Re: BMW i4
Postat: 14 okt 2021 14:50
Jag hade också adaptiva dämpare på den 335i som jag hade innan Teslan införskaffades. Det var ett superbt tillval. Önskar att det fanns motsvarande till Model 3
https://insideevs.com/reviews/540010/bm ... ve-review/The beginning of the end of combustion for BMW.
There's no turning back for BMW now. The i4 M50 is the best driving BMW that I've ever driven
- and it's the first serious all-electric performance car that they've made. Wait till they've had even more practice.
The i4 M50 is the beginning of the end of performance combustion cars for BMW. I wonder if they fully understand that yet.
dd88 skrev:InsideEVs säger att det är BMWs bästa bil, många andra jämför med M3 och säger att den inte är i närheten.
Hmm.
Onekligen. Jag har också haft en 330D Touring. Att ens jämföra den med en Model S finns inte på kartan för mig. Tycker BMWn var rätt trist. Trött, ganska plastig och riktigt tråkigt motorljud (ja, jag föredrar att slippa motorljud, men måste man ha det så är en bensinare väldigt mycket mindre otrevlig imo). Lite skadad var man väl som kom direkt från en M5, men å andra sidan kör jag mycket hellre en Model S än en M5 också...MWall skrev:dd88 skrev:InsideEVs säger att det är BMWs bästa bil, många andra jämför med M3 och säger att den inte är i närheten.
Hmm.
"Bästa bilen" är olika beroende på tycke och smak.
.
Legato skrev:Onekligen. Jag har också haft en 330D Touring. Att ens jämföra den med en Model S finns inte på kartan för mig. Tycker BMWn var rätt trist. Trött, ganska plastig och riktigt tråkigt motorljud (ja, jag föredrar att slippa motorljud, men måste man ha det så är en bensinare väldigt mycket mindre otrevlig imo). Lite skadad var man väl som kom direkt från en M5, men å andra sidan kör jag mycket hellre en Model S än en M5 också...MWall skrev:dd88 skrev:InsideEVs säger att det är BMWs bästa bil, många andra jämför med M3 och säger att den inte är i närheten.
Hmm.
"Bästa bilen" är olika beroende på tycke och smak.
.
I4 känns dock intressant för mig, men misstänker att vikten kommer vara en dealbreaker på samma sätt som jag inte tyckte Taycan var så kul pga vikten.
Det står jag för. Aldrig förr eller senare har jag varit så nöjd med en bil eller tyckt att den varit mer rätt för mig. Model S? Ja, den är liksom inte "jag" på samma sätt. Svårt att förklara. Jag gillar inte att Tesla ses som ett polariserande ställningstagande. Att man ses på ett visst sätt när man säger att man har en Tesla. Är så mycket fördomar och skit. Jag gillar inte Elon Musk sådär hundra heller. Han är fascinerande men... Och så har jag svårt för den här tech-nördigheten där folk går bananas över saker som inte betyder något i praktiken. Vare sig det gäller ny mjukvara i bilen, ny version av FSD, ny app i telefonen...MWall skrev:...de bästa bilar jag haft givet tidpunkt och behov.
Och det gör man inte om man kör BMW då?MWall skrev:Jag gillar inte att Tesla ses som ett polariserande ställningstagande. Att man ses på ett visst sätt när man säger att man har en Tesla. Är så mycket fördomar och skit. Jag gillar inte Elon Musk sådär hundra heller. Han är fascinerande men... Och så har jag svårt för den här tech-nördigheten där folk går bananas över saker som inte betyder något i praktiken. Vare sig det gäller ny mjukvara i bilen, ny version av FSD, ny app i telefonen...
Jag antyder inget alls, jag konstaterar bara att vi i vissa avseenden har väldigt olika smak. M2 tror jag verkligen jag skulle gilla (i relation till andra fossiler), men 330D tycker jag inte var någon höjdare alls.MWall skrev:Legato skrev:Onekligen. Jag har också haft en 330D Touring. Att ens jämföra den med en Model S finns inte på kartan för mig. Tycker BMWn var rätt trist. Trött, ganska plastig och riktigt tråkigt motorljud (ja, jag föredrar att slippa motorljud, men måste man ha det så är en bensinare väldigt mycket mindre otrevlig imo). Lite skadad var man väl som kom direkt från en M5, men å andra sidan kör jag mycket hellre en Model S än en M5 också...MWall skrev:dd88 skrev:InsideEVs säger att det är BMWs bästa bil, många andra jämför med M3 och säger att den inte är i närheten.
Hmm.
"Bästa bilen" är olika beroende på tycke och smak.
.
I4 känns dock intressant för mig, men misstänker att vikten kommer vara en dealbreaker på samma sätt som jag inte tyckte Taycan var så kul pga vikten.
Ursäkta men vad försöker du antyda nu?![]()
Så här skrev jag:Det står jag för. Aldrig förr eller senare har jag varit så nöjd med en bil eller tyckt att den varit mer rätt för mig. Model S? Ja, den är liksom inte "jag" på samma sätt. Svårt att förklara. Jag gillar inte att Tesla ses som ett polariserande ställningstagande. Att man ses på ett visst sätt när man säger att man har en Tesla. Är så mycket fördomar och skit. Jag gillar inte Elon Musk sådär hundra heller. Han är fascinerande men... Och så har jag svårt för den här tech-nördigheten där folk går bananas över saker som inte betyder något i praktiken. Vare sig det gäller ny mjukvara i bilen, ny version av FSD, ny app i telefonen...MWall skrev:...de bästa bilar jag haft givet tidpunkt och behov.
Agreed. Jag gick ju från Tesla till VW. Börjar dock känna mig lite död inombords.Legato skrev:... För mig är det bilen som är det viktiga, inte vad omvärlden tycker om den, vilka övriga ägare är eller allra minst vad bolagets VD står för...
Hehe, har väl inget med varumärket att göra, bara avsaknaden av Model 3?taliz skrev:Agreed. Jag gick ju från Tesla till VW. Börjar dock känna mig lite död inombords.Legato skrev:... För mig är det bilen som är det viktiga, inte vad omvärlden tycker om den, vilka övriga ägare är eller allra minst vad bolagets VD står för...
Legato skrev:Tycker dock det är intressant att allt det du listar som nackdelar med din Model S är sånt som inte överhuvudtaget har med själva bilen att göra. Det är enbart vad andra anser. Jag kunde inte bry mig mindre om de faktorerna, men märker att det är viktigt för många andra. Vare sig det är de, som tex min svärfar, som uppenbart tycker det är viktigt med ett prestigefullt varumärke, eller som en bekant jag pratade med idag som var sugen på en EV6 istället för Taycan pga att varumärket är så anspråkslöst... För mig är det bilen som är det viktiga, inte vad omvärlden tycker om den, vilka övriga ägare är eller allra minst vad bolagets VD står för...
Så du får leverans Q4 2022?HelectriC skrev:nu kom officiell info från BMW: om man beställer i4 M50 idag så är leverans Q1 2023!! Holy moly, glad jag beställde tidigt.
Tydligen sålt riktigt bra. Min säljare hade sålt fler M50 än 40HelectriC skrev:nu kom officiell info från BMW: om man beställer i4 M50 idag så är leverans Q1 2023!! Holy moly, glad jag beställde tidigt.
har jag tur så blir det i år!taliz skrev:Så du får leverans Q4 2022?HelectriC skrev:nu kom officiell info från BMW: om man beställer i4 M50 idag så är leverans Q1 2023!! Holy moly, glad jag beställde tidigt.
dd88 skrev:Tydligen sålt riktigt bra. Min säljare hade sålt fler M50 än 40HelectriC skrev:nu kom officiell info från BMW: om man beställer i4 M50 idag så är leverans Q1 2023!! Holy moly, glad jag beställde tidigt.
Ja visst är det underligt vad snabbt det kan svänga. Inte många som spådde det… eller?MWall skrev:dd88 skrev:Tydligen sålt riktigt bra. Min säljare hade sålt fler M50 än 40HelectriC skrev:nu kom officiell info från BMW: om man beställer i4 M50 idag så är leverans Q1 2023!! Holy moly, glad jag beställde tidigt.
Det är väl kul att intresset finns, men bedrövligt med så långa leveranstider.
Tycker nästan allt handlar om elbilar nu i annonser och i media. Det spelar nog in. Tycker det hänt mycket bara i år.
Var hittar du den informationen?HelectriC skrev:nu kom officiell info från BMW: om man beställer i4 M50 idag så är leverans Q1 2023!! Holy moly, glad jag beställde tidigt.
I en intervju med BMW Norge representant för norsk TV2HvTMedia skrev:Var hittar du den informationen?HelectriC skrev:nu kom officiell info från BMW: om man beställer i4 M50 idag så är leverans Q1 2023!! Holy moly, glad jag beställde tidigt.
//
Det verkar onekligen som de vill få ut bilar med tanke på leasingerbjudandena iaf...RagWal skrev:Böter för för hög snitt-CO2 lär motivera övervikten på elbilsreklam. Kan tänka mig att flera ligger risigt till. Inte minst BMW. Hybrider ger heller inte lika mycket bang i år som förra.
Fina erbjudanden framåt årsskiftet att vänta även i år...
2023!ObscureEconomist skrev:Samma information från BMW här i Umeå. Senhöst/Vinter 2022 om man beställer nu.