Re: Servicehelvetet
Postat: 06 jul 2021 10:37
Det var väl rätt sort i alla fall hoppas jag? /fthmikebike skrev:Som tröst fick jag en påse Ahlgrens bilar!
Det var väl rätt sort i alla fall hoppas jag? /fthmikebike skrev:Som tröst fick jag en påse Ahlgrens bilar!
Fredrik j skrev:Känner igen språkhanteringen från dom SMS jag får från mina tonåringar. Är själv ingen språkpolis men man känner sig ofrånkomligt lite gammal när man läser sånt men man får väl kanske acceptera att nästa generation inte bryr sig utan skriver talspråk så ofta dom kan.mikebike skrev:Uppdateting:
"Hej, Vi har tuvär inte fått hem delar för din bokade service. Vi kommer att behöva boka om dig till en senare tid. Vill be som hälst mycket om ursäkt för detta sena updatering för erat ärende. Vi kommer att boka in dig på första bästa tid runt när delen kommer in. MVH Simon Tesla service"
Det kan bli lite komiskt när dom försöker uttrycka sig på ett officiellt sätt.
Nja, Google kan ju stava iaf.GreenMachine skrev:Fredrik j skrev:Känner igen språkhanteringen från dom SMS jag får från mina tonåringar. Är själv ingen språkpolis men man känner sig ofrånkomligt lite gammal när man läser sånt men man får väl kanske acceptera att nästa generation inte bryr sig utan skriver talspråk så ofta dom kan.mikebike skrev:Uppdateting:
"Hej, Vi har tuvär inte fått hem delar för din bokade service. Vi kommer att behöva boka om dig till en senare tid. Vill be som hälst mycket om ursäkt för detta sena updatering för erat ärende. Vi kommer att boka in dig på första bästa tid runt när delen kommer in. MVH Simon Tesla service"
Det kan bli lite komiskt när dom försöker uttrycka sig på ett officiellt sätt.
Texten så ser det ju ut att vara direktöversatt engelsk text så det är nog google translate eller något som du får ta ett snack med.
Ja, fast det är ju den minst goda varianten. Det tog mig 4 dagar att äta upp den!fth skrev:Det var väl rätt sort i alla fall hoppas jag? /fthmikebike skrev:Som tröst fick jag en påse Ahlgrens bilar!
Och nu för en timme sedan så bokade Tesla om igen då dom inte hade alla delarna hemma ändå - även om de bekräftade det i morse...Credde skrev:Ska ha bytt mitt minneskort imorgon på min model S (MCU1). Jag bokade först en service tid för att det låter från bakvagnen när jag kör över gupp och generellt sett, varefter Tesla dagen innan bokade om tills imorgon då dom inte hade fått hem alla delar till minneskort bytet. Då var det första gång jag fattade att dom skulle byta minneskortet![]()
Sen är jag lite besviken på, att man inte får lånebil vid en återkallelse
De är ju för goa.Credde skrev:Och nu för en timme sedan så bokade Tesla om igen då dom inte hade alla delarna hemma ändå - även om de bekräftade det i morse...Credde skrev:Ska ha bytt mitt minneskort imorgon på min model S (MCU1). Jag bokade först en service tid för att det låter från bakvagnen när jag kör över gupp och generellt sett, varefter Tesla dagen innan bokade om tills imorgon då dom inte hade fått hem alla delar till minneskort bytet. Då var det första gång jag fattade att dom skulle byta minneskortet![]()
Sen är jag lite besviken på, att man inte får lånebil vid en återkallelse
Ja det kör inte just för dom... Dock funkar min MCU utan problem, så det är väl ingen brådska.mikebike skrev:De är ju för goa.Credde skrev:Och nu för en timme sedan så bokade Tesla om igen då dom inte hade alla delarna hemma ändå - även om de bekräftade det i morse...Credde skrev:Ska ha bytt mitt minneskort imorgon på min model S (MCU1). Jag bokade först en service tid för att det låter från bakvagnen när jag kör över gupp och generellt sett, varefter Tesla dagen innan bokade om tills imorgon då dom inte hade fått hem alla delar till minneskort bytet. Då var det första gång jag fattade att dom skulle byta minneskortet![]()
Sen är jag lite besviken på, att man inte får lånebil vid en återkallelse
Idag skulle de kommit hem till mig och fixat bilen, vilket alltså ändrades till måndag den 12/7.mikebike skrev:Jaha.
Nu har min servicetid blivit ombokad igen. Denna gång p.g.a. sjukskriven tekniker. Suck.
Håller med, via sms efter bokning går det att be dem ringa upp. Vilket funkat bra när jag behövt prata lite mer om seervicebehov än vad text via appen ger möjlighet till.OfarligTesla skrev:Jag tycker det är rätt bra kommunikation nu för tiden, man kan göra allt via SMS och appen, skickar jag ett SMS svarar någon inom 1-2 timmar. Vill de se bilder så lägger man in det i appen osv.
Tydligen inte eftersom de ringt upp mig två gånger denna vecka för att ändra inbokad tid och från mobil service till SC.OfarligTesla skrev:Jag tycker det är rätt bra kommunikation nu för tiden, man kan göra allt via SMS och appen, skickar jag ett SMS svarar någon inom 1-2 timmar. Vill de se bilder så lägger man in det i appen osv.
Har du haft någon bil av annat märke där vindrutespolningen slutat fungera och baklyset varit fullt med vatten (samtidigt)?metchristian skrev:Måste faktiskt ge beröm till Servicecenter.
Jag fick problem med min m3 att vänster spolare till vindrutetorkaren slutade fungera varav jag bokar in bilen på service fick då möjligheten att få mobile service som kommer hem till en! Behövde inte ens va hemma! Service killen ringde upp mig dagen innan o sen fick jag sms ungefär när han tänkte komma service dagen o sen ringde han när han va på plats så jag kunde låsa upp bilen o han fixade både vindrutetorkaren o fixa ny lykta på höger bak pga kondens (skvalpade vatten). Detta va helt suverän service! Något jag inte upplevt från något annat märke. Jag bor drygt 10mil från närmsta servicecenter (upplands Väsby) så super nice detta. Då jag inte behövde ta ledigt från jobbet eller åka 20mil t/r.
Vilken löjlig kommentar!mikebike skrev:Har du haft någon bil av annat märke där vindrutespolningen slutat fungera och baklyset varit fullt med vatten (samtidigt)?
Ja, en ganska löjlig kommentar. Alla bilar har ju problem.LarsL skrev:Vilken löjlig kommentar!mikebike skrev:Har du haft någon bil av annat märke där vindrutespolningen slutat fungera och baklyset varit fullt med vatten (samtidigt)?
Jag hade en bil som ibland vägrade starta. Sedan efter en stund så startade den bara och allt funkade. Verkstaden hittade inte felet. Jag ringde bärgare en gång för att de skulle få se felet direkt… men bildjäveln startade så klart när de kom. Sålde bilen då det var enda lösningen. Ej Tesla… så klart då de har loggar.
Inte bara för dem som bor långt bort! Jag bor 3,5 mil från Service men de skickade ut en Ranger ändå för att uppdatera CCS. Det är service det. Och detta utan att bilen ännu var kopplad till min app.Fredrik j skrev:Ja, en ganska löjlig kommentar. Alla bilar har ju problem.
Anledningen till varför Tesla använder ambulerande servicetekniker är väl att kunden i det här fallet hade 10mil till närmaste verkstad. DET har man kanske inte upplevt med något annat bilmärke man haft om man inte bor i glesbygd förstås.
Jag bor mitt i Stockholm så har nära till två servicecenter, Tesla skickar ändå mobil service om det går och jag vill ha det.Fredrik j skrev:Ja, en ganska löjlig kommentar. Alla bilar har ju problem.
Anledningen till varför Tesla använder ambulerande servicetekniker är väl att kunden i det här fallet hade 10mil till närmaste verkstad. DET har man kanske inte upplevt med något annat bilmärke man haft om man inte bor i glesbygd förstås.
Japp! Det har jag faktiskt på flera bilar.. (vindrutetorkaren, spolarmotor, dock ej vatten i baklyktorna)mkt pga då jag jobbar med hyrbilar i 17år så klart några fel skett under dessa år men ALDRIG att bilen blivit fixat på hemadress utan alltid behövt köra till verkstad etcmikebike skrev:Har du haft någon bil av annat märke där vindrutespolningen slutat fungera och baklyset varit fullt med vatten (samtidigt)?metchristian skrev:Måste faktiskt ge beröm till Servicecenter.
Jag fick problem med min m3 att vänster spolare till vindrutetorkaren slutade fungera varav jag bokar in bilen på service fick då möjligheten att få mobile service som kommer hem till en! Behövde inte ens va hemma! Service killen ringde upp mig dagen innan o sen fick jag sms ungefär när han tänkte komma service dagen o sen ringde han när han va på plats så jag kunde låsa upp bilen o han fixade både vindrutetorkaren o fixa ny lykta på höger bak pga kondens (skvalpade vatten). Detta va helt suverän service! Något jag inte upplevt från något annat märke. Jag bor drygt 10mil från närmsta servicecenter (upplands Väsby) så super nice detta. Då jag inte behövde ta ledigt från jobbet eller åka 20mil t/r.
Två fel är väl inget?mikebike skrev:Har du haft någon bil av annat märke där vindrutespolningen slutat fungera och baklyset varit fullt med vatten (samtidigt)?metchristian skrev:Måste faktiskt ge beröm till Servicecenter.
Jag fick problem med min m3 att vänster spolare till vindrutetorkaren slutade fungera varav jag bokar in bilen på service fick då möjligheten att få mobile service som kommer hem till en! Behövde inte ens va hemma! Service killen ringde upp mig dagen innan o sen fick jag sms ungefär när han tänkte komma service dagen o sen ringde han när han va på plats så jag kunde låsa upp bilen o han fixade både vindrutetorkaren o fixa ny lykta på höger bak pga kondens (skvalpade vatten). Detta va helt suverän service! Något jag inte upplevt från något annat märke. Jag bor drygt 10mil från närmsta servicecenter (upplands Väsby) så super nice detta. Då jag inte behövde ta ledigt från jobbet eller åka 20mil t/r.
Jag har heller aldrig fått bilen fixad hemma, trots att Tesla initialt hävdat att de skulle komma (tre gånger).metchristian skrev:Japp! Det har jag faktiskt på flera bilar.. (vindrutetorkaren, spolarmotor, dock ej vatten i baklyktorna)mkt pga då jag jobbar med hyrbilar i 17år så klart några fel skett under dessa år men ALDRIG att bilen blivit fixat på hemadress utan alltid behövt köra till verkstad etcmikebike skrev:Har du haft någon bil av annat märke där vindrutespolningen slutat fungera och baklyset varit fullt med vatten (samtidigt)?metchristian skrev:Måste faktiskt ge beröm till Servicecenter.
Jag fick problem med min m3 att vänster spolare till vindrutetorkaren slutade fungera varav jag bokar in bilen på service fick då möjligheten att få mobile service som kommer hem till en! Behövde inte ens va hemma! Service killen ringde upp mig dagen innan o sen fick jag sms ungefär när han tänkte komma service dagen o sen ringde han när han va på plats så jag kunde låsa upp bilen o han fixade både vindrutetorkaren o fixa ny lykta på höger bak pga kondens (skvalpade vatten). Detta va helt suverän service! Något jag inte upplevt från något annat märke. Jag bor drygt 10mil från närmsta servicecenter (upplands Väsby) så super nice detta. Då jag inte behövde ta ledigt från jobbet eller åka 20mil t/r.
Låter ju som om Tesla inte är bilen för dig. Gå tillbaka till Volvo och få lite sinnesro.mikebike skrev:Jag har heller aldrig fått bilen fixad hemma, trots att Tesla initialt hävdat att de skulle komma (tre gånger).metchristian skrev:Japp! Det har jag faktiskt på flera bilar.. (vindrutetorkaren, spolarmotor, dock ej vatten i baklyktorna)mkt pga då jag jobbar med hyrbilar i 17år så klart några fel skett under dessa år men ALDRIG att bilen blivit fixat på hemadress utan alltid behövt köra till verkstad etcmikebike skrev:Har du haft någon bil av annat märke där vindrutespolningen slutat fungera och baklyset varit fullt med vatten (samtidigt)?metchristian skrev:Måste faktiskt ge beröm till Servicecenter.
Jag fick problem med min m3 att vänster spolare till vindrutetorkaren slutade fungera varav jag bokar in bilen på service fick då möjligheten att få mobile service som kommer hem till en! Behövde inte ens va hemma! Service killen ringde upp mig dagen innan o sen fick jag sms ungefär när han tänkte komma service dagen o sen ringde han när han va på plats så jag kunde låsa upp bilen o han fixade både vindrutetorkaren o fixa ny lykta på höger bak pga kondens (skvalpade vatten). Detta va helt suverän service! Något jag inte upplevt från något annat märke. Jag bor drygt 10mil från närmsta servicecenter (upplands Väsby) så super nice detta. Då jag inte behövde ta ledigt från jobbet eller åka 20mil t/r.
Däremot har jag 250 meter till en annan märkesverkstad (Volvo m.fl.). Senast jag utnyttjade den verkstan var när jag körde sönder ett däck på väg till jobbet. Volvo assistans hämtade bilen utanför jobbet och när jag kom hem efter jobbet var bilen klar.
taliz skrev:Två fel är väl inget?mikebike skrev:Har du haft någon bil av annat märke där vindrutespolningen slutat fungera och baklyset varit fullt med vatten (samtidigt)?metchristian skrev:Måste faktiskt ge beröm till Servicecenter.
Jag fick problem med min m3 att vänster spolare till vindrutetorkaren slutade fungera varav jag bokar in bilen på service fick då möjligheten att få mobile service som kommer hem till en! Behövde inte ens va hemma! Service killen ringde upp mig dagen innan o sen fick jag sms ungefär när han tänkte komma service dagen o sen ringde han när han va på plats så jag kunde låsa upp bilen o han fixade både vindrutetorkaren o fixa ny lykta på höger bak pga kondens (skvalpade vatten). Detta va helt suverän service! Något jag inte upplevt från något annat märke. Jag bor drygt 10mil från närmsta servicecenter (upplands Väsby) så super nice detta. Då jag inte behövde ta ledigt från jobbet eller åka 20mil t/r.
Här är min ID4: