Ny interiör till S och X
Moderator: Redaktion
Re: Ny interiör till S och X
Bara skärmen sitter tillräckligt högt så man inte behöver titta ner så tycker jag nog den kan få sitta i mitten. Jag har aldrig kört en bil med HUD så jag har ingen åsikt om det. Navigationen är väl det som jag tycker är bra att ha i synfältet när man kör på svårnavigerade ställen med många märkliga avtagsvägar. Undrar vad de tänker visa på den nya lilla skärmen?
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Denna är riktigt gamal och numera funkar regnsensor på 3an medNicke Nyfiken skrev:Nej tyvärr är det inte så enkelt. Trycker man på knappen längst ut på blinkersspaken så får man bara ett svep med vindrutetorkarna.MangeT skrev:Är det inte så att vindrutetorkare sköts med spak till vänster? Har för mig att jag sett det i klipp.
Sätta igång/stänga av, ändra hastighet och intervall måste göras på mittskärmen. Och då måste man först välja ”vindrutetorkare” i huvudmenyn för att komma till sidan där det sedan går att kontrollera vindrutetorkarna.
Vem använder vindrutetorkare i manuell läge ?
Och funkar inte sensor så kan man få ett svep med knappen
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Funkar regnsensorn tillfredställande i din bil?
Det gör den inte i min. Måste nästan alltid starta den manuellt även om den står i automatiskt läge. Sedan den kommit igång brukar den funka hyggligt.
Det gör den inte i min. Måste nästan alltid starta den manuellt även om den står i automatiskt läge. Sedan den kommit igång brukar den funka hyggligt.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Min Ap2regngrej funkar skit trots att Ap2 funkar fint numera....Nicke Nyfiken skrev:Funkar regnsensorn tillfredställande i din bil?
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Smaken är som baken, en del klarar av att köra utan att konstant kolla på hastigheten, andra kanske har svårare för det. Finns flera moderna bilar med hastigheten i mitten, ta tex Mini:Nicke Nyfiken skrev:
Är det en hundkoja från 70-talet vi ska jämföra med för att hitta en annan bil med lika dåligt placerad instrumentering som Model 3?
http://www.seriouswheels.com/2009/klm/2 ... 0x1440.htm
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Ännu ett exempel på ett missfoster till instrumentering. Om än 10 år gammalt.Svenssons skrev:Smaken är som baken, en del klarar av att köra utan att konstant kolla på hastigheten, andra kanske har svårare för det. Finns flera moderna bilar med hastigheten i mitten, ta tex Mini:
Tror du på riktigt att det är förmågan att kunna köra utan att titta på hastighetsmätaren som avgör om det är praktiskt att ha all information avsides? Eller försöker du bara göra dig lustig?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Samma instrumentering finns på nyare Mini. Det är en instrumentering som har hållit i många år.Nicke Nyfiken skrev:Ännu ett exempel på ett missfoster till instrumentering. Om än 10 år gammalt.Svenssons skrev:Smaken är som baken, en del klarar av att köra utan att konstant kolla på hastigheten, andra kanske har svårare för det. Finns flera moderna bilar med hastigheten i mitten, ta tex Mini:
Tror du på riktigt att det är förmågan att kunna köra utan att titta på hastighetsmätaren som avgör om det är praktiskt att ha all information avsides? Eller försöker du bara göra dig lustig?
Det var inte om det var praktiskt eller ej som du argumenterade om. Du skriver att bilen är en trafikfara och helt anpassad till nivå 4 eller 5 i autonomi. Tror knappast att de modeller från andra tillverkare med liknande val har tänkt på autonomi även ifall Tesla gör det. Själv använder jag inte direkt hastighetsmätaren för min körning, jag använder främst trafikflödet och autopiloten eller ibland farthållaren. Att ha informationen mer centralt tror jag inte skulle påverka min körning över huvudtaget. Det är knappast så att jag konstant tittar rakt fram och rakt ner lite då och då. Jag tittar nog minst lika ofta lätt till höger, där gångare, cyklister, djur, trafikskyltar m.m. finns som jag tittar på filen rakt fram.
Smaken är dock som baken och Tesla gör de val de gör. Minns hur många sa att falkvingedörrarna på Model X var en trafikfara för cyklister, gångare och andra samt hur opraktiska de skulle vara. Dörrarna är troligtvis den bästa detaljen på min bil, passar mig utmärkt. De passar dock inte de som älskar takbox. Själv ogillar jag dock takboxar och tycker dessa är opraktiska.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- lator
- Teslaägare
Inte för att jag förespråkar denna bil men det går inte att bortse från att det är en modern konstruktion...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Haha, smaken är som baken, sa Bull! De där fjantdörrarna är jag så omåttligt less på, jag kan för mitt liv inte förstå hur man kan se något positivt med dem. Tycker det är så kul hur otroligt olika vi är, vi människor 

Svart X75D -17
Antar att du inte har mindre barn då. Haft Model X länge?rockard skrev:Haha, smaken är som baken, sa Bull! De där fjantdörrarna är jag så omåttligt less på, jag kan för mitt liv inte förstå hur man kan se något positivt med dem. Tycker det är så kul hur otroligt olika vi är, vi människor
Spårar ur vidare på dörrarna. Dom är anledningen till att jag skaffade X och inte en S med säten i bagaget. I och med barn är en plåga när man har en S-lånebil. Längtar tillbaka till sin X hela tiden.
Gällande topic så har tex Toyota Verso sina instrument i mitten men riktade mot föraren. Kalasbra när man kör på småvägar så man slipper kan se instrument samtidigt som man spanar efter vilt...
Gällande topic så har tex Toyota Verso sina instrument i mitten men riktade mot föraren. Kalasbra när man kör på småvägar så man slipper kan se instrument samtidigt som man spanar efter vilt...
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Nä, men kör relativt ofta runt på små syskonbarn. Ett och ett halvt år har vi haft den, ganska prick!Svenssons skrev:Antar att du inte har mindre barn då. Haft Model X länge?rockard skrev:Haha, smaken är som baken, sa Bull! De där fjantdörrarna är jag så omåttligt less på, jag kan för mitt liv inte förstå hur man kan se något positivt med dem. Tycker det är så kul hur otroligt olika vi är, vi människor
EDIT: Men nej, min vardag är inte fylld av att få i och ur barn ur bilar om man säger så

Svart X75D -17