Fick svar av Daniel.joel80 skrev:Jag ser parkeringsbegränsningarna som ett jätteproblem.
Mailade Daniel Heldén om det idag. När jag besäker Stockholm är det oftast för jobb. Jag kan tyvärr inte åka kollektivt både p.g.a tidsåtgång (krångliga byten för mig och svårpassade tider) samt att jag oftast har mer utrustning med än jag kan bära.
Jag jobbar normalt under hela dagen, och behöver alltså parkera under dagen. Jag har vid nått tillfälle chansat och ställt mig 7-8h på de nya laddgatorna för att kunna köra utan diesel hem, men funderar på hur jag ska göra sen när dom kanske blir lite bättre på att lappa och jag skaffar elbil. Jag frågade Daniel om jag ska behöva ta andrabilen med bensin eller diesel de gånger jag ska till Stockholm då jag inte kommer kunna ladda under dagen. (Ja, jag skulle kunna snabbladda på vägen hem, men det tar emot när det nu ändå ska finnas laddplatser i stan och det finns gott om timmar för mig att långsamladda under dagen.)
Destinationsladdare bör fungera ungefär på samma sätt som vanliga parkeringsplatser! Man kank kanske sätta 12h-gräns eller nått så att det inte blir långtidspakering, men 3h eller änve 6h är för lite.

Men vad sjutton är det för regler/lagar han pratar om? Betyder det att där det står "endast laddande fordon" idag inte är riktigt?