Teslaspotting
Moderator: Redaktion
Re: Sv: Teslaspotting
Jag mötte någon med en vit Model S som troligen gillar Descartes idag: "JAG ÄR" stod det på skylten.
Re: Teslaspotting
Jag ser så många nästan dagligen att jag börjar bli disträ. Såg dock två idag på den korta promenaden från T-banan till kontoret. En mörkgrå 85D parkerad på Pipersgatan med barnstol bak, och en folierad i Taxi 020's nya gula SverigeTaxi-profil på Kungsbron 

Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Såg du mig samtidigt?Lucidor skrev:Jag mötte någon med en vit Model S som troligen gillar Descartes idag: "JAG ÄR" stod det på skylten.

Model X, Pearl White
Problemet (eller kanske det roliga) med Uppsala är att jag numera ser åtminstånde 2-3 Teslor varje gång jag är ute och kör eller rör mig längre än ett par km.
Uppsala stad, med ca 140 000 invånare borde vara Sveriges mest Teslatäta stad per capita, kanske Sveriges svar på Bay Area?
Uppsala stad, med ca 140 000 invånare borde vara Sveriges mest Teslatäta stad per capita, kanske Sveriges svar på Bay Area?

MY LR, Pearl White
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Ser några varje dag när jag cyklar längs med Strandvägen i Stockholm. Tre idag, tre igår tex, bara en av dem samma.
Senast redigerad av jonasl, redigerad totalt 1 gånger.
Model Y LR AWD 2022
Vaxholms kommun ligger också bra till...Kirre skrev:Problemet (eller kanske det roliga) med Uppsala är att jag numera ser åtminstånde 2-3 Teslor varje gång jag är ute och kör eller rör mig längre än ett par km.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Finns en Model X också med regskylt "VI ÄR", undrar om det är samma ägareLucidor skrev:Jag mötte någon med en vit Model S som troligen gillar Descartes idag: "JAG ÄR" stod det på skylten.
- lator
- Teslaägare
Japp!widell skrev:Finns en Model X också med regskylt "VI ÄR", undrar om det är samma ägareLucidor skrev:Jag mötte någon med en vit Model S som troligen gillar Descartes idag: "JAG ÄR" stod det på skylten.

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Nej, bara en Tesla. Det här var vid 18-tiden Djursholm.Telsa skrev:Såg du mig samtidigt?Lucidor skrev:Jag mötte någon med en vit Model S som troligen gillar Descartes idag: "JAG ÄR" stod det på skylten.Jag låg bakom den bilen ett tag strax innan 17.
- jonasl
- Teslaägare
På vägen hem blev det fyra, bara en av dem samma som imorse.jonasl skrev:Ser några varje dag när jag cyklar lämna med Strandvägen i Stockholm. Tre idag, tre igår tex, bara en av dem samma.
Klart Teslatätt på Östermalm, brukar stå några runt Garnisonen också.
Idag såg jag en på söder också, inte lika vanligt

Model Y LR AWD 2022
225 sidor har man fortfarande inte blivit spottad! 
Nåja, jag mötte i alla fall en Tesla med en herre och dam i om jag såg rätt, körandes västerut på E22.
Vi möttes lite öster om Karlshamn, hann inte se regnummer men jag vinkade och jag tror damen vinkade tillbaka, om jag hann se rätt.
Jag kommer i alla fall att påstå att hon minsann vinkade på mig så att jag äntligen har fått någon Tesla-åkare som vinkat tillbaka.
Min fru tycker jag är en idiot som sitter och vevar i fönstret varje gång vi möter en Tesla när ingen av dem vinkar tillbaka.
Men nu! Har jag minsann fått ett vink tillbaka.... tror jag.

Nåja, jag mötte i alla fall en Tesla med en herre och dam i om jag såg rätt, körandes västerut på E22.
Vi möttes lite öster om Karlshamn, hann inte se regnummer men jag vinkade och jag tror damen vinkade tillbaka, om jag hann se rätt.
Jag kommer i alla fall att påstå att hon minsann vinkade på mig så att jag äntligen har fått någon Tesla-åkare som vinkat tillbaka.
Min fru tycker jag är en idiot som sitter och vevar i fönstret varje gång vi möter en Tesla när ingen av dem vinkar tillbaka.
Men nu! Har jag minsann fått ett vink tillbaka.... tror jag.
S75D Pearl white
S85D Midnight silver metallic
Idag blev det rekord. Hela 49st
Hjälpte Zoidberg till Tesla idag och såg masor av Teslor. Vi var senare på Club lunch och såg några till.
Det var 34 hos Tesla i Mölndal+ en lastbil 8. Av de så var nog 10st X...
På lunchen var det 6 bilar plus en till som inte var med oss.
Så ytterligare 1 X på väg hem.

Hjälpte Zoidberg till Tesla idag och såg masor av Teslor. Vi var senare på Club lunch och såg några till.
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
- Peter Holm
- Teslaägare
Ja i vår lilla del av kommunen har 10% av fastigheterna en Model SJohnalm skrev:Vaxholms kommun ligger också bra till...Kirre skrev:Problemet (eller kanske det roliga) med Uppsala är att jag numera ser åtminstånde 2-3 Teslor varje gång jag är ute och kör eller rör mig längre än ett par km.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Blå Model S Long Range 2019 (Raven)
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
- jonasl
- Teslaägare
En vit pre-facelift utanför Nynäs Havsbad spottad på kvällspromenaden..
Model Y LR AWD 2022
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Jag var också ute i Mölndal en sväng igår. Det stod verkligen absurt många nya bilar och väntade på leverans där - det märks att de pushar som fan för att stänga det här kvartalet på plus.Stefan skrev:Idag blev det rekord. Hela 49st![]()
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
- jonasl
- Teslaägare
Å en annan idag, stod och laddade i 220v-uttaget när jag sprang förbi. Även denna vit, icke facelift.jonasl skrev:En vit pre-facelift utanför Nynäs Havsbad spottad på kvällspromenaden..
Model Y LR AWD 2022
- TeslaMartin
- Teslaägare
Det var min bil. De i receptionen visste att det skulle finnas uttag någonstans, men inte var. Efter lite runtfrågande så kunde jag åtminstone låna ett 230-uttag. Hann ge några procent medans brunchen inmundigadesjonasl skrev:Å en annan idag, stod och laddade i 220v-uttaget när jag sprang förbi. Även denna vit, icke facelift.jonasl skrev:En vit pre-facelift utanför Nynäs Havsbad spottad på kvällspromenaden..

De i receptionen hade också noterat att det blivit fler och fler som frågar om laddning - de skulle titta på att sätta upp något. Får väl se hur det går med det..
Såg en model X live för första gången idag. Stort 
På E4 lite söder om Umeå, jag påväg söderut och teslan färdades mot Umeå. Kl 16:10 prick. Nån här på forumet? Midnight silver metallic

På E4 lite söder om Umeå, jag påväg söderut och teslan färdades mot Umeå. Kl 16:10 prick. Nån här på forumet? Midnight silver metallic
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
- jonasl
- Teslaägare
Märkligt att de inte visste var uttaget sitter, det står ofta bilar där och laddar och det finns med på uppladdning.nu. Har nog sett det mesta som finns på marknaden idag laddas där förutom Model X, så jag förstår att de tycker att de finns efterfrågan, bättre ju fler som frågar efter laddning!TeslaMartin skrev:Det var min bil. De i receptionen visste att det skulle finnas uttag någonstans, men inte var. Efter lite runtfrågande så kunde jag åtminstone låna ett 230-uttag. Hann ge några procent medans brunchen inmundigades![]()
De i receptionen hade också noterat att det blivit fler och fler som frågar om laddning - de skulle titta på att sätta upp något. Får väl se hur det går med det..
Sprang förbi när du stod och pratade med Pelle som har kajakuthyrningen bredvid, hejade på honom. Svettig efter 8 km, annars hade jag nog stannat.. Bor 100 meter bort ungefär.
Model Y LR AWD 2022
- TeslaMartin
- Teslaägare
Aha, jo Pelle var ganska intresserad av bilen - alltid kul att prata. Du får hugga mig nästa gång, har bokat spahelg nu i oktober.jonasl skrev:Märkligt att de inte visste var uttaget sitter, det står ofta bilar där och laddar och det finns med på uppladdning.nu. Har nog sett det mesta som finns på marknaden idag laddas där förutom Model X, så jag förstår att de tycker att de finns efterfrågan, bättre ju fler som frågar efter laddning!TeslaMartin skrev:Det var min bil. De i receptionen visste att det skulle finnas uttag någonstans, men inte var. Efter lite runtfrågande så kunde jag åtminstone låna ett 230-uttag. Hann ge några procent medans brunchen inmundigades![]()
Sprang förbi när du stod och pratade med Pelle som har kajakuthyrningen bredvid, hejade på honom. Svettig efter 8 km, annars hade jag nog stannat.. Bor 100 meter bort ungefär.
Jaha, bor du i "nya" husen? Själv bodde jag som barn på Grevgatan 17.
Det kan inte varit Titanium? Eftersom jag körde där.. Annars finns det kanske fler...peken skrev:Såg en model X live för första gången idag. Stort
Det kan det absolut ha varit, och förmodligen var det du då.Teslanorr skrev:Det kan inte varit Titanium? Eftersom jag körde där.. Annars finns det kanske fler...peken skrev:Såg en model X live för första gången idag. Stort

Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Japp!peken skrev:Det kan det absolut ha varit, och förmodligen var det du då.Teslanorr skrev:Det kan inte varit Titanium? Eftersom jag körde där.. Annars finns det kanske fler...peken skrev:Såg en model X live för första gången idag. Stort
På E4 lite söder om Umeå, jag påväg söderut och teslan färdades mot Umeå. Kl 16:10 prick. Nån här på forumet? Midnight silver metallicBor du i Umeå?
Såg Danni susa förbi i ytterfilen i höjd med SVT-huset på Lindholmen. Jag låg i innerfil och finåkte i väntan på nästa avfart 

Model S 90D -16
Model Y LR - 24
Model Y LR - 24