Teslaspotting

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Lucidor
Teslaägare

Re: Sv: Teslaspotting

Inlägg av Lucidor »

Jag mötte någon med en vit Model S som troligen gillar Descartes idag: "JAG ÄR" stod det på skylten.
Användarvisningsbild
StefL

Re: Teslaspotting

Inlägg av StefL »

Jag ser så många nästan dagligen att jag börjar bli disträ. Såg dock två idag på den korta promenaden från T-banan till kontoret. En mörkgrå 85D parkerad på Pipersgatan med barnstol bak, och en folierad i Taxi 020's nya gula SverigeTaxi-profil på Kungsbron :D
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Användarvisningsbild
Telsa
Teslaägare

Inlägg av Telsa »

Lucidor skrev:
Jag mötte någon med en vit Model S som troligen gillar Descartes idag: "JAG ÄR" stod det på skylten.
Såg du mig samtidigt? :D Jag låg bakom den bilen ett tag strax innan 17.
Model X, Pearl White
Användarvisningsbild
Kirre
Teslaägare

Inlägg av Kirre »

Problemet (eller kanske det roliga) med Uppsala är att jag numera ser åtminstånde 2-3 Teslor varje gång jag är ute och kör eller rör mig längre än ett par km.
Uppsala stad, med ca 140 000 invånare borde vara Sveriges mest Teslatäta stad per capita, kanske Sveriges svar på Bay Area? ;)
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar.
M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas44573

Inlägg av jonasl »

Ser några varje dag när jag cyklar längs med Strandvägen i Stockholm. Tre idag, tre igår tex, bara en av dem samma.
Senast redigerad av jonasl, redigerad totalt 1 gånger.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare

Inlägg av Johnalm »

Kirre skrev:
Problemet (eller kanske det roliga) med Uppsala är att jag numera ser åtminstånde 2-3 Teslor varje gång jag är ute och kör eller rör mig längre än ett par km.
Uppsala stad, med ca 140 000 invånare borde vara Sveriges mest Teslatäta stad per capita, kanske Sveriges svar på Bay Area? ;)
Vaxholms kommun ligger också bra till...
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
widell

Inlägg av widell »

Lucidor skrev:
Finns en Model X också med regskylt "VI ÄR", undrar om det är samma ägare
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

widell skrev:
Lucidor skrev:
Finns en Model X också med regskylt "VI ÄR", undrar om det är samma ägare
Japp! :mrgreen:
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Lucidor
Teslaägare

Inlägg av Lucidor »

Telsa skrev:
Lucidor skrev:
Såg du mig samtidigt? :D Jag låg bakom den bilen ett tag strax innan 17.
Nej, bara en Tesla. Det här var vid 18-tiden Djursholm.
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare

Inlägg av jonasl »

jonasl skrev:
Ser några varje dag när jag cyklar lämna med Strandvägen i Stockholm. Tre idag, tre igår tex, bara en av dem samma.
På vägen hem blev det fyra, bara en av dem samma som imorse.

Klart Teslatätt på Östermalm, brukar stå några runt Garnisonen också.

Idag såg jag en på söder också, inte lika vanligt Bild
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
muran
Teslaägare

Inlägg av muran »

225 sidor har man fortfarande inte blivit spottad! :(

Nåja, jag mötte i alla fall en Tesla med en herre och dam i om jag såg rätt, körandes västerut på E22.
Vi möttes lite öster om Karlshamn, hann inte se regnummer men jag vinkade och jag tror damen vinkade tillbaka, om jag hann se rätt.

Jag kommer i alla fall att påstå att hon minsann vinkade på mig så att jag äntligen har fått någon Tesla-åkare som vinkat tillbaka.
Min fru tycker jag är en idiot som sitter och vevar i fönstret varje gång vi möter en Tesla när ingen av dem vinkar tillbaka.
Men nu! Har jag minsann fått ett vink tillbaka.... tror jag.
S75D Pearl white
S85D Midnight silver metallic
Användarvisningsbild
Stefan
Teslaägare

Inlägg av Stefan »

Idag blev det rekord. Hela 49st :o
Hjälpte Zoidberg till Tesla idag och såg masor av Teslor. Vi var senare på Club lunch och såg några till.
Det var 34 hos Tesla i Mölndal+ en lastbil 8. Av de så var nog 10st X...
På lunchen var det 6 bilar plus en till som inte var med oss.
Så ytterligare 1 X på väg hem.
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Användarvisningsbild
Peter Holm
Teslaägare

Inlägg av Peter Holm »

Johnalm skrev:
Kirre skrev:
Vaxholms kommun ligger också bra till...
Ja i vår lilla del av kommunen har 10% av fastigheterna en Model S

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Blå Model S Long Range 2019 (Raven)
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare

Inlägg av jonasl »

En vit pre-facelift utanför Nynäs Havsbad spottad på kvällspromenaden..
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Stefan skrev:
Idag blev det rekord. Hela 49st :o
Hjälpte Zoidberg till Tesla idag och såg masor av Teslor. Vi var senare på Club lunch och såg några till.
Det var 34 hos Tesla i Mölndal+ en lastbil 8. Av de så var nog 10st X...
På lunchen var det 6 bilar plus en till som inte var med oss.
Så ytterligare 1 X på väg hem.
Jag var också ute i Mölndal en sväng igår. Det stod verkligen absurt många nya bilar och väntade på leverans där - det märks att de pushar som fan för att stänga det här kvartalet på plus.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare

Inlägg av fakerlind »

Grymt snygg svart P90D facelift på E4 norrut Stockholm i detta nu

http://---
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare

Inlägg av jonasl »

jonasl skrev:
Å en annan idag, stod och laddade i 220v-uttaget när jag sprang förbi. Även denna vit, icke facelift.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
TeslaMartin
Teslaägare

Inlägg av TeslaMartin »

jonasl skrev:
jonasl skrev:
Å en annan idag, stod och laddade i 220v-uttaget när jag sprang förbi. Även denna vit, icke facelift.
Det var min bil. De i receptionen visste att det skulle finnas uttag någonstans, men inte var. Efter lite runtfrågande så kunde jag åtminstone låna ett 230-uttag. Hann ge några procent medans brunchen inmundigades :)

De i receptionen hade också noterat att det blivit fler och fler som frågar om laddning - de skulle titta på att sätta upp något. Får väl se hur det går med det..
Användarvisningsbild
peken
Teslaägare

Inlägg av peken »

Såg en model X live för första gången idag. Stort
På E4 lite söder om Umeå, jag påväg söderut och teslan färdades mot Umeå. Kl 16:10 prick. Nån här på forumet? Midnight silver metallic
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare

Inlägg av jonasl »

TeslaMartin skrev:
Det var min bil. De i receptionen visste att det skulle finnas uttag någonstans, men inte var. Efter lite runtfrågande så kunde jag åtminstone låna ett 230-uttag. Hann ge några procent medans brunchen inmundigades :)

De i receptionen hade också noterat att det blivit fler och fler som frågar om laddning - de skulle titta på att sätta upp något. Får väl se hur det går med det..
Märkligt att de inte visste var uttaget sitter, det står ofta bilar där och laddar och det finns med på uppladdning.nu. Har nog sett det mesta som finns på marknaden idag laddas där förutom Model X, så jag förstår att de tycker att de finns efterfrågan, bättre ju fler som frågar efter laddning!

Sprang förbi när du stod och pratade med Pelle som har kajakuthyrningen bredvid, hejade på honom. Svettig efter 8 km, annars hade jag nog stannat.. Bor 100 meter bort ungefär.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
TeslaMartin
Teslaägare

Inlägg av TeslaMartin »

jonasl skrev:
TeslaMartin skrev:

Märkligt att de inte visste var uttaget sitter, det står ofta bilar där och laddar och det finns med på uppladdning.nu. Har nog sett det mesta som finns på marknaden idag laddas där förutom Model X, så jag förstår att de tycker att de finns efterfrågan, bättre ju fler som frågar efter laddning!

Sprang förbi när du stod och pratade med Pelle som har kajakuthyrningen bredvid, hejade på honom. Svettig efter 8 km, annars hade jag nog stannat.. Bor 100 meter bort ungefär.
Aha, jo Pelle var ganska intresserad av bilen - alltid kul att prata. Du får hugga mig nästa gång, har bokat spahelg nu i oktober.

Jaha, bor du i "nya" husen? Själv bodde jag som barn på Grevgatan 17.
Användarvisningsbild
Teslanorr
Teslaägare

Inlägg av Teslanorr »

peken skrev:
Såg en model X live för första gången idag. Stort Bild
På E4 lite söder om Umeå, jag påväg söderut och teslan färdades mot Umeå. Kl 16:10 prick. Nån här på forumet? Midnight silver metallic
Det kan inte varit Titanium? Eftersom jag körde där.. Annars finns det kanske fler...
Användarvisningsbild
peken
Teslaägare

Inlägg av peken »

Teslanorr skrev:
peken skrev:
Det kan inte varit Titanium? Eftersom jag körde där.. Annars finns det kanske fler...
Det kan det absolut ha varit, och förmodligen var det du då. Bild Bor du i Umeå?
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Användarvisningsbild
Teslanorr
Teslaägare

Inlägg av Teslanorr »

peken skrev:
Teslanorr skrev:
peken skrev:
Det kan det absolut ha varit, och förmodligen var det du då. Bild Bor du i Umeå?
Japp!
Användarvisningsbild
P_EL
Teslaägare

Inlägg av P_EL »

Såg Danni susa förbi i ytterfilen i höjd med SVT-huset på Lindholmen. Jag låg i innerfil och finåkte i väntan på nästa avfart ;)
Model S 90D -16
Model Y LR - 24
Skriv svar