
Nån mer uppåt i landet känns oxo väldigt rätt snart...
Moderator: Redaktion
Jo, det står ju just "coming soon"Svenssons skrev:Står inte "coming" på Uddevalla och Falkenberg utan "8 Superchargers, available 24/7". Dock står detHelectriC skrev:Vad betyder det när det står "coming" på Uddevalla och Falkenberg? Ökat antal stall eller ytterligare placering i närheten?
"Target opening by end of 2017
Exact timing and specific location may vary"
på Tanum och Halmstad.
https://www.tesla.com/sv_SE/findus#/bou ... percharger
Ahh, i listan ja. Dessa finns inte med på kartan men det verkar som om det är ytterligare en plats med SuC med tanke på att dessa fått egna sidor fast med tanke på placering av pinpointern så verkar den mest vara i centrum av orten (annars blir nog nya Falkenberg-laddaren den blötaste laddaren):HelectriC skrev:Jo, det står ju just "coming soon"Svenssons skrev:Står inte "coming" på Uddevalla och Falkenberg utan "8 Superchargers, available 24/7". Dock står detHelectriC skrev:Vad betyder det när det står "coming" på Uddevalla och Falkenberg? Ökat antal stall eller ytterligare placering i närheten?
"Target opening by end of 2017
Exact timing and specific location may vary"
på Tanum och Halmstad.
https://www.tesla.com/sv_SE/findus#/bou ... percharger
Finns destinationsladdare här i Kungsbacka på Kungsmässan. Så passa på att komma till denna stad och ladda lite när shoppar istället för att stanna i Göteborg och ladda på nån schukonicklasandersson skrev:Borås blir perfekt, Ulricehamn med, på resor till Göteborg för mig. Inte alltid enkelt med destinationsladdning runt Götet så ett stopp i Borås och ev Ödeshög för oss i Östergötland är perfekt.
Borås har varit på kartan sedan förut och är ett måste. Jag tror många Teslaägare värderar denna laddare högst. Som det är nu tvingas man nästan åka E20 mellan Stockholm och Göteborg och E4 är ett klart bättre alternativ.Anders77 skrev:Gällande Borås så tidigare på kartan var det Ulricehamn som var markerat.
Från Borås till Sillekrog är det ca 33 mil tror jag, vilket betyder att ett stopp i Ödeshög är ett måste ändå för de flesta. Jag skulle tro att ett stopp mellan Ödeshög och Sillekrog hade varit mer populärt, eller vad säger ni andra?
Finns redan:Gustafsson skrev:Ser ut som om trådrubriken behöver ändras från tappar fart till "gasar på "
Anders77 skrev:Gällande Borås så tidigare på kartan var det Ulricehamn som var markerat.
Från Borås till Sillekrog är det ca 33 mil tror jag, vilket betyder att ett stopp i Ödeshög är ett måste ändå för de flesta. Jag skulle tro att ett stopp mellan Ödeshög och Sillekrog hade varit mer populärt, eller vad säger ni andra?
Sen ser det ut som att Falkenberg skall byggas ut, för de kan väl inte mena att de skall göra en ny där?
Halmstad, trevligt, men är den saknad? Nu har jag inte kört långa resa söderifrån än, men jag misstänker att man med den kan köra från Köge till Halmstad utan att behöva stanna i Löddeköping och det kan nog vara bra. Eller vad säger ni som åkt där lite med?
Eftersom jag själv bor i Kungsbacka och åker till Borås en gång i veckan samt till Halmstad ibland, så är de väldigt trevliga för mig
Med den teorin så kommer det då under 2018 bli fler mellan Ödeshög och Sthlm samt längst med E4:an från Lödde till Jönköping.HelectriC skrev:
Det verkar som planen rent allmänt är att bygga upp tätare mellanrum mellan stationerna inför M3? Då måste inte alla stanna på samma stopp utan man får en bättre spridning. Det är ju definitivt inte så att man idag när man kör från säg Oslo till Köpenhamn att man måste ladda Uddevalla, Falkenberg, Halmstad, Lödde. Men om någon väljer den ena, så väljer en annan den andra, så slipper man kö får att ladda.
De tror jag är utöver de som finns längst med motorvägarna. Tesla vill dels ha laddare vid motorvägarna för att göra långkörning smidig och ha i städerna för de som inte kan ladda hemma. Kanske kombinerar de i Borås men jag tror det bara är i stora städer som de tänker sätta upp Superchargers i.bylund skrev:Samtidigt skriver de att de ska satsa på mer centrala lägen för laddare.
Det tror jag också. Och man kan nog inte dra särskilt stora växlar på kartnålarnas exakta placeringar.vigge50 skrev:De tror jag är utöver de som finns längst med motorvägarna. Tesla vill dels ha laddare vid motorvägarna för att göra långkörning smidig och ha i städerna för de som inte kan ladda hemma. Kanske kombinerar de i Borås men jag tror det bara är i stora städer som de tänker sätta upp Superchargers i.bylund skrev:Samtidigt skriver de att de ska satsa på mer centrala lägen för laddare.
Kartnålen i Halmstad är mitt på E6 vid viadukten Växjövägen. Lite tokigt...bylund skrev:Det tror jag också. Och man kan nog inte dra särskilt stora växlar på kartnålarnas exakta placeringar.vigge50 skrev:De tror jag är utöver de som finns längst med motorvägarna. Tesla vill dels ha laddare vid motorvägarna för att göra långkörning smidig och ha i städerna för de som inte kan ladda hemma. Kanske kombinerar de i Borås men jag tror det bara är i stora städer som de tänker sätta upp Superchargers i.bylund skrev:Samtidigt skriver de att de ska satsa på mer centrala lägen för laddare.