Teslaspotting

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jonas77
Teslaägare

Re: Teslaspotting

Inlägg av Jonas77 »

Idag såg jag för första gången teslor på rull i Karlskrona. Och då två! Först en svensk x och en timme senare en norsk S.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Körde bakom en blå skönhet i Kalmar med regnummer 911 på slutet. Tyvärr har jag inte lärt mig hur man ska hälsa på bilen framför i mörkret så jag tror jag bländade föraren. Tyvärr hade jag frugan i bilen bakom mig så jag kunde inte följa efter och ta en pratstund. Hoppas det kommer fler tillfällen. Föraren verkar i alla fall ha sett att det var en annan Tesla bakom.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Vänta nu! Menar du det finns två Teslor med nummer 911??? Den andra rör sig ju i Göteborgstrakten och är svart, precis som kaffet... ;)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

lator skrev:
Vänta nu! Menar du det finns två Teslor med nummer 911??? Den andra rör sig ju i Göteborgstrakten och är svart, precis som kaffet... ;)
Yupp! Detta var inte EXL911 utan en annan 911! Nylevererad är den också precis som min!
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

X eller S?
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

lator skrev:
X eller S?
S, finns på denna sida: http://biluppgifter.se/brukare/5569314098
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Intressant lista men hur är den sorterad? TM som ägare med konstiga datum...
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

lator skrev:
Intressant lista men hur är den sorterad? TM som ägare med konstiga datum...
TM:s nyreggade bilar innan de skrivs över till ny ägare alternativt demobilar/inbytesbilar. Uppdateras inte direkt utan kan ligga några dagar efter.

EDIT: Ser nu att det är bra många fler än vad det var för några dagar sedan. Verkar vara de flesta Tesla i Sverige (inte alla dock, saknar t.ex. 666)... Kan det vara pga uppdatering av registreringsuppgifter?
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

1481 bilar? Knappast deras lager i realtid... Sen kallas vissa bara "Tesla"och är inte halvkombi utan "bil" ???
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Dags att sova. Hur trivs du med bilen? ;)
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

lator skrev:
1481 bilar? Knappast deras lager i realtid... Sen kallas vissa bara "Tesla"och är inte halvkombi utan "bil" ???
Tesla Sverige har haft lite problem med att få registreringsuppgifterna korrekt. Tror eller hoppas att det kan vara relaterat att de ska uppdatera t.ex. effekten.

Biluppgifter.se är aldrig i realtid. De flesta bilarna har levererats. 56 stycken Model X i listan. Det är dock inte alla och alla dessa 56 har inte levererats ännu.
Användarvisningsbild
Stefan
Teslaägare

Inlägg av Stefan »

Inte viste jag att Teslor kom från Hissingen! :shock: Såg denna trailern på väg över Älvsborgsbron på väg mot Sisjön/Mölndal. Bilderna tagna vi avfarten vid Sisjön. Det fans en X och 5 S på den.
Samarbete med Volvo tro? :?
received_10206859325230821.jpeg
received_10206859326390850.jpeg
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Användarvisningsbild
Jojje167
Teslaägare

Inlägg av Jojje167 »

2016-09-15-17.36.25_2.jpg
Utanför ica (Sundsvall). MS 85 och min fossilbrännare som står där och skäms. Måtte m3 komma snart :roll:
Model 3 LR AWD -19 *Såld*
Model 3 LR AWD -21
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Lite udda spaning från min inbox. Farsan skickade en bild på sitt senaste inköp "...efter allt tjat om elbilar" ;)

Stort grattis från mig!
image.jpeg
Enligt uppgiften P90DL
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Hehe, coolt! Det kom helt oväntat?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Äpplet faller inte långt från trädet... eller tvärtom kanske. KUL! Vad bytte han från?
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Att han skulle köpa var totalt oväntat, men antar att de gav honom en bra deal på en demobil och då är det ju bara att slå till. Fast det är klart jag har ju tipsat om elbilar allmänhet och Tesla mer specifikt. Han fick provköra Leafen i somras också...

Han har kört Mercedes i hela sitt liv, även jobbat där för en massa år sedan. Senast har han haft en MB 350 CDI som det var ett jädras tryck i iofs men det här jan ju nästan vara farligt. ;) Gubben kanske har blivit street-racer :lol:
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Fan va coolt! :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare

Inlägg av tehjimos »

Midnight silver faceliftad med slipstream 19" 15.10 vid norrtull. Såg den i backspegeln när jag var inne på en tvärgata :)
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Referralkod: ts.la/magnus28392

Inlägg av gellerstam »

Titanium Facelift i Falun i Fredags 16/9 kl17:00 vid rondellen Gruvgata/Myntgatan. Riktning ut på Myntgatan.
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare

Inlägg av Niclas »

De. Här tråden är ju helt värdelös utan bilder! Borde vara förbjudet att svara i denna tråd utan bild!! ( vilket jag iofs gjorde själv)
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)

Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Jag får ju äran att spotta min Model X varje dag...
DSC_0120.jpg
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Tydligen får man inte göra så:
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 310#p65329
Jag blev utskälld när min egen bil var med på en bild i den här tråden. Dessutom är jag osunt långsint :)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

bylund skrev:
Jag blev utskälld när min egen bil var med på en bild i den här tråden. Dessutom är jag osunt långsint :)
Bara att den inte räknas ju! Men det är ju fel tråd dessutom. Fanns dock klagomål om avsaknad av bilder så därför passade jag på att lägga upp en bild. Dessutom måste traditionen om att vara off topic hållas uppe.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Svenssons skrev:
bylund skrev:
Bara att den inte räknas ju! Men det är ju fel tråd dessutom. Fanns dock klagomål om avsaknad av bilder så därför passade jag på att lägga upp en bild. Dessutom måste traditionen om att vara off topic hållas uppe.
Vi är på samma sida :)
Skriv svar