Re: VW ID.4
Postat: 10 dec 2022 17:50
Trillat in 2 laxar på kontot nu i fredags tydligen.
Tack för det VW.
Tack för det VW.
ID-appen är extremt basic. Man kan starta klimatanläggning och laddning typ, inte mkt mer än så.Force-Walker skrev:Hur funkar det med Körjournal hos VW?
Är de inbyggt i någon app som hos Volvo eller måste man köpa en puck å koppla in?
Det verkar finnas någon funktion med loggning som kanske går att köpa till. Charge & Fuel heter den. Leder dock bara till ett felmeddelande då vi inte köpt denna tjänst. Har inte heller fått någon info hur det ska gå till.taliz skrev:ID-appen är extremt basic. Man kan starta klimatanläggning och laddning typ, inte mkt mer än så.Force-Walker skrev:Hur funkar det med Körjournal hos VW?
Är de inbyggt i någon app som hos Volvo eller måste man köpa en puck å koppla in?
Verkar handla om att logga och hantera laddsessioner.With the CHARGE&FUEL Card and app, you can comfortably charge and refuel throughout Europe with an electric or plug-in hybrid vehicle.
The CHARGE&FUEL Card is accepted as a means of payment at over 20,000 filling stations and more than 350,000 charging points in currently 28 countries. Find out now what else the CHARGE&FUEL Card app has to offer.
taliz skrev:Bara surfa in på logpay.de för att se vad det är.
Så inte det som efterfrågas vad jag förstår.With the CHARGE&FUEL Card and app, you can comfortably charge and refuel throughout Europe with an electric or plug-in hybrid vehicle.
The CHARGE&FUEL Card is accepted as a means of payment at over 20,000 filling stations and more than 350,000 charging points in currently 28 countries. Find out now what else the CHARGE&FUEL Card app has to offer.
https://www.logpay.de/tanken-laden-maut ... orter.html (Kör translate på det)
Tråkigt. Älskar verkligen min volvo on call app. Den är fantastisk.Off Grid Byggaren skrev:taliz skrev:Bara surfa in på logpay.de för att se vad det är.
Så inte det som efterfrågas vad jag förstår.With the CHARGE&FUEL Card and app, you can comfortably charge and refuel throughout Europe with an electric or plug-in hybrid vehicle.
The CHARGE&FUEL Card is accepted as a means of payment at over 20,000 filling stations and more than 350,000 charging points in currently 28 countries. Find out now what else the CHARGE&FUEL Card app has to offer.
https://www.logpay.de/tanken-laden-maut ... orter.html (Kör translate på det)
Ok, kanske någon Tysk laddtjänst.
Då finns det ingen körjournal, appen är verkligen rätt Basic.
Men funkar rätt bra. Plug & Charge funktionen är väl det enda lilla extra.
Jag tycker det är en gåta var man slår på olika delar av värmen för iD4.Pontus skrev:Jag skulle hämtat bilen i måndags men eftersom rutan var trasig gick inte det och i torsdags sa dom att det var problem med värmen till rutan sedan har jag inte hört något. Tänkte höra om det är någon annan som haft problem med värmen till vindrutan?
Är bilen inte levererad så är det bara en försenad leverans ni diskuterar.Pontus skrev:Vad har en säljare av en bil för skyldigheter när man har avtalat en tid för leverans av bilen och dom inte kan leverera då? Tänker att det kanske borde vara liknande ett garantiärende eller kan dom slingra sig undan bara för att bilen gick sönder innan leverans även om vi hade kommit överens om en specifik tid?
Känns nästan lite larvigt nu när det börjar närma sig 2 veckor för att fixa en trasig ruta.
Nu hade dom nästan fixat rutan igår men säljaren visste inte om dom måste byta kameran eller inte men sa att jag kunde ta bilen ändå med risk att jag får komma tillbaka så jag sa ja till det. MEN sen ringde han och sa att bilen var påställd förra måndagen och han kunde inte leverera ut bilar som var påställda så mycket tidigare än leveransdatumet och han visste inte hur man fixade det och givetvis hade dom som vet gått hem för dagen. För se om det dyker upp mer anledningar till att inte få bilen idagR_Edvinsson skrev:Är bilen inte levererad så är det bara en försenad leverans ni diskuterar.Pontus skrev:Vad har en säljare av en bil för skyldigheter när man har avtalat en tid för leverans av bilen och dom inte kan leverera då? Tänker att det kanske borde vara liknande ett garantiärende eller kan dom slingra sig undan bara för att bilen gick sönder innan leverans även om vi hade kommit överens om en specifik tid?
Känns nästan lite larvigt nu när det börjar närma sig 2 veckor för att fixa en trasig ruta.
Och där vet nog de flesta som köpt ny elbil sista året att 2v är absolut ingenting och 6-7månader är sånt som kan hända…även om det är åt helvete såklart.
Jag tänkte mer att eftersom detta inte bara var ett estimat utan vi hade bokat dag och tid 2 veckor innan tänkta leveransen så kanske man hade bättre skydd. Jag menar att kunden i ett sådant här fall har ju troligen fått en del extra kostnader, typ hyrt p-plats och kanske andra saker.R_Edvinsson skrev:Är bilen inte levererad så är det bara en försenad leverans ni diskuterar.Pontus skrev:Vad har en säljare av en bil för skyldigheter när man har avtalat en tid för leverans av bilen och dom inte kan leverera då? Tänker att det kanske borde vara liknande ett garantiärende eller kan dom slingra sig undan bara för att bilen gick sönder innan leverans även om vi hade kommit överens om en specifik tid?
Känns nästan lite larvigt nu när det börjar närma sig 2 veckor för att fixa en trasig ruta.
Och där vet nog de flesta som köpt ny elbil sista året att 2v är absolut ingenting och 6-7månader är sånt som kan hända…även om det är åt helvete såklart.
Dom har väl inte sagt något om mobilen som nyckel?Pontus skrev:Nu har jag bilen![]()
Några frågor innan jag sitter i bilen och läser manualen.
Kan man koppla profilerna till nycklarna?
Hur kopplar man sätesinställningarna till profilerna/nycklarna?
När kommer man kunna använda mobilen som nyckel?
Att använda mobilen trodde säljaren när jag beställde den skulle komma vilken dag som helst som uppdatering också till befintliga bilar.taliz skrev:Dom har väl inte sagt något om mobilen som nyckel?Pontus skrev:Nu har jag bilen![]()
Några frågor innan jag sitter i bilen och läser manualen.
Kan man koppla profilerna till nycklarna?
Hur kopplar man sätesinställningarna till profilerna/nycklarna?
När kommer man kunna använda mobilen som nyckel?
Utan att ha någon som helst aning(min bil hade manuella säten) så gissar jag att man måste trycka på en knapp, dvs att man inte kan koppla till en nyckel.
Du är den första jag hört detta från och då har jag ägen en id3 i över 2 år och följer typ alla grupper..Pontus skrev:Att använda mobilen trodde säljaren när jag beställde den skulle komma vilken dag som helst som uppdatering också till befintliga bilar.taliz skrev:Dom har väl inte sagt något om mobilen som nyckel?Pontus skrev:Nu har jag bilen![]()
Några frågor innan jag sitter i bilen och läser manualen.
Kan man koppla profilerna till nycklarna?
Hur kopplar man sätesinställningarna till profilerna/nycklarna?
När kommer man kunna använda mobilen som nyckel?
Utan att ha någon som helst aning(min bil hade manuella säten) så gissar jag att man måste trycka på en knapp, dvs att man inte kan koppla till en nyckel.
Det finns två gränser. Efter du tagit ut 10 000 kWh stängs funktionen V2G av för all framtid.Pontus skrev:Också sa han att det fanns en gräns för vehicle to grid på 10.000 kWh men dom hade inte fått veta varför men gissningen var för att kunna behålla batterigarantin. Låter I och för sig rimligt tycker jag men är det någon som vet mer?
Otroligt knasigt att säga så!Pontus skrev:Överraskande trevlig bil att köra, lite törstig på dom första små sträckorna dock.
En sak som jag retade mig på dock när jag hämtade bilen var när jag frågade om att ställa in max SoC för laddning, svaret var att det gick men du har väl leasingbil så du behöver ju inte bry dig om batteriets hälsa. Sånt får mig att bli vansinnig.
Håller med helt, och det kanske även är detta tänk som gör att det står id4 mfl och laddar till hög soc vid ionity.Raptor skrev:Otroligt knasigt att säga så!Pontus skrev:Överraskande trevlig bil att köra, lite törstig på dom första små sträckorna dock.
En sak som jag retade mig på dock när jag hämtade bilen var när jag frågade om att ställa in max SoC för laddning, svaret var att det gick men du har väl leasingbil så du behöver ju inte bry dig om batteriets hälsa. Sånt får mig att bli vansinnig.
Han sa uttryckligen vi kollar ändå inte batteriet när ni lämnar tillbaka bilen. Riktigt tristDafro skrev:Håller med helt, och det kanske även är detta tänk som gör att det står id4 mfl och laddar till hög soc vid ionity.Raptor skrev:Otroligt knasigt att säga så!Pontus skrev:Överraskande trevlig bil att köra, lite törstig på dom första små sträckorna dock.
En sak som jag retade mig på dock när jag hämtade bilen var när jag frågade om att ställa in max SoC för laddning, svaret var att det gick men du har väl leasingbil så du behöver ju inte bry dig om batteriets hälsa. Sånt får mig att bli vansinnig.
Borde ju bli avdrag för onödigt degraderat batteri som för repor utvändigt, vet ju vad jag skulle fokusera på.
Om inte annat så kommer jag nog kräva att få göra ett test innan jag köper en begagnad elbil..OvePaHornet skrev:Kommer snart ingå batterikontroll hos ”alla” vid inlämning/inbyte