Re: Model 3, svenska priser
Postat: 05 dec 2018 12:26
Blir nästa gissningstävling vad förmånsvärdet kommer att landa på? 

De där 200 kronorna känns onödiga. Men eftersom Tesla räknar lite på sitt eget lilla sätt med bränsle och skattebesparingar, så kommer den att hamna under 600k i design studion... Typ 572.700 SEK. Tesla har ju aldrig prissatt enligt branschstandrad. Typ något som slutar på 9000 kr. Nej nej.. här pratar vi på kronan. 599.000 kr efter miljöbonus låter ju myyyycket bättre än 600.200vigge50 skrev:Recharge delar nu de Svenska priserna
Model 3 LR Dual motor 660 200 kr
Model 3 Performance 767 200 kr
Priserna inkl premium interiör
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... rformance/
8341 kr/mån för en LR utan bling om du kör under 3000 mil/årR2D2 skrev:Blir nästa gissningstävling vad förmånsvärdet kommer att landa på?
Jeppe_E skrev:De där 200 kronorna känns onödiga. Men eftersom Tesla räknar lite på sitt eget lilla sätt med bränsle och skattebesparingar, så kommer den att hamna under 600k i design studion... Typ 572.700 SEK. Tesla har ju aldrig prissatt enligt branschstandrad. Typ bågot som slutar på 9000 kr. Nej nej.. här pratar vi på kronan. 599.000 kr efter miljöbonus låter ju myyyycket bättre än 600.200vigge50 skrev:Recharge delar nu de Svenska priserna
Model 3 LR Dual motor 660 200 kr
Model 3 Performance 767 200 kr
Priserna inkl premium interiör
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... rformance/
Nejnejnej, nu är du lååååååångt över. Det där är ju skyhögt högre än Model S, kommer inte hända.Jeppe_E skrev:8341 kr/mån för en LR utan bling om du kör under 3000 mil/årR2D2 skrev:Blir nästa gissningstävling vad förmånsvärdet kommer att landa på?
6258 kr/mån för en LR utan bling som körs mer än 3000 mil/år
Den där löjliga nian som inte påverkar något mera än de mycket lättlurade!Jeppe_E skrev:De där 200 kronorna känns onödiga. Men eftersom Tesla räknar lite på sitt eget lilla sätt med bränsle och skattebesparingar, så kommer den att hamna under 600k i design studion... Typ 572.700 SEK. Tesla har ju aldrig prissatt enligt branschstandrad. Typ något som slutar på 9000 kr. Nej nej.. här pratar vi på kronan. 599.000 kr efter miljöbonus låter ju myyyycket bättre än 600.200vigge50 skrev:Recharge delar nu de Svenska priserna
Model 3 LR Dual motor 660 200 kr
Model 3 Performance 767 200 kr
Priserna inkl premium interiör
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... rformance/
Runt 750-800K om du säljer privat!OfarligTesla skrev:Till och med jag blir sugen nu när priserna faktiskt är de som förväntats (mest för att nytt är roligt), vad kan en i februari 10 månader gammal S75D med säg 1000 mil på mätaren vara värd (AP, premiuminteriör, premiumpaket, glasktak, gråa 19")?
Nja, så lite tror jag inte det blir faktiskt. Kanske vad Tesla skulle bjuda dock.electricfeel skrev:Runt 750-800K om du säljer privat!OfarligTesla skrev:Till och med jag blir sugen nu när priserna faktiskt är de som förväntats (mest för att nytt är roligt), vad kan en i februari 10 månader gammal S75D med säg 1000 mil på mätaren vara värd (AP, premiuminteriör, premiumpaket, glasktak, gråa 19")?
Ligger en MS75D uttagen i Mars 2018 med 1100 mil på blocket, säljs av en bilfirma för 895K.OfarligTesla skrev:Nja, så lite tror jag inte det blir faktiskt. Kanske vad Tesla skulle bjuda dock.electricfeel skrev:Runt 750-800K om du säljer privat!OfarligTesla skrev:Till och med jag blir sugen nu när priserna faktiskt är de som förväntats (mest för att nytt är roligt), vad kan en i februari 10 månader gammal S75D med säg 1000 mil på mätaren vara värd (AP, premiuminteriör, premiumpaket, glasktak, gråa 19")?
big-olle skrev:Förmånsvärdet borde inte ligga höger än en model S 75D
Förra sommaren köpte jag en demo S 75D som gått 270 mil för 987 tusen efter miljöbonusen. Plockade ut den i slutet av juni. Av lite olika anledningar kände jag mig lite lurad på den så redan i augusti frågade jag om inbyte. De bjöd 754 000:-. På en bil som de sålt 45 dagar tidigare för över 1 miljon. 74% av nypriset.OfarligTesla skrev:Nja, så lite tror jag inte det blir faktiskt. Kanske vad Tesla skulle bjuda dock.electricfeel skrev:Runt 750-800K om du säljer privat!OfarligTesla skrev:Till och med jag blir sugen nu när priserna faktiskt är de som förväntats (mest för att nytt är roligt), vad kan en i februari 10 månader gammal S75D med säg 1000 mil på mätaren vara värd (AP, premiuminteriör, premiumpaket, glasktak, gråa 19")?
danni skrev:Nejnejnej, nu är du lååååååångt över. Det där är ju skyhögt högre än Model S, kommer inte hända.Jeppe_E skrev:8341 kr/mån för en LR utan bling om du kör under 3000 mil/årR2D2 skrev:Blir nästa gissningstävling vad förmånsvärdet kommer att landa på?
6258 kr/mån för en LR utan bling som körs mer än 3000 mil/år
Skatteverket har nog inte räknat ut förmånsvärdet för Model 3 än då bilen inte går att välja i deras "bilförmånsberäkning kalkyl"TeslaTissel skrev:big-olle skrev:Förmånsvärdet borde inte ligga höger än en model S 75D
Danni kan nog få fram det snart?
http://www.teslakalkylen.com
På Model S/X så skulle 4 år uppkoppling ingå men Tesla har inte kommit på hur de ska kunna ta betalt och samtidigt låta bilen vara uppkopplad för uppdateringar mm. Antagligen så kommer man inte få tillgång till att streama musik, Google Earth kartbilder eller kunna surfa (vilket inte direkt funkar idag heller).Teslalink skrev:Premiuminteriör innehåller bl.a. Premium Connectivity (1 år ingår). Vad betyder premium connectivity och vad kostar det efter ett år?
Det är ju dock helt annan utrustning på den på bilfirman (saknar premiuminteriör, premiumpaket, förutom småsaker som fälgar och färg). Ska inte kapa tråden helt dock, får jag för lite för S:en är det ingen idé för mig att byta ändå då jag i slutändan kommer få mindre för samma kostnad.electricfeel skrev:Ligger en MS75D uttagen i Mars 2018 med 1100 mil på blocket, säljs av en bilfirma för 895K.
Säljer du den som privatperson kan du inte begära runt samma pris.
Sen får du ha i åtanke att nu kommer beg marknaden av MS öka något då det är fler ägare som nu vill ha en M3 istället;)
Ja om jag inte vinner på "lotto" och deras tärningar hamnar alla rätt så de erbjuder 95% av nyprisetVerdi skrev:Förra sommaren köpte jag en demo S 75D som gått 270 mil för 987 tusen efter miljöbonusen. Plockade ut den i slutet av juni. Av lite olika anledningar kände jag mig lite lurad på den så redan i augusti frågade jag om inbyte. De bjöd 754 000:-. På en bil som de sålt 45 dagar tidigare för över 1 miljon. 74% av nypriset.
Nu när jag skulle köpa min 100D bad jag om inbytespris. Då trodde säljaren att jag hade kvar min 75D och de bjöd då ~640 000:- för den efter 14 månader. Iofs rimligare än det första inbytespriset men ändå.
Så när du ska försöka uppskatta vad Tesla kan tänkas bjuda så kan du utan problem dra av 100 tusen från vad du tror är det sämsta möjliga budet.
Jeppe_E skrev:danni skrev:Nejnejnej, nu är du lååååååångt över. Det där är ju skyhögt högre än Model S, kommer inte hända.Jeppe_E skrev:8341 kr/mån för en LR utan bling om du kör under 3000 mil/årR2D2 skrev:Blir nästa gissningstävling vad förmånsvärdet kommer att landa på?
6258 kr/mån för en LR utan bling som körs mer än 3000 mil/år
Okej, jag använde skatteverkets beräkningsfunktion
OfarligTesla skrev:Det är ju dock helt annan utrustning på den på bilfirman (saknar premiuminteriör, premiumpaket, förutom småsaker som fälgar och färg). Ska inte kapa tråden helt dock, får jag för lite för S:en är det ingen idé för mig att byta ändå då jag i slutändan kommer få mindre för samma kostnad.electricfeel skrev:Ligger en MS75D uttagen i Mars 2018 med 1100 mil på blocket, säljs av en bilfirma för 895K.
Säljer du den som privatperson kan du inte begära runt samma pris.
Sen får du ha i åtanke att nu kommer beg marknaden av MS öka något då det är fler ägare som nu vill ha en M3 istället;)
Ja om jag inte vinner på "lotto" och deras tärningar hamnar alla rätt så de erbjuder 95% av nyprisetVerdi skrev:Förra sommaren köpte jag en demo S 75D som gått 270 mil för 987 tusen efter miljöbonusen. Plockade ut den i slutet av juni. Av lite olika anledningar kände jag mig lite lurad på den så redan i augusti frågade jag om inbyte. De bjöd 754 000:-. På en bil som de sålt 45 dagar tidigare för över 1 miljon. 74% av nypriset.
Nu när jag skulle köpa min 100D bad jag om inbytespris. Då trodde säljaren att jag hade kvar min 75D och de bjöd då ~640 000:- för den efter 14 månader. Iofs rimligare än det första inbytespriset men ändå.
Så när du ska försöka uppskatta vad Tesla kan tänkas bjuda så kan du utan problem dra av 100 tusen från vad du tror är det sämsta möjliga budet.. Då kanske 800 är rimligt från Tesla efter 10 månader ändå, 74% av nypriset :p.
En ny S75D kostar 960.000 efter bonus. 20% tapp = 770.000 kr. Tesla har en demo med 678 mil på mätaren för 885k. Möjligen om du säljer den till Norge dåOfarligTesla skrev:Nja, så lite tror jag inte det blir faktiskt. Kanske vad Tesla skulle bjuda dock.electricfeel skrev:Runt 750-800K om du säljer privat!OfarligTesla skrev:Till och med jag blir sugen nu när priserna faktiskt är de som förväntats (mest för att nytt är roligt), vad kan en i februari 10 månader gammal S75D med säg 1000 mil på mätaren vara värd (AP, premiuminteriör, premiumpaket, glasktak, gråa 19")?
Japp och bara beräknat på bilen är en Tesla för 660.000 i inköpspris och noll i fordonsskatt.Verdi skrev:Jeppe_E skrev:danni skrev:Nejnejnej, nu är du lååååååångt över. Det där är ju skyhögt högre än Model S, kommer inte hända.Jeppe_E skrev:8341 kr/mån för en LR utan bling om du kör under 3000 mil/årR2D2 skrev:Blir nästa gissningstävling vad förmånsvärdet kommer att landa på?
6258 kr/mån för en LR utan bling som körs mer än 3000 mil/år
Okej, jag använde skatteverkets beräkningsfunktion
Har du gjort avdrag för att det är en elbil då?
I så fall blir den eftermonterad i Sverige. Chansen? 0,0001%?dstr skrev:Hur stor är chansen att dom överaskar oss med ett pris på dragkrok i konfiguratorn?
Verdi skrev:Jeppe_E skrev:danni skrev:Nejnejnej, nu är du lååååååångt över. Det där är ju skyhögt högre än Model S, kommer inte hända.Jeppe_E skrev:8341 kr/mån för en LR utan bling om du kör under 3000 mil/årR2D2 skrev:Blir nästa gissningstävling vad förmånsvärdet kommer att landa på?
6258 kr/mån för en LR utan bling som körs mer än 3000 mil/år
Okej, jag använde skatteverkets beräkningsfunktion
Har du gjort avdrag för att det är en elbil då?