Tonen på forumet
Moderator: Redaktion
Re: Tonen på forumet
Det där med OT i trådar är väl lite blandat och beror mycket på hur trådarna startar. Vissa trådar startar med en direkt fråga, då är det väl lite taskigt att gå OT innan frågan är besvarad, men efter så kan tråden spinna iväg på något som kopplar till trådens start men som uppstått under tiden.
Vissa trådar startar som en mer allmän diskussion om ett tema, där är det svårt att avgöra vad som är OT eller inte. Och där tycker jag det är ok att de går iväg i olika riktningar. Annars blir det lätt stelbent.
Vissa trådar startar som en mer allmän diskussion om ett tema, där är det svårt att avgöra vad som är OT eller inte. Och där tycker jag det är ok att de går iväg i olika riktningar. Annars blir det lätt stelbent.
Model Y LR.
Model S70D
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Kontakt:
BRA så stämningen har blivit bättre?mans71 skrev:+1 på den, som ”gammal dryg räv” man är. Det här forumet var(är?) inte som andra då en forumtråd snarare är en diskussionstråd runt ett ämne, med diverse OT-avstickare, och att tråden lever sitt eget liv långt efter den ursprungliga frågan (ev.) fått ett svar. Ja, kanske lite som Slack-kanaler, fast i forum-form.mati skrev:För att inte tala om gamla hederliga artikel i media-tråden. Längsta tråden på forumet, men den handlade ursprungligen om nåt helt annat.![]()
Jag håller f ö med bylund. Men jag tillhör ju också de "gamla dryga rävarna".
Sen tycker jag Bylund som så ofta kommer med klokheter summerar med något som dagens allmänna samtalsklimat behöver mer av;bylund skrev:Tänk på att det inte är viktigt att "vinna" en diskussion här. Det kommer liksom inte att förändra världen, utan det är mest för att det är trevligt att utbyta tankar, idéer och information. Är det inte trevligt längre kan vi lika gärna lägga ner.
Har hållit mig borta då en kunde få både det ena och det andra bara för att man är så förbaskat intresserad av utvecklingen inom elfordonsindustrin. När jag följde forumet i ett tidigare skede, 2014 tror jag det var, (tappade inloggningen) var det inte så många som såg vad det kunde betyda för det egna hemmet, samhället, Sverige, världen och klimatet. Elfordon, smarta nät, sol och vindenergi ger helt nya möjligheter. Ett framtidshopp som verkar slå igenom på allvar med alla elfordon som bara exploderar i antal! De som varit med om de trevande försöken och de sanslöst fräcka försöken stoppa TESLA och alla övriga elbils-framgångar vet hur hård vägen varit.
Tillbaka till ämnet, det finns alla sorters människor, vilket gör att en helt enkelt inte skall brusa upp sig. Och i vissa fall låter en bli fortsätta tjafsa.
HOPPAS JAG ÄR VÄLKOMMEN TILLBAKA?

Såklart! 

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
AlltidTeslaTissel skrev:BRA så stämningen har blivit bättre?mans71 skrev:+1 på den, som ”gammal dryg räv” man är. Det här forumet var(är?) inte som andra då en forumtråd snarare är en diskussionstråd runt ett ämne, med diverse OT-avstickare, och att tråden lever sitt eget liv långt efter den ursprungliga frågan (ev.) fått ett svar. Ja, kanske lite som Slack-kanaler, fast i forum-form.mati skrev:För att inte tala om gamla hederliga artikel i media-tråden. Längsta tråden på forumet, men den handlade ursprungligen om nåt helt annat.![]()
Sen tycker jag Bylund som så ofta kommer med klokheter summerar med något som dagens allmänna samtalsklimat behöver mer av;bylund skrev:Tänk på att det inte är viktigt att "vinna" en diskussion här. Det kommer liksom inte att förändra världen, utan det är mest för att det är trevligt att utbyta tankar, idéer och information. Är det inte trevligt längre kan vi lika gärna lägga ner.
Har hållit mig borta då en kunde få både det ena och det andra bara för att man är så förbaskat intresserad av utvecklingen inom elfordonsindustrin. När jag följde forumet i ett tidigare skede, 2014 tror jag det var, (tappade inloggningen) var det inte så många som såg vad det kunde betyda för det egna hemmet, samhället, Sverige, världen och klimatet. Elfordon, smarta nät, sol och vindenergi ger helt nya möjligheter. Ett framtidshopp som verkar slå igenom på allvar med alla elfordon som bara exploderar i antal! De som varit med om de trevande försöken och de sanslöst fräcka försöken stoppa TESLA och alla övriga elbils-framgångar vet hur hård vägen varit.
Tillbaka till ämnet, det finns alla sorters människor, vilket gör att en helt enkelt inte skall brusa upp sig. Och i vissa fall låter en bli fortsätta tjafsa.

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Ja självklart, du måste ju hålla oss uppdaterade om träffar med banåkning juTeslaTissel skrev:BRA så stämningen har blivit bättre?mans71 skrev:+1 på den, som ”gammal dryg räv” man är. Det här forumet var(är?) inte som andra då en forumtråd snarare är en diskussionstråd runt ett ämne, med diverse OT-avstickare, och att tråden lever sitt eget liv långt efter den ursprungliga frågan (ev.) fått ett svar. Ja, kanske lite som Slack-kanaler, fast i forum-form.mati skrev:För att inte tala om gamla hederliga artikel i media-tråden. Längsta tråden på forumet, men den handlade ursprungligen om nåt helt annat.![]()

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Kontakt:
Bjelke skrev:Ja självklart, du måste ju hålla oss uppdaterade om träffar med banåkning juTeslaTissel skrev:BRA så stämningen har blivit bättre?mans71 skrev:+1 på den, som ”gammal dryg räv” man är. Det här forumet var(är?) inte som andra då en forumtråd snarare är en diskussionstråd runt ett ämne, med diverse OT-avstickare, och att tråden lever sitt eget liv långt efter den ursprungliga frågan (ev.) fått ett svar. Ja, kanske lite som Slack-kanaler, fast i forum-form.mati skrev:För att inte tala om gamla hederliga artikel i media-tråden. Längsta tråden på forumet, men den handlade ursprungligen om nåt helt annat.![]()

- Bjelke
- Teslaägare
Både jag och sambon vill iaf, om inte vädret blir för dåligt då 
Vi tar också med oss vår goda ton från forumet såklart

Vi tar också med oss vår goda ton från forumet såklart

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Nu är jag tillbaka lite försiktigt här på forumet och försöker hålla mig i från de värst inläggen så gott jag kan. Tyvärr gick det inte lång tid innan någon anklagar mig för att jag vill döda alla äldre bara för att jag påstår att jordens befolknings ökning håller på att avta. Jag har anmält inlägget och hoppas att personen tar bort det.
Synnerligen klumpigt sätt att bemöta ditt sakliga resonemang. Sådana kommentarer hör hemma på Flashback.
Var dig själv, alla andra är upptagna
BMW i4 IDrive40
BMW i4 IDrive40
Lyssnar nu ikapp podden som Jonas Gardell och Mark Levengood har. Mark berättade att han, när han på Twitter skrev en sak, fick denna kommentar (OBS! fula ord!):
-Du ska bara hålla tyst och suga din pojkväns kuk!
Mark: -Du ditt lilla troll, håll dig undan solen, annars spricker du!
Trollet: -Den kommentaren visar bara hur omogen du är!
Sånt går ju inte att bemöta! Det är Donald Trumpnivå på det.
Tyvärr händer det då och då att vi får den sortens ordväxlingar här på TSC också...

Tyvärr händer det då och då att vi får den sortens ordväxlingar här på TSC också...

Hade varit så skönt att slippa höra Donald Trump eller partier etc i inläggen här. Tror vi kan bättre
Direkta referenser är en sak men att dra in specifika politiker eller partier med en vinkling åt ena eller andra hållet ger inget annat än att skapa ett vi/dom.kontakten2 skrev:Hade varit så skönt att slippa höra Donald Trump eller partier etc i inläggen här. Tror vi kan bättre
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Jag själv kände lite så. Därför slutade jag ett tag hänga på forumet. Nu är jag tillbaka så smått men försöker hålla mig ifrån allt fler politiska frågor som folk brinner för.
- Teslaspolen
- Teslaägare
Don't mention the war.Jerker skrev:Lyssnar nu ikapp podden som Jonas Gardell och Mark Levengood har. Mark berättade att han, när han på Twitter skrev en sak, fick denna kommentar (OBS! fula ord!):
Sånt går ju inte att bemöta! Det är Donald Trumpnivå på det.

Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Ok, för att göra tonen bättre, vad tror ni min nästa tesla blir för något? 

Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

CT reprodTars skrev:Ok, för att göra tonen bättre, vad tror ni min nästa tesla blir för något?

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
- Bjelke
- Teslaägare
Ja då kan man ju gissa på i princip vad som helst så...Tars skrev:Ok, för att göra tonen bättre, vad tror ni min nästa tesla blir för något?

en model X90D?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
För att säkra skulle jag säga a S3XY oneTars skrev:Ok, för att göra tonen bättre, vad tror ni min nästa tesla blir för något?

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
- Elmil
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mats11813
En Roadster då eller?Pontus skrev:För att säkra skulle jag säga a S3XY oneTars skrev:Ok, för att göra tonen bättre, vad tror ni min nästa tesla blir för något?

Model 3 LR 2019 [såld]
Model Y RWD 2025
14.9 kWp solceller / 15 kWh batteri
Avgasfri sedan 2015.04.28
Model Y RWD 2025
14.9 kWp solceller / 15 kWh batteri
Avgasfri sedan 2015.04.28
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Så fort den finns, så kommer jag göra en beställning på en plaid s. 

Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

S model
3 model
X model
Y model
Cyber truck
Atv
Roadster
Gäller väl än eller???
Ryktas ju iofs om en liten city bil...
3 model
X model
Y model
Cyber truck
Atv
Roadster
Gäller väl än eller???
Ja den lilla är nog en 2a. Semi ska också vara med. Det blir:Black skrev:S model
3 model
X model
Y model
Cyber truck
Atv
Roadster
Gäller väl än eller???
2 (too)
S
3
X