Sida 2 av 2
Re: Skylten "Laddplats"?
Postat: 20 jul 2018 15:29
av Henrik Torphammar
Remuz skrev:Det är din åsikt, min är en annan
Köra på bensin löser ju också problemet att det inte finns ledig laddstolpe....
Nä, ska sluta nu. Lovar.
Re: Skylten "Laddplats"?
Postat: 20 jul 2018 17:50
av Remuz
Jag diskuterar vad som kan lösa att det inte finns lediga laddplatser utan att man ska behöva flytta sin elbil.
Att köra på bensin löser självklart inte det problemet eftersom problemet då inte finns, du behöver ju ingen laddplats så varför bry sig om det står en färdigladdad tesla eller inte där då?
Ska man flytta bilen när den är klar måste dom vara nära entrén/utgången, då kommer det bli IcE där. Jag föredrar när laddning är långt bort så ingen ser det som en VIP-parkering
Re: Skylten "Laddplats"?
Postat: 02 sep 2023 11:18
av borgward
Schysst av Stockholms stad att skylta med laddplats innan laddstolparna är uppe.

Erik Dahlbergsgatan på Gärdet.
Enligt min tolkning av skylten får inga andra än elbilar stå där.
https://www.transportstyrelsen.se/sv/va ... laddplats/
Re: Skylten "Laddplats"?
Postat: 02 sep 2023 11:26
av Remuz
Alla laddbara så även hybrider
Re: Skylten "Laddplats"?
Postat: 02 sep 2023 11:32
av borgward
Remuz skrev: ↑02 sep 2023 11:26
Alla laddbara så även hybrider
Just det- laddhybrider!
"endast fordon med möjlighet till extern laddning av elektricitet för fordonets framdrivning får parkera."
Re: Skylten "Laddplats"?
Postat: 02 sep 2023 15:04
av Off Grid Byggaren
All skyltning verkar finnas för att kunna skriva så mycket P-böter som möjligt...
Har det kommit några rättsfall gällande tilläggskylten Endast fordon med pågående laddning ännu?
Är det densamma som att laddkabeln är istoppad även om laddningen skulle vara klar?
Klassas det fortfarande som att laddning pågår och vilka beviskrav gäller?
Om laddboxen pausar på grund av effektstyrning eller laddningen avbryts vid ett kort strömavbrott. Vad gäller då?