Bokföring och liknande skojigheter

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
GreenMachine
Teslaägare

Re: Bokföring och liknande skojigheter

Inlägg av GreenMachine »

Det finns hundra trådar om detta. Sök på nettolöneavdrag i sökfunktionen så hittar du allt du behöver veta.
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare

Inlägg av pejvic »

MrX skrev:
Smutt skrev:
MrX skrev:
Hej,
Tusen tack för bra svar. En kompletterande fråga bara. Jag folierade bilen och det kostade över ett halvt basbelopp. Hur bokför man det? Ska väl skrivas av på tre år?
Reklam kan du dra direkt om det inte var reklam har jag ingen aning :roll:
Det var inte reklam.

det är klart det var reklam:)
Användarvisningsbild
OscarA
Teslaägare

Inlägg av OscarA »

GreenMachine skrev:
Det finns hundra trådar om detta. Sök på nettolöneavdrag i sökfunktionen så hittar du allt du behöver veta.
Jo tack. Försökt att söka och läsa hur många sidor som helst men blir lite förvirrad ändå.

Har inte kommit till förmånsbokföringen ännu utan är fortfarande endast på ”första förhöjda hyran” hur den ska bokföras osv.

Vet att det är ”mer” rätt att bokföra det som en fordran just nu eftersom det kommer specas vid första fakturan..

Vad jag har förstått så påverkar inte första förhöjda hyran resultatet(vinsten)?

Det sägs olika i alla trådar, jag föreslår att vi gör en guide för oss icke-ekonomer som försöker klara oss utan revisorer ;)

Har en faktura på hela bilens pris på tesla.com, ska den bokföras??
Användarvisningsbild
Sueco
Teslaägare

Inlägg av Sueco »

OscarA skrev: 28 dec 2019 13:14
Jo tack. Försökt att söka och läsa hur många sidor som helst men blir lite förvirrad ändå.

Har inte kommit till förmånsbokföringen ännu utan är fortfarande endast på ”första förhöjda hyran” hur den ska bokföras osv.

Vet att det är ”mer” rätt att bokföra det som en fordran just nu eftersom det kommer specas vid första fakturan..

Vad jag har förstått så påverkar inte första förhöjda hyran resultatet(vinsten)?

Det sägs olika i alla trådar, jag föreslår att vi gör en guide för oss icke-ekonomer som försöker klara oss utan revisorer ;)

Har en faktura på hela bilens pris på tesla.com, ska den bokföras??
Instämmer. Hur löste du det? Redovisar företaget enligt K2?
MY LR AWD -24 HW4
Skriv svar