Bokföring och liknande skojigheter
Moderator: Redaktion
- GreenMachine
- Teslaägare
Re: Bokföring och liknande skojigheter
Det finns hundra trådar om detta. Sök på nettolöneavdrag i sökfunktionen så hittar du allt du behöver veta.
MrX skrev:Det var inte reklam.Smutt skrev:Reklam kan du dra direkt om det inte var reklam har jag ingen aningMrX skrev:Hej,
Tusen tack för bra svar. En kompletterande fråga bara. Jag folierade bilen och det kostade över ett halvt basbelopp. Hur bokför man det? Ska väl skrivas av på tre år?
det är klart det var reklam:)
Jo tack. Försökt att söka och läsa hur många sidor som helst men blir lite förvirrad ändå.GreenMachine skrev:Det finns hundra trådar om detta. Sök på nettolöneavdrag i sökfunktionen så hittar du allt du behöver veta.
Har inte kommit till förmånsbokföringen ännu utan är fortfarande endast på ”första förhöjda hyran” hur den ska bokföras osv.
Vet att det är ”mer” rätt att bokföra det som en fordran just nu eftersom det kommer specas vid första fakturan..
Vad jag har förstått så påverkar inte första förhöjda hyran resultatet(vinsten)?
Det sägs olika i alla trådar, jag föreslår att vi gör en guide för oss icke-ekonomer som försöker klara oss utan revisorer

Har en faktura på hela bilens pris på tesla.com, ska den bokföras??
Instämmer. Hur löste du det? Redovisar företaget enligt K2?OscarA skrev: ↑28 dec 2019 13:14Jo tack. Försökt att söka och läsa hur många sidor som helst men blir lite förvirrad ändå.
Har inte kommit till förmånsbokföringen ännu utan är fortfarande endast på ”första förhöjda hyran” hur den ska bokföras osv.
Vet att det är ”mer” rätt att bokföra det som en fordran just nu eftersom det kommer specas vid första fakturan..
Vad jag har förstått så påverkar inte första förhöjda hyran resultatet(vinsten)?
Det sägs olika i alla trådar, jag föreslår att vi gör en guide för oss icke-ekonomer som försöker klara oss utan revisorer
Har en faktura på hela bilens pris på tesla.com, ska den bokföras??
MY LR AWD -24 HW4