När jag ändå är igång kan jag passa på att tillägga att admin borde vara noggrannare med vilka kategorier trådar ligger i. Det ligger t.ex. ett antal trådar under Model S som borde flyttas till någon mer generell kategori, dit hör bl.a "Teslaspotting" och "Jag har blivit ICE'ad"
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
"På onsdagen hålls ett dieseltoppmöte i Berlin, där tyska ministrar, delstatspolitiker och företrädare för bilbranschen ska diskutera framtiden för dieselmotorer."
Elbilar sas vara ett alternativ till dieselbilar iaf så dom sågades inte vid fotknölarna som sist
Inslaget handlar om hur laddplatser saknas. Helt OK inslag om att elbilarna blir allt fler, även om vinklingen var lite att det är bökigt med elbil eftersom man behöver leta laddplatser...
Teslaspotting är från november 2014. Det var möjligen en och annan Roadster man kunde spotta då förutom Model S.
Det är jag fullt medveten om - men det hindrar inte att man nu flyttar den till t.ex. kategorin Generellt. Och detsamma gäller tråden "Jag har blivit ICE'ad" som också är gammal men torde vara intressant oavsett vilken laddbar bil man kör.
Är man en jävla ordningsman så är man!
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
"På onsdagen hålls ett dieseltoppmöte i Berlin, där tyska ministrar, delstatspolitiker och företrädare för bilbranschen ska diskutera framtiden för dieselmotorer."
Hur kan man ha ett möte om något som inte finns?
Haha, precis. De kanske diskuterar sin egen framtid. Med tanke på att tyska delstatspolitiker och företrädare för bilbranschen förmodligen är en och samma person lär det här bli lite intressant. Vi får beskåda svågerpolitik på högsta nivå här.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Elbilar sas vara ett alternativ till dieselbilar iaf så dom sågades inte vid fotknölarna som sist
Inslaget handlar om hur laddplatser saknas. Helt OK inslag om att elbilarna blir allt fler, även om vinklingen var lite att det är bökigt med elbil eftersom man behöver leta laddplatser...
Vilken app kan dom ha använt för att få sådär felaktiga uppgifter om laddplats? Kollade uppladdning.se nu och där ser man att det finns 2st 230V 16A Schuko vid Max där, men inte dom punkterna som syns i inslaget.
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Ser ut som en bild från Norrköping. Korsningen norra promenaden / ståthögaleden. Två Schuko uttag men jag misstänker att dom fått med ett uttag som är felplacerade båda två. Dom är precis vid Max, gissar på
PlugShare... Hur som är det nog vårt fel TCS att man tagit en bild från Norrköping . Hur som finns det flera laddare på andra sidan stationen från CLEVER numera.
Vilken app kan dom ha använt för att få sådär felaktiga uppgifter om laddplats? Kollade uppladdning.se nu och där ser man att det finns 2st 230V 16A Schuko vid Max där, men inte dom punkterna som syns i inslaget.
Gränssnittet är ju väldigt likt Uppladdning.nu men som sagt var så stämmer inte laddpunkterna med det som i alla fall nu visas på Uppladdning.nu.
Laddpunkter.png
Plugshare har en "bensinpump" på pinpointern. Den visar också bara en pin vid MAX och inte enligt SVT:s bild.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Mycket bra artikel. Synd bara att dessa aldrig får samma spridning som de dåliga artiklarna.
Japp, bra artikel och tyvärr har du rätt i att den inte får samma spridning, men det skrivs iaf vettiga saker mitt i denna bullshit-orkan
Synd bara att den är undertecknad med Climate for life, det drar ner värdet. Jag vet att många fossilisterndrar åt sig öronen och stänger dem när de ser den typen av ord.
Inte direkt i media kanske... Men ändå intressant artikel. Den jämför WTW för att köra på naturgas eller generera el och använda elbil. ICE är också med, som referens eftersom den är ineffektiv och smutsig
TLDR:
Elbil är ungefär dubbelt så effektiv i USA som ICE (0,55kWh/km mot 0,97) och släpper ut ca 125 g mindre co2e/km. Om Teslan kostar 17 ton att tillverka är den alltså bättre efter 13600 mil, ur miljösynpunkt.