Ni som beställt MYP

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Ilduce77 »

Jjkalla skrev:
MYP MiC har andra stolar, fjädring samt ingen hatthylla. Ser inte att samma fabrik skulle tillverka P och LR olika.
Då vill jag inte ha en kinesisk.. :)

Hatthylla ska det väl vara även på kinamodellen nu....?
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare

Inlägg av anna__ »

Dessutom e också Berlin MYP bättre ljudisolerade!
https://teslanorth.com/2022/04/16/germa ... dampening/
Krip77

Inlägg av Krip77 »

mikebike skrev:
Krip77 skrev:
Frågan är ju om de skiter i de svarta bilarna och istället tillverkar de vita bilarna nu istället. Så få kan det ju inte vara som har beställt svart så de är klara med alla svarta bilar. Känns verkligen skumt!
Slut på svart färg. ;)
Kollat lite bilder och det såg ut att vara någon röd färg men det kan lika gärna vara något medel för att sanera färgen.
Jjkalla

Inlägg av Jjkalla »

Ilduce77 skrev:
Jjkalla skrev:
MYP MiC har andra stolar, fjädring samt ingen hatthylla. Ser inte att samma fabrik skulle tillverka P och LR olika.
Då vill jag inte ha en kinesisk.. :)

Hatthylla ska det väl vara även på kinamodellen nu....?
Möjligt, men det är fortfarande inte samma, ska vara filt-klätt bagageutrymme, annars blir det resonanslåda, så det finns ytterligare detaljer man vill ha på MYP MiG.
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare

Inlägg av Honkan »

Kan väl också vara så att de helt plötsligt prioriterar Sverige i typ två veckor så är alla levererade utan problem i Maj/Juni så värst många MYP är det ju inte som ska till Sverige.
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
joppex

Inlägg av joppex »

Tyskarna och säkert övriga Europa har fått samma datum.
Användarvisningsbild
larjon
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas230034

Inlägg av larjon »

Honkan skrev:
Kan väl också vara så att de helt plötsligt prioriterar Sverige i typ två veckor så är alla levererade utan problem i Maj/Juni så värst många MYP är det ju inte som ska till Sverige.
Jag håller alla tummar för att det är så. :)
Skulle ju innebära att det icke existerande kösystemet funkar också. Spelar ju ingen roll om det diffar bara några dagar.
Svart Model Y Performance
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare

Inlägg av Honkan »

Angående beslut så är det en förordning som skall beslutas och då kan regeringen göra det själva utan Riksdagens medgivande, det som har hänt sedan förslaget skickades ut på remiss är att miljöminister har avgått samt krig i Europa, Regeringen fattar beslut på saker varje torsdag och dagordningen syns på onsdagar. Med tanke. På NATO frågan m.m. Så är det väldigt troligt att detta skjuts fram till minst efter sommaren.

Men vi får se vad som händer, om man vill få info om beslut kan man maila miljödepartementet och fråga när beslut väntas tas.

Gokväll !
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare

Inlägg av anna__ »

Honkan skrev:
Angående beslut så är det en förordning som skall beslutas och då kan regeringen göra det själva utan Riksdagens medgivande, det som har hänt sedan förslaget skickades ut på remiss är att miljöminister har avgått samt krig i Europa, Regeringen fattar beslut på saker varje torsdag och dagordningen syns på onsdagar. Med tanke. På NATO frågan m.m. Så är det väldigt troligt att detta skjuts fram till minst efter sommaren.

Men vi får se vad som händer, om man vill få info om beslut kan man maila miljödepartementet och fråga när beslut väntas tas.

Gokväll !
m.registrator@regeringskansliet.se
Användarvisningsbild
Wedges
Teslaägare

Inlägg av Wedges »

Honkan skrev:
Hopps verkligen att det blir så som du skriver.
Tydligen så ska 200+ bilar levereras från Malmö enligt en säljare jag pratade med där för någon vecka sedan.
Robica

Inlägg av Robica »

Bilderna är från igår och idag, alla bilar står identiskt? Och det är lika många båda dagarna? Har dom inte lastat några från gårdagen eller ställer dom alla lika för att det ska förvirra tro!
E9111899-859C-47B2-9F8D-11A1A7F6AB29.png
68563F33-6CEB-4531-8423-70EFA644198C.png
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

De kör fortfarande bara med 1 skift i produktionen. Så det händer inte mycket på helgerna.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Wogge

Inlägg av Wogge »

Ingen vidare produktion vad det ser ut som här inte. Eller lastas alla bilar som kommer ut ur fabriken på lstbil asap och körs iväg?

Jag tror vi inte kan förvänta oss några bilar innan midsommar. Kanske augusti med lite flyt?

Trist. Men men.
Jjkalla

Inlägg av Jjkalla »

Wogge skrev:

Ingen vidare produktion vad det ser ut som här inte. Eller lastas alla bilar som kommer ut ur fabriken på lstbil asap och körs iväg?

Jag tror vi inte kan förvänta oss några bilar innan midsommar. Kanske augusti med lite flyt?

Trist. Men men.
Nej inte om du beställde i Mars/april, men har du beställt tidigare så är jag övertygad om att det kommer innan kvartalsslutet.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare

Inlägg av Jeppe_E »

larjon skrev:
Honkan skrev:
Jag håller alla tummar för att det är så. :)
Skulle ju innebära att det icke existerande kösystemet funkar också. Spelar ju ingen roll om det diffar bara några dagar.
Nej, det gör det ju uppenbarligen inte. Det är helt slumpmässigt. Tesla har sjukt dålig koll på beställningarna. :)
Eller rättare sagt, de har koll på själva beställningarna, men sen så... :lol:
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Wogge

Inlägg av Wogge »

Jjkalla skrev:
Wogge skrev:

Trist. Men men.
Nej inte om du beställde i Mars/april, men har du beställt tidigare så är jag övertygad om att det kommer innan kvartalsslutet.

Ser inte ut att spela roll. Jag har inte fått prel lev ännu beställde mars. Men de som beställt senar ehar fått nya uppdaterade tider.
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare

Inlägg av anna__ »

Wogge skrev:
Jjkalla skrev:
Wogge skrev:

Trist. Men men.

Ser inte ut att spela roll. Jag har inte fått prel lev ännu beställde mars. Men de som beställt senar ehar fått nya uppdaterade tider.
Ja någon som beställt i April har fått ett datum, svart/svart, jag beställde tidigare än så och min står kvar i Juli så verkar vara lotteri som vanligt
doiknowyou

Inlägg av doiknowyou »

Jag beställde svart/svart i mars, hämtning i Göteborg och ska betala kontant. Jag har inte fått någon slutfaktura eller datum. Jag fick mailet förra veckan dock. Kan det variera för orterna? Att de olika städerna får hålla koll på ”sina” ordrar?

Sedan funderar jag på om bilarna som syns vid fabriken verkligen är klara. De kanske har producerat så mycket som det går för att komplettera med exempelvis batteripack när de kommer in. Så de ser kanske färdiga ut men är faktiskt inte det?
Användarvisningsbild
Delevi
Teslaägare

Inlägg av Delevi »

Vit MYP i Spanien
Model X Plaid - 23
Model Y P - 24
Model Y P - 23
Model Y P - 23
Model Y P - 22
Model Y P - 22
Model X P - 20
Model 3 P - 20
Model X LR+ - 21
Model X100D -19
Model S100D -19
Model X100D -18
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare

Inlägg av Jeppe_E »

Delevi skrev:
Vit MYP i Spanien

mmm... Norra Europa = Svarta bilar, Södra Europa = Vita bilar. Undra om det mest är utställningsbilar/testbilar de få vita vi sett komma ut från Berlin. Min SA verkar vara extremt upptagen med något. Svarar inte på mail :)

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beutelrock

Inlägg av Beutelrock »

En reflektion är att enbart Vit-Svart med leverans i Norrköping har fått ett datum.. ska jag behöva byta leverans för att få en bil.. :lol:
Användarvisningsbild
Hillstreet
Teslaägare

Inlägg av Hillstreet »

Beutelrock skrev:
En reflektion är att enbart Vit-Svart med leverans i Norrköping har fått ett datum.. ska jag behöva byta leverans för att få en bil.. :lol:
Och flytta!
---

2019 Model 3 Performance
2022 Model Y Performance
Användarvisningsbild
larjon
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas230034

Inlägg av larjon »

jimhas skrev:
Nu börjar det att röra på sig. De första bilarna går till Stockholm men även Malmö får några bilar inom kort. Kanske redan nästa vecka.

Kommer ett nytt mail typ 2-3 dagar innan leverans.

Jag beställde min bil i Nov. Svart/Svart

Trevlig helg på er alla!

/Mullvaden
Har vår mullvad möjligen lite mer information? :)

Är din bekräftad till 13 maj??
Svart Model Y Performance
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare

Inlägg av Jeppe_E »

larjon skrev:
jimhas skrev:
Nu börjar det att röra på sig. De första bilarna går till Stockholm men även Malmö får några bilar inom kort. Kanske redan nästa vecka.

Kommer ett nytt mail typ 2-3 dagar innan leverans.

Jag beställde min bil i Nov. Svart/Svart

Trevlig helg på er alla!

/Mullvaden
Har vår mullvad möjligen lite mer information? :)

Är din bekräftad till 13 maj??

LOL :lol:

Enligt min SA, så var det ett bulkmail som gick ut till alla, vare sig man fått ett leveransfönster eller ej (nåja.....)
Men Tesla hävdar ivf att de har fått information om att de kommer att kunna leverera ut bilar i slutet av maj och sen hela juni. Men det var ett generiskt mail, eftersom hon inte svarade på mina frågor, så blev mailet lite goddag yxskaft :lol:

Användarvisningsbild
Lindstromer
Teslaägare

Inlägg av Lindstromer »

Hillstreet skrev:
Beutelrock skrev:
Och flytta!
Hjälper inte, har beställt en Vit/svart, bor i Norrköping och har inte fått datum. :lol: ;)
Model Y Performance, pearl white/svart interiör
Model 3 LR AWD 18" Aero i midnight grey med svart interiör inkl. EAP + FSD.
Skriv svar