Står april 2022 om man beställer vit eller svart Performance idag. Grymt om dom håller det
Vi beställde en LR förra veckan, vid beställning stod det juni eller juli men dagen efter fick vi leveransdatum 2/3, så det kan gå snabbare än så om man beställer rätt färg och inredning samt hjul.
Nu tackade vi nej till att hämta så snabbt, så den bilen blir ledig för någon annan.
Det är ingen Berlinare heller, det är en från nuvarande shanghai-laddning som är på väg med LR. Nu verkar det ju som att de får sitt tillstånd till att börja bygga bilar till försäljning på fredag eller nånting och då är det bara Performance som gäller, antagligen ett ganska bra tag.
Väntar med spänning tills första MYP får ett svenskt regnr så TH, WC, LF, IF m.fl. Kan få tummen ur och svara på försäkringspremie. Om den inte är astronomisk, vilket vissa av dem vill få en att tro, blir det ett ett enkelt byte till P från LR.
Väntar med spänning tills första MYP får ett svenskt regnr så TH, WC, LF, IF m.fl. Kan få tummen ur och svara på försäkringspremie. Om den inte är astronomisk, vilket vissa av dem vill få en att tro, blir det ett ett enkelt byte till P från LR.
Jämför jag model 3 LR och P så får jag ibland billigare försäkring på en Performance hos TH. Blir helt klart spännande att se
Model 3 LR 2021 Midnight/Black SÅLD
Model Y Performance 2022 Black/Black
Kommer man fortfarande betala destinations- och dokumentavgift på 9 180 kr om bilen är byggd i Tyskland...borde ju rimligtvis vara billigare att skeppa den därifrån
Kommer man fortfarande betala destinations- och dokumentavgift på 9 180 kr om bilen är byggd i Tyskland...borde ju rimligtvis vara billigare att skeppa den därifrån
Man vet ju aldrig med Tesla Beror säkert på om det blir någon "lyxgräns" i Sverige gällande bonusutbetalningar... Vi får nog bara vänta och se.
Tyvärr räcker inte ett svenskt regnr. För tre år sedan kollade jag med IF på en M3 LR och fick ett pris. När jag sedan skulle försäkra min (identiska) bil var det ett annat pris.
Hände samma sak med min nuvarande Ioniq.
När man frågar varför får man bara en massa osammanhängande svammel som svar. (Det rörde sig inte om någon hundralapp i skillnad)
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Priset att skeppa bilen den USA eller Kina till Europa är nog betydligt högre än så. Så eventuella minskningar i priset pga mindre frakt och till bör göra stötta skillnad än den avgiften. Sen så är den avgiften i USA en liknande summa trots att bilen produceras i samma land.
På de flesta bilar jag köpt så är den avgiften ca 10k oavsett var i världen bilen är producerad. Det är helt enkelt ett belopp som alla lägger på eftersom dom vet att det accepteras av de flesta. Har inget med kostnader att göra, bara extra marginal. Jag blev t.o.m. ombedd att betala den avgiften när jag ville hämta en BMW på fabriken i Tyskland. Då är det naturligt nog ingen fraktkostnad upp hit, men betala ska man ändå (dock så tillkom det en avgift på extra 10k för att hämta i Tyskland, så totalt Blev det 20k )
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
På mitt beställningsavtal så har jag med 9 180 kr för beställningen av min performance som ska komma från Berlin. Men man kan ju alltid hoppas att den ryker
Tyvärr räcker inte ett svenskt regnr. För tre år sedan kollade jag med IF på en M3 LR och fick ett pris. När jag sedan skulle försäkra min (identiska) bil var det ett annat pris.
Hände samma sak med min nuvarande Ioniq.
När man frågar varför får man bara en massa osammanhängande svammel som svar. (Det rörde sig inte om någon hundralapp i skillnad)
Jag pratade med IF senast i måndags då dom ville göra en offert på att flytta över samtliga försäkringar till dom. Det skar sig rätt rejält när jag sa att jag ägde en Tesla och han sa rakt ut att dom inte vill försäkra Teslor. Tror den var 5 000kr dyrare per år hos IF än hos TH.
Undrar om det är någon som har sin försäkrad hos IF. Borde ju kunna spara en slant på att byta
Ja, det kanske inte är så många. vi får väl se helt enkelt. borde ju dyka upp lite mer info nästa vecka eller så. kanske är någon som blir matchad t.om.
Det KAN ju ha varit ett sätt att få så många som möjligt att teckna sig för en P...
jag tror inte tesla har bekräftat att det bara skulle komma performance till en början. det är väl mer något dom flesta tror iom. att det inte levererats några performance till EU tidigare. det var mer det jag syftade på.
Undrar om ryktena är sanna nu då, man börjar ju bli lite luttrad när man hört att produltioken skulle starta mitten på 2021, september, oktober, december, januari…
Dragkrok finns inte längre kvar i Shopen för Modell Y. Vad har hänt? Har vi blivit blåsta? Kommer det inte att bli någon dragkrok alls till MY?
Den har varit borta länge, för att dyka upp några timmar och sedan försvunna igen.
Lite som påskharen
Finns i Norge i alla fall. Fick min monterad i Sarpsborg igår. Finns i Norska shoppen för NOK 10 000 så 11 000 SEK c:a. Inga fler svenskar där igår men annars har de en strid ström.