Väntrum Model Y
Moderator: Redaktion
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Re: Väntrum Model Y
Vi (car.info) fick info, inatt, om 8 st Model Y 2022:or som förregistrerats än så länge hos Transportstyrelsen. Det som är lite intressant är väl att de är reggade med WLTP-räckvidd på 542 km. Y5LD-typen för den som är intresserad.
Driver sajten Car.info
Intressant…i sms stod det:Franz skrev:Vi (car.info) fick info, inatt, om 8 st Model Y 2022:or som förregistrerats än så länge hos Transportstyrelsen. Det som är lite intressant är väl att de är reggade med WLTP-räckvidd på 542 km. Y5LD-typen för den som är intresserad.
Tesla-uppdatering: Vi är glada att kunna meddela att räckvidden på din Model Y har ökat till 533 kilometer (WLTP) utan någon extra kostnad. För att avregistrera från SMS, svara STOP.
Kan du se utifrån VIN om man fått reg nr? Eller d kan man göra själv på hemsidan i inloggat läge va
- slugger75
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/per28997
Intressant. Undrar om det är med 19" eller 20".Franz skrev:Vi (car.info) fick info, inatt, om 8 st Model Y 2022:or som förregistrerats än så länge hos Transportstyrelsen. Det som är lite intressant är väl att de är reggade med WLTP-räckvidd på 542 km. Y5LD-typen för den som är intresserad.
Nuläget är ju:
19" - 565 km (uppskattad) räckvidd
20" - 533 km certifierad WLTP-räckvidd.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Har någon av dom Vin som slutar på 988?Franz skrev:Vi (car.info) fick info, inatt, om 8 st Model Y 2022:or som förregistrerats än så länge hos Transportstyrelsen. Det som är lite intressant är väl att de är reggade med WLTP-räckvidd på 542 km. Y5LD-typen för den som är intresserad.
Och vad har dom för lastvikt?
Y5LD=82kWh
MY -22 och M3 -20
#teamblue #teamwhite
#teamblue #teamwhite
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Inga som slutar på 988...guinness skrev:Har någon av dom Vin som slutar på 988?Franz skrev:Vi (car.info) fick info, inatt, om 8 st Model Y 2022:or som förregistrerats än så länge hos Transportstyrelsen. Det som är lite intressant är väl att de är reggade med WLTP-räckvidd på 542 km. Y5LD-typen för den som är intresserad.
Och vad har dom för lastvikt?
Y5LD=82kWh
Det är bara att gå in på car.info och klistra in sitt VIN i sökrutan så ser du ifall vi har den eller ej. Sannolikheten är ju så klart väldigt låg med bara 8 st hittills. Det kan ju likaväl vara så att det är Teslas egna demoex nu i första batchen.
Mått + vikt
Längd
4750 mm
Bredd
1921 mm
Höjd
1624 mm
Tjänstevikt (faktisk vikt)
2057 kg
Max lastvikt
562 kg
Totalvikt
2619 kg
Ursprunglig totalvikt
2619 kg
Skattevikt
2050 kg
Senast redigerad av Franz, redigerad totalt 1 gånger.
Driver sajten Car.info
Det är detta. 533 i config och 542 i testet.slugger75 skrev:Intressant. Undrar om det är med 19" eller 20".Franz skrev:Vi (car.info) fick info, inatt, om 8 st Model Y 2022:or som förregistrerats än så länge hos Transportstyrelsen. Det som är lite intressant är väl att de är reggade med WLTP-räckvidd på 542 km. Y5LD-typen för den som är intresserad.
Nuläget är ju:
19" - 565 km (uppskattad) räckvidd
20" - 533 km certifierad WLTP-räckvidd.
MY -22 och M3 -20
#teamblue #teamwhite
#teamblue #teamwhite
Ah härligt, 562kg. Man har alltså höjt totalvikten med 248kg mot förra batchen.
Då stämde ryktena med ökad lastvikt.
Bara det blir nästa Fredag så jag får hämta min.
Då stämde ryktena med ökad lastvikt.
Bara det blir nästa Fredag så jag får hämta min.
MY -22 och M3 -20
#teamblue #teamwhite
#teamblue #teamwhite
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Tror det kommer påverka andrahandsvärdet mer än tillverkningsland eller typ av battericeller.
Nöjd över att ha avvaktat!
Model Y LR AWD 2022
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Samma här, jag har hoppat över två leveranser.jonasl skrev:Tror det kommer påverka andrahandsvärdet mer än tillverkningsland eller typ av battericeller.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- mikebike
- Teslaägare
Jag har fått VIN, vad kan man göra/se med det?
Du kan läsa ut lite grundläggande info om bilenmikebike skrev:Jag har fått VIN, vad kan man göra/se med det?
https://teslatap.com/vin-decoder/
- mikebike
- Teslaägare
Hm, det var inget nytt där. Model Y AWD 2022 MiC....MattiasG skrev:Du kan läsa ut lite grundläggande info om bilenmikebike skrev:Jag har fått VIN, vad kan man göra/se med det?
https://teslatap.com/vin-decoder/
Om du hoppar över alla leveranser så har du alltid chansen på det senaste. Däremot kommer du aldrig få någon bilmikebike skrev:Samma här, jag har hoppat över två leveranser.jonasl skrev:Tror det kommer påverka andrahandsvärdet mer än tillverkningsland eller typ av battericeller.

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- mikebike
- Teslaägare
Jag anser nog att det var ett bra val att hoppa över Q4, jag kommer få en betydligt bättre bil nu. Dessutom fick jag 22 000 mer betalt för min M3:a nu (jämfört med i augusti).HelectriC skrev:Om du hoppar över alla leveranser så har du alltid chansen på det senaste. Däremot kommer du aldrig få någon bilmikebike skrev:Samma här, jag har hoppat över två leveranser.jonasl skrev:Tror det kommer påverka andrahandsvärdet mer än tillverkningsland eller typ av battericeller.
Klart du får en bättre bil nu. Men ändå bättre i slutet av 2022!mikebike skrev:Jag anser nog att det var ett bra val att hoppa över Q4, jag kommer få en betydligt bättre bil nu. Dessutom fick jag 22 000 mer betalt för min M3:a nu (jämfört med i augusti).HelectriC skrev:Om du hoppar över alla leveranser så har du alltid chansen på det senaste. Däremot kommer du aldrig få någon bilmikebike skrev:Samma här, jag har hoppat över två leveranser.jonasl skrev:Tror det kommer påverka andrahandsvärdet mer än tillverkningsland eller typ av battericeller.
Model 3-24/Polestar 3-24
- mikebike
- Teslaägare
Nej, det är nu det händer.HelectriC skrev:Klart du får en bättre bil nu. Men ändå bättre i slutet av 2022!mikebike skrev:Jag anser nog att det var ett bra val att hoppa över Q4, jag kommer få en betydligt bättre bil nu. Dessutom fick jag 22 000 mer betalt för min M3:a nu (jämfört med i augusti).HelectriC skrev:Om du hoppar över alla leveranser så har du alltid chansen på det senaste. Däremot kommer du aldrig få någon bilmikebike skrev:Samma här, jag har hoppat över två leveranser.jonasl skrev:Tror det kommer påverka andrahandsvärdet mer än tillverkningsland eller typ av battericeller.

Och jag får inte bättre betalt för min M3:a i slutet av 2022.
Preliminär datumet står i slutfakturan typ längst ner på hemsidan när du loggat in via appen.EnannanJon skrev:Jag har bara fått faktura för handpenningen och den smögs in på teslakontot i fredags. Handpenningen betalas på tisdag så jag får kanske inget sms förens det är gjort. Jag har inte sett något preliminärt datum men det kan jag ha missat.Rotten skrev:Hej!
Ja här är en till som inväntar leverans.
På min slutfaktura har jag fått 23:e som preliminärt leveransdatum. Men vill leverans sker till Umeå. Är det nån som fått sms om leverans här uppe?
Jag fick ju faktiskt ett sms om leverans i 28/2 - 7/3 för nån dag sedan. Gjorde beställningen 1/1 och betalade runt den 14:e.
Å med informationen om båtar osv så verkar det som att vår bil guppar på medelhavet just nu. På skeppet GLOVIS CONDOR.
-
Fick besked igår, leverans mellan den 14/2-28/2. Snart smäller de, längtar som in i!!
Är inne hela tiden på sidan och söker på registrerade Tesla, men bara 1 st reggad i februari.Franz skrev:Vi (car.info) fick info, inatt, om 8 st Model Y 2022:or som förregistrerats än så länge hos Transportstyrelsen. Det som är lite intressant är väl att de är reggade med WLTP-räckvidd på 542 km. Y5LD-typen för den som är intresserad.
Varför? Har leverns nästa tisdag 15/2. Söker också på hela min VIN
VIN: slutar på 9423
Tesla MY LR 2022
ID3 Pro Life 58kw 2020 som andra bil
Tesla brukar leverera bilar i slutet av kvartalet så Franz syftar på bilar som är förregistrerade och snart ska levereras. Jag tror vi kommer se antalet levererade gå upp kraftigt i slutet av februari och sen i mars, precis som det brukar vara.Revob skrev:Är inne hela tiden på sidan och söker på registrerade Tesla, men bara 1 st reggad i februari.Franz skrev:Vi (car.info) fick info, inatt, om 8 st Model Y 2022:or som förregistrerats än så länge hos Transportstyrelsen. Det som är lite intressant är väl att de är reggade med WLTP-räckvidd på 542 km. Y5LD-typen för den som är intresserad.
hmm ok, då är jag med, men jag får inte upp det i sökningen när man kolla på alla registrerade tesla under feb, eller så kan det vara så att vi inte är en bilfirma som kan se det. Jag ska som sagt få min bil om 6 dagar så jag söker och söker som en galning LOLvigge50 skrev:Tesla brukar leverera bilar i slutet av kvartalet så Franz syftar på bilar som är förregistrerade och snart ska levereras. Jag tror vi kommer se antalet levererade gå upp kraftigt i slutet av februari och sen i mars, precis som det brukar vara.Revob skrev:Är inne hela tiden på sidan och söker på registrerade Tesla, men bara 1 st reggad i februari.Franz skrev:Vi (car.info) fick info, inatt, om 8 st Model Y 2022:or som förregistrerats än så länge hos Transportstyrelsen. Det som är lite intressant är väl att de är reggade med WLTP-räckvidd på 542 km. Y5LD-typen för den som är intresserad.
Tesla MY LR 2022
Jo men vi e en del som ska ta leverans nästa vecka, då borde d vara reggat nuvigge50 skrev:Tesla brukar leverera bilar i slutet av kvartalet så Franz syftar på bilar som är förregistrerade och snart ska levereras. Jag tror vi kommer se antalet levererade gå upp kraftigt i slutet av februari och sen i mars, precis som det brukar vara.Revob skrev:Är inne hela tiden på sidan och söker på registrerade Tesla, men bara 1 st reggad i februari.Franz skrev:Vi (car.info) fick info, inatt, om 8 st Model Y 2022:or som förregistrerats än så länge hos Transportstyrelsen. Det som är lite intressant är väl att de är reggade med WLTP-räckvidd på 542 km. Y5LD-typen för den som är intresserad.

- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Har för mig att någon på FB skrev tidigare att det han skulle få idag 9/2, men kan ha fel (väldigt sällan dockjonasl skrev:Är det imorgon vi ser första leveranserna?

Tesla MY LR 2022
Har du provat att utöka datumet från 1 januariRevob skrev:Är inne hela tiden på sidan och söker på registrerade Tesla, men bara 1 st reggad i februari.Franz skrev:Vi (car.info) fick info, inatt, om 8 st Model Y 2022:or som förregistrerats än så länge hos Transportstyrelsen. Det som är lite intressant är väl att de är reggade med WLTP-räckvidd på 542 km. Y5LD-typen för den som är intresserad.

Bilarna har ju varit ute till sjöss i över 1 månad från shanghai tex så åkte första båten från shanghai till EU den 8 januari.
Det innebär då att bilarna är tillverkade innan dvs de borde i så fall registreras när de tillverkades vilket säkerligen är i slutet på december - 1 veckan på januari!
kommande båtar som har åkt i slutet på januari kanske har bilar som tillverkats i mitten på januari?
Senast redigerad av dER0, redigerad totalt 1 gånger.