Jag har blivit icead!
Moderator: Redaktion
- Teslaspolen
- Teslaägare
Re: Jag har blivit icead!
Ja det är väl vad han gör, kanske? Står och självladdar...
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Lite fel tråd kanske, men ändå inte. Det här kan man verkligen kalla för maximalt utnyttjande av en stackars laddstolpe. 200% beläggning, det är nämligen egentligen bara två laddplatser.
En sådan här syn får man således bara när parkeringen är tom för övrigt. Kanske dags att sätta upp fler laddstolpar? Behovet finns numera.
En sådan här syn får man således bara när parkeringen är tom för övrigt. Kanske dags att sätta upp fler laddstolpar? Behovet finns numera.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Skicka in bilden till laddstolpens ägare!mati skrev:Lite fel tråd kanske, men ändå inte. Det här kan man verkligen kalla för maximalt utnyttjande av en stackars laddstolpe. 200% beläggning, det är nämligen egentligen bara två laddplatser.
Tesla Model Y
Eftersom spolarvätskepåfyllningen sitter horribelt på model S så måste jag EV:a på macken när jag tankar spolarvätska.Elof skrev:Jag brukar EV:a vid bensinpumpar när jag ska köpa körv.
Multicoat Red Model X P100D
Lindholmen Science park Göteborg.
Håller med om att det är lite otydligt vad som gäller...
Håller med om att det är lite otydligt vad som gäller...

eNiro -19
Förhandsbokat VW ID3
Driver bolag inom elbilsleasing som ska göra det billigare att köra elbil! Vi delar på vinsten med våra kunder (till skillnad mot de stora drakarna). Elbilar åt folket!
svårt att se att man kan märka den platsen mer tydligt än så!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
I3S är ingen hybrid, det är en BEV.Stevvee skrev:
Liten el-hybrid tar upp 3 laddplatser!
Glad för att jag sålt min Tesla
Sedär. Ja oavsett liten elbil som parkerar som en röv.Hertsh skrev:I3S är ingen hybrid, det är en BEV.Stevvee skrev:
Liten el-hybrid tar upp 3 laddplatser!
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
- BaronHellJug
- Teslaägare
I3s kan absolut vara en hybrid (REX), med 94ah batteriet kunde man få den som REX, idag med 120ah batteriet finns den bara som BEV i Sverige, gäller såväl i3s som i3. (men i exv USA kan man fortfarande köpa den som 120ah + REX)Hertsh skrev:I3S är ingen hybrid, det är en BEV.
Hur det är med den specifika bilen har jag lite svårt att se på bilden men jag tycker mig se en lucka på framskärmen -> REX/hybrid
Som någon annan sa, tre platser? Två kan jag se men fattar inte den sista (och till förarens försvar vet man ju inte hur det såg ut runtomkring när denne parkerade, men var det sådär är det ju inte så snyggt gjort...)
/U
- selfish
- Teslaägare
Det är en laddhybrid enligt bilregistret, I3S med en bensinmotor på 28kW, ingen BEV. Punkt!
P3D | Shareholder
BaronHellJug skrev:Hertsh skrev:I3S är ingen hybrid, det är en BEV.
Som någon annan sa, tre platser? Två kan jag se men fattar inte den sista (och till förarens försvar vet man ju inte hur det såg ut runtomkring när denne parkerade, men var det sådär är det ju inte så snyggt gjort...)
/U
Ja 3, han står mitt för två platser och den tredje är för smal för att komma åt. Det var tomt innan han ställde sig där.
Kanske inte myckert att argumentera om, men 2 platser. Han står ju mitt över två platser. Parkeringen till höger om bilen är ju ledig.Stevvee skrev:BaronHellJug skrev:Hertsh skrev:I3S är ingen hybrid, det är en BEV.
/U
Ja 3, han står mitt för två platser och den tredje är för smal för att komma åt. Det var tomt innan han ställde sig där.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Jo visst om du vill pressa in bil så går det ju såklart.Jeppe_E skrev:Kanske inte myckert att argumentera om, men 2 platser. Han står ju mitt över två platser. Parkeringen till höger om bilen är ju ledig.Stevvee skrev:BaronHellJug skrev:Hertsh skrev:I3S är ingen hybrid, det är en BEV.
/U
Öhh.. alltså till höger... Där är en helt normal ruta + lite till. Ja, alltså om du inte har en Ferrari Testarossa så är det ju inte så mycket pressande. Det är ju typ 3 meter mellan bilarna där. Till vänster däremt, är det smaltStevvee skrev:Jo visst om du vill pressa in bil så går det ju såklart.Jeppe_E skrev:Kanske inte myckert att argumentera om, men 2 platser. Han står ju mitt över två platser. Parkeringen till höger om bilen är ju ledig.Stevvee skrev:BaronHellJug skrev:Hertsh skrev:I3S är ingen hybrid, det är en BEV.
/U

Till höger sett framifrån så behövs en extremt lång laddkabel då stolpen är till vänster bak sett framifrån på Bmw.Jeppe_E skrev:Öhh.. alltså till höger... Där är en helt normal ruta + lite till. Ja, alltså om du inte har en Ferrari Testarossa så är det ju inte så mycket pressande. Det är ju typ 3 meter mellan bilarna där. Till vänster däremt, är det smaltStevvee skrev:Jo visst om du vill pressa in bil så går det ju såklart.Jeppe_E skrev:Kanske inte myckert att argumentera om, men 2 platser. Han står ju mitt över två platser. Parkeringen till höger om bilen är ju ledig.Stevvee skrev:BaronHellJug skrev:
/U
Hur lång sladd har du? Om den är runt 6m skulle jag ställt mig med laddluckan mitt framför stolpe 6, på tvären framför BMWn.Stevvee skrev:Till höger sett framifrån så behövs en extremt lång laddkabel då stolpen är till vänster bak sett framifrån på Bmw.

fredli74 skrev:Hur lång sladd har du? Om den är runt 6m skulle jag ställt mig med laddluckan mitt framför stolpe 6, på tvären framför BMWn.Stevvee skrev:Till höger sett framifrån så behövs en extremt lång laddkabel då stolpen är till vänster bak sett framifrån på Bmw.

Lätt.
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Ngt i stil med http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 30#p146655 detta?fredli74 skrev:Hur lång sladd har du? Om den är runt 6m skulle jag ställt mig med laddluckan mitt framför stolpe 6, på tvären framför BMWn.Stevvee skrev:Till höger sett framifrån så behövs en extremt lång laddkabel då stolpen är till vänster bak sett framifrån på Bmw.

Tesla Model Y
Får ta och inhandla en längre sladd helt enkelt för framtidenfredli74 skrev:Hur lång sladd har du? Om den är runt 6m skulle jag ställt mig med laddluckan mitt framför stolpe 6, på tvären framför BMWn.Stevvee skrev:Till höger sett framifrån så behövs en extremt lång laddkabel då stolpen är till vänster bak sett framifrån på Bmw.

Haha, klockren, hade missat den. Lappen var en bra ide; "Jag har parkerat något nära din bil för att nå laddstolpen. Ring om du behöver hjälp att komma ut."gellerstam skrev:Ngt i stil med http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 30#p146655 detta?fredli74 skrev:Hur lång sladd har du? Om den är runt 6m skulle jag ställt mig med laddluckan mitt framför stolpe 6, på tvären framför BMWn.Stevvee skrev:Till höger sett framifrån så behövs en extremt lång laddkabel då stolpen är till vänster bak sett framifrån på Bmw.
En Rex är ingen hybrid, det är en elbil. Punkt.selfish skrev:Det är en laddhybrid enligt bilregistret, I3S med en bensinmotor på 28kW, ingen BEV. Punkt!
Transportstyrelsen kallar den laddhybrud men det är felaktigt. Oavsett vad de definierar det som.
En Rex kör alltid med elmotor som får sin energi från batterier. Batterierna laddas av en generator vid behov.
Glad för att jag sålt min Tesla
Ladda med bensin, pfft. Elbil för bakåtsträvare.Hertsh skrev:En Rex är ingen hybrid, det är en elbil. Punkt.selfish skrev:Det är en laddhybrid enligt bilregistret, I3S med en bensinmotor på 28kW, ingen BEV. Punkt!
Transportstyrelsen kallar den laddhybrud men det är felaktigt. Oavsett vad de definierar det som.
En Rex kör alltid med elmotor som får sin energi från batterier. Batterierna laddas av en generator vid behov.