Re: Ny uppdatering med spotify!
Postat: 13 jan 2016 10:25
Någon som vet eller läst några rykten om vad Teslakontot på Spotify är döpta till. Tänkte man kunde leta upp det i telefonen eller liknande och dela ut spellistorna.
Nu använder jag bara mitt eget premium, men kan man inte se detta under inställningar och sen under appar och mediaappen.Pontus skrev:Någon som vet eller läst några rykten om vad Teslakontot på Spotify är döpta till. Tänkte man kunde leta upp det i telefonen eller liknande och dela ut spellistorna.
Jag kollade men det står bara "Tesla Account", eller nåt liknande, så det verkar inte vara det riktiga kontonamnet.Martinen skrev:Nu använder jag bara mitt eget premium, men kan man inte se detta under inställningar och sen under appar och mediaappen.Pontus skrev:Någon som vet eller läst några rykten om vad Teslakontot på Spotify är döpta till. Tänkte man kunde leta upp det i telefonen eller liknande och dela ut spellistorna.
Har provat söka på Tesla, bilens namn och VIN.bylund skrev:Testat att söka på bilens namn?
Kan man hoppa tillbaka till Teslakontot efter att ha fyllt i sitt egna Spotifykonto?Pontus skrev:Har provat söka på Tesla, bilens namn och VIN.bylund skrev:Testat att söka på bilens namn?
Ja, det finns en Reset account login-knapp.BigDaddyT skrev:Kan man hoppa tillbaka till Teslakontot efter att ha fyllt i sitt egna Spotifykonto?Pontus skrev:Har provat söka på Tesla, bilens namn och VIN.bylund skrev:Testat att söka på bilens namn?
TeslaMartin skrev:Fasiken, jag fick min typical sänkt, från 354 innan till 344 i morse, vid 90% (var typiskt annars 360 sedan ny tills det började bli kyligare i höstas/vintras, då dök den först till 356 och senare veckor 354, för att efter uppgradering droppa till 344)
Bilen är en p85d som nu rullat 2400 mil, med bytt batteri vid 700 mil, så batteriet har varit i cirka 1700 mil.
Jag märkte att när jag förvärmer med kablen i så tar den ström till förvärmningen från elnätet. Detta utan att ladda batteriet.SR-71-BlackBird skrev:Någon annan som lagt märke till att bilen laddar när man förvärmer, tror detta kom med version 7.
Ganska troligt att de vill att man ska betala för premium om man vill ha avancerad användning, så att kontot i Teslan inte är ett riktigt premiumkonto, även om det har de viktigaste funktionerna för ett sådant.Pontus skrev:Har provat söka på Tesla, bilens namn och VIN.bylund skrev:Testat att söka på bilens namn?
Har varit så sen urminnes tider.Martinen skrev:Den laddar inte, men om den är inkopplad så tar den ström från laddkabel istället för batteriet vid förvärmning.SR-71-BlackBird skrev:Någon annan som lagt märke till att bilen laddar när man förvärmer, tror detta kom med version 7.
Detta är ingen ny funktion.
Jag har haft det sedan jag fick bilen med 6.1
Vi har fyra premiumkonton i familjen och man vill ju kunna lyssna på spellistor från samtliga utan att behöva byta login i bilen varje gång man ska byta lista...bylund skrev:Ganska troligt att de vill att man ska betala för premium om man vill ha avancerad användning, så att kontot i Teslan inte är ett riktigt premiumkonto, även om det har de viktigaste funktionerna för ett sådant.Pontus skrev:Har provat söka på Tesla, bilens namn och VIN.bylund skrev:Testat att söka på bilens namn?
Misstänkte detta.Wester skrev:Har varit så sen urminnes tider.Martinen skrev:Den laddar inte, men om den är inkopplad så tar den ström från laddkabel istället för batteriet vid förvärmning.SR-71-BlackBird skrev:Någon annan som lagt märke till att bilen laddar när man förvärmer, tror detta kom med version 7.
Detta är ingen ny funktion.
Jag har haft det sedan jag fick bilen med 6.1
Att de kanske omfördelat en del från reserven funderade jag också på att skulle kunna vara förklaringen. När min S85D hade gått 4000 mil hade den 495km rated range vid 100% och nu vid 4500 mil och efter uppdateringen har den 505km. Laddar normalt till 80% men ville bara testa hur mycket max hade gått upp.mikl skrev:Min har gått upp ytterligare efter andra laddningen efter uppdateringen, visar nu 373km vid 90%, vilket den inte ens gjorde när den var ny. Regaerade också för att punkten för 90% verkar har flyttats, är ganska säker på att den stod på 90% innan uppdateringen men stod på ca 86% efter uppdateringen. Har de tagit en del av reserven?
S85D som har rullat 4000 mil
Har du även sett en ökning på rangen vid förvärmning, min gick från 390 km till 395 km när jag värmde kupén i morse.Wester skrev:Har varit så sen urminnes tider.Martinen skrev:Den laddar inte, men om den är inkopplad så tar den ström från laddkabel istället för batteriet vid förvärmning.SR-71-BlackBird skrev:Någon annan som lagt märke till att bilen laddar när man förvärmer, tror detta kom med version 7.
Detta är ingen ny funktion.
Jag har haft det sedan jag fick bilen med 6.1
Det har jag sett även innan 7.1. Det kanske går att mäta batteriet bättre när det är varmt?SR-71-BlackBird skrev:Har du även sett en ökning på rangen vid förvärmning, min gick från 390 km till 395 km när jag värmde kupén i morse.Wester skrev:Har varit så sen urminnes tider.Martinen skrev:Den laddar inte, men om den är inkopplad så tar den ström från laddkabel istället för batteriet vid förvärmning.SR-71-BlackBird skrev:Någon annan som lagt märke till att bilen laddar när man förvärmer, tror detta kom med version 7.
Detta är ingen ny funktion.
Jag har haft det sedan jag fick bilen med 6.1
Varför fick du ditt batteri bytt vid 700 mil?TeslaMartin skrev:Fasiken, jag fick min typical sänkt, från 354 innan till 344 i morse, vid 90% (var typiskt annars 360 sedan ny tills det började bli kyligare i höstas/vintras, då dök den först till 356 och senare veckor 354, för att efter uppgradering droppa till 344)
Bilen är en p85d som nu rullat 2400 mil, med bytt batteri vid 700 mil, så batteriet har varit i cirka 1700 mil.
Det har jag sett även innan 7.1. Det kanske går att mäta batteriet bättre när det är varmt?[/quote]Franz skrev:Har du även sett en ökning på rangen vid förvärmning, min gick från 390 km till 395 km när jag värmde kupén i morse.
Jag väntar också fortfarande...johanlindholm skrev:Nej , men det är tydligen bara du och jag då.. .. ..
Åkte på "kontaktorfel". Helt plötsligt så fick bilen inte kontakt med stora batteriet. Felmeddelande och sade att 12-voltsbatteriet var tomt. Men efter att ha ringt Tesla så såg de direkt på loggen att det var ett "känt" fel och det krävde batteribyte. Enligt Tesla så var det troligen en dålig batch av "kontaktorer" som hamnat i några batterier. Drabbade några batterier med tillverkning vintern/våren 2015. (Kontakten sitter inne i batteripaketet varpå hela batterienheten byts ut och batteriet sändes åter till fabriken.)Silious81 skrev:Varför fick du ditt batteri bytt vid 700 mil?TeslaMartin skrev:Fasiken, jag fick min typical sänkt, från 354 innan till 344 i morse, vid 90% (var typiskt annars 360 sedan ny tills det började bli kyligare i höstas/vintras, då dök den först till 356 och senare veckor 354, för att efter uppgradering droppa till 344)
Bilen är en p85d som nu rullat 2400 mil, med bytt batteri vid 700 mil, så batteriet har varit i cirka 1700 mil.