Re: Släpvagnskörning med Audi e-tron
Postat: 18 sep 2019 20:17
Canada har lika stort sug efter dragkrokar som Sverige och Norge.
Helt fri Audi e-tron chargin service så länge du äger bilen vore väl inte så tokigt. Och fri SuC hos din Audhandlare om de har fått upp sin laddare för demobilarna ännu.mati skrev:Så framförde jag Nek0s idé om gratis laddning på livstid, typ, som kompensation. Idén togs emot med stort intresse. Den ska kommuniceras vidare till Audi centralt. Det är ju en början.
Men säljaren tyckte inte att det räcker, vi ska kolla om vi hittar nånting mer som vi vill ha. De är fullt medvetna om att Audi är på väg att tappa upp till 900 kunder för alltid. Självskadebeteende kallas det väl.
Jag misstänker att detta samtal inte passar för Skype-möte. Kommentaren att han tänker ta med sig några dragkrokar antyder att de kommer få ett litet h@#&*@ nere på Audi om de inte ger honom ett par dragkrokar i bagaget. Lyckas han är han lite av en hjälte i min bok.nek0 skrev:Hmm måste han åka till Tyskland på ett möte 2019?mati skrev:Precis. Men som vanligt hoppas man tydligen att problemet försvinner av sig självt. Nu skulle han ju ha ett möte angående detta. Han hoppades att Audi i Tyskland har kommit på en lösning. Det borde ju inte vara så svårt.
Jag tyckte nästan synd om honom. Han visste inte vad han skulle säga, importören i Sverige har ingen möjlighet att påverka. Det är Audi centralt som bestämmer.
Lite mer kommunikation ut mot kund hade ju inte varit fel däremot.
De kunde väl fixat videokonferens och vara klara med beskedet inom några timmar. På köpet hade de sparat pengar och miljö.
Jag sa det. E-tron charging service i sin nuvarande form betraktar jag som ett dåligt skämt som jag aldrig kommer nyttja. Att få det gratis hade inte gjort nåt. Men jag skulle även i fortsättningen ladda mest hemma. Det är ju nästan gratis för mig ändå, tack vare solcellerna. Laddaren hos Audi-handlaren är en Bee/Clever laddare. Den ingår alltså i e-tron charging service.Off Grid Byggaren skrev:Helt fri Audi e-tron chargin service så länge du äger bilen vore väl inte så tokigt. Och fri SuC hos din Audhandlare om de har fått upp sin laddare för demobilarna ännu.mati skrev:Så framförde jag Nek0s idé om gratis laddning på livstid, typ, som kompensation. Idén togs emot med stort intresse. Den ska kommuniceras vidare till Audi centralt. Det är ju en början.
Men säljaren tyckte inte att det räcker, vi ska kolla om vi hittar nånting mer som vi vill ha. De är fullt medvetna om att Audi är på väg att tappa upp till 900 kunder för alltid. Självskadebeteende kallas det väl.
Då behöver du inte ladda hemma längre.
Jag vet att du inte har så jättemycket användning av gratis laddning men som kompensation tycker ändå att det kan duga . Det kostar inte mycket för Audi och du kan njuta av gratis el på vägen till familjen i Tyskland .mati skrev:Jag sa det. E-tron charging service i sin nuvarande form betraktar jag som ett dåligt skämt som jag aldrig kommer nyttja. Att få det gratis hade inte gjort nåt. Men jag skulle även i fortsättningen ladda mest hemma. Det är ju nästan gratis för mig ändå, tack vare solcellerna. Laddaren hos Audi-handlaren är en Bee/Clever laddare. Den ingår alltså i e-tron charging service.Off Grid Byggaren skrev:Helt fri Audi e-tron chargin service så länge du äger bilen vore väl inte så tokigt. Och fri SuC hos din Audhandlare om de har fått upp sin laddare för demobilarna ännu.mati skrev:Så framförde jag Nek0s idé om gratis laddning på livstid, typ, som kompensation. Idén togs emot med stort intresse. Den ska kommuniceras vidare till Audi centralt. Det är ju en början.
Men säljaren tyckte inte att det räcker, vi ska kolla om vi hittar nånting mer som vi vill ha. De är fullt medvetna om att Audi är på väg att tappa upp till 900 kunder för alltid. Självskadebeteende kallas det väl.
Då behöver du inte ladda hemma längre.
Jag hade gratis SuC på min Model S. Det lilla har jag sparat på det genom att inte behöva ladda hemma räcker inte ens för en lunch skulle jag gissa.
Nej, gratis laddning är ingenting som har någon större ekonomisk effekt i mitt fall. Det är snarare en grej som känns bra. Och med tanke på att det är flera hundra e-tron kunder som så småningom kanske kommer kräva någon form av kompensation är detta kanske ett bra sätt för Audi att göra rätt för sig. Lite grann i alla fall. Och kostnadena skulle nog inte bli så hiskeliga. Men de begriper nog inte detta skulle jag tro.
Ja precis. Idén är riktigt bra. Känslan att nånting är gratis värderas högre än vad det egentligen är värt. Vi funkar väl så, antar jag. Det sjuka är ju att man faktiskt tycker att det det är svindyrt när man någon enstaka gång betalar någon hundring för laddning. Man blir väldigt snål med elbil.nek0 skrev:Jag vet att du inte har så jättemycket användning av gratis laddning men som kompensation tycker ändå att det kan duga . Det kostar inte mycket för Audi och du kan njuta av gratis el på vägen till familjen i Tyskland .
Ja, verkligen. Jag ringer honom på måndag igen. Få se vad han säger. Han lovade mig att jag får första kroken han får tag i. Är inte detta jävligt sjukt allting?LarsL skrev:Jag misstänker att detta samtal inte passar för Skype-möte. Kommentaren att han tänker ta med sig några dragkrokar antyder att de kommer få ett litet h@#&*@ nere på Audi om de inte ger honom ett par dragkrokar i bagaget. Lyckas han är han lite av en hjälte i min bok.
Frågan är hur många "första krokar" han redan lovat till andra som ringt till honommati skrev:Ja precis. Idén är riktigt bra. Känslan att nånting är gratis värderas högre än vad det egentligen är värt. Vi funkar väl så, antar jag. Det sjuka är ju att man faktiskt tycker att det det är svindyrt när man någon enstaka gång betalar någon hundring för laddning. Man blir väldigt snål med elbil.nek0 skrev:Jag vet att du inte har så jättemycket användning av gratis laddning men som kompensation tycker ändå att det kan duga . Det kostar inte mycket för Audi och du kan njuta av gratis el på vägen till familjen i Tyskland .
Nu står det en Q7 ute på gräsmattan som kostar 13-14kr milen att tanka. Vilken tur att jag slapp betala för det.![]()
Ja, verkligen. Jag ringer honom på måndag igen. Få se vad han säger. Han lovade mig att jag får första kroken han får tag i. Är inte detta jävligt sjukt allting?LarsL skrev:Jag misstänker att detta samtal inte passar för Skype-möte. Kommentaren att han tänker ta med sig några dragkrokar antyder att de kommer få ett litet h@#&*@ nere på Audi om de inte ger honom ett par dragkrokar i bagaget. Lyckas han är han lite av en hjälte i min bok.
Max 58. Det är så många som saknas här i Sverige.nek0 skrev:Frågan är hur många "första krokar" han redan lovat till andra som ringt till honom
Alltså förlåt Mari men lite kul att scrolla upp i flödet och se konspirationsteorierna om guldkunder och favorisering utav ägare. Och sedan detta.mati skrev:Han lovade mig att jag får första kroken han får tag i. Är inte detta jävligt sjukt allting?
Ja, jag håller ju fullständigt med. Det är därför jag skrev att det är sjukt. Bortsett från att jag tror som Neko, att han har lovat samma sak till alla, så tycker jag det är förjävligt att man ska behöva ringa och tjata för att få det man har betalat för, samtidigt som andra inte får det, bara för att de inte ringer och tjatar.Stevvee skrev:Alltså förlåt Mari men lite kul att scrolla upp i flödet och se konspirationsteorierna om guldkunder och favorisering utav ägare. Och sedan detta.mati skrev:Han lovade mig att jag får första kroken han får tag i. Är inte detta jävligt sjukt allting?
Hoppas det löser sig nu och jag är imponerad utav chefen och även säljaren.
Jag naturligtvis måste han fixa kroken eller visa upp en fin blåtira.Jerka skrev:Jag skulle nog tagga ner snacket om att den där säljchefen har gjort ett så bra jobb tills han har lyckats leverera kroken...
Mycket trist, men tyvärr inte oväntat. Jag fattar inte hur det kan bli "fel" besked hela tiden. Först sa de att monteringsdetaljerna till min krok hade kommit. Det var flera veckor sedan. Sen sa de hela kroken hade kommit. Det ena stämde lika lite som det andra.Bengil skrev:Min krok var naturligtvis inte monterad idag. Det hade blivit ett ”fel”.
Mati, får du inga positiva besked på måndag tar jag gärna upp stafettpinnen och ringer regionchefen också.
Detta är även ngt att skicka med till Tesla så att de ser till att Model Y får rejäl dragvikt i Europa, samt fixar den efterlängtade kroken på Model S!Jerker skrev:Då är det fastställt att intresset för dragkrok på elbilar med en vettig dragvikt är stort, för att inte säga bedövande stort.mati skrev:Audi trodde att det är ungefär 20% av bilarna som kommer att beställas med dragkrok. Men i själva verket är det närmare 100% som har beställt sin bil med krok!
Kan inte släppa att det är ett så stort ointresse från elbilstillverkarna att se till att elbilar får dragkrok. Jag kan inte se nån annan förklaring än den konspiratoriska. De vill helt enkelt inte göra elbilarna för användbara.
Jag tror de allra flesta som köper E-Tron är existerande Audi-kunder. De flesta av dem skulle aldrig köpa en Tesla no matter what. Misstänksamheten mot Tesla är kompakt. Räcker att bege sig till FB-gruppen för BMW i3 så hittar du många som anser sig alldeles för "fina" för Tesla. För att inte nämna Taycan-gruppen (som jag gick ur illa kvickt).gellerstam skrev:Detta är även ngt att skicka med till Tesla så att de ser till att Model Y får rejäl dragvikt i Europa, samt fixar den efterlängtade kroken på Model S!Jerker skrev:Då är det fastställt att intresset för dragkrok på elbilar med en vettig dragvikt är stort, för att inte säga bedövande stort.mati skrev:Audi trodde att det är ungefär 20% av bilarna som kommer att beställas med dragkrok. Men i själva verket är det närmare 100% som har beställt sin bil med krok!
Kan inte släppa att det är ett så stort ointresse från elbilstillverkarna att se till att elbilar får dragkrok. Jag kan inte se nån annan förklaring än den konspiratoriska. De vill helt enkelt inte göra elbilarna för användbara.
Tesla har uppenbarligen loosat 900st kunder till e-tron på grund av avsaknad av krok på Model S !Ok, kanske inte alla 900st men säkerligen en bunt.
Säkert helt rätt... Men vi kan låta Tesla tro på min analys så vi får bättre Teslor.Verdi skrev:Jag tror de allra flesta som köper E-Tron är existerande Audi-kunder. De flesta av dem skulle aldrig köpa en Tesla no matter what. Misstänksamheten mot Tesla är kompakt. Räcker att bege sig till FB-gruppen för BMW i3 så hittar du många som anser sig alldeles för "fina" för Tesla. För att inte nämna Taycan-gruppen (som jag gick ur illa kvickt).gellerstam skrev:Detta är även ngt att skicka med till Tesla så att de ser till att Model Y får rejäl dragvikt i Europa, samt fixar den efterlängtade kroken på Model S!Jerker skrev:Då är det fastställt att intresset för dragkrok på elbilar med en vettig dragvikt är stort, för att inte säga bedövande stort.mati skrev:Audi trodde att det är ungefär 20% av bilarna som kommer att beställas med dragkrok. Men i själva verket är det närmare 100% som har beställt sin bil med krok!
Kan inte släppa att det är ett så stort ointresse från elbilstillverkarna att se till att elbilar får dragkrok. Jag kan inte se nån annan förklaring än den konspiratoriska. De vill helt enkelt inte göra elbilarna för användbara.
Tesla har uppenbarligen loosat 900st kunder till e-tron på grund av avsaknad av krok på Model S !Ok, kanske inte alla 900st men säkerligen en bunt.
Kan vara så. Alla e-tron köpare är säkerligen inte f d teslaägare men några stycken lär det vara. Oavsett vilket så visar detta den enorma efterfrågan på elbilar med dragkrok. Jag har varit tydlig med det hela tiden, har sagt det till min säljare och även till den där Audi-chefen. Hade det funnits en billigare elbil med dragkrok (underförstått med vettig dragvikt) så hade jag inte köpt en e-tron. Det är enbart för dragkrokens skull jag köpte just denna bilen. Utan dragkrok är den inte mer värd än vilken annan elbil som helst. Tvärtom, den är mindre värd, eftersom den kostar mig bara en massa pengar samt att jag inte kan nyttja bilen som jag vill.gellerstam skrev:Detta är även ngt att skicka med till Tesla så att de ser till att Model Y får rejäl dragvikt i Europa, samt fixar den efterlängtade kroken på Model S!Jerker skrev:Då är det fastställt att intresset för dragkrok på elbilar med en vettig dragvikt är stort, för att inte säga bedövande stort.mati skrev:Audi trodde att det är ungefär 20% av bilarna som kommer att beställas med dragkrok. Men i själva verket är det närmare 100% som har beställt sin bil med krok!
Kan inte släppa att det är ett så stort ointresse från elbilstillverkarna att se till att elbilar får dragkrok. Jag kan inte se nån annan förklaring än den konspiratoriska. De vill helt enkelt inte göra elbilarna för användbara.
Tesla har uppenbarligen loosat 900st kunder till e-tron på grund av avsaknad av krok på Model S !Ok, kanske inte alla 900st men säkerligen en bunt.
Han hade varken en blåtira en dragkrok med sig. Inga nya besked heller. Han sa bara att de jobbar på det. Jag är så trött på skiten att det inte går att beskriva med ord.LarsL skrev:Jag naturligtvis måste han fixa kroken eller visa upp en fin blåtira.Jerka skrev:Jag skulle nog tagga ner snacket om att den där säljchefen har gjort ett så bra jobb tills han har lyckats leverera kroken...
Köp Dannis X!mati skrev:Han hade varken en blåtira en dragkrok med sig. Inga nya besked heller. Han sa bara att de jobbar på det. Jag är så trött på skiten att det inte går att beskriva med ord.LarsL skrev:Jag naturligtvis måste han fixa kroken eller visa upp en fin blåtira.Jerka skrev:Jag skulle nog tagga ner snacket om att den där säljchefen har gjort ett så bra jobb tills han har lyckats leverera kroken...