Wow! Bingo på Teslaspotting-tråden?Segelflygaren skrev:Mötte för ca 1 timme sedan en biltrailer full med Teslor som var på väg norrut på E4an ca 1 mil söder om Upplands Väsby.

Moderator: Redaktion
Wow! Bingo på Teslaspotting-tråden?Segelflygaren skrev:Mötte för ca 1 timme sedan en biltrailer full med Teslor som var på väg norrut på E4an ca 1 mil söder om Upplands Väsby.
När jag väl får min så lär jag också bli afk några veckor...Niclas skrev:Första P85D levererades i måndags, någon här på forumet?
11 000 minuter kvar till D-daySegelflygaren skrev:Sexton timmar kvar till D.
Vi kör alltså.hybris skrev:Segelflygaren: du minns tävlingen? Galnast klädsel vid leveransen inklusive fotobevis...
Fungerar fjädermekanismen än? Det var det första som gick sönder. Grym telefon annars.hybris skrev:Hmmm... Jag har en gammal Nokia 8110 som fortfarande fungerar... Matrixluren eller "bananen"... Den plus intressant klädsel...
Precis! Jag fick mitt första riktiga stenskott i lördags, och det resulterade i en lång spricka i vindrutan. Blir till att byta ut när stenskottsäsongen är över.hybris skrev:Kör försiktigt. Denna tid på året är stenskottens tid! Håll avstånden!
Hatar när det händer... Funderat många gånger om det finns något som kan skydda framrutan...Niclas skrev:Precis! Jag fick mitt första riktiga stenskott i lördags, och det resulterade i en lång spricka i vindrutan. Blir till att byta ut när stenskottsäsongen är över.hybris skrev:Kör försiktigt. Denna tid på året är stenskottens tid! Håll avstånden!
Ja sade aldrig att jag använder den för det...Niclas skrev:Eh, är inte du typ gift och har barn Hybris?
Nej, jag har så dåligt minne...hybris skrev:Segelflygaren: du minns tävlingen? Galnast klädsel vid leveransen inklusive fotobevis...
Det kommer alltid bättre, men om du beställer nu, så har du en framtidssäkrad bil i alla fall.Niclas skrev:Åter on topic, jag är grymt sugen på en P85D men är lit skraj att det när som helst ska dyka upp nya features eller en facelift eller större batteri så snart jag lagt ordern.
Kan någon komma med bra argument FÖR att beställa nu och inte om ett år?
Jag har mer "nördig" med elmotor, gissa vad!hybris skrev:Ja allt fungerar förutom antennen som är bruten och batteriet har kort lovstid. Om någon har en antenn och tips på nytt batteri ör jag intresserad, man får sjukt intresse när man traskar runt med den luren... Bättre krograggtelefon finns inte...
Helt korrekt Hybris!hybris skrev:Det enda jag tror kan garanteras är att Tesla mommer släppa nya saker sommdu kommer hata att de släpper efter du fått din bil... Exempel:
p85d+ med 900 hk
Dragkrok
Ny autopilothårdvara som gör den nuvarande gammal
En massa teknik från model X
4g
Böttre dator som gör att en appstore med häftiga appar kan släppas
Oavsett när man köper kommer Tesla fortsätta göra detta... Finns bara en lösning... Pengar...ja eller inte bry sig.
Jag är faktisk mer orolig att "insane" och AWD inte kommer vara så extremt revolutiinerande för oss med P85... Dvs var det värt uppgraderingen...
Kan inte ge dig råd. Fast man lever bara en gång så go for your blue P85D now!