Re: Polestar 2
Postat: 07 apr 2020 08:29
Bakpartiet ser inget vidare ut i profil, lite för mycket Corvette-röv.
Är det ju ocksåZalman3 skrev:Lite kul att kineserna tycker att Polestar är en till 100% kinesisk bil.
Lista på kinesiska bilar.
http://www.chinamobil.ru/eng/geely/polestar/
På samma sätt som Volvo då? Det mesta av utvecklingen görs i Sverige, så man kan ju fundera på hur kinesiskt det är? Sen är ägaren kinesisk på samma sätt som JLR är indiskt.LarsA skrev:Är det ju ocksåZalman3 skrev:Lite kul att kineserna tycker att Polestar är en till 100% kinesisk bil.
Lista på kinesiska bilar.
http://www.chinamobil.ru/eng/geely/polestar/
Ägarskap ligger i Kina och tillverkning sker ju i Kina. Kommer Teslas kommande Kina-utvecklade bil helt plötsligt bli en kinesisk bil även ifall den skulle tillverkas i USA av Tesla?HelectriC skrev:På samma sätt som Volvo då? Det mesta av utvecklingen görs i Sverige, så man kan ju fundera på hur kinesiskt det är? Sen är ägaren kinesisk på samma sätt som JLR är indiskt.LarsA skrev:Är det ju ocksåZalman3 skrev:Lite kul att kineserna tycker att Polestar är en till 100% kinesisk bil.
Lista på kinesiska bilar.
http://www.chinamobil.ru/eng/geely/polestar/
Utryckningsfordon ska vara undantagna. Svenskar kör i Tyskland också.Mickep skrev:Volvo gör polisbilar och tror inte att de har någon begränsning.
Begränsningen har dock ingen effekt på sverige. Det är bara löjligt att någon utanför tyskland säger att det är något argument att inte köpa bilen.
om de hade begränsat effektuttag för normal hastighet hade jag förstått (det är en dyr bil och då förväntar man sig en viss prestanda).
Ingen begränsning verkar det som, eller inte samma iaf https://www.cnet.com/roadshow/news/pole ... otor-show/Svenssons skrev:Utryckningsfordon ska vara undantagna. Svenskar kör i Tyskland också.Mickep skrev:Volvo gör polisbilar och tror inte att de har någon begränsning.
Begränsningen har dock ingen effekt på sverige. Det är bara löjligt att någon utanför tyskland säger att det är något argument att inte köpa bilen.
om de hade begränsat effektuttag för normal hastighet hade jag förstått (det är en dyr bil och då förväntar man sig en viss prestanda).
Frågan kvarstår dock. Kommer Polestars bilar också vara begränsade eller spelar det mindre roll ifall en person dör i en Polestar än i en Volvo pga för hög hastighet?
ja, det verkar ju synnerligen sent att börja med det nu när PS samtidigt säger att de inte förväntar några förseningartaliz skrev:https://www.avanza.se/placera/telegram/ ... tar-2.html
Inte lite sent att börja nu? Bilarna ska väl levereras om någon månad?
Samt monokamera?
Nåväl, det verkar åtminstone vara ”det senaste” som Veoneer har.
Fascinerande hur många som kan vara "ledande" i alla branscher hit och dittaliz skrev:https://www.avanza.se/placera/telegram/ ... tar-2.html
Inte lite sent att börja nu? Bilarna ska väl levereras om någon månad?
Samt monokamera?
Nåväl, det verkar åtminstone vara ”det senaste” som Veoneer har.
Svenskt kamerasystem till global biltillverkareHelectriC skrev:ja, det verkar ju synnerligen sent att börja med det nu när PS samtidigt säger att de inte förväntar några förseningartaliz skrev:https://www.avanza.se/placera/telegram/ ... tar-2.html
Inte lite sent att börja nu? Bilarna ska väl levereras om någon månad?
Samt monokamera?
Nåväl, det verkar åtminstone vara ”det senaste” som Veoneer har.Kan Veoneers produkter efterinstalleras mån tro?
Monokamera kanske är nåt nytt, som ersätter flera kamera? Att man klarar samma uppgifter med enbart 1 istället för flera? I don't now
Nu har jag inte lyssnat på podden, men vem skulle det vara ett genidrag för menar du?Zalman3 skrev:På AMS podden tycker dom att Polestar ska samarbeta med Tesla och få tillgång till Teslas SuC.
Det vore ett genidrag!
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... v-elbilar/
Volvo/Polestar samarbetar idag varken med Tesla eller Ionity i dagsläget.slugger75 skrev:Nu har jag inte lyssnat på podden, men vem skulle det vara ett genidrag för menar du?Zalman3 skrev:På AMS podden tycker dom att Polestar ska samarbeta med Tesla och få tillgång till Teslas SuC.
Det vore ett genidrag!
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... v-elbilar/
Knappast för Tesla va?
Alla vill väl egentligen ha tillgång till SuC, det är ju självklart det mest genialiska för alla utom just Tesla. Det är alltså en podd där journalisten tycker att det hade varit en fördel för Polestar? Ja, självklart. Men utan att ha en podd, så kan jag säga att det hade varit bra för varje elbiltillverkare. Men det betyder ju absolut ingenting att de säger det i podden. Det blir ju inte så bara för det.Zalman3 skrev:Volvo/Polestar samarbetar idag varken med Tesla eller Ionity i dagsläget.slugger75 skrev:Nu har jag inte lyssnat på podden, men vem skulle det vara ett genidrag för menar du?Zalman3 skrev:På AMS podden tycker dom att Polestar ska samarbeta med Tesla och få tillgång till Teslas SuC.
Det vore ett genidrag!
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... v-elbilar/
Knappast för Tesla va?
Är tyvärr ett minus.
Så det vore ett stort plus för Volvo/Polestar om man får tillgång ett snabb och billig snabbladdning.
Ja men han har sagt att ingen hittills har kommit med frågan till honom.filippb skrev:Har för mig att Elon har uttryckt intresse att dela kostnaden för SUC-nätverket med andra för några år sedan, någon som vet mer om det? Nu är kanske just Polestar en liten aktör för att kunna erbjuda Tesla tillräckligt bra betalt.
Om han skulle få frågan så lär det ju vara från någon som inte är med i ionity.slugger75 skrev:Ja men han har sagt att ingen hittills har kommit med frågan till honom.filippb skrev:Har för mig att Elon har uttryckt intresse att dela kostnaden för SUC-nätverket med andra för några år sedan, någon som vet mer om det? Nu är kanske just Polestar en liten aktör för att kunna erbjuda Tesla tillräckligt bra betalt.
Får man drömma?, drivlinan från en Tesla LR AWD och SuC-möjlighet monterad i en V60 CC kaross med dragkrok. Då är mina pengar rökta...Fredrik j skrev:Om han skulle få frågan så lär det ju vara från någon som inte är med i ionity.slugger75 skrev:Ja men han har sagt att ingen hittills har kommit med frågan till honom.filippb skrev:Har för mig att Elon har uttryckt intresse att dela kostnaden för SUC-nätverket med andra för några år sedan, någon som vet mer om det? Nu är kanske just Polestar en liten aktör för att kunna erbjuda Tesla tillräckligt bra betalt.
Kanske kan Polestar erbjuda något i utbyte? Ett verkstadsnät kanske?