Re: Accelerations-boost
Postat: 04 sep 2020 12:15
Jag tror Wi-Fi har ganska lite med det hela att göra. Det borde gå via LTE.
Ja precis, det är där jag tittar. (Varje kvart det senaste dygnet)loftux skrev:Har du kollat i menyn, Körning? Det enda som ändras är Acceleration får alternativet Sport.
Det verkar vara ungefär där jag står också. Tack för tipset att ringa lite off hours, för igårkväll kom jag till en engelsktalande kille som sa att ärendet ligger hos deras support (enl honom rätt avdelning) men att den avdelningen inte har öppet under helgen.oscfor skrev:När jag uppgraderade till AP från icke AP på min första Tesla fastnade uppgraderingen i något system. Det krävdes handpåläggning från USA (dessa jobbade inte på helger!). Det kanske kan vara något att trycka på när du ringer supporten? Funkar inte det, testa att ringa supporten på tydlig icke kontorstid, då du kan hamna i europeisk eller amerikansk support.
Du får ca 5% längre räckvidd med aero kåporna kontra original 18", så jag kan mycket väl tänka mig att ett par 20" drar 10% mer än ett par 18" aero.DrSweden skrev:P Kan inte längre fås med dragkrok, och tror inte räckvidden är lika bra med 18 hjul då skillnaden är väl 10% räckvidd och hjul gör bara 5% skillnad. Jag trodde hade större motor bak som är mindre effektiv. Sedan vet jag inte om YouTube klippen är representativa men uppgradering har samma acc som P, en test spöade tom LR P. Men sedan sis ju P göra på 3,4 och boosten är väl ner till 3,9? Jag har testat min kompis med boost, samt P och model S P och denna boost är precis perfekt för mig. Model S performance är för mkt för mig.
Jag måste ha missat något, varför väljer du en LR och sedan boost? Varför inte gå på en Performance direkt?Nikola-Tesla skrev:Hämtade upp min M3LR idag. Har precis köpt acceleration boost. Tyvärr har jag inte tillgång till Wifi i parkeringsgaraget där jag står. Måste man ha det eller laddas acceleration boost ner via premium connectivity?
Utan att veta i just det här specifika fallet men det brukar främst vara 2 anledningar: 1) dragkrok, 2) förmånsvärde.Tommy59 skrev:Jag måste ha missat något, varför väljer du en LR och sedan boost? Varför inte gå på en Performance direkt?Nikola-Tesla skrev:Hämtade upp min M3LR idag. Har precis köpt acceleration boost. Tyvärr har jag inte tillgång till Wifi i parkeringsgaraget där jag står. Måste man ha det eller laddas acceleration boost ner via premium connectivity?
Jag orkade inte hålla på och sälja 20 tums fälgar och skaffa eftermarknad vilket krävdes för att få den bekväm nog för att jag skulle acceptera en 3a.Tommy59 skrev:Jag måste ha missat något, varför väljer du en LR och sedan boost? Varför inte gå på en Performance direkt?Nikola-Tesla skrev:Hämtade upp min M3LR idag. Har precis köpt acceleration boost. Tyvärr har jag inte tillgång till Wifi i parkeringsgaraget där jag står. Måste man ha det eller laddas acceleration boost ner via premium connectivity?
Precis så. Och litegrann priset (å andra sidan har jag nyss pyntat 19 200 kr...M3apan skrev:Utan att veta i just det här specifika fallet men det brukar främst vara 2 anledningar: 1) dragkrok, 2) förmånsvärde.Tommy59 skrev:Jag måste ha missat något, varför väljer du en LR och sedan boost? Varför inte gå på en Performance direkt?Nikola-Tesla skrev:Hämtade upp min M3LR idag. Har precis köpt acceleration boost. Tyvärr har jag inte tillgång till Wifi i parkeringsgaraget där jag står. Måste man ha det eller laddas acceleration boost ner via premium connectivity?
Det gick alldeles med bilens egna uppkoppling. Tio minuter efter köpet så hade valen CHILL/SPORT i panelen.LarsL skrev:Formellt ska väl de där 19500kr läggas på förmånsvärdet. Men en stor fördel är väl att man får full bonus som företagare för en LR.
När det gäller att ladda ner så lägg telefonen i bilen och dela WiFi från den.
Gott! Grattis till den nyuppgraderade bilen!Nikola-Tesla skrev:Det gick alldeles med bilens egna uppkoppling. Tio minuter efter köpet så hade valen CHILL/SPORT i panelen.LarsL skrev:Formellt ska väl de där 19500kr läggas på förmånsvärdet. Men en stor fördel är väl att man får full bonus som företagare för en LR.
När det gäller att ladda ner så lägg telefonen i bilen och dela WiFi från den.
Jag hade lätt köpt en P om drakkrok varit möjligt. Men, vill jag egentligen ha hårdare fjädring och stötigare gång? Nej. Så LR med ACC Boost är den bästa kombinationen, och enda alternativet för mig som måste ha drag(krok)Tommy59 skrev:Jag måste ha missat något, varför väljer du en LR och sedan boost? Varför inte gå på en Performance direkt?Nikola-Tesla skrev:Hämtade upp min M3LR idag. Har precis köpt acceleration boost. Tyvärr har jag inte tillgång till Wifi i parkeringsgaraget där jag står. Måste man ha det eller laddas acceleration boost ner via premium connectivity?
Jag har kört men hel del redan med min M3P och tycker faktiskt att dessa 20" Pirellidäcken är riktigt bra att åka motorväg med. Men allt är ju en individuell känsla....Tellus skrev:Måste bara flika in att det är otroligt liten skillnad på komfort, alltså buller och stötighet i våra model 3, 18" sr+ vs 20" performance.
Buller ingen skillnad. Den enda marginella skillnade jag kan märka är att 20" performance under ~ 40km/t på dåliga vägar är liite stötigare. Vid högre hastigheter känns performance perfekt fjädrad, nästan mjuk.
Det är konstigt med tanke på däckdimension profilen 45 vs 35, kanske fått fel fjädrar/dämpare på våra
Jaså är det Pirelli nu? Sommar eller vinter?Tommy59 skrev:Jag har kört men hel del redan med min M3P och tycker faktiskt att dessa 20" Pirellidäcken är riktigt bra att åka motorväg med. Men allt är ju en individuell känsla....Tellus skrev:Måste bara flika in att det är otroligt liten skillnad på komfort, alltså buller och stötighet i våra model 3, 18" sr+ vs 20" performance.
Buller ingen skillnad. Den enda marginella skillnade jag kan märka är att 20" performance under ~ 40km/t på dåliga vägar är liite stötigare. Vid högre hastigheter känns performance perfekt fjädrad, nästan mjuk.
Det är konstigt med tanke på däckdimension profilen 45 vs 35, kanske fått fel fjädrar/dämpare på våra
Kolla in en bra video om däcken. Börjar 1 minut in, så häng i.....taliz skrev:Jaså är det Pirelli nu? Sommar eller vinter?Tommy59 skrev:Jag har kört men hel del redan med min M3P och tycker faktiskt att dessa 20" Pirellidäcken är riktigt bra att åka motorväg med. Men allt är ju en individuell känsla....Tellus skrev:Måste bara flika in att det är otroligt liten skillnad på komfort, alltså buller och stötighet i våra model 3, 18" sr+ vs 20" performance.
Buller ingen skillnad. Den enda marginella skillnade jag kan märka är att 20" performance under ~ 40km/t på dåliga vägar är liite stötigare. Vid högre hastigheter känns performance perfekt fjädrad, nästan mjuk.
Det är konstigt med tanke på däckdimension profilen 45 vs 35, kanske fått fel fjädrar/dämpare på våra
Förr var det Michelin PS4S sommar och Nokkian vinter för M3P.