Vill poängtera att det är inget fel med sedaner. ( och liten bagagelucka ) Man skall inte mobba sedaner för att de inte har samma öppning som kombis och liknande. De fyller sin funktion också.
Beror ju på. Har man t ex hund så funkar en Polestar 2 men inte en Model 3.
Vill poängtera att det är inget fel med sedaner. ( och liten bagagelucka ) Man skall inte mobba sedaner för att de inte har samma öppning som kombis och liknande. De fyller sin funktion också.
Beror ju på. Har man t ex hund så funkar en Polestar 2 men inte en Model 3.
Hur menar du ?
Jag behöver hjälp att tala om för min kollega att han genast måste sluta köra omkring med sin hund i Teslan (model 3)
Tesla Model Y P, AP, -22 Tesla Model 3 LR AWD, FSD, -19 BMW i3, -18
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Vill poängtera att det är inget fel med sedaner. ( och liten bagagelucka ) Man skall inte mobba sedaner för att de inte har samma öppning som kombis och liknande. De fyller sin funktion också.
Beror ju på. Har man t ex hund så funkar en Polestar 2 men inte en Model 3.
Hur menar du ?
Jag behöver hjälp att tala om för min kollega att han genast måste sluta köra omkring med sin hund i Teslan (model 3)
Ja vad tror du? Att ha en hund i sele inne i kupén är inte idealiskt.
Polisen köper ju in pickuper nu pga nya riktlinjer med krav på betydligt större hundburar.
En Volvo kombi är alltså inte tillräckligt stor, åtminstone inte för större hundar.
Vill poängtera att det är inget fel med sedaner. ( och liten bagagelucka ) Man skall inte mobba sedaner för att de inte har samma öppning som kombis och liknande. De fyller sin funktion också.
Beror ju på. Har man t ex hund så funkar en Polestar 2 men inte en Model 3.
Hur menar du ?
Jag behöver hjälp att tala om för min kollega att han genast måste sluta köra omkring med sin hund i Teslan (model 3)
Ja vad tror du? Att ha en hund i sele inne i kupén är inte idealiskt.
Det är inte idealiskt att ha en Porsche 911 som enda bil heller.
Ändå kör folk runt i sådana, med hundar i...
Polestar 2 som polisbil kan vi glömma. På tok för liten.
Why? Kommer ihåg när de körde 850 sedan, Saab 900 etc. Småbilar med dagens mått.
Visst har dom en del utrustning att ta med, men den går nog in i en PS2.
Polestar 2 som polisbil kan vi glömma. På tok för liten.
Why? Kommer ihåg när de körde 850 sedan, Saab 900 etc. Småbilar med dagens mått.
Visst har dom en del utrustning att ta med, men den går nog in i en PS2.
Nej troligtvis inte. Polisen underkände opel insignia på grund av utrymmet vid förarplats. Jag har en insignia och den är inte trång. Poliser har mycket utrustning på sig runt midjan...
Polestar 2 som polisbil kan vi glömma. På tok för liten.
Why? Kommer ihåg när de körde 850 sedan, Saab 900 etc. Småbilar med dagens mått.
Visst har dom en del utrustning att ta med, men den går nog in i en PS2.
Nej troligtvis inte. Polisen underkände opel insignia på grund av utrymmet vid förarplats. Jag har en insignia och den är inte trång. Poliser har mycket utrustning på sig runt midjan...
Det hade dom inte för 20 år sen då?
Batonger etc har ju blivit mindre och smidigare. Pistol är väl lika stor.
Polestar 2 som polisbil kan vi glömma. På tok för liten.
Why? Kommer ihåg när de körde 850 sedan, Saab 900 etc. Småbilar med dagens mått.
Visst har dom en del utrustning att ta med, men den går nog in i en PS2.
Nej troligtvis inte. Polisen underkände opel insignia på grund av utrymmet vid förarplats. Jag har en insignia och den är inte trång. Poliser har mycket utrustning på sig runt midjan...
Det hade dom inte för 20 år sen då?
Batonger etc har ju blivit mindre och smidigare. Pistol är väl lika stor.
Tror inte det är mig du ska argumentera mot här. Jag bara säger att jag vet att polisen underkänt Opel Insignia som polisbil p.g.a. stolen var för trång. Bland annat.
Jag har en VW 1200 -54 i garaget. Det var en familjebil på 50-talet. Helt obegripligt idag. Antar att polisens krav på rörelseförmåga när dom kör har förändrats. Kanske värderas in och ursteg högre idag. Arbetsmiljö du vet.
Hur som helst är ju Volvo XC40 den trängsta volvon. Polestar2 är väl i samma kaliber. Dessutom fattas det ju inte bilar som passar som polisbilar. Polisen kör mycket VW idag efter Saab gått i graven. Tiguan är populär.
Polestar 2 som polisbil kan vi glömma. På tok för liten.
Why? Kommer ihåg när de körde 850 sedan, Saab 900 etc. Småbilar med dagens mått.
Visst har dom en del utrustning att ta med, men den går nog in i en PS2.
Nej troligtvis inte. Polisen underkände opel insignia på grund av utrymmet vid förarplats. Jag har en insignia och den är inte trång. Poliser har mycket utrustning på sig runt midjan...
Det hade dom inte för 20 år sen då?
Batonger etc har ju blivit mindre och smidigare. Pistol är väl lika stor.
Tror inte det är mig du ska argumentera mot här. Jag bara säger att jag vet att polisen underkänt Opel Insignia som polisbil p.g.a. stolen var för trång. Bland annat.
Jag har en VW 1200 -54 i garaget. Det var en familjebil på 50-talet. Helt obegripligt idag. Antar att polisens krav på rörelseförmåga när dom kör har förändrats. Kanske värderas in och ursteg högre idag. Arbetsmiljö du vet.
Hur som helst är ju Volvo XC40 den trängsta volvon. Polestar2 är väl i samma kaliber. Dessutom fattas det ju inte bilar som passar som polisbilar. Polisen kör mycket VW idag efter Saab gått i graven. Tiguan är populär.
Det var du som påstod att det bara var att "glömma".
Givetvis går utvecklingen framåt, men det betyder förhoppningsvis inte att de kommer köra runt i monstertrucks om 20 år.
Tiguan är väl förövrigt jämnstor med XC40 och PS2.
"Mycket VW" håller jag inte med om. De har ett gäng bussar, för det bygger ju inte Volvo, samt några befälsbilar.
Generellt ser det ut ungefär såhär:
Det saknas tydligen passande elbilar eftersom de fortfarande kör på diesel. Eller, som jag antar, de är så insyltade med Volvo(som ju har inhouse tillverkning numera) att något annat inte kommer på kartan.
Why? Kommer ihåg när de körde 850 sedan, Saab 900 etc. Småbilar med dagens mått.
Visst har dom en del utrustning att ta med, men den går nog in i en PS2.
Nej troligtvis inte. Polisen underkände opel insignia på grund av utrymmet vid förarplats. Jag har en insignia och den är inte trång. Poliser har mycket utrustning på sig runt midjan...
Det hade dom inte för 20 år sen då?
Batonger etc har ju blivit mindre och smidigare. Pistol är väl lika stor.
Tror inte det är mig du ska argumentera mot här. Jag bara säger att jag vet att polisen underkänt Opel Insignia som polisbil p.g.a. stolen var för trång. Bland annat.
Jag har en VW 1200 -54 i garaget. Det var en familjebil på 50-talet. Helt obegripligt idag. Antar att polisens krav på rörelseförmåga när dom kör har förändrats. Kanske värderas in och ursteg högre idag. Arbetsmiljö du vet.
Hur som helst är ju Volvo XC40 den trängsta volvon. Polestar2 är väl i samma kaliber. Dessutom fattas det ju inte bilar som passar som polisbilar. Polisen kör mycket VW idag efter Saab gått i graven. Tiguan är populär.
Det var du som påstod att det bara var att "glömma".
Givetvis går utvecklingen framåt, men det betyder förhoppningsvis inte att de kommer köra runt i monstertrucks om 20 år.
Tiguan är väl förövrigt jämnstor med XC40 och PS2.
"Mycket VW" håller jag inte med om. De har ett gäng bussar, för det bygger ju inte Volvo, samt några befälsbilar.
Generellt ser det ut ungefär såhär:
Det saknas tydligen passande elbilar eftersom de fortfarande kör på diesel. Eller, som jag antar, de är så insyltade med Volvo(som ju har inhouse tillverkning numera) att något annat inte kommer på kartan.
Det handlar mer om att kunna bygga bilar anpassade för polisyrket. Rätt mycket förstärkningar m.m. Precis som fordon till skyddsobjekt där Bmw är stora för att dom gör bilen direkt och inte bygger om. Handlar om säkerhet och hållbarhet.
Tror inte det är mig du ska argumentera mot här. Jag bara säger att jag vet att polisen underkänt Opel Insignia som polisbil p.g.a. stolen var för trång. Bland annat.
Jag har en VW 1200 -54 i garaget. Det var en familjebil på 50-talet. Helt obegripligt idag. Antar att polisens krav på rörelseförmåga när dom kör har förändrats. Kanske värderas in och ursteg högre idag. Arbetsmiljö du vet.
Hur som helst är ju Volvo XC40 den trängsta volvon. Polestar2 är väl i samma kaliber. Dessutom fattas det ju inte bilar som passar som polisbilar. Polisen kör mycket VW idag efter Saab gått i graven. Tiguan är populär.
Det var du som påstod att det bara var att "glömma".
Givetvis går utvecklingen framåt, men det betyder förhoppningsvis inte att de kommer köra runt i monstertrucks om 20 år.
Tiguan är väl förövrigt jämnstor med XC40 och PS2.
"Mycket VW" håller jag inte med om. De har ett gäng bussar, för det bygger ju inte Volvo, samt några befälsbilar.
Generellt ser det ut ungefär såhär:
Det saknas tydligen passande elbilar eftersom de fortfarande kör på diesel. Eller, som jag antar, de är så insyltade med Volvo(som ju har inhouse tillverkning numera) att något annat inte kommer på kartan.
Ja, jag tror det är orealistiskt. Jag en opel Insignia, som inte blev godkänd, och när jag jämför med polestar2 känns den som trängre inte minst i baksätet. XC40 används ju inte heller som polisbil i sverige. Du hänvisar till 850. Jag uppfattar det som att polisens krav har förändrats. Nyligen uppdaterades kraven på hundbilar.
Angående Tiguan som polisbil vet jag inga siffror men jag brukar åka förbi ett företag som tidigare utrustade saab åt polisen. Dom har sedan några år bytt till VW. Det är ett flöde på gården hos dom. Jag drar slutsatsen att det är volvo och VW som gäller numera.
Angående diesel har du säkert helt rätt. Polisen kör, likt många av oss, fortfarande diesel mest för att det saknas passande elbilar.
Nej troligtvis inte. Polisen underkände opel insignia på grund av utrymmet vid förarplats. Jag har en insignia och den är inte trång. Poliser har mycket utrustning på sig runt midjan...
Det hade dom inte för 20 år sen då?
Batonger etc har ju blivit mindre och smidigare. Pistol är väl lika stor.
Tror inte det är mig du ska argumentera mot här. Jag bara säger att jag vet att polisen underkänt Opel Insignia som polisbil p.g.a. stolen var för trång. Bland annat.
Jag har en VW 1200 -54 i garaget. Det var en familjebil på 50-talet. Helt obegripligt idag. Antar att polisens krav på rörelseförmåga när dom kör har förändrats. Kanske värderas in och ursteg högre idag. Arbetsmiljö du vet.
Hur som helst är ju Volvo XC40 den trängsta volvon. Polestar2 är väl i samma kaliber. Dessutom fattas det ju inte bilar som passar som polisbilar. Polisen kör mycket VW idag efter Saab gått i graven. Tiguan är populär.
Det var du som påstod att det bara var att "glömma".
Givetvis går utvecklingen framåt, men det betyder förhoppningsvis inte att de kommer köra runt i monstertrucks om 20 år.
Tiguan är väl förövrigt jämnstor med XC40 och PS2.
"Mycket VW" håller jag inte med om. De har ett gäng bussar, för det bygger ju inte Volvo, samt några befälsbilar.
Generellt ser det ut ungefär såhär:
Det saknas tydligen passande elbilar eftersom de fortfarande kör på diesel. Eller, som jag antar, de är så insyltade med Volvo(som ju har inhouse tillverkning numera) att något annat inte kommer på kartan.
Det handlar mer om att kunna bygga bilar anpassade för polisyrket. Rätt mycket förstärkningar m.m. Precis som fordon till skyddsobjekt där Bmw är stora för att dom gör bilen direkt och inte bygger om. Handlar om säkerhet och hållbarhet.
Polestar är ju mer eller mindre Volvo, dvs de borde kunna nyttja samma faciliteter.
Det hade dom inte för 20 år sen då?
Batonger etc har ju blivit mindre och smidigare. Pistol är väl lika stor.
Tror inte det är mig du ska argumentera mot här. Jag bara säger att jag vet att polisen underkänt Opel Insignia som polisbil p.g.a. stolen var för trång. Bland annat.
Jag har en VW 1200 -54 i garaget. Det var en familjebil på 50-talet. Helt obegripligt idag. Antar att polisens krav på rörelseförmåga när dom kör har förändrats. Kanske värderas in och ursteg högre idag. Arbetsmiljö du vet.
Hur som helst är ju Volvo XC40 den trängsta volvon. Polestar2 är väl i samma kaliber. Dessutom fattas det ju inte bilar som passar som polisbilar. Polisen kör mycket VW idag efter Saab gått i graven. Tiguan är populär.
Det var du som påstod att det bara var att "glömma".
Givetvis går utvecklingen framåt, men det betyder förhoppningsvis inte att de kommer köra runt i monstertrucks om 20 år.
Tiguan är väl förövrigt jämnstor med XC40 och PS2.
"Mycket VW" håller jag inte med om. De har ett gäng bussar, för det bygger ju inte Volvo, samt några befälsbilar.
Generellt ser det ut ungefär såhär:
Det saknas tydligen passande elbilar eftersom de fortfarande kör på diesel. Eller, som jag antar, de är så insyltade med Volvo(som ju har inhouse tillverkning numera) att något annat inte kommer på kartan.
Det handlar mer om att kunna bygga bilar anpassade för polisyrket. Rätt mycket förstärkningar m.m. Precis som fordon till skyddsobjekt där Bmw är stora för att dom gör bilen direkt och inte bygger om. Handlar om säkerhet och hållbarhet.
Polestar är ju mer eller mindre Volvo, dvs de borde kunna nyttja samma faciliteter.
Så är det ju men samtidigt byggs ju inte Polestar i GBG. Vet inte möjligheten att montera allt kablage och skydd som krävs på en polisbil i en polestar.
Sen är det som tidigare skrivet, med skyddsväst och allt. Är den tillräcklig.
Tror inte det är mig du ska argumentera mot här. Jag bara säger att jag vet att polisen underkänt Opel Insignia som polisbil p.g.a. stolen var för trång. Bland annat.
Jag har en VW 1200 -54 i garaget. Det var en familjebil på 50-talet. Helt obegripligt idag. Antar att polisens krav på rörelseförmåga när dom kör har förändrats. Kanske värderas in och ursteg högre idag. Arbetsmiljö du vet.
Hur som helst är ju Volvo XC40 den trängsta volvon. Polestar2 är väl i samma kaliber. Dessutom fattas det ju inte bilar som passar som polisbilar. Polisen kör mycket VW idag efter Saab gått i graven. Tiguan är populär.
Det var du som påstod att det bara var att "glömma".
Givetvis går utvecklingen framåt, men det betyder förhoppningsvis inte att de kommer köra runt i monstertrucks om 20 år.
Tiguan är väl förövrigt jämnstor med XC40 och PS2.
"Mycket VW" håller jag inte med om. De har ett gäng bussar, för det bygger ju inte Volvo, samt några befälsbilar.
Generellt ser det ut ungefär såhär:
Det saknas tydligen passande elbilar eftersom de fortfarande kör på diesel. Eller, som jag antar, de är så insyltade med Volvo(som ju har inhouse tillverkning numera) att något annat inte kommer på kartan.
Ja, jag tror det är orealistiskt. Jag en opel Insignia, som inte blev godkänd, och när jag jämför med polestar2 känns den som trängre inte minst i baksätet. XC40 används ju inte heller som polisbil i sverige. Du hänvisar till 850. Jag uppfattar det som att polisens krav har förändrats. Nyligen uppdaterades kraven på hundbilar.
Angående Tiguan som polisbil vet jag inga siffror men jag brukar åka förbi ett företag som tidigare utrustade saab åt polisen. Dom har sedan några år bytt till VW. Det är ett flöde på gården hos dom. Jag drar slutsatsen att det är volvo och VW som gäller numera.
20200220_072847-3024x2268.jpg
Angående diesel har du säkert helt rätt. Polisen kör, likt många av oss, fortfarande diesel mest för att det saknas passande elbilar.
Polisen använder inte XC-serien alls vad jag vet, dvs inte heller XC60 eller XC90. Antagligen för att fabriken standardiserat på att massproducera V90(tidigare V70) Cross Country.
Grattis, du har hittat en tredjepartstillverkare som bygger VW år polisen. Det går inte att jämföra med mängden Volvo trycker ut direkt från fabriken. Bilden jag bifogade ovan är från Malmö. Det ser likadant ut i Stockholm, Göteborg eller valfri större stad. Drösvis med Volvo och relativt sett en begränsad mängd övriga märken. Inte så konstigt eftersom det antagligen kostar betydligt mer med specialbyggda vs fabriksbyggda.
Lustigt nog verkar Tesla funka utmärkt för andra länders polismyndigheter. Så nog finns det passande elbilar allt.
Grattis, du har hittat en tredjepartstillverkare som bygger VW år polisen. Det går inte att jämföra med mängden Volvo trycker ut direkt från fabriken. Bilden jag bifogade ovan är från Malmö. Det ser likadant ut i Stockholm, Göteborg eller valfri större stad. Drösvis med Volvo och relativt sett en begränsad mängd övriga märken. Inte så konstigt eftersom det antagligen kostar betydligt mer med specialbyggda vs fabriksbyggda.
Lustigt nog verkar Tesla funka utmärkt för andra länders polismyndigheter. Så nog finns det passande elbilar allt.
Tackar. Företaget är resterna av den verksamhet som tidigare utrustade Saabs bilar för polisen. Man har s.a.s. blivit tvungen att byta märke.
Visst är det lustigt. Kan det vara så att bilar som passar vissa inte passar alla?
Det kommer säkert med tiden.
Alla målade polisbilar är väl kombibilar idag?
För hade man ju både sedaner och kombikupe.
Grattis, du har hittat en tredjepartstillverkare som bygger VW år polisen. Det går inte att jämföra med mängden Volvo trycker ut direkt från fabriken. Bilden jag bifogade ovan är från Malmö. Det ser likadant ut i Stockholm, Göteborg eller valfri större stad. Drösvis med Volvo och relativt sett en begränsad mängd övriga märken. Inte så konstigt eftersom det antagligen kostar betydligt mer med specialbyggda vs fabriksbyggda.
Lustigt nog verkar Tesla funka utmärkt för andra länders polismyndigheter. Så nog finns det passande elbilar allt.
Tackar. Företaget är resterna av den verksamhet som tidigare utrustade Saabs bilar för polisen. Man har s.a.s. blivit tvungen att byta märke.
Visst är det lustigt. Kan det vara så att bilar som passar vissa inte passar alla?
Det kommer säkert med tiden.
Alla målade polisbilar är väl kombibilar idag?
För hade man ju både sedaner och kombikupe.
Som sagt, man är antagligen djupt insyltade med Volvo numera. Volvo låste gissningsvis myndigheten i ett så saftigt kontrakt att det blev lönsamt att starta en linje direkt på fabriken. Annars hade förstås Nilsson Special Vehicles fått fortsätta bygga dem, vilket de gjorde under lång tid.
Tyvärr tror jag inte Volvo är så sugna på att kränga elbilar, så vi lär tvingas fortsätta betala multum i skattepengar för all diesel och service de kostar. De har ju väldigt låg medelhastighet och rullar extremt mkt, dvs drar enorma mängder bränsle och kräver frekvent service.
Grattis, du har hittat en tredjepartstillverkare som bygger VW år polisen. Det går inte att jämföra med mängden Volvo trycker ut direkt från fabriken. Bilden jag bifogade ovan är från Malmö. Det ser likadant ut i Stockholm, Göteborg eller valfri större stad. Drösvis med Volvo och relativt sett en begränsad mängd övriga märken. Inte så konstigt eftersom det antagligen kostar betydligt mer med specialbyggda vs fabriksbyggda.
Lustigt nog verkar Tesla funka utmärkt för andra länders polismyndigheter. Så nog finns det passande elbilar allt.
Tackar. Företaget är resterna av den verksamhet som tidigare utrustade Saabs bilar för polisen. Man har s.a.s. blivit tvungen att byta märke.
Visst är det lustigt. Kan det vara så att bilar som passar vissa inte passar alla?
Det kommer säkert med tiden.
Alla målade polisbilar är väl kombibilar idag?
För hade man ju både sedaner och kombikupe.
Som sagt, man är antagligen djupt insyltade med Volvo numera. Volvo låste gissningsvis myndigheten i ett så saftigt kontrakt att det blev lönsamt att starta en linje direkt på fabriken. Annars hade förstås Nilsson Special Vehicles fått fortsätta bygga dem, vilket de gjorde under lång tid.
Tyvärr tror jag inte Volvo är så sugna på att kränga elbilar, så vi lär tvingas fortsätta betala multum i skattepengar för all diesel och service de kostar. De har ju väldigt låg medelhastighet och rullar extremt mkt, dvs drar enorma mängder bränsle och kräver frekvent service.
Det faktum att polisen diskvalificerade v90 som hundbil borde ju ta udden av din konspirationsteori. Faktum är ju att polisen sedan saabs död kör färre svenska bilar.
Grattis, du har hittat en tredjepartstillverkare som bygger VW år polisen. Det går inte att jämföra med mängden Volvo trycker ut direkt från fabriken. Bilden jag bifogade ovan är från Malmö. Det ser likadant ut i Stockholm, Göteborg eller valfri större stad. Drösvis med Volvo och relativt sett en begränsad mängd övriga märken. Inte så konstigt eftersom det antagligen kostar betydligt mer med specialbyggda vs fabriksbyggda.
Lustigt nog verkar Tesla funka utmärkt för andra länders polismyndigheter. Så nog finns det passande elbilar allt.
Tackar. Företaget är resterna av den verksamhet som tidigare utrustade Saabs bilar för polisen. Man har s.a.s. blivit tvungen att byta märke.
Visst är det lustigt. Kan det vara så att bilar som passar vissa inte passar alla?
Det kommer säkert med tiden.
Alla målade polisbilar är väl kombibilar idag?
För hade man ju både sedaner och kombikupe.
Som sagt, man är antagligen djupt insyltade med Volvo numera. Volvo låste gissningsvis myndigheten i ett så saftigt kontrakt att det blev lönsamt att starta en linje direkt på fabriken. Annars hade förstås Nilsson Special Vehicles fått fortsätta bygga dem, vilket de gjorde under lång tid.
Tyvärr tror jag inte Volvo är så sugna på att kränga elbilar, så vi lär tvingas fortsätta betala multum i skattepengar för all diesel och service de kostar. De har ju väldigt låg medelhastighet och rullar extremt mkt, dvs drar enorma mängder bränsle och kräver frekvent service.
Det faktum att polisen diskvalificerade v90 som hundbil borde ju ta udden av din konspirationsteori. Faktum är ju att polisen sedan saabs död kör färre svenska bilar.
De hade betydligt fler andra märken när det var egna polismyndigheter i varje län som skötte sina egna upphandlingar. De anlitade då tredjepartsbyggare som nämnda Nilson Special Vehicles. Nu finns det ju bara en stor polismyndighet för hela landet. Återigen, en faktor som gjorde det lönsamt för Volvo att starta en linje direkt på fabriken.
Grattis, du har hittat en tredjepartstillverkare som bygger VW år polisen. Det går inte att jämföra med mängden Volvo trycker ut direkt från fabriken. Bilden jag bifogade ovan är från Malmö. Det ser likadant ut i Stockholm, Göteborg eller valfri större stad. Drösvis med Volvo och relativt sett en begränsad mängd övriga märken. Inte så konstigt eftersom det antagligen kostar betydligt mer med specialbyggda vs fabriksbyggda.
Lustigt nog verkar Tesla funka utmärkt för andra länders polismyndigheter. Så nog finns det passande elbilar allt.
Tackar. Företaget är resterna av den verksamhet som tidigare utrustade Saabs bilar för polisen. Man har s.a.s. blivit tvungen att byta märke.
Visst är det lustigt. Kan det vara så att bilar som passar vissa inte passar alla?
Det kommer säkert med tiden.
Alla målade polisbilar är väl kombibilar idag?
För hade man ju både sedaner och kombikupe.
Som sagt, man är antagligen djupt insyltade med Volvo numera. Volvo låste gissningsvis myndigheten i ett så saftigt kontrakt att det blev lönsamt att starta en linje direkt på fabriken. Annars hade förstås Nilsson Special Vehicles fått fortsätta bygga dem, vilket de gjorde under lång tid.
Tyvärr tror jag inte Volvo är så sugna på att kränga elbilar, så vi lär tvingas fortsätta betala multum i skattepengar för all diesel och service de kostar. De har ju väldigt låg medelhastighet och rullar extremt mkt, dvs drar enorma mängder bränsle och kräver frekvent service.
Det faktum att polisen diskvalificerade v90 som hundbil borde ju ta udden av din konspirationsteori. Faktum är ju att polisen sedan saabs död kör färre svenska bilar.
De hade betydligt fler andra märken när det var egna polismyndigheter i varje län som skötte sina egna upphandlingar. De anlitade då tredjepartsbyggare som nämnda Nilson Special Vehicles. Nu finns det ju bara en stor polismyndighet för hela landet. Återigen, en faktor som gjorde det lönsamt för Volvo att starta en linje direkt på fabriken.
Jag, som är lite mindre konspiratoriskt lagd, tror att den "egna" linan mer beror på att polismodellen på SPA plattformen är enklare att seriebygga.
Hur förklarar du då att de började med V70CC? De har byggt fruktansvärt många sådana(som man tex ser på Malmö-bilden ovan..).
Det är först V90CC som bygger på SPA.
Hur förklarar du då att de började med V70CC? De har byggt fruktansvärt många sådana(som man tex ser på Malmö-bilden ovan..).
Det är först V90CC som bygger på SPA.
Skulle det vara tecken på korruption? Byggde dom xc70 cc på linan i torslanda? Det var väl på klassiskt sätt? Demontering.
Det är väl förstås helt uteslutet för dig att volvo bygger bilar som lämpar sig bra som polisbil?