Bjelke skrev:Verdi skrev:taliz skrev:Verdi skrev:Fanns ju inga direkta fynd att göra på Model 3 inventory-bilarna. 0 kr i rabatt på de "nya" bilarna. Och inte en enda röd bil?
Oroväckande att de har så stora lager av Model 3 redan?
Typ en veckas försäljning. Skulle snarare säga det är väldigt litet.
Vi får se. Jag spår rabatter sista veckan i juni.

Om det skulle vara för kvartalshysterin så blir det lite tidigare dvs väldigt snart men jag tror inte att det kommer någon direkt rabatt på några 3:or förutom
på returbilar såklart...
Ja så kanske det är. Antar att det är kvartalsslutet som gjort att de öppnat upp inventory-sidan öht?
Lite lustigt att så stor andel är svarta. Men de kanske säljs av i normal takt? Var ju väldigt få reggade Model 3 i maj? Eller har alla dessa bilar kommit till Sverige sen dess?
Edit: Är rejält buggigt också. Ibland får man upp hela Europas inventory, fast med svenska priser. Men det kanske ska vara så?
Finns följande i Sverige:
114 st Long Range AWD (80 st svarta, 19 st grå, 13 st blå, 2 st vita)
22 st Long Range RWD (20 st svarta, 2 st blå)
9 st Performance (3 st svart, 4 st grå, 2 st blå)
På de som rullat några hundra mil finns det en viss rabatt. Men den är ju mycket mindre än 60 tkr så jag vet inte hur det tänker där? Får man ändå bonusen på nåt vis? Finns ju inte en chans att jag köper en bil som rullat 400 mil för mer pengar än vad en helt ny kostar.