Vi kanske står kvar med bara Mazda i slutet. Dom har iof en fin röd färg

Moderator: Redaktion
Den ska ha fulltecknats direkt. Tror det var en riktad emission, så enbart större investerare gick in.DSV skrev:Har någon snappat upp något om hur det går med nyemissionen? I början av maj läste jag att emissionskursen planerades bli 243 dollar. Känns lagom hett nu.
TESLA
Tesla faller runt 4 procent i förhandeln i USA till 185 dollar (Finwire)
2019-05-23 12:29
Tesla faller runt 4 procent i förhandeln i USA till 185 dollar
newsroom@finwire.se
Nyhetsbyrån Finwire
Mickep skrev:Kanske man skall köpa på sig lite fler så blir förlusten mindre.. (ser mindre ut iallfall) hehehe.
När tror ni den vänder upp igen?
/micke
erkap skrev:Intressant om detta stämmer
Verkligen, men följdfrågan blir i så fall hur många av de 50 000 nya beställningarna som är Model y och hur många som är Modell 3 & co. Är det till stor del model 3 (och då inte mest de som väntat på SR) så är det jättebra nyheter.erkap skrev:Intressant om detta stämmer
Model Y kan man väl inte köpa?iAkita skrev:Verkligen, men följdfrågan blir i så fall hur många av de 50 000 nya beställningarna som är Model y och hur många som är Modell 3 & co. Är det till stor del model 3 (och då inte mest de som väntat på SR) så är det jättebra nyheter.erkap skrev:Intressant om detta stämmer
Typ 63.000 levererade.LarsL skrev:Hur många bilar såldes i Q1?
Det är korrekt att det fulltecknades och tom övertecknades. Det är dock viktigt att notera att ca 2/3 av kapitalet som restes var från konvertibler med generösa villkor som man fick teckna om man också tecknade aktierna....termosen skrev:Den ska ha fulltecknats direkt. Tror det var en riktad emission, så enbart större investerare gick in.DSV skrev:Har någon snappat upp något om hur det går med nyemissionen? I början av maj läste jag att emissionskursen planerades bli 243 dollar. Känns lagom hett nu.
Fast inte om det är sant att de behöver producera 1000 treor om dagen för att möta efterfrågan.... Låter dock lite väl högt.iAkita skrev:Verkligen, men följdfrågan blir i så fall hur många av de 50 000 nya beställningarna som är Model y och hur många som är Modell 3 & co. Är det till stor del model 3 (och då inte mest de som väntat på SR) så är det jättebra nyheter.erkap skrev:Intressant om detta stämmer
Man kan beställa den, och om jag förstod det rätt så var det 50 000 nya beställningar hittills i q2. Men som Legato påpekade så är det troligen mest Model 3, om det stämmer att de måste producera 1000 i veckan för att möta efterfrågan.Verdi skrev:Model Y kan man väl inte köpa?iAkita skrev:Verkligen, men följdfrågan blir i så fall hur många av de 50 000 nya beställningarna som är Model y och hur många som är Modell 3 & co. Är det till stor del model 3 (och då inte mest de som väntat på SR) så är det jättebra nyheter.erkap skrev:Intressant om detta stämmer
Då låter ju redan 50000 som en hygglig siffra, redan det. Om det nu är ett riktigt mail.magnusfp skrev:Typ 63.000 levererade.LarsL skrev:Hur många bilar såldes i Q1?
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Jag blir inte provocerad av blankning. Det i sig leder till en mer korrekt satt aktiekurs och mindre riskt för mycket större svängningar. Det jag blir provocerad av är trollning och spridning av uppenbara felaktiga uppgifter.hooked skrev:Är det bara jag som blir provocerad när en sådan här gris tjänar 40 miljoner på att blanka Tesla? Denna mannen är en av de som ligger bakom betald trollning och sprida dåliga nyheter om Tesla. Exempelvis via #TSLAQ.
https://www.di.se/live/norrmannen-som-h ... agar-inte/
https://e24.no/boers-og-finans/tesla-mo ... s/24629407
Jag är av motsatt uppfattning.LarsL skrev:Jodå, blankning borde förbjudas. Kapital ska användas i positiv riktning.
Håller helt med! Vet bara inte hur det praktiskt skulle gå till men absolut.LarsL skrev:Jodå, blankning borde förbjudas. Kapital ska användas i positiv riktning.
LarsL skrev:Jodå, blankning borde förbjudas. Kapital ska användas i positiv riktning.