Det är väl någon vecka sedan jag fick senaste uppdateringen.
Innan det slutade automstiska helljuset att fungera (alltså matrix adaptivt). Hjälpte inte att slå sv och på automatiken. Men det fanns en uppdatering och efter den startade jag om bilen som brukligt. Vilket löste problemet.
Körde 30 mil i måndags, på tisdag eftermiddag skulle jag en sväng igen. Bilen har stått i garaget och ingen annan har vart nära den.
Backspeglarna stod väldigt konstigt inställda på bägge sidor (lite Marty Feldman-stuk) vilket var märkligt. Justerade dem och åkte. Hemresan i mörker, då ville inte helljuset tändas automatiskt. Det hjälpte inte med att pilla i menyn utan det var till att hålla i knappen hela tiden. Efter ~ 15 minuter kom det igång så att jag kunde släppa knappen.
Grymt oproffsigt och farligt att viktiga säkerhetsgrejer lite till och från inte fungerar.
Början till slutet, eller snarare fortsättningen till slutet på mitt och Teslas förhållande.
Vad säger Tesla då?
De bryr sig sannolikt ungefär lika mycket som nör jag upptäckte att jag hade fått en ny bil för 1.4M levererad med en buckla
Det är väl någon vecka sedan jag fick senaste uppdateringen.
Innan det slutade automstiska helljuset att fungera (alltså matrix adaptivt). Hjälpte inte att slå sv och på automatiken. Men det fanns en uppdatering och efter den startade jag om bilen som brukligt. Vilket löste problemet.
Körde 30 mil i måndags, på tisdag eftermiddag skulle jag en sväng igen. Bilen har stått i garaget och ingen annan har vart nära den.
Backspeglarna stod väldigt konstigt inställda på bägge sidor (lite Marty Feldman-stuk) vilket var märkligt. Justerade dem och åkte. Hemresan i mörker, då ville inte helljuset tändas automatiskt. Det hjälpte inte med att pilla i menyn utan det var till att hålla i knappen hela tiden. Efter ~ 15 minuter kom det igång så att jag kunde släppa knappen.
Grymt oproffsigt och farligt att viktiga säkerhetsgrejer lite till och från inte fungerar.
Början till slutet, eller snarare fortsättningen till slutet på mitt och Teslas förhållande.
Vad säger Tesla då?
De bryr sig sannolikt ungefär lika mycket som nör jag upptäckte att jag hade fått en ny bil för 1.4M levererad med en buckla
Tolkar det som att du inte gjort felanmälan. Förstår att det påverkar din relation till bilen och bolaget dock men gör en felanmälan så den kan kolla loggarna.
Det är väl någon vecka sedan jag fick senaste uppdateringen.
Innan det slutade automstiska helljuset att fungera (alltså matrix adaptivt). Hjälpte inte att slå sv och på automatiken. Men det fanns en uppdatering och efter den startade jag om bilen som brukligt. Vilket löste problemet.
Körde 30 mil i måndags, på tisdag eftermiddag skulle jag en sväng igen. Bilen har stått i garaget och ingen annan har vart nära den.
Backspeglarna stod väldigt konstigt inställda på bägge sidor (lite Marty Feldman-stuk) vilket var märkligt. Justerade dem och åkte. Hemresan i mörker, då ville inte helljuset tändas automatiskt. Det hjälpte inte med att pilla i menyn utan det var till att hålla i knappen hela tiden. Efter ~ 15 minuter kom det igång så att jag kunde släppa knappen.
Grymt oproffsigt och farligt att viktiga säkerhetsgrejer lite till och från inte fungerar.
Början till slutet, eller snarare fortsättningen till slutet på mitt och Teslas förhållande.
Vad säger Tesla då?
De bryr sig sannolikt ungefär lika mycket som nör jag upptäckte att jag hade fått en ny bil för 1.4M levererad med en buckla
Tolkar det som att du inte gjort felanmälan. Förstår att det påverkar din relation till bilen och bolaget dock men gör en felanmälan så den kan kolla loggarna.
Svaret blir alltid att felet försvinner om man uppdaterar mjukvaran. Om man redan har den senaste så kommer det lösas med nästa.
Det är väl någon vecka sedan jag fick senaste uppdateringen.
Innan det slutade automstiska helljuset att fungera (alltså matrix adaptivt). Hjälpte inte att slå sv och på automatiken. Men det fanns en uppdatering och efter den startade jag om bilen som brukligt. Vilket löste problemet.
Körde 30 mil i måndags, på tisdag eftermiddag skulle jag en sväng igen. Bilen har stått i garaget och ingen annan har vart nära den.
Backspeglarna stod väldigt konstigt inställda på bägge sidor (lite Marty Feldman-stuk) vilket var märkligt. Justerade dem och åkte. Hemresan i mörker, då ville inte helljuset tändas automatiskt. Det hjälpte inte med att pilla i menyn utan det var till att hålla i knappen hela tiden. Efter ~ 15 minuter kom det igång så att jag kunde släppa knappen.
Grymt oproffsigt och farligt att viktiga säkerhetsgrejer lite till och från inte fungerar.
Början till slutet, eller snarare fortsättningen till slutet på mitt och Teslas förhållande.
Vad säger Tesla då?
De bryr sig sannolikt ungefär lika mycket som nör jag upptäckte att jag hade fått en ny bil för 1.4M levererad med en buckla
Tolkar det som att du inte gjort felanmälan. Förstår att det påverkar din relation till bilen och bolaget dock men gör en felanmälan så den kan kolla loggarna.
Svaret blir alltid att felet försvinner om man uppdaterar mjukvaran. Om man redan har den senaste så kommer det lösas med nästa.
Eller så är det ”by design” eller ”within spec”, eller så kan de inte se problemet trots att man suttit i bilen med dem och visat det.
Det är väl någon vecka sedan jag fick senaste uppdateringen.
Innan det slutade automstiska helljuset att fungera (alltså matrix adaptivt). Hjälpte inte att slå sv och på automatiken. Men det fanns en uppdatering och efter den startade jag om bilen som brukligt. Vilket löste problemet.
Körde 30 mil i måndags, på tisdag eftermiddag skulle jag en sväng igen. Bilen har stått i garaget och ingen annan har vart nära den.
Backspeglarna stod väldigt konstigt inställda på bägge sidor (lite Marty Feldman-stuk) vilket var märkligt. Justerade dem och åkte. Hemresan i mörker, då ville inte helljuset tändas automatiskt. Det hjälpte inte med att pilla i menyn utan det var till att hålla i knappen hela tiden. Efter ~ 15 minuter kom det igång så att jag kunde släppa knappen.
Grymt oproffsigt och farligt att viktiga säkerhetsgrejer lite till och från inte fungerar.
Början till slutet, eller snarare fortsättningen till slutet på mitt och Teslas förhållande.
Vad säger Tesla då?
De bryr sig sannolikt ungefär lika mycket som nör jag upptäckte att jag hade fått en ny bil för 1.4M levererad med en buckla
Tolkar det som att du inte gjort felanmälan. Förstår att det påverkar din relation till bilen och bolaget dock men gör en felanmälan så den kan kolla loggarna.
Svaret blir alltid att felet försvinner om man uppdaterar mjukvaran. Om man redan har den senaste så kommer det lösas med nästa.
Du uppdaterar ju aldrig så hur vet du det
Re: Början på slutet för Tesla
Postat: 07 feb 2025 09:23
av Choke
Början på slutet för mitt Tesla-ägande har nu inletts – igår lade jag en beställning på en Zeekr 7X.
ID bilarna har en digital plattform från 90-talet.
Det är helt uppenbart något du hittar på… de barnsjukdomar som de första ID-bilarna hade med sin mjukvara beror tvärt om på att den är helt nyutvecklad och tyvärr inte helt lyckad. Numera däremot fungerar den väldigt bra.
Jag har kört olika ID4:or hundratals mil sedan den lanserades fram till idag och infotainmentsystem och appen är ljusår efter Tesla. Det är ingen nyhet.
Bifogar ett smakprov:
Å andra sidan stöder ID Carplay och Android Auto som är bättre än Teslas mjukvara.
Det skulle inte jag påstå. Enligt mig skulle inte Carplay tillföra något eftersom du har alla funktioner i Teslas plattform fast bättre.
De bryr sig sannolikt ungefär lika mycket som nör jag upptäckte att jag hade fått en ny bil för 1.4M levererad med en buckla
Tolkar det som att du inte gjort felanmälan. Förstår att det påverkar din relation till bilen och bolaget dock men gör en felanmälan så den kan kolla loggarna.
Svaret blir alltid att felet försvinner om man uppdaterar mjukvaran. Om man redan har den senaste så kommer det lösas med nästa.
Du uppdaterar ju aldrig så hur vet du det
Har du otur när du tänker?
Det är ju just för att jag inte har den senaste mjukvaran som de påstår att felen aldrig mer kommer uppstå om jag uppdaterar.
Hade jag haft den senaste mjukvaran så hade jag fått det andra svaret, det fick jag när de hade kopplat ur radarn med den (dåvarande) senaste mjukvaran.
Aj det gjorde ont.
Jag förstår att du hade en dålig erfarenhet av en uppdatering tidigare. Men generellt sett är uppdateringar viktiga för att fixa buggar och säkerhetsproblem. En dålig erfarenhet betyder inte att alla uppdateringar är dåliga.
Tolkar det som att du inte gjort felanmälan. Förstår att det påverkar din relation till bilen och bolaget dock men gör en felanmälan så den kan kolla loggarna.
Svaret blir alltid att felet försvinner om man uppdaterar mjukvaran. Om man redan har den senaste så kommer det lösas med nästa.
Du uppdaterar ju aldrig så hur vet du det
Har du otur när du tänker?
Det är ju just för att jag inte har den senaste mjukvaran som de påstår att felen aldrig mer kommer uppstå om jag uppdaterar.
Hade jag haft den senaste mjukvaran så hade jag fått det andra svaret, det fick jag när de hade kopplat ur radarn med den (dåvarande) senaste mjukvaran.
Aj det gjorde ont.
Jag förstår att du hade en dålig erfarenhet av en uppdatering tidigare. Men generellt sett är uppdateringar viktiga för att fixa buggar och säkerhetsproblem. En dålig erfarenhet betyder inte att alla uppdateringar är dåliga.
Om vi tar det aktuella fallet så gäller det att farthållare, skyltavläsning och adaptiva strålkastare stängdes ned 23/12 och 26/12 för mig. Vi är tre här på forumet som råkat ut för något liknande. Gemensamt är att det inträffat söder om Gävle. Däremot verkar det som att vi alla haft olika mjukvaruversioner.
Om det beror på en bugg i mjukvaran så har den buggen funnits sedan i våras (jag har 2024.20.9) och även i senare mjukvaror.
Jag har ställt några frågor till SC med anledning av detta:
Ni har tidigare svarat att AP kraschade, men varför gjorde den det?
Varför har jag inte råkat ut för detta tidigare?*
Varför har inte fler råkat ut för samma sak?**
Varför verkar problemet vara geografiskt begränsat? Beror det på fel i kartdata? Varför skulle detta påverka farthållaren? Om det är fel i kartdatan så är det väl den som borde uppdateras, inte bilens OS?
Detta är det senaste svaret jag fått:
*Jag har kört samma sträcka 4 gånger innan med samma mjukvara utan problem. Förutom de vanliga med nedsatt hastighet p.g.a. dålig sikt.
**De har svarat att det är några fler som haft problem, men det borde vara hundratals eller tusentals fall om problemet ligger i mjukvaran.
PS. Jag vill inte uppdatera eftersom jag vill fortsätta använda 12V-uttagen och jag vill definitivt inte ha pling när jag använder farthållaren.
Det är väl någon vecka sedan jag fick senaste uppdateringen.
Innan det slutade automstiska helljuset att fungera (alltså matrix adaptivt). Hjälpte inte att slå sv och på automatiken. Men det fanns en uppdatering och efter den startade jag om bilen som brukligt. Vilket löste problemet.
Körde 30 mil i måndags, på tisdag eftermiddag skulle jag en sväng igen. Bilen har stått i garaget och ingen annan har vart nära den.
Backspeglarna stod väldigt konstigt inställda på bägge sidor (lite Marty Feldman-stuk) vilket var märkligt. Justerade dem och åkte. Hemresan i mörker, då ville inte helljuset tändas automatiskt. Det hjälpte inte med att pilla i menyn utan det var till att hålla i knappen hela tiden. Efter ~ 15 minuter kom det igång så att jag kunde släppa knappen.
Grymt oproffsigt och farligt att viktiga säkerhetsgrejer lite till och från inte fungerar.
Början till slutet, eller snarare fortsättningen till slutet på mitt och Teslas förhållande.
Vad säger Tesla då?
De bryr sig sannolikt ungefär lika mycket som nör jag upptäckte att jag hade fått en ny bil för 1.4M levererad med en buckla
Tolkar det som att du inte gjort felanmälan. Förstår att det påverkar din relation till bilen och bolaget dock men gör en felanmälan så den kan kolla loggarna.
Det skulle bli rätt mycket jobb i appen om man skulle rapportera alla fel med serviceinlägg i appen.
Dessutom är den ju uppbyggd så att man inte kan ädda andra ärenden när ett serviceärende redan är på gåmg.
Tryck på bilen på skärmen för att rapportera den vägen har jag givetvis gjort varje gång.
Gissningsvis cirka tusen gånger so far sedan jag började köra tesla.
Det skulle inte jag påstå. Enligt mig skulle inte Carplay tillföra något eftersom du har alla funktioner i Teslas plattform fast bättre.
Teslas mjukvara är förmodligen den bästa som utvecklats av en biltillverkare men den är inte bra. Jag skulle ge den 2 av 5, och de flesta andra får 0 eller 1 av 5. Carplay får då 3 av 5.
- Hos Tesla upptas halva skärmen av en helt meningslös animation av bilen man kör i.
- Navigatorn är dålig, i nästan varje fall väljer den en sämre väg än den bästa vägen (såvida det inte är en enkel rutt). Ofta väljer den direkt fel, som en helt omotiverad omväg eller väljer att köra in på en bussväg. Google Maps gör ju också fel, men är bättre.
- Korkad ruttplanering med SuC, ofta man måste man göra manuella workarounds för att köra den rutt man vill och ladda på den SuC man vill
- Tesla har inte alla poddar så man måste ändå koppla telefonen med BT om man t ex vill ha hela utbudet av SR.
- Små ikoner och knappar så det är pilligt att använda skärmen när man kör
Det skulle inte jag påstå. Enligt mig skulle inte Carplay tillföra något eftersom du har alla funktioner i Teslas plattform fast bättre.
Teslas mjukvara är förmodligen den bästa som utvecklats av en biltillverkare men den är inte bra. Jag skulle ge den 2 av 5, och de flesta andra får 0 eller 1 av 5. Carplay får då 3 av 5.
- Hos Tesla upptas halva skärmen av en helt meningslös animation av bilen man kör i.
- Navigatorn är dålig, i nästan varje fall väljer den en sämre väg än den bästa vägen (såvida det inte är en enkel rutt). Ofta väljer den direkt fel, som en helt omotiverad omväg eller väljer att köra in på en bussväg. Google Maps gör ju också fel, men är bättre.
- Korkad ruttplanering med SuC, ofta man måste man göra manuella workarounds för att köra den rutt man vill och ladda på den SuC man vill
- Tesla har inte alla poddar så man måste ändå koppla telefonen med BT om man t ex vill ha hela utbudet av SR.
- Små ikoner och knappar så det är pilligt att använda skärmen när man kör
Har du provat Android Automobile i volvo/polestar?
Jag har en del erfarenhet av Tesla då min svåger har en Model Y och jag kan inte se vad som skulle vara så fantastiskt. Jag har visserligen fått göra ett par omstarter i min polestar2 under det dryga halvåret jag ägt bilen men Android Automobile tycker jag är ett stort steg framåt. Svågern körde tidigare ID4 och den var på en annan, lägre nivå.
Min bil har även carplay men jag använder det relativt sällan. Man kan köra Bookbeat genom den men det fungerar samtifigt också via telefonen och bluetooth.
Jag tycker Carplay mest är något för enklare hyrbilar. Det var grymt smidigt på semestern i somras när man kunde koppla in telefonen i en hyr-Seat och få navigation, telefon, spotify på den lilla skärmen.
Men i min egen bil spelar det egentligen ingen roll.
Det skulle inte jag påstå. Enligt mig skulle inte Carplay tillföra något eftersom du har alla funktioner i Teslas plattform fast bättre.
Teslas mjukvara är förmodligen den bästa som utvecklats av en biltillverkare men den är inte bra. Jag skulle ge den 2 av 5, och de flesta andra får 0 eller 1 av 5. Carplay får då 3 av 5.
- Hos Tesla upptas halva skärmen av en helt meningslös animation av bilen man kör i.
- Navigatorn är dålig, i nästan varje fall väljer den en sämre väg än den bästa vägen (såvida det inte är en enkel rutt). Ofta väljer den direkt fel, som en helt omotiverad omväg eller väljer att köra in på en bussväg. Google Maps gör ju också fel, men är bättre.
- Korkad ruttplanering med SuC, ofta man måste man göra manuella workarounds för att köra den rutt man vill och ladda på den SuC man vill
- Tesla har inte alla poddar så man måste ändå koppla telefonen med BT om man t ex vill ha hela utbudet av SR.
- Små ikoner och knappar så det är pilligt att använda skärmen när man kör
Har du provat Android Automobile i volvo/polestar?
Jag har en del erfarenhet av Tesla då min svåger har en Model Y och jag kan inte se vad som skulle vara så fantastiskt. Jag har visserligen fått göra ett par omstarter i min polestar2 under det dryga halvåret jag ägt bilen men Android Automobile tycker jag är ett stort steg framåt. Svågern körde tidigare ID4 och den var på en annan, lägre nivå.
Min bil har även carplay men jag använder det relativt sällan. Man kan köra Bookbeat genom den men det fungerar samtifigt också via telefonen och bluetooth.
Jag tycker Carplay mest är något för enklare hyrbilar. Det var grymt smidigt på semestern i somras när man kunde koppla in telefonen i en hyr-Seat och få navigation, telefon, spotify på den lilla skärmen.
Men i min egen bil spelar det egentligen ingen roll.
Android automotive vs Tesla är precis som en Android tablet vs iPad.
För och nackdelar med båda, och båda har starka förespråkare som inte skullle kunna tänka sig byta.
Det skulle inte jag påstå. Enligt mig skulle inte Carplay tillföra något eftersom du har alla funktioner i Teslas plattform fast bättre.
Teslas mjukvara är förmodligen den bästa som utvecklats av en biltillverkare men den är inte bra. Jag skulle ge den 2 av 5, och de flesta andra får 0 eller 1 av 5. Carplay får då 3 av 5.
- Hos Tesla upptas halva skärmen av en helt meningslös animation av bilen man kör i.
- Navigatorn är dålig, i nästan varje fall väljer den en sämre väg än den bästa vägen (såvida det inte är en enkel rutt). Ofta väljer den direkt fel, som en helt omotiverad omväg eller väljer att köra in på en bussväg. Google Maps gör ju också fel, men är bättre.
- Korkad ruttplanering med SuC, ofta man måste man göra manuella workarounds för att köra den rutt man vill och ladda på den SuC man vill
- Tesla har inte alla poddar så man måste ändå koppla telefonen med BT om man t ex vill ha hela utbudet av SR.
- Små ikoner och knappar så det är pilligt att använda skärmen när man kör
Har du provat Android Automobile i volvo/polestar?
Jag har en del erfarenhet av Tesla då min svåger har en Model Y och jag kan inte se vad som skulle vara så fantastiskt. Jag har visserligen fått göra ett par omstarter i min polestar2 under det dryga halvåret jag ägt bilen men Android Automobile tycker jag är ett stort steg framåt. Svågern körde tidigare ID4 och den var på en annan, lägre nivå.
Min bil har även carplay men jag använder det relativt sällan. Man kan köra Bookbeat genom den men det fungerar samtifigt också via telefonen och bluetooth.
Jag tycker Carplay mest är något för enklare hyrbilar. Det var grymt smidigt på semestern i somras när man kunde koppla in telefonen i en hyr-Seat och få navigation, telefon, spotify på den lilla skärmen.
Men i min egen bil spelar det egentligen ingen roll.
Android automotive vs Tesla är precis som en Android tablet vs iPad.
För och nackdelar med båda, och båda har starka förespråkare som inte skullle kunna tänka sig byta.
Ja, fast Android Automotive har anammat fördelarna hos iPhone medan Tesla har nackdelarna från Androidtelefonerna
Att så pass många tycker Teslas UI är fantastiskt beror nog på att de inte jämfört ordentligt med de bästa.
Det skulle inte jag påstå. Enligt mig skulle inte Carplay tillföra något eftersom du har alla funktioner i Teslas plattform fast bättre.
Teslas mjukvara är förmodligen den bästa som utvecklats av en biltillverkare men den är inte bra. Jag skulle ge den 2 av 5, och de flesta andra får 0 eller 1 av 5. Carplay får då 3 av 5.
- Hos Tesla upptas halva skärmen av en helt meningslös animation av bilen man kör i.
- Navigatorn är dålig, i nästan varje fall väljer den en sämre väg än den bästa vägen (såvida det inte är en enkel rutt). Ofta väljer den direkt fel, som en helt omotiverad omväg eller väljer att köra in på en bussväg. Google Maps gör ju också fel, men är bättre.
- Korkad ruttplanering med SuC, ofta man måste man göra manuella workarounds för att köra den rutt man vill och ladda på den SuC man vill
- Tesla har inte alla poddar så man måste ändå koppla telefonen med BT om man t ex vill ha hela utbudet av SR.
- Små ikoner och knappar så det är pilligt att använda skärmen när man kör
Har du provat Android Automobile i volvo/polestar?
Jag har en del erfarenhet av Tesla då min svåger har en Model Y och jag kan inte se vad som skulle vara så fantastiskt. Jag har visserligen fått göra ett par omstarter i min polestar2 under det dryga halvåret jag ägt bilen men Android Automobile tycker jag är ett stort steg framåt. Svågern körde tidigare ID4 och den var på en annan, lägre nivå.
Min bil har även carplay men jag använder det relativt sällan. Man kan köra Bookbeat genom den men det fungerar samtifigt också via telefonen och bluetooth.
Jag tycker Carplay mest är något för enklare hyrbilar. Det var grymt smidigt på semestern i somras när man kunde koppla in telefonen i en hyr-Seat och få navigation, telefon, spotify på den lilla skärmen.
Men i min egen bil spelar det egentligen ingen roll.
Android automotive vs Tesla är precis som en Android tablet vs iPad.
För och nackdelar med båda, och båda har starka förespråkare som inte skullle kunna tänka sig byta.
Jag kör iphone så jag tycker mig ha en fot lite i varje läger. Men hade man inte kunnat köra sitt googlekonto på iphone så hade jag bytt direkt. Googlekontot är nyckeln till allt för mig. Att inte bestraffas för att jag har en iphone är viktigt.
Har du provat Android Automobile i volvo/polestar?
Jag har en del erfarenhet av Tesla då min svåger har en Model Y och jag kan inte se vad som skulle vara så fantastiskt. Jag har visserligen fått göra ett par omstarter i min polestar2 under det dryga halvåret jag ägt bilen men Android Automobile tycker jag är ett stort steg framåt. Svågern körde tidigare ID4 och den var på en annan, lägre nivå.
Min bil har även carplay men jag använder det relativt sällan. Man kan köra Bookbeat genom den men det fungerar samtifigt också via telefonen och bluetooth.
Jag tycker Carplay mest är något för enklare hyrbilar. Det var grymt smidigt på semestern i somras när man kunde koppla in telefonen i en hyr-Seat och få navigation, telefon, spotify på den lilla skärmen.
Men i min egen bil spelar det egentligen ingen roll.
Nej, har inte provat Android Automobile i någon bil. Men rent generellt är ju Google och Apple ledande i UI och allt annat kommer en bit efter.
ID bilarna har en digital plattform från 90-talet.
Det är helt uppenbart något du hittar på… de barnsjukdomar som de första ID-bilarna hade med sin mjukvara beror tvärt om på att den är helt nyutvecklad och tyvärr inte helt lyckad. Numera däremot fungerar den väldigt bra.
Jag har kört olika ID4:or hundratals mil sedan den lanserades fram till idag och infotainmentsystem och appen är ljusår efter Tesla. Det är ingen nyhet.
Bifogar ett smakprov:
Å andra sidan stöder ID Carplay och Android Auto som är bättre än Teslas mjukvara.
Det skulle inte jag påstå. Enligt mig skulle inte Carplay tillföra något eftersom du har alla funktioner i Teslas plattform fast bättre.
Waze!! Saknar det på Teslan. Sen stör jag mig på att navigatorn saknar så många laddstationer.
Det är helt uppenbart något du hittar på… de barnsjukdomar som de första ID-bilarna hade med sin mjukvara beror tvärt om på att den är helt nyutvecklad och tyvärr inte helt lyckad. Numera däremot fungerar den väldigt bra.
Jag har kört olika ID4:or hundratals mil sedan den lanserades fram till idag och infotainmentsystem och appen är ljusår efter Tesla. Det är ingen nyhet.
Bifogar ett smakprov:
Å andra sidan stöder ID Carplay och Android Auto som är bättre än Teslas mjukvara.
Det skulle inte jag påstå. Enligt mig skulle inte Carplay tillföra något eftersom du har alla funktioner i Teslas plattform fast bättre.
Waze!! Saknar det på Teslan. Sen stör jag mig på att navigatorn saknar så många laddstationer.
Visar navigatorn i en tesla bara teslas laddare???
Jag har kört olika ID4:or hundratals mil sedan den lanserades fram till idag och infotainmentsystem och appen är ljusår efter Tesla. Det är ingen nyhet.
Bifogar ett smakprov:
Å andra sidan stöder ID Carplay och Android Auto som är bättre än Teslas mjukvara.
Det skulle inte jag påstå. Enligt mig skulle inte Carplay tillföra något eftersom du har alla funktioner i Teslas plattform fast bättre.
Waze!! Saknar det på Teslan. Sen stör jag mig på att navigatorn saknar så många laddstationer.
Visar navigatorn i en tesla bara teslas laddare???
Visar navigatorn i en tesla bara teslas laddare???
Den ruttplanerar bara till Teslas laddare
Inte i senaste uppdateringen, där kommer konkurrenternas SuC upp.
När du skriver in en destination och bilen lägger in laddstopp själv? Testade häromdagen och den föreslog som vanligt bara Teslas laddare
Är visst bara förvärmning ser jag nu i appen
Är det den bästa mjukvaran? Alla laddare är ju bara en inloggning på google bort. Jag trodde faktiskt att teslas navigator innehöll samma sak som google. Är det mer som fattas?
Inte i senaste uppdateringen, där kommer konkurrenternas SuC upp.
När du skriver in en destination och bilen lägger in laddstopp själv? Testade häromdagen och den föreslog som vanligt bara Teslas laddare
Är visst bara förvärmning ser jag nu i appen
Är det den bästa mjukvaran? Alla laddare är ju bara en inloggning på google bort. Jag trodde faktiskt att teslas navigator innehöll samma sak som google. Är det mer som fattas?
Ingen aning om det är bästa mjukvaran. Har provkört ett otal olika märken senaste helgerna. Fortfarande så har jag svårt att hitta något bilmärke som är bättre än Teslan. BMW var lite svår att hitta runt i menyerna. Id.7… hmm jaaa jag vet inte. Audi? Samma där. Ej kompis med den. Ska testa Mercedes EQE SUV imorgon. Få se om den kan ersätta Tesla M3?
Jag hoppas det!
Inte i senaste uppdateringen, där kommer konkurrenternas SuC upp.
När du skriver in en destination och bilen lägger in laddstopp själv? Testade häromdagen och den föreslog som vanligt bara Teslas laddare
Är visst bara förvärmning ser jag nu i appen
Är det den bästa mjukvaran? Alla laddare är ju bara en inloggning på google bort. Jag trodde faktiskt att teslas navigator innehöll samma sak som google. Är det mer som fattas?