid försäljningstillfället blev lovad att däcken skulle fraktas kostnadsfritt. En trevlig tjej ifrån SC i Malmö ringde upp och bekräftade allt och skulle se till att de skickades så snart som möjligt.Max79 skrev:Jag fick exakt samma besked som du förutom att de inte nämnde Euromaster vid namn. Jag blev lovad dyrt och heligt att däcken ska finnas i min hemstad och att första bytet var gratis och sen fick man välja om man ville fortsätta förvara sina däck där. Jag har 2,5 tim till Malmö där mina däck är.Timpa skrev:I det bud jag fick via tfn när de ringde för att bekräfta köpet av vinterhjul mm. var det väldigt tydligt att det var gratis leverans till ett Euromaster däckhotell på hemorten och gratis förvaring fram till första däckskiftet (gratis även det) som gällde. Därefter får man bestämma sig om man vill fortsätta förvara på däckhotellet till ordinarie pris. Någon annan som fått samma besked?jonas skrev:Vad betyder skickas till närmaste däckhotell utan extra kostnad?
Närmast Tesla eller närmast mig?
Skickat från min EVR-TL00 via Tapatalk

Kör Model 3 LR AWD+, 19" Sport-fälgar, Pearlwhite med vit interiör, EAP + FSD.
Har nu fått veta att anledningen till att hjulen inte fanns i Kista var att de redan skickats till Linköping, utan mitt godkännande av kostnaden. Så jag behöver i alla fall inte betala för den transporten. Detta är alltså Euromasters eget strul med logistiken.andersjo skrev:Ja ha, åkte till Kista för att hämta mina sommarhjul idag. Allt verkade ok tills de skulle plocka fram hjulen, men de gick inte att hitta. En kille letade igenom alla travar med hjul, men hittade ingen med mitt VIN. Jag fick åka hem utan, med löfte om att de skulle skickas till Linköping utan kostnad när de dyker upp. De skulle kontakta Tesla på måndag.
Model 3, LR-AWD, röd, 18", svart interiör, EAP (uppgraderad till FSD), Nokian R3 18".
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Börjar känna att det är dags att byta till sommardäck.
Men... hur gör man?!
Däcken sägs vara på Euromaster i Kista enligt mejlet man fick. Men går jag in på deras bokningssida och slår in mitt regnr står det bara "Bilmodell kunde inte identifieras" och inte ett ord om att de skulle ha mina däck på hotell där.
"Dude, where are my tires?"
Men... hur gör man?!
Däcken sägs vara på Euromaster i Kista enligt mejlet man fick. Men går jag in på deras bokningssida och slår in mitt regnr står det bara "Bilmodell kunde inte identifieras" och inte ett ord om att de skulle ha mina däck på hotell där.

Om de inte har flytta på dem ligger de i en trave i deras garage och det är bara att åka dit och hämta dem. Vill du skifta där skulle jag försöka ringa det lokala kontoret för att boka tid. Däckfirmors bokningssystem lämnar en del att önska om inte allt är solklart från början. T.ex. vad det kommer kosta verkar de gilla att utelämna.TiborBlomhall skrev:Börjar känna att det är dags att byta till sommardäck.
Men... hur gör man?!
- Teslaspolingen
- Teslaägare
Hämtade mina sommarsulor idag i Kista. Hade inte fått något meddelande om att dom fanns där men behövde bara uppge mitt VIN-nr (sista sex siffrorna) och visa leg. Gick hur smidigt som helst, mycket trevligt bemötande och jag rullade ut med mina sköna 19" sommarhjul i trunken efter en kvart. Fick plats i M3:an utan problem med fällda säten. Dom sa att dom hade MÅNGA på lagret fortfarande,
Model 3 aficionado. BS sensitive. MSM Silver Bullet M3 owner. White, seats.