Sida 65 av 95
Re: Jag har blivit icead!
Postat: 21 jan 2019 22:01
av unumlapis
kontakten2 skrev:Dubai har för övrigt väldigt många Tesla - taxi. Googla
Intressant reflektion är att de jag pratat med som bor i Dubai som är sugen på Tesla så är det MX som gäller för att just att man kan ju inte köra runt i en MS som är .... just det en taxi

Re: Jag har blivit icead!
Postat: 21 jan 2019 22:13
av Geni87
Hok skrev:Visserligen bor inte så många där. Men mycket turister. Inte så långt för Tesla att åka dit för lite tester heller.
Finns gott om öken i södra Kalifornien där det är varmt men inte riktigt lika varmt som i Death Valley.
Absolut, med tanke på att typ alla Europeiska tillverkare och många asiatiska pallrar sig dit för att testa kyl- och klimatsystem med mera kan man nog anta att även Tesla gör det. Nästgårds för dem ju.

Sen är det ju en skillnad på att utföra tester under en begränsad tid med att konstant i vardagen utsättas för väldigt höga temperaturer (Dubai).
Sprang för övrigt på den här när jag googlade lite i ämnet.
Re: Jag har blivit icead!
Postat: 21 jan 2019 22:51
av jpetters
unumlapis skrev:kontakten2 skrev:Dubai har för övrigt väldigt många Tesla - taxi. Googla
Intressant reflektion är att de jag pratat med som bor i Dubai som är sugen på Tesla så är det MX som gäller för att just att man kan ju inte köra runt i en MS som är .... just det en taxi

Borde väl vara tvärt om enligt denna bild?

Re: Jag har blivit icead!
Postat: 21 jan 2019 22:54
av TeslaTissel
Geni87 skrev:Hok skrev:Visserligen bor inte så många där. Men mycket turister. Inte så långt för Tesla att åka dit för lite tester heller.
Finns gott om öken i södra Kalifornien där det är varmt men inte riktigt lika varmt som i Death Valley.
Absolut, med tanke på att typ alla Europeiska tillverkare och många asiatiska pallrar sig dit för att testa kyl- och klimatsystem med mera kan man nog anta att även Tesla gör det. Nästgårds för dem ju.

Sen är det ju en skillnad på att utföra tester under en begränsad tid med att konstant i vardagen utsättas för väldigt höga temperaturer (Dubai).
Sprang för övrigt på den här när jag googlade lite i ämnet.
240451055_77cdb311-fc9e-40ba-8df1-9c3da50ebdf2.jpg
Det var inte mycket maskerat där inte. Vilket år var detta.
Re: Jag har blivit icead!
Postat: 21 jan 2019 23:01
av Geni87
TeslaTissel skrev:Geni87 skrev:Hok skrev:Visserligen bor inte så många där. Men mycket turister. Inte så långt för Tesla att åka dit för lite tester heller.
Finns gott om öken i södra Kalifornien där det är varmt men inte riktigt lika varmt som i Death Valley.
Absolut, med tanke på att typ alla Europeiska tillverkare och många asiatiska pallrar sig dit för att testa kyl- och klimatsystem med mera kan man nog anta att även Tesla gör det. Nästgårds för dem ju.

Sen är det ju en skillnad på att utföra tester under en begränsad tid med att konstant i vardagen utsättas för väldigt höga temperaturer (Dubai).
Sprang för övrigt på den här när jag googlade lite i ämnet.
240451055_77cdb311-fc9e-40ba-8df1-9c3da50ebdf2.jpg
Det var inte mycket maskerat där inte. Vilket år var detta.
Det framgår inte men bör vara sent 70- till tidigt 80-tal någon gång. Beror på om det är en 760 eller 740, jag kan inte riktigt avgöra det.

Re: Jag har blivit icead!
Postat: 21 jan 2019 23:08
av Hok
Geni87 skrev:TeslaTissel skrev:Geni87 skrev:Hok skrev:Visserligen bor inte så många där. Men mycket turister. Inte så långt för Tesla att åka dit för lite tester heller.
Finns gott om öken i södra Kalifornien där det är varmt men inte riktigt lika varmt som i Death Valley.
Absolut, med tanke på att typ alla Europeiska tillverkare och många asiatiska pallrar sig dit för att testa kyl- och klimatsystem med mera kan man nog anta att även Tesla gör det. Nästgårds för dem ju.

Sen är det ju en skillnad på att utföra tester under en begränsad tid med att konstant i vardagen utsättas för väldigt höga temperaturer (Dubai).
Sprang för övrigt på den här när jag googlade lite i ämnet.
240451055_77cdb311-fc9e-40ba-8df1-9c3da50ebdf2.jpg
Det var inte mycket maskerat där inte. Vilket år var detta.
Det framgår inte men bör vara sent 70- till tidigt 80-tal någon gång. Beror på om det är en 760 eller 740, jag kan inte riktigt avgöra det.

Jag tror att det är innan 760 introducerades 1982. Hur långt innan är svårt att säga. Men jag minns dessa (liknande) spionbilder från tiden när det begav sig.
Re: Jag har blivit icead!
Postat: 21 jan 2019 23:11
av Geni87
Hok skrev:Jag tror att det är innan 760 introducerades 1982. Hur långt innan är svårt att säga. Men jag minns dessa (liknande) spionbilder från tiden när det begav sig.
Om det är 760 bör bilderna vara tagna sent 70-tal då.

Re: Jag har blivit icead!
Postat: 21 jan 2019 23:40
av Hok
Geni87 skrev:Hok skrev:Jag tror att det är innan 760 introducerades 1982. Hur långt innan är svårt att säga. Men jag minns dessa (liknande) spionbilder från tiden när det begav sig.
Om det är 760 bör bilderna vara tagna sent 70-tal då.

Sen kan det ju vara 740 som testas innan 760 introducerades. Svårt att avgöra på maskerade bilar. Kan vara så sent som '80 eller '81 också. Med tanke på hur lite bilen är maskerad.
Re: Jag har blivit icead!
Postat: 22 jan 2019 09:30
av ellerstrom
Hok skrev:Geni87 skrev:Hok skrev:Jag tror att det är innan 760 introducerades 1982. Hur långt innan är svårt att säga. Men jag minns dessa (liknande) spionbilder från tiden när det begav sig.
Om det är 760 bör bilderna vara tagna sent 70-tal då.

Sen kan det ju vara 740 som testas innan 760 introducerades. Svårt att avgöra på maskerade bilar. Kan vara så sent som '80 eller '81 också. Med tanke på hur lite bilen är maskerad.
Skulle tippa på 77-78, eftersom texten om VW chefens lön på 1,3M D Mark översätts till 2,75M SEK. Det ger en växlingskurs på ca 2,12 SEK/D Mark. Var därför "tvungen" att kolla upp hur växlingskursen sett ut, 1977 var den 1,93 och 1978 var den 2,25. Sedan dess har den stadigt varit över 2,25, med undantag för 1981 då den föll tillbaka till 2,24.
Kursen kan ju såklart ha varit lägre under någon tidpunkt på de andra åren också, eftersom datan jag hittade enbart gav årskurser, men det troligaste intervallet är 77-78 vilket är i linje med vad ni gissat på också.
Re: Jag har blivit icead!
Postat: 22 jan 2019 10:11
av Lophornis
Den hade inte blivit icead. När ska tråden handla om det som den heter?
Re: Jag har blivit icead!
Postat: 22 jan 2019 10:44
av jonsalgerier
Jag återför härmed tråden till ämnet med en bild från i somras.
Det här är bara så fel!
Om man tittar noga ser man att automaten till och med tar el från stolpen.
Re: Jag har blivit icead!
Postat: 22 jan 2019 10:49
av Teslaspolen
Gasad!

Re: Jag har blivit icead!
Postat: 22 jan 2019 10:51
av 12man
Förmildrande...de kanske visste att ingen laddat på den där skämsstolpen sen våren 2012
Re: Jag har blivit icead!
Postat: 22 jan 2019 11:12
av jonsalgerier
12man skrev:Förmildrande...de kanske visste att ingen laddat på den där skämsstolpen sen våren 2012
Ja det är inte precis fullpackat där i vanliga fall

Re: Jag har blivit icead!
Postat: 22 jan 2019 15:55
av Jeppe_E
Geni87 skrev:Hok skrev:Jag tror att det är innan 760 introducerades 1982. Hur långt innan är svårt att säga. Men jag minns dessa (liknande) spionbilder från tiden när det begav sig.
Om det är 760 bör bilderna vara tagna sent 70-tal då.

760 bör det väl vara. Jag tänker på chromelisterna längs sidan. 760 var ju mer påkostad? Eller det kanske var GLE..

Re: Jag har blivit icead!
Postat: 22 jan 2019 19:36
av 12man
Volvo artikeln är skriven mellan jan-80 och jan-82
Re: Jag har blivit icead!
Postat: 26 jan 2019 12:52
av joje
Av alla platser vid historiska museet så var dom tvungna att ställa den på en laddplats. I’ve been containericed.
Re: Jag har blivit icead!
Postat: 26 jan 2019 12:59
av Teslaspolen
Elfordon? Sådana saker finns ju knappt. Är väl endast några enstaka forskningsprojekt?

Re: Jag har blivit icead!
Postat: 26 jan 2019 13:26
av HelectriC
joje skrev:Av alla platser vid historiska museet så var dom tvungna att ställa den på en laddplats. I’ve been containericed.
Du har blivit sopad!

Re: Jag har blivit icead!
Postat: 26 jan 2019 15:55
av miksch
Men containeren er grønn, så da står den nok på rett plass.

Re: Jag har blivit icead!
Postat: 26 jan 2019 19:36
av LarsL
joje skrev:Av alla platser vid historiska museet så var dom tvungna att ställa den på en laddplats. I’ve been containericed.
Fast de har ju lämnat ett telefonnummer.
Re: Jag har blivit icead!
Postat: 26 jan 2019 19:42
av Kevork
joje skrev:Av alla platser vid historiska museet så var dom tvungna att ställa den på en laddplats. I’ve been containericed.
Re-cycle <--> Re-charge
Det är väl typ samma sak...
Re: Jag har blivit icead!
Postat: 26 jan 2019 20:00
av vigge50
I USA har det än en gång hänt att superchargers utsatts för sabotage.
https://electrek.co/2019/01/26/tesla-su ... incidents/
Re: Jag har blivit icead!
Postat: 26 jan 2019 20:22
av Chrille
Sorterad...
Skyltningen är iaf tydlig, men svårt att bötfälla en container. Inga vindrutetorkare på den.

Re: Jag har blivit icead!
Postat: 27 jan 2019 15:10
av Lessmog
Chrille skrev:Sorterad...
Skyltningen är iaf tydlig, men svårt att bötfälla en container. Inga vindrutetorkare på den.

Gott om plats inuti ...
