Sida 2 av 2
Re: Spolarvätska
Postat: 22 dec 2017 06:51
av Kulingen
Hur stor är tanken då? Jag fick varningen och dagen efter fyllde jag på en 4 liters dunk. Hade jag fått mera?
Re: Spolarvätska
Postat: 22 dec 2017 06:55
av Bjelke
Tror den är ungefär så stor (liten)...
Re: Spolarvätska
Postat: 22 dec 2017 06:59
av mati
En 4-liters dunk går inte i när man fyller på så fort den varnar. Det blir alltid lite kvar i dunken.
Så tanken är nog inte riktigt på 4 liter.
Re: Spolarvätska
Postat: 22 dec 2017 07:00
av Kulingen
Bjelke skrev:Tror den är ungefär så stor (liten)...
Så jag fyllde på den lilla tanken med den stora dunken så den troligtvis är full igen.
Vi model S ägare gnäller för placeringen för fyllningen medan BMW ägare gnäller att dom måste köpa fyr märkes spolarvätska för att få det att fungera

Re: Spolarvätska
Postat: 22 dec 2017 07:12
av e5m1r
Pontus skrev:Nästa fråga är väl om någon lyckats få i någon spolarvätska i en model S men tanke på hur illa placerad påfyllningen är?
Jag använde de mjuka behållare funkar perfekt att sikta in hålet

Re: Spolarvätska
Postat: 22 dec 2017 10:24
av Engen
Den här pipen fungerar alldeles utmärkt på de flesta 4 liters dunkar med spolarvätska.
Jag har provat med dunkar från OKQ8, Biltema och Jula.
https://www.autoexperten.se/tillbehor/g ... larvatska/
Re: Spolarvätska
Postat: 23 dec 2017 06:49
av Tjell
Jag har åkt in på Circle K ett par gånger och fyllt på från deras spolvätskepump. Dyrt men bekvämt!
Måste bara spy galla över Teslas apdåliga spolning: det är tre områden på framrutan som i princip håller sig snustorra från spolarvätska! Är det ngn mer som ser detta?
Jag har tänkt bygga om/till spolmunstycken direkt på torkararm/-blad så spolet kommer dit det ska!
Sänt från min äppelskrutt...!
Re: Spolarvätska
Postat: 23 dec 2017 17:26
av mati
Ja, det är i princip bara området precis där det skvätter ut vatten som blir rena, dvs rakt fram neråt där man tittar ut genom rutan. I mitten blir det ett tjockt lager av saltgegga kvar. Likadant i de övre delarna av rutan. Jag kör manuellt med fönsterputs, flera gånger dagligen.
Re: Spolarvätska
Postat: 23 dec 2017 18:09
av Tjell
Sprutmunstyckena är feldesignade, ej justerbara. Det kanske går att hitta andra, ställbara, munstycken på skroten?
Sänt från min äppelskrutt...!
Re: Spolarvätska
Postat: 25 dec 2017 17:12
av e5m1r
Pratar ni om facelift eller pre facelift
Min bil pre facelift har bra stråle som täcker hela rutan men bara nör bilen kör sakta i högre fart så är det lögn att få nåt på rutan
Jag hade nyligen en lånebil facelift och den hade två strålar från varje munstycke funkade bättre i hastighet med var inte rätt inställda så stora delar var snustorra
Re: Spolarvätska
Postat: 25 dec 2017 17:27
av Kullen
Har facelift och upplever precis det som Mati skriver
Re: Spolarvätska
Postat: 25 dec 2017 18:31
av Teslaspolen
Ja, Leafen har överlägsna torkare+spolare jämfört med Model X...

Re: Spolarvätska
Postat: 25 dec 2017 20:46
av mati
e5m1r skrev:Pratar ni om facelift eller pre facelift
Facelift. Det är ju dusch istället för stråle som pre-facelift har. Men resultatet blir inte bättre för det.
Re: Spolarvätska
Postat: 25 dec 2017 21:24
av Smutt
mati skrev:e5m1r skrev:Pratar ni om facelift eller pre facelift
Facelift. Det är ju dusch istället för stråle som pre-facelift har. Men resultatet blir inte bättre för det.
Jag har inget att gnälla på tycker det funkar fint på min S60
Re: Spolarvätska
Postat: 25 dec 2017 21:34
av Kulingen
Jag har endast ett fält på ca 1 dm2 i nederkant framför passageraren som ej fungerar
Re: Spolarvätska
Postat: 29 dec 2017 14:58
av Verdi
Pontus skrev:Nästa fråga är väl om någon lyckats få i någon spolarvätska i en model S men tanke på hur illa placerad påfyllningen är?
Det är lite knepigt med stor dunk, det får erkännas. Den första decilitern handlar mycket om självförtroende. Tvekar du så missar du hålet.
I övrigt så blir jag mer och mer övertygad om att min bil är en riktig lyckträff. Har inga problem med spolarvätskan och torkarna heller. Inte värre än på de bilar jag haft förut iaf.