Tesla kan sälja även nuvarande 3a betydligt billigare om de så önskar.
I Kina kan man få en för ca 300k sek.
Dvs produktionskostnaden är väldigt låg redan.
Men försäljningspris är vad någon är villig att betala, inte vad produktionskostnaden är.
Jag tror alltså inte på någon större sänkning iom Highland.
Tvärtom höjer de kanske priset, folk är inte sällan villiga att betala mer för nyhetens behag.
Om/när efterfrågan sedan sjunker så sänker de priset. Precis som de gjort så många gånger förr.
Tänker du att MY också ska upp i pris då? I så fall kommer de stå med en massa osålda bilar..
Om de ska kunna sälja stora volymer av Highland måste det skilja rejält i pris från MY. Som det är nu ligger M3 och My alldeles för nära varandra både i pris och som modeller. Jag tror att Highland kommer bli betydligt billigare och lite enklare än MY och nuvarande M3.
Om Highland blir mer attraktiv än MY kommer de kanske att kunna ta mer betald än för nuvarande M3 men då kommer de att kannibalisera på MY. Tesla behöver diversifiera sitt modellprogram för att nå fler kunder och då är det logiskt att Highland blir enklare och billigare än nuvarande M3? Dvs den nya $25k-bilen det har talats om.
Beror nog på ifall de vill fortsatt vill försöka tävla i premiumsegmentet eller inte, jag ser inte vad de har att vinna på att ta befintliga modeller och göra dem enklare och således helt ge upp premiumsegmentet. Tror snarare att de vill förbättra dem mer och mer och introducera helt nya billigare modeller i framtiden. Än så länge säljer de allt de kan tillverka (även om de fått sänka priserna) så att gå händelserna i förväg och ta bort de modellerna som säljer redan nu är nog inte så bra ur ett vinstperspektiv.
3 och Y har inget med lremiumsegmentet att göra. De är massmarknadsmodeller som ska driva skiftet till elbilar. De må vara roliga men har alltid haft fokus på låg kostnad och lågt pris. Ofattbart simpla bilar som förvisso kostat/kostar mycket pengar.
3 och Y har inget med lremiumsegmentet att göra. De är massmarknadsmodeller som ska driva skiftet till elbilar. De må vara roliga men har alltid haft fokus på låg kostnad och lågt pris. Ofattbart simpla bilar som förvisso kostat/kostar mycket pengar.
Ja och ska de göra dem ännu simplare så har de inte en chans att tävla i det segmentet (vilket de gjort prismässigt) utan kommer behöva sänka priset kraftigt. Låter som en rätt dum idé att göra när de ändå säljer allt de kan tillverka just nu.
Tror som sagt snarare de kommer lägga till fler features och förbättra saker så de kan hänga sig kvar i någon utkant av premium och fortsätta ta de priser de tar nu, kanske till och med höja priserna vid lanseringen.
Tänker du att MY också ska upp i pris då? I så fall kommer de stå med en massa osålda bilar..
Om de ska kunna sälja stora volymer av Highland måste det skilja rejält i pris från MY. Som det är nu ligger M3 och My alldeles för nära varandra både i pris och som modeller. Jag tror att Highland kommer bli betydligt billigare och lite enklare än MY och nuvarande M3.
Om Highland blir mer attraktiv än MY kommer de kanske att kunna ta mer betald än för nuvarande M3 men då kommer de att kannibalisera på MY. Tesla behöver diversifiera sitt modellprogram för att nå fler kunder och då är det logiskt att Highland blir enklare och billigare än nuvarande M3? Dvs den nya $25k-bilen det har talats om.
Beror nog på ifall de vill fortsatt vill försöka tävla i premiumsegmentet eller inte, jag ser inte vad de har att vinna på att ta befintliga modeller och göra dem enklare och således helt ge upp premiumsegmentet. Tror snarare att de vill förbättra dem mer och mer och introducera helt nya billigare modeller i framtiden. Än så länge säljer de allt de kan tillverka (även om de fått sänka priserna) så att gå händelserna i förväg och ta bort de modellerna som säljer redan nu är nog inte så bra ur ett vinstperspektiv.
3 och Y har inget med lremiumsegmentet att göra. De är massmarknadsmodeller som ska driva skiftet till elbilar. De må vara roliga men har alltid haft fokus på låg kostnad och lågt pris. Ofattbart simpla bilar som förvisso kostat/kostar mycket pengar.
Skitsnack. Då borde de ha fullt med hårdplast i dörrar och paneler, stolar i tyg utan inställningsmöjligheter, icke/manuellt justerbar ratt, usel infotainment, dåliga/inga förarhjälpmedel, kass stereo, ingen/dålig app, usel prestanda etc etc etc...
Det är precis tvärtom.
Re: Model 3 Highland
Postat: 27 jun 2023 17:42
av Lurkern
Förhoppningsvis ser de att dagens koncept funkar rätt bra och kör vidare på samma spår, fast bättre.
Tänker du att MY också ska upp i pris då? I så fall kommer de stå med en massa osålda bilar..
Om de ska kunna sälja stora volymer av Highland måste det skilja rejält i pris från MY. Som det är nu ligger M3 och My alldeles för nära varandra både i pris och som modeller. Jag tror att Highland kommer bli betydligt billigare och lite enklare än MY och nuvarande M3.
Om Highland blir mer attraktiv än MY kommer de kanske att kunna ta mer betald än för nuvarande M3 men då kommer de att kannibalisera på MY. Tesla behöver diversifiera sitt modellprogram för att nå fler kunder och då är det logiskt att Highland blir enklare och billigare än nuvarande M3? Dvs den nya $25k-bilen det har talats om.
Beror nog på ifall de vill fortsatt vill försöka tävla i premiumsegmentet eller inte, jag ser inte vad de har att vinna på att ta befintliga modeller och göra dem enklare och således helt ge upp premiumsegmentet. Tror snarare att de vill förbättra dem mer och mer och introducera helt nya billigare modeller i framtiden. Än så länge säljer de allt de kan tillverka (även om de fått sänka priserna) så att gå händelserna i förväg och ta bort de modellerna som säljer redan nu är nog inte så bra ur ett vinstperspektiv.
3 och Y har inget med lremiumsegmentet att göra. De är massmarknadsmodeller som ska driva skiftet till elbilar. De må vara roliga men har alltid haft fokus på låg kostnad och lågt pris. Ofattbart simpla bilar som förvisso kostat/kostar mycket pengar.
Skitsnack. Då borde de ha fullt med hårdplast i dörrar och paneler, stolar i tyg utan inställningsmöjligheter, icke/manuellt justerbar ratt, usel infotainment, dåliga/inga förarhjälpmedel, kass stereo, ingen/dålig app, usel prestanda etc etc etc...
Det är precis tvärtom.
Tygklädsel är premium nu, plast är det inte.
De har redan plockat bort svankstödet på passagerarstolen.
Dåliga/inga förarhjälpmedel? Check.
Förhoppningsvis ser de att dagens koncept funkar rätt bra och kör vidare på samma spår, fast bättre.
Jepp, de har ställt om hela branschen.
Det är precis som med iPhone, folks förväntningar har kastats om. Man vill inte längre ha det "gamla".
Volvos EX30 nu är ju ett extremt tydligt bevis på det, den kunde nästan haft Tesla-märke med tanke på hur mkt de kopierat.
"report" i det här fallet är väl samma sak som en tidningsartikel. Så väl spekulationer med andra ord...
För några dagar sedan tog Rob Maurer/Tesla Daily också upp spekulationer om det här. Där hänvisades till ett antal olika anonyma källor som 'enligt uppgift' hade insyn i Tesla, och det fanns lite olika bud om när leveranserna av Highland skulle kunna börja. Som jag minns det så talades det om allt från september till Q1 24. Så ja... Det finns tydligen 'uppgifter' om att det skulle kunna dröja till Q1 24...
Minnet spökade lite... Det finns även uppgifter om att Highland kan komma att lanseras 'så tidigt som' slutet av juli eller aug...
Tänker du att MY också ska upp i pris då? I så fall kommer de stå med en massa osålda bilar..
Om de ska kunna sälja stora volymer av Highland måste det skilja rejält i pris från MY. Som det är nu ligger M3 och My alldeles för nära varandra både i pris och som modeller. Jag tror att Highland kommer bli betydligt billigare och lite enklare än MY och nuvarande M3.
Om Highland blir mer attraktiv än MY kommer de kanske att kunna ta mer betald än för nuvarande M3 men då kommer de att kannibalisera på MY. Tesla behöver diversifiera sitt modellprogram för att nå fler kunder och då är det logiskt att Highland blir enklare och billigare än nuvarande M3? Dvs den nya $25k-bilen det har talats om.
Beror nog på ifall de vill fortsatt vill försöka tävla i premiumsegmentet eller inte, jag ser inte vad de har att vinna på att ta befintliga modeller och göra dem enklare och således helt ge upp premiumsegmentet. Tror snarare att de vill förbättra dem mer och mer och introducera helt nya billigare modeller i framtiden. Än så länge säljer de allt de kan tillverka (även om de fått sänka priserna) så att gå händelserna i förväg och ta bort de modellerna som säljer redan nu är nog inte så bra ur ett vinstperspektiv.
3 och Y har inget med lremiumsegmentet att göra. De är massmarknadsmodeller som ska driva skiftet till elbilar. De må vara roliga men har alltid haft fokus på låg kostnad och lågt pris. Ofattbart simpla bilar som förvisso kostat/kostar mycket pengar.
Skitsnack. Då borde de ha fullt med hårdplast i dörrar och paneler, stolar i tyg utan inställningsmöjligheter, icke/manuellt justerbar ratt, usel infotainment, dåliga/inga förarhjälpmedel, kass stereo, ingen/dålig app, usel prestanda etc etc etc...
Det är precis tvärtom.
Tygklädsel är premium nu, plast är det inte.
De har redan plockat bort svankstödet på passagerarstolen.
Dåliga/inga förarhjälpmedel? Check.
Håller helt med om att tyg ör premium med stort P. Tycker inte BMWs ventilerade säten är bra nog, helt ok men tyg ör bättre. Svårt att tro att teslas skulle bli bättre.
"report" i det här fallet är väl samma sak som en tidningsartikel. Så väl spekulationer med andra ord...
För några dagar sedan tog Rob Maurer/Tesla Daily också upp spekulationer om det här. Där hänvisades till ett antal olika anonyma källor som 'enligt uppgift' hade insyn i Tesla, och det fanns lite olika bud om när leveranserna av Highland skulle kunna börja. Som jag minns det så talades det om allt från september till Q1 24. Så ja... Det finns tydligen 'uppgifter' om att det skulle kunna dröja till Q1 24...
Minnet spökade lite... Det finns även uppgifter om att Highland kan komma att lanseras 'så tidigt som' slutet av juli eller aug...
Se den här videon. Spola fram till 05:27:
Jag ser bara 2 alternativ.
1. Vi kommer inte höra något om Highland förrän december. Tesla kommer aldrig gå ut med refreshen (som de fortfarande nekar finns) förrän du kan beställa den. Annars blir de helt utan försäljning av model 3 hela Q4 om de presenterar Highland nästa vecka med ett leveransdatum i Q1 2024
2. Tesla presenterar Highland nästa vecka och vi kan enbart beställa den i Q3 och bilarna levereras under Q3.
"report" i det här fallet är väl samma sak som en tidningsartikel. Så väl spekulationer med andra ord...
För några dagar sedan tog Rob Maurer/Tesla Daily också upp spekulationer om det här. Där hänvisades till ett antal olika anonyma källor som 'enligt uppgift' hade insyn i Tesla, och det fanns lite olika bud om när leveranserna av Highland skulle kunna börja. Som jag minns det så talades det om allt från september till Q1 24. Så ja... Det finns tydligen 'uppgifter' om att det skulle kunna dröja till Q1 24...
Minnet spökade lite... Det finns även uppgifter om att Highland kan komma att lanseras 'så tidigt som' slutet av juli eller aug...
Se den här videon. Spola fram till 05:27:
Jag ser bara 2 alternativ.
1. Vi kommer inte höra något om Highland förrän december. Tesla kommer aldrig gå ut med refreshen (som de fortfarande nekar finns) förrän du kan beställa den. Annars blir de helt utan försäljning av model 3 hela Q4 om de presenterar Highland nästa vecka med ett leveransdatum i Q1 2024
2. Tesla presenterar Highland nästa vecka och vi kan enbart beställa den i Q3 och bilarna levereras under Q3.
Jag ser inte fler alternativ
Ett annat alternativ är ju att man gör som med model S och gör ett uppehåll i försäljningen av model 3. Kanske köper fler model y istället och man kan bygga upp en stor backlog på nya modellen.
Historiskt är det ju så tesla hanterat större uppdateringar.
Re: Model 3 Highland
Postat: 27 jun 2023 21:05
av B99
Giga Shanghai har ju utökat zonen för drönare till 2 km för någon vecka sedan, luktar Highland lång väg.
En refresh kommer förutom de exteriöra skillnaderna ha:
Annat material på instrumentbrädan, ratt med blinkersknappar likt S/X -> inga spakar, ändrade men inte ventilerade säten. Den kommer bli enklare och billigare, både för Tesla och konsument.
Det är vad jag förutspår.
Jag instämmer, se bara på Volvo EX30 vs. XC40 Re-Charge, mycket billigare att producera, säljs billigare men ändå är prognosen att den ska bli mer lönsam än sin företrädare.
Ska Tesla leva upp till "Accelerating the World's Transition to Sustainable Energy" så behöver man få ut billigare bilar på marknaden. Både vad gäller produktionskostnad och försäljningspris.
Jag köpte en Tesla för att jag gillar tekniken, inte för vad andra ska tycka eller vad jag får vid en eventuell försäljning. Så jag hoppas innerligt på att de lyckas bygga Highland billigt men med kvalitet och givetvis sälja den billigare än nuvarande model 3!
"report" i det här fallet är väl samma sak som en tidningsartikel. Så väl spekulationer med andra ord...
För några dagar sedan tog Rob Maurer/Tesla Daily också upp spekulationer om det här. Där hänvisades till ett antal olika anonyma källor som 'enligt uppgift' hade insyn i Tesla, och det fanns lite olika bud om när leveranserna av Highland skulle kunna börja. Som jag minns det så talades det om allt från september till Q1 24. Så ja... Det finns tydligen 'uppgifter' om att det skulle kunna dröja till Q1 24...
Minnet spökade lite... Det finns även uppgifter om att Highland kan komma att lanseras 'så tidigt som' slutet av juli eller aug...
Se den här videon. Spola fram till 05:27:
Jag ser bara 2 alternativ.
1. Vi kommer inte höra något om Highland förrän december. Tesla kommer aldrig gå ut med refreshen (som de fortfarande nekar finns) förrän du kan beställa den. Annars blir de helt utan försäljning av model 3 hela Q4 om de presenterar Highland nästa vecka med ett leveransdatum i Q1 2024
2. Tesla presenterar Highland nästa vecka och vi kan enbart beställa den i Q3 och bilarna levereras under Q3.
Jag ser inte fler alternativ
Ett annat alternativ är ju att man gör som med model S och gör ett uppehåll i försäljningen av model 3. Kanske köper fler model y istället och man kan bygga upp en stor backlog på nya modellen.
Historiskt är det ju så tesla hanterat större uppdateringar.
Försäljningen av S/X upphörde aldrig i Nordamerika. Försäljningsuppehållet av S/X utanför Nordamerika förfaller för mig vara en engångsgrej. Elon har uttalat sig om det här. Som jag minns det så var komponentbristen anledningen till att de slutade sälja S/X utanför Nordamerika. De hade kunnat fortsätta sälja S/X utanför Nordamerika, men då hade de fått begränsa produktionen av ngn annan bilmodell.
"report" i det här fallet är väl samma sak som en tidningsartikel. Så väl spekulationer med andra ord...
För några dagar sedan tog Rob Maurer/Tesla Daily också upp spekulationer om det här. Där hänvisades till ett antal olika anonyma källor som 'enligt uppgift' hade insyn i Tesla, och det fanns lite olika bud om när leveranserna av Highland skulle kunna börja. Som jag minns det så talades det om allt från september till Q1 24. Så ja... Det finns tydligen 'uppgifter' om att det skulle kunna dröja till Q1 24...
Minnet spökade lite... Det finns även uppgifter om att Highland kan komma att lanseras 'så tidigt som' slutet av juli eller aug...
Se den här videon. Spola fram till 05:27:
Jag ser bara 2 alternativ.
1. Vi kommer inte höra något om Highland förrän december. Tesla kommer aldrig gå ut med refreshen (som de fortfarande nekar finns) förrän du kan beställa den. Annars blir de helt utan försäljning av model 3 hela Q4 om de presenterar Highland nästa vecka med ett leveransdatum i Q1 2024
2. Tesla presenterar Highland nästa vecka och vi kan enbart beställa den i Q3 och bilarna levereras under Q3.
Jag ser inte fler alternativ
Ett annat alternativ är ju att man gör som med model S och gör ett uppehåll i försäljningen av model 3. Kanske köper fler model y istället och man kan bygga upp en stor backlog på nya modellen.
Historiskt är det ju så tesla hanterat större uppdateringar.
Försäljningen av S/X upphörde aldrig i Nordamerika. Försäljningsuppehållet av S/X utanför Nordamerika förfaller för mig vara en engångsgrej. Elon har uttalat sig om det här. Som jag minns det så var komponentbristen anledningen till att de slutade sälja S/X utanför Nordamerika. De hade kunnat fortsätta sälja S/X utanför Nordamerika, men då hade de fått begränsa produktionen av ngn annan bilmodell.
Det där stämmer inte alls. S och X hade ett långt leveransuppehåll även i USA om än inte riktigt lika lpngt som i övriga världen. Om jag minns rätt var det ungefär ett års leveransstopp i USA i samband med modelluppdateringen.
Minnet spökade lite... Det finns även uppgifter om att Highland kan komma att lanseras 'så tidigt som' slutet av juli eller aug...
Se den här videon. Spola fram till 05:27:
Jag ser bara 2 alternativ.
1. Vi kommer inte höra något om Highland förrän december. Tesla kommer aldrig gå ut med refreshen (som de fortfarande nekar finns) förrän du kan beställa den. Annars blir de helt utan försäljning av model 3 hela Q4 om de presenterar Highland nästa vecka med ett leveransdatum i Q1 2024
2. Tesla presenterar Highland nästa vecka och vi kan enbart beställa den i Q3 och bilarna levereras under Q3.
Jag ser inte fler alternativ
Ett annat alternativ är ju att man gör som med model S och gör ett uppehåll i försäljningen av model 3. Kanske köper fler model y istället och man kan bygga upp en stor backlog på nya modellen.
Historiskt är det ju så tesla hanterat större uppdateringar.
Försäljningen av S/X upphörde aldrig i Nordamerika. Försäljningsuppehållet av S/X utanför Nordamerika förfaller för mig vara en engångsgrej. Elon har uttalat sig om det här. Som jag minns det så var komponentbristen anledningen till att de slutade sälja S/X utanför Nordamerika. De hade kunnat fortsätta sälja S/X utanför Nordamerika, men då hade de fått begränsa produktionen av ngn annan bilmodell.
Det där stämmer inte alls. S och X hade ett långt leveransuppehåll även i USA om än inte riktigt lika lpngt som i övriga världen. Om jag minns rätt var det ungefär ett års leveransstopp i USA i samband med modelluppdateringen.
Ok. Mycket möjligt. Men jag vidhåller fortfarande följande: 'Elon har uttalat sig om det här. Som jag minns det så berodde det på komponentbristen. De hade kunnat fortsätta sälja S/X, men då hade de fått begränsa produktionen av ngn annan bilmodell.'
Re: Model 3 Highland
Postat: 27 jun 2023 23:19
av Fredrik j
Och nu skulle det ju kunna bero på att man inte vill sitta med stort lager med gamla model 3 när kunderna vill ha den nya.
Re: Model 3 Highland
Postat: 28 jun 2023 08:24
av Legato
Rätt märkligt att det inte finns några 3 LR eller 3 P lagerbilar att köpa alls just nu...
Har extremt svårt att få grepp om Teslas strategi när det gäller både lagerbilar och begagnat. Ofta ser det "tomt" ut och sen plötsligt finns det 100-tals bilar till salu. Det måste innebära missade försäljning att inte exponera bilar man faktiskt har tillgängliga.
Rätt märkligt att det inte finns några 3 LR eller 3 P lagerbilar att köpa alls just nu...
Har extremt svårt att få grepp om Teslas strategi när det gäller både lagerbilar och begagnat. Ofta ser det "tomt" ut och sen plötsligt finns det 100-tals bilar till salu. Det måste innebära missade försäljning att inte exponera bilar man faktiskt har tillgängliga.
Man använder kanske sidan med lagerbilar för att känna på marknaden? Det finns ju inget som säger att bilen måste vara producerad för att man lägger upp den. Varför har man inte VIN publicerat för lagerbilarna tro?
Rätt märkligt att det inte finns några 3 LR eller 3 P lagerbilar att köpa alls just nu...
Har extremt svårt att få grepp om Teslas strategi när det gäller både lagerbilar och begagnat. Ofta ser det "tomt" ut och sen plötsligt finns det 100-tals bilar till salu. Det måste innebära missade försäljning att inte exponera bilar man faktiskt har tillgängliga.
Mnja, om folk ser att det finns hur mkt som helst i lager så finns ju ingen anledning till snabbt avslut.
Upplever man däremot att de poppar upp ibland och snabbt försvinner så känner man sig tvingad att trycka på köp ASAP.
The Law of Scarcity simply states: If what we desire “appears” to be in limited supply, the perception of its value increases significantly.
Rätt märkligt att det inte finns några 3 LR eller 3 P lagerbilar att köpa alls just nu...
Har extremt svårt att få grepp om Teslas strategi när det gäller både lagerbilar och begagnat. Ofta ser det "tomt" ut och sen plötsligt finns det 100-tals bilar till salu. Det måste innebära missade försäljning att inte exponera bilar man faktiskt har tillgängliga.
Mnja, om folk ser att det finns hur mkt som helst i lager så finns ju ingen anledning till snabbt avslut.
Upplever man däremot att de poppar upp ibland och snabbt försvinner så känner man sig tvingad att trycka på köp ASAP.
The Law of Scarcity simply states: If what we desire “appears” to be in limited supply, the perception of its value increases significantly.
Finns inget alls i lager så finns ingen möjlighet att få till ett avslut överhuvudtaget.
Rätt märkligt att det inte finns några 3 LR eller 3 P lagerbilar att köpa alls just nu...
Har extremt svårt att få grepp om Teslas strategi när det gäller både lagerbilar och begagnat. Ofta ser det "tomt" ut och sen plötsligt finns det 100-tals bilar till salu. Det måste innebära missade försäljning att inte exponera bilar man faktiskt har tillgängliga.
Mnja, om folk ser att det finns hur mkt som helst i lager så finns ju ingen anledning till snabbt avslut.
Upplever man däremot att de poppar upp ibland och snabbt försvinner så känner man sig tvingad att trycka på köp ASAP.
The Law of Scarcity simply states: If what we desire “appears” to be in limited supply, the perception of its value increases significantly.
Finns inget alls i lager så finns ingen möjlighet att få till ett avslut överhuvudtaget.
Just nu ja, vilket gör att folk sitter och refreshar och hugger när de dyker upp.
Rätt märkligt att det inte finns några 3 LR eller 3 P lagerbilar att köpa alls just nu...
Har extremt svårt att få grepp om Teslas strategi när det gäller både lagerbilar och begagnat. Ofta ser det "tomt" ut och sen plötsligt finns det 100-tals bilar till salu. Det måste innebära missade försäljning att inte exponera bilar man faktiskt har tillgängliga.
Mnja, om folk ser att det finns hur mkt som helst i lager så finns ju ingen anledning till snabbt avslut.
Upplever man däremot att de poppar upp ibland och snabbt försvinner så känner man sig tvingad att trycka på köp ASAP.
The Law of Scarcity simply states: If what we desire “appears” to be in limited supply, the perception of its value increases significantly.
Finns inget alls i lager så finns ingen möjlighet att få till ett avslut överhuvudtaget.
Just nu ja, vilket gör att folk sitter och refreshar och hugger när de dyker upp.
Långt ifrån alla gör så. Blir garanterat missad försäljning. Är ganska säker på att det bara handlar om en omogen lokal organisation. Orsakar även att man gör stora misstag med prissättning av begagnat då och då
Är ju inte så att man i USA plockar bort hela utbudet från hemsidan...
Rätt märkligt att det inte finns några 3 LR eller 3 P lagerbilar att köpa alls just nu...
Har extremt svårt att få grepp om Teslas strategi när det gäller både lagerbilar och begagnat. Ofta ser det "tomt" ut och sen plötsligt finns det 100-tals bilar till salu. Det måste innebära missade försäljning att inte exponera bilar man faktiskt har tillgängliga.
Mnja, om folk ser att det finns hur mkt som helst i lager så finns ju ingen anledning till snabbt avslut.
Upplever man däremot att de poppar upp ibland och snabbt försvinner så känner man sig tvingad att trycka på köp ASAP.
The Law of Scarcity simply states: If what we desire “appears” to be in limited supply, the perception of its value increases significantly.
Finns inget alls i lager så finns ingen möjlighet att få till ett avslut överhuvudtaget.
Just nu ja, vilket gör att folk sitter och refreshar och hugger när de dyker upp.
Det är ju så man triggar ett köpbeteende. Att få det att kännas som att det behövs ett snabbt beslut. Jag tror inte alla dom bilar som tesla säljer som lagerbilar finns. Jag tror man försöker sälja samma bilar på flera marknader samtidigt. Varför skulle man inte göra det när bilarna är anonymiserade?
Rätt märkligt att det inte finns några 3 LR eller 3 P lagerbilar att köpa alls just nu...
Har extremt svårt att få grepp om Teslas strategi när det gäller både lagerbilar och begagnat. Ofta ser det "tomt" ut och sen plötsligt finns det 100-tals bilar till salu. Det måste innebära missade försäljning att inte exponera bilar man faktiskt har tillgängliga.
Mnja, om folk ser att det finns hur mkt som helst i lager så finns ju ingen anledning till snabbt avslut.
Upplever man däremot att de poppar upp ibland och snabbt försvinner så känner man sig tvingad att trycka på köp ASAP.
The Law of Scarcity simply states: If what we desire “appears” to be in limited supply, the perception of its value increases significantly.
Finns inget alls i lager så finns ingen möjlighet att få till ett avslut överhuvudtaget.
Just nu ja, vilket gör att folk sitter och refreshar och hugger när de dyker upp.
Det är ju så man triggar ett köpbeteende. Att få det att kännas som att det behövs ett snabbt beslut. Jag tror inte alla dom bilar som tesla säljer som lagerbilar finns. Jag tror man försöker sälja samma bilar på flera marknader samtidigt. Varför skulle man inte göra det när bilarna är anonymiserade?
Jag tror tvärtom, det finns många fler bilar än dom listar.
Också det leverans vs produktionssiffrorna visat senaste kvartalen, tiotusentals bilar i lager.