Re: VW I.D
Postat: 20 feb 2020 19:54
Skulle aldrig i helvetet välja e-golf över 3:an. Det är divisioner mellan dem i rolighetsfaktor. Sen känns den liten och smidig också.
Ja du har helt rätt. E-Golfen är liten och smidig. Lätt att parkera i små P-rutor. Tjusningen med snabba Teslor gick för övrigt över för mig på mindre än ett år. Å väldigt tyst är e-Golfen medLaban skrev:Skulle aldrig i helvetet välja e-golf över 3:an. Det är divisioner mellan dem i rolighetsfaktor. Sen känns den liten och smidig också.
thnis skrev:Ja du har helt rätt. E-Golfen är liten och smidig. Lätt att parkera i små P-rutor. Tjusningen med snabba Teslor gick för övrigt över för mig på mindre än ett år. Å väldigt tyst är e-Golfen medLaban skrev:Skulle aldrig i helvetet välja e-golf över 3:an. Det är divisioner mellan dem i rolighetsfaktor. Sen känns den liten och smidig också.
Och vem har sagt att Model X inte var försenad? Finns en presentation av Model X där de tydligt säger att den ska släppas i slutet av 2013, kom dock två år senare.Stevvee skrev:Fast tar man upp M3 förseningen så var det ingen försening. Samma med Mx som också blev sen fast ändå inte enligt ”experterna”thnis skrev:Haha ja hon representera alla potentiella VW ID3 köparemati skrev:Hon är säkert representativ för alla som har förbokat en ID3.![]()
Jag kommer också avboka min, men knappast för att istället beställa en Model 3.Tycker hela det här debaklet med förseningar av VW påminner väldigt mycket om Teslas försening av Model 3. OJ nu svor jag i kyrkan!
Jag har kvar min reservation av ID3 tills vidare. Får se hur vi gör sedan. Har inte bestämt oss än. Använder e-Golfen varje dag o Teslan väldigt sällan. Enbart vid längre resor.
Skulle gärna vilja ha få reda på vilket synsätt jag ska använda för att se att Volkswagen är den ledande tillverkaren inom elektrifiering. Möjligtvis om man räknar antalet kommande elbilar som visats upp som prototyper...We are electrifying all vehicle classes, and therefore have everything we need to make the Volkswagen Group the top automaker in all respects, including electric mobility, by 2018.
Minns inte i vilken tråd det var men blev ett jäkla hugg så fort man drog upp dessa två förseningarvigge50 skrev:Och vem har sagt att Model X inte var försenad? Finns en presentation av Model X där de tydligt säger att den ska släppas i slutet av 2013, kom dock två år senare.Stevvee skrev:Fast tar man upp M3 förseningen så var det ingen försening. Samma med Mx som också blev sen fast ändå inte enligt ”experterna”thnis skrev:Haha ja hon representera alla potentiella VW ID3 köparemati skrev:Hon är säkert representativ för alla som har förbokat en ID3.![]()
Jag kommer också avboka min, men knappast för att istället beställa en Model 3.Tycker hela det här debaklet med förseningar av VW påminner väldigt mycket om Teslas försening av Model 3. OJ nu svor jag i kyrkan!
Jag har kvar min reservation av ID3 tills vidare. Får se hur vi gör sedan. Har inte bestämt oss än. Använder e-Golfen varje dag o Teslan väldigt sällan. Enbart vid längre resor.
Tar man Model 3 så kan man såklart diskutera, när den presenterades 2016 så sa Tesla slutet av 2017, några månader senare så sa de att leveranserna skulle börja tidigare. Leveranserna till anställda började juli 2017 men sen tog det ju väldigt lång tid innan leveranserna började i volymer.
Nu vet jag att vissa har påpekat att Elon runt 2011-2013 pratade om att deras billigare modell skulle komma runt 2015-2016 men ska man verkligen ta endast lite prat om en kommande modell som ett fast datum? I så fall så är det ju ingenting mot Volkswagens förseningar.
Skulle gärna vilja ha få reda på vilket synsätt jag ska använda för att se att Volkswagen är den ledande tillverkaren inom elektrifiering. Möjligtvis om man räknar antalet kommande elbilar som visats upp som prototyper...We are electrifying all vehicle classes, and therefore have everything we need to make the Volkswagen Group the top automaker in all respects, including electric mobility, by 2018.
https://www.greencarreports.com/news/10 ... 18-it-says
Eller vad sägs som när Volkswagen 2011 presenterade en elversion av den populära folkabussen och sa att den skulle komma 2013, senast jag hörde nu var att den ska komma 2022.
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... ka-byggas/
Men visst, Teslas förseningar är stora problem som bör diskuteras här i mängder men när Volkswagen verkar vara försenade så ska det sopas under mattan och glömmas bort.
Vad konstigt, det har ju inte diskuterats tidigare i några tusen kommentarer. Vi bör ju helt klart diskutera förseningen av Model X några år till.Stevvee skrev:Minns inte i vilken tråd det var men blev ett jäkla hugg så fort man drog upp dessa två förseningarvigge50 skrev:Och vem har sagt att Model X inte var försenad? Finns en presentation av Model X där de tydligt säger att den ska släppas i slutet av 2013, kom dock två år senare.
Tar man Model 3 så kan man såklart diskutera, när den presenterades 2016 så sa Tesla slutet av 2017, några månader senare så sa de att leveranserna skulle börja tidigare. Leveranserna till anställda började juli 2017 men sen tog det ju väldigt lång tid innan leveranserna började i volymer.
Nu vet jag att vissa har påpekat att Elon runt 2011-2013 pratade om att deras billigare modell skulle komma runt 2015-2016 men ska man verkligen ta endast lite prat om en kommande modell som ett fast datum? I så fall så är det ju ingenting mot Volkswagens förseningar.
Skulle gärna vilja ha få reda på vilket synsätt jag ska använda för att se att Volkswagen är den ledande tillverkaren inom elektrifiering. Möjligtvis om man räknar antalet kommande elbilar som visats upp som prototyper...We are electrifying all vehicle classes, and therefore have everything we need to make the Volkswagen Group the top automaker in all respects, including electric mobility, by 2018.
https://www.greencarreports.com/news/10 ... 18-it-says
Eller vad sägs som när Volkswagen 2011 presenterade en elversion av den populära folkabussen och sa att den skulle komma 2013, senast jag hörde nu var att den ska komma 2022.
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... ka-byggas/
Men visst, Teslas förseningar är stora problem som bör diskuteras här i mängder men när Volkswagen verkar vara försenade så ska det sopas under mattan och glömmas bort.
November, Taliz inblandadvigge50 skrev:Vad konstigt, det har ju inte diskuterats tidigare i några tusen kommentarer. Vi bör ju helt klart diskutera förseningen av Model X några år till.Stevvee skrev:Minns inte i vilken tråd det var men blev ett jäkla hugg så fort man drog upp dessa två förseningarvigge50 skrev:Och vem har sagt att Model X inte var försenad? Finns en presentation av Model X där de tydligt säger att den ska släppas i slutet av 2013, kom dock två år senare.
Tar man Model 3 så kan man såklart diskutera, när den presenterades 2016 så sa Tesla slutet av 2017, några månader senare så sa de att leveranserna skulle börja tidigare. Leveranserna till anställda började juli 2017 men sen tog det ju väldigt lång tid innan leveranserna började i volymer.
Nu vet jag att vissa har påpekat att Elon runt 2011-2013 pratade om att deras billigare modell skulle komma runt 2015-2016 men ska man verkligen ta endast lite prat om en kommande modell som ett fast datum? I så fall så är det ju ingenting mot Volkswagens förseningar.
Skulle gärna vilja ha få reda på vilket synsätt jag ska använda för att se att Volkswagen är den ledande tillverkaren inom elektrifiering. Möjligtvis om man räknar antalet kommande elbilar som visats upp som prototyper...We are electrifying all vehicle classes, and therefore have everything we need to make the Volkswagen Group the top automaker in all respects, including electric mobility, by 2018.
https://www.greencarreports.com/news/10 ... 18-it-says
Eller vad sägs som när Volkswagen 2011 presenterade en elversion av den populära folkabussen och sa att den skulle komma 2013, senast jag hörde nu var att den ska komma 2022.
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... ka-byggas/
Men visst, Teslas förseningar är stora problem som bör diskuteras här i mängder men när Volkswagen verkar vara försenade så ska det sopas under mattan och glömmas bort.
https://www.manager-magazin.de/premium/ ... 0169534497VD Herbert Diess har en ojämn start på den elektriska åldern.
Mer än 10 000 tekniker försöker för närvarande lösa problemen med flaggskeppsbilen ID.3.
Och de första personliga offren dyker redan upp.
https://www.electrive.net/2020/02/25/vo ... d-3-start/"Hundratals testförare" som samlar kilometer på kvällen och på kvällen skulle rapportera nya fel varje morgon, nämner rapporten upp till 300 fel om dagen - på grund av teknik- och mjukvaruexperternas dagliga mötesplats, skriver tidningen från "Showdown i Hall 74" , Den dramatisera rubriken understryks i texten med interna negativa scenarier som antar en försening på upp till tolv månader. Konfidenter för grupp- och varumärkeschef Herbert Diess skulle kalla detta "fullständigt nonsens". Högt rankade VW-experter har nyligen försäkrat electrive.net att målet att leverera ID.3 "på sommaren" kommer att förbli. Emellertid är indikationen på säsongen mycket mjuk. Det är fortfarande sensommaren i september. I handeln genomförs de första leveranserna som electrive för närvarande i augusti tidigast.
En försening på flera månader skulle naturligtvis också få konsekvenser för Diess, som är en viktig drivkraft bakom MEB och därmed ID.3 . Frågan är öppen om det radikalt nya elektroniska modulsystemet bara kan fungera bra med en mjukvaruarkitektur som har utvecklats från grunden eller om den nya programvaran var ett steg för många. Även de stora investerarna från Porsche- och Piëch-familjerna sägs ha uttryckt sin missnöje i ”små gruppdiskussioner”.
Laddningsdagers banner
Den eventuellt interna lutande stämningen mot elektriska offensiven av Diess leder "Manager Magazin" till en spekulation av personal: "Ser framåt" Diess har redan utökat VW-märkesstyrelsen med flera huvud - till exempel har utvecklingschef Frank Welsch och Matthias Rabe en chef Teknologichef. "Om det är en stor ID.3-försening, kan han avfyra olika styrelseledamöter," sade tidningen bokstavligen. Med andra ord, om någon var tvungen att ta av sig hatten i fallet med Welsch och Rabe, skulle det inte finnas något maktvakuum i utvecklingsavdelningen - och detta kan avfyra vissa styrelseledamöter för att skydda sig själv. Så mycket för "Manager Magazin" glasboll.
Åtminstone på en front rapporteras för närvarande inga problem med ID.3: tillgängligheten av battericellerna. Som välkänt påverkar detta problem för närvarande Audi- dotterbolaget och produktionen av e-tron i Bryssel, Huvudleverantören för battericellerna i e-tron med 95 kWh-batteriet är LG Chem, det finns problem med att öka produktionen i anläggningen i Polen. Cellerna för det mindre 71 kWh-batteriet kommer från Samsung SDI, men enligt "Manager Magazin" borde de "ännu inte ha den nödvändiga kvaliteten". Av denna anledning hade Audi och Porsche krångat internt om tillgängliga batterikapaciteter, enligt tidningen. Diess talade sedan för Porsche i gruppstyrelsen, varför produktionen av e-tron för närvarande är trög och inte den för Taycan. Denna information har emellertid inte bekräftats. De sammanfaller emellertid med information från batteriexperter som electrive.net-redaktionen pratade med.
Får man det med ID3 då? Kan inte se ngt i specs om det.Mickep skrev:Det är de ständiga uppdateringarna som är garanten att de åtgärdas.
Jataliz skrev:Får man det med ID3 då? Kan inte se ngt i specs om det.Mickep skrev:Det är de ständiga uppdateringarna som är garanten att de åtgärdas.
Var står det?mati skrev:Jataliz skrev:Får man det med ID3 då? Kan inte se ngt i specs om det.Mickep skrev:Det är de ständiga uppdateringarna som är garanten att de åtgärdas.
Fabrikken i Zwickau er rigget for å produsere 350.000 biler i året, og vil da være den største elbilfabrikken i Europa
Enligt denna artikel så kommer de första 20k bilarna inte ha OTA:taliz skrev:Var står det?mati skrev:Jataliz skrev:Får man det med ID3 då? Kan inte se ngt i specs om det.Mickep skrev:Det är de ständiga uppdateringarna som är garanten att de åtgärdas.
Känns inte direkt förtroendeingivande.mati skrev:MEB-plattformen är gjord för att kunna uppdateras OTA. Men än så länge har VW tydligen inte fått det att funka. De iD3 som är tillverkade och som står på lager just nu måste uppdateras en och en, alltså manuellt. Men när de är klara och leveras till kund ska de klara OTA-uppdatering. Det är så jag har uppfattat det.