Teslaspotting
Moderator: Redaktion
Re: Teslaspotting
Passerade denna strax före Gävlebro i lördags
Model 3 LR AWD -19 *Såld*
Model 3 LR AWD -21
Model 3 LR AWD -21
Mötte en silverfärgad X vid Bergshamra 08:31 i morse, såg snabb ut 

Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Jag försökte vinka men hade lite för fullt upp med att hålla koll på dårarna framför, och jag tycker inte autopiloten hanterar den sträckan särskilt väl (kurvan ner under bron lite längre fram är skräckfylld på AP)... Det är förjäklans vad snygg den är i obsidian black med facelift, jag grät nästan en smula när jag kört förbi dig!P_EL skrev:Såg Danni susa förbi i ytterfilen i höjd med SVT-huset på Lindholmen. Jag låg i innerfil och finåkte i väntan på nästa avfart
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Jag har bara haft bilen sen i onsdags så för mig är APn fortfarande en exotisk upplevelse. I praktiken fungerar det omvänt mot grundtanken när jag kopplar in den; - sitter som på nålar och följer halvförskräckt varenda rörelse bilen gör. Det är än så länge avsevärt mer avslappnande, och roligare, att köra själv!danni skrev:Jag försökte vinka men hade lite för fullt upp med att hålla koll på dårarna framför, och jag tycker inte autopiloten hanterar den sträckan särskilt väl (kurvan ner under bron lite längre fram är skräckfylld på AP)... Det är förjäklans vad snygg den är i obsidian black med facelift, jag grät nästan en smula när jag kört förbi dig!P_EL skrev:Såg Danni susa förbi i ytterfilen i höjd med SVT-huset på Lindholmen. Jag låg i innerfil och finåkte i väntan på nästa avfart
Inte gråta i en Tesla. Vi har ju klart snyggaste färgen och det såg ut som du hade fått på dina 21" fälgar?

Model S 90D -16
Model Y LR - 24
Model Y LR - 24
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Ja, det var lite obehagligt i början. Men man lär sig rätt fort hur mycket man kan förlita sig på AP i olika situationer. Runtom lederna i stan kan man inte ge den alldeles för mycket ansvar, överlag.P_EL skrev:Jag har bara haft bilen sen i onsdags så för mig är APn fortfarande en exotisk upplevelse. I praktiken fungerar det omvänt mot grundtanken när jag kopplar in den; - sitter som på nålar och följer halvförskräckt varenda rörelse bilen gör. Det är än så länge avsevärt mer avslappnande, och roligare, att köra själv!danni skrev:Jag försökte vinka men hade lite för fullt upp med att hålla koll på dårarna framför, och jag tycker inte autopiloten hanterar den sträckan särskilt väl (kurvan ner under bron lite längre fram är skräckfylld på AP)... Det är förjäklans vad snygg den är i obsidian black med facelift, jag grät nästan en smula när jag kört förbi dig!P_EL skrev:Såg Danni susa förbi i ytterfilen i höjd med SVT-huset på Lindholmen. Jag låg i innerfil och finåkte i väntan på nästa avfart
Inte gråta i en Tesla. Vi har ju klart snyggaste färgen och det såg ut som du hade fått på dina 21" fälgar?Glad att jag kunde hjälpa dig till dem och tack för rabattlänken.
Nej, jag har inte fått några fälgar än. Den rullar på mörkgrå 19" T Sportline TST just nu.
- lator
- Teslaägare
Andrahandsuppgift men nog så spännande. Enligt en person som jobbar i betalstationen för Öresundsbron så passerade för ca två timmar sen två gröna biltransporter med Tesla-bilar på där. Inget ovanligt kan tyckas men han är nästan helt övertygad om att han såg en Model 3 på den ena transporten... Tyvärr inga bilder men om vi har spioner hos de SC som kan vara aktuella så kan dagens scoop vara ett faktum... eller så har vi nästa reklam för specsavers. 

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Har du något transpondernummer på lastbilarna?lator skrev:Andrahandsuppgift men nog så spännande. Enligt en person som jobbar i betalstationen för Öresundsbron så passerade för ca två timmar sen två gröna biltransporter med Tesla-bilar på där. Inget ovanligt kan tyckas men han är nästan helt övertygad om att han såg en Model 3 på den ena transporten... Tyvärr inga bilder men om vi har spioner hos de SC som kan vara aktuella så kan dagens scoop vara ett faktum... eller så har vi nästa reklam för specsavers.

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
En del som jag träffar (minst tre olika personer hittills) tror att det är en Model 3 som jag har. De som inte känner till Tesla så väl men känner till Model S och att en ny bil, Model 3, är påväg tror att Model X är den nya Model 3-bilen.lator skrev:Andrahandsuppgift men nog så spännande. Enligt en person som jobbar i betalstationen för Öresundsbron så passerade för ca två timmar sen två gröna biltransporter med Tesla-bilar på där. Inget ovanligt kan tyckas men han är nästan helt övertygad om att han såg en Model 3 på den ena transporten... Tyvärr inga bilder men om vi har spioner hos de SC som kan vara aktuella så kan dagens scoop vara ett faktum... eller så har vi nästa reklam för specsavers.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- lator
- Teslaägare
Nej...
Bara uppgifter om att den aktuella bilen fraktade 3 mörka Model X på övervåningen och två Model S (också mörka) med en kortare bil emellan sig på nedre våningen.

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

- lator
- Teslaägare
Här handlar det om en person som har reserverat en Model 3 och definitivt kan skilja på X och 3! Kan det finnas någon annan bil som kan gå att ta miste på? För ett tag sen fanns ju en Mazda med på en transport...Svenssons skrev:En del som jag träffar (minst tre olika personer hittills) tror att det är en Model 3 som jag har. De som inte känner till Tesla så väl men känner till Model S och att en ny bil, Model 3, är påväg tror att Model X är den nya Model 3-bilen.lator skrev:Andrahandsuppgift men nog så spännande. Enligt en person som jobbar i betalstationen för Öresundsbron så passerade för ca två timmar sen två gröna biltransporter med Tesla-bilar på där. Inget ovanligt kan tyckas men han är nästan helt övertygad om att han såg en Model 3 på den ena transporten... Tyvärr inga bilder men om vi har spioner hos de SC som kan vara aktuella så kan dagens scoop vara ett faktum... eller så har vi nästa reklam för specsavers.

- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Ut med er och leta biltransporter ....lator skrev:Nej...Bara uppgifter om att den aktuella bilen fraktade 3 mörka Model X på övervåningen och två Model S (också mörka) med en kortare bil emellan sig på nedre våningen.

Men skulle de verkligen frakta en Model 3 otäckt? Och i så fall, varför har vi inte sett bilder på trailern innan? Om den nu åkt med från Tillburg så borde ngn sett den och fått ut bild på internet?
Tesla Model Y
- lator
- Teslaägare
Den stod mellan två Model S och var ganska svår att se utom rakt från sidan... men jag är benägen att hålla med, varför frakta en Model 3 öppet?

Jag tror på det när det finns bildbevis. Enda anledningen dom skulle vilja få hit en M3 vore väl att få testa den i vinterklimatet, men det vore lite väl tidigt på säsongen 

Model 3 LR AWD -19 *Såld*
Model 3 LR AWD -21
Model 3 LR AWD -21
- lator
- Teslaägare
Det är så jag resonerar också. Vintertester bör de ju göra och även om det är tidigt så kan det vara möjligt...Jojje167 skrev:Jag tror på det när det finns bildbevis. Enda anledningen dom skulle vilja få hit en M3 vore väl att få testa den i vinterklimatet, men det vore lite väl tidigt på säsongen
Men, som sagt. Ut och spana med kamera i högsta hugg!

- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Min bedömning är att sannolikheten att det faktiskt är en Model 3 han såg är någonstans i regionen ~0,0003%.lator skrev:Andrahandsuppgift men nog så spännande. Enligt en person som jobbar i betalstationen för Öresundsbron så passerade för ca två timmar sen två gröna biltransporter med Tesla-bilar på där. Inget ovanligt kan tyckas men han är nästan helt övertygad om att han såg en Model 3 på den ena transporten... Tyvärr inga bilder men om vi har spioner hos de SC som kan vara aktuella så kan dagens scoop vara ett faktum... eller så har vi nästa reklam för specsavers.
- lator
- Teslaägare
Jaaaa! Det finns alltså en möjlighet!!!danni skrev:Min bedömning är att sannolikheten att det faktiskt är en Model 3 han såg är någonstans i regionen ~0,0003%.lator skrev:Andrahandsuppgift men nog så spännande. Enligt en person som jobbar i betalstationen för Öresundsbron så passerade för ca två timmar sen två gröna biltransporter med Tesla-bilar på där. Inget ovanligt kan tyckas men han är nästan helt övertygad om att han såg en Model 3 på den ena transporten... Tyvärr inga bilder men om vi har spioner hos de SC som kan vara aktuella så kan dagens scoop vara ett faktum... eller så har vi nästa reklam för specsavers.

Det är nog lite i högsta laget.danni skrev:Min bedömning är att sannolikheten att det faktiskt är en Model 3 han såg är någonstans i regionen ~0,0003%.
Om de avser att vintertesta bilen i Sverige (vilket inte är omöjligt, Roadstern testades ju i Arvidsjaur, även om det väl måste finnas anläggningar för det i Nordamerika också, och de valde Sverige för Roadstern då den gissningsvis kom från Lotus i Storbritannien), så är sannolikheten att de skulle skicka en bil hit för det ändamålet redan nu löjligt låg, de lär ju vilja testa en så sen prototyp som möjligt när säsongen väl kommer igång. Dessutom skulle de nog kosta på sig en stängd transport även om den skulle tas in i Europa via Tilburg.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- gellerstam
- Teslaägare
Här måste man bara droppa denna.... Från Dumb & Dumberlator skrev:Jaaaa! Det finns alltså en möjlighet!!!danni skrev:Min bedömning är att sannolikheten att det faktiskt är en Model 3 han såg är någonstans i regionen ~0,0003%.lator skrev:Andrahandsuppgift men nog så spännande. Enligt en person som jobbar i betalstationen för Öresundsbron så passerade för ca två timmar sen två gröna biltransporter med Tesla-bilar på där. Inget ovanligt kan tyckas men han är nästan helt övertygad om att han såg en Model 3 på den ena transporten... Tyvärr inga bilder men om vi har spioner hos de SC som kan vara aktuella så kan dagens scoop vara ett faktum... eller så har vi nästa reklam för specsavers.
Tesla Model Y
- lator
- Teslaägare
Exakt. Och vi vet ju alla hur den filmen slutade! 

Var är den positiva andan??? 
Tänk inte så förb@&@at logiskt.

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
- lator
- Teslaägare
Lastbil från Malmö kl 11 till Väsby med lunchstopp 45 minuter borde bli ungefär kl 20 ikväll... 

Pontus skrev:Var är den positiva andan???

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- gellerstam
- Teslaägare
Första spottningen påväg till jobbet. En Titanium 85D med 21" Var allt jag han se i kön in till Gråda (SSAB)rondellan i blg. ca 07:55
Undrar om det flyttat en MS till Falun månne?
Bildbevis?
Inte världens bästa bild ....
Bonusfråga: Finn ett fel på bilden. (Hint du måste ha följt mina inlägg på tcs för att klura ut det. )
Bildbevis?

Bonusfråga: Finn ett fel på bilden. (Hint du måste ha följt mina inlägg på tcs för att klura ut det. )
Tesla Model Y
Du sitter i fel bil ?gellerstam skrev:Första spottningen påväg till jobbet. En Titanium 85D med 21" Var allt jag han se i kön in till Gråda (SSAB)rondellan i blg. ca 07:55
Bildbevis?Inte världens bästa bild ....
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- gellerstam
- Teslaägare
Japp, man ser en volvo spegel och alla här vet ju att jag kör en Outlander PHEV .... Outlandern är hos tandhygienisten .e5m1r skrev:Du sitter i fel bil ?gellerstam skrev:Första spottningen påväg till jobbet. En Titanium 85D med 21" Var allt jag han se i kön in till Gråda (SSAB)rondellan i blg. ca 07:55
Bildbevis?Inte världens bästa bild ....

Suger att köra Diesel-ICE när man är van att åka på EL tor jobbet <-> hemmet ...
Tesla Model Y